Ik ben er gekomen vanwege de klachten die eigenlijk nog met mijn eetstoornis te maken hadden. Me niet lekker voelen in mijn lijf, en er moeite mee hebben om het te accepteren. Dat in combinatie met mijn stage, waarin ik voortdurend met mezelf werd geconfronteerd, leek me dit wel iets om eens te proberen, aangezien ik het gepraat tegen een therapeut wel eens gezien had.
Wat er gebeurde, is dat ik door aanrakingen een soort van gedwongen werd om mijn lijf te voelen, en mezelf weer meer te zijn als een geheel met mijn lijf, in plaats van mijn lijf niet te willen voelen.
En doordat ik mezelf meer thuis ging voelen in mijn lijf werd ik ook meer ontspannen, de acceptatie ging ook beter, ik ging me beter voelen, en dat had zijn terugslag op mijn stage, die ging ook beter.
Ik voelde ook het effect, als ze mijn ene been behandelde, dan voelde dat ook anders dan mijn andere been, levender ofzoiets.. Heel moeilijk om uit te leggen.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"