quote:Dat emigreren, was het moeilijk?
In het begin wel ja. Je laat alles en iedereen achter. Vooral mijn vrienden mis ik. Nu ik hier een jaar ben en alles op rolletjes loopt: ik wil niet meer terug...
wind uit het oosten en het ruhr gebiedquote:Op donderdag 10 april 2008 14:42 schreef roburt het volgende:
wow hoe komt nederland aan zulke slechte lucht![]()
[ afbeelding ]
2300 bruto is dus echt geen 1800 netto, komt eerder in de buurt van 1650.quote:Op zondag 6 april 2008 19:11 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar 2300 bruto is nog steeds +/- 1800 netto. Minimaal.
Uhm... ik woon in de bergen dus niet echt ver uitzicht zeg maar...quote:Op donderdag 17 april 2008 11:03 schreef Pesche het volgende:
Wat ik mooi vindt van Italie is de eindeloze leegt van de lucht. In NL heb je een lage bewolking terwijl in Italie , zoal er wolken zijn, deze hoog ligt, dan praat ik niet over de horizon die ver ligt. soms rij ik in de auto en dan zie ik een eind verder op de bliksem uit de wolken schieten en al spelend andere wolken bereikt, daar krijg ik echt een kik van, ik stop dan even en geniet van een gratis lichtenspel.
We hebben behoefte aan leegte, ons brein hongert naar een verrre horizon, juist in NL, veel van de maatschapppelijke misere komt voor uit het feit dat we te dicht op elkaar zitten, waar kunnen wij nog de lege eenzame mens zijn”
volgens mij zijn dit heuveltjes van maximaal 400 meter... En de wolken lijken lager dan ze zijn omdat ze ver weg zijn...quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:35 schreef Pesche het volgende:
Nou de volken zijn bij mijwel iets hoger, maar misschien is de foto op grote hoogte genomen.
Kijken is moeilijk hè?quote:Op donderdag 10 april 2008 17:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wind uit het oosten en het ruhr gebied
jah dat denk ik ook ik zit momenteel in portugal en als je iets nodg heb van de autoriteiten of het ziekenhuis iedereen zegt iets anders :S ik bedoel als je dat in nederland doet vlieg je er denk ik zo uit ook die slapers mentaliteit is een beetje te gaar die mensen bereiken niks omdat ze zo laks zijn !!quote:Op zondag 6 april 2008 17:06 schreef AlmightyArjen het volgende:
Het hier weer weggaan valt inderdaad ook niet mee: heb inmiddels hier ook een behoorlijke vriendenkring plus de prachtige omgeving...
Nee, ik werk fulltime... + overuren die ik niet uitbetaald krijg
Italië is een prachtig land, net zoals veel andere landen. Maar je begint een land pas echt te "snappen" als je er een jaar woont en werkt. Ik kan uit ervaring zeggen: Nederland is één van de beste landen om in te wonen...
Hee AlmightyArjen, ben je intussen weer in Nederland?quote:Op zondag 6 april 2008 15:47 schreef AlmightyArjen het volgende: [knip] Over vier weken vertrek ik...
Ik ben zaterdag teruggekomen. Afscheid was moeilijk in Italië. Een paar vriendinnen die liepen te huilen e.d., kan ik altijd slecht tegen. Collega's die op mijn laatste werkdag een feestje 's avonds hadden georganiseerd. Veel mailtjes van hun met respect e.d. Bij dat soort afscheiden kom je er pas achter wat je nou echt achterlaat. Hetgene wat je achterlaat is altijd meer dan je vermoed.quote:Op woensdag 7 mei 2008 02:47 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Hee AlmightyArjen, ben je intussen weer in Nederland?
Hoe is de terugverhuizing verlopen? Was het afscheid erg pijnlijk, uiteindelijk?
Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen om weer definitief in NL terug te zijn:
hou je ons op de hoogte?
Hoe dan ook, geniet ervan,
en sterkte bij het opnieuw aanpassen aan de NL samenleving!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |