Wie romantiseert The Ripper dan?quote:Op woensdag 17 december 2008 08:07 schreef Painted_Horse het volgende:
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat zo'n wrede seriemoordenaar zo ontzettend geromatiseerd wordt.
Net of het een held uit vervlogen tijden is. Nee dus, het was gewoon een levensgevaarlijke gek.
Een raadsel uit het verleden is voor veel mensen vaak fascinerend. Maar ook jij staat er kennelijk niet neutraal tegenover, je ergert je er aan, en dat is op zichzelf net zo opmerkelijkquote:Op woensdag 17 december 2008 08:07 schreef Painted_Horse het volgende:
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat zo'n wrede seriemoordenaar zo ontzettend geromatiseerd wordt.
Net of het een held uit vervlogen tijden is. Nee dus, het was gewoon een levensgevaarlijke gek.
Dat weten we nu wel zeker?quote:Op dinsdag 23 december 2008 22:47 schreef Twerk het volgende:
Ik heb bovenstaande boek ook nog ergens op mn harde schijf staan.. Nog niet gelezen, maar wel veel goede verhalen over gehoord..
Ik sluit ook niet uit dat het een vrouw is geweest of een soort satanistische clan met meerdere daders.. Het DNA op de postzegels was iig afkomstig van een vrouw..
Ned site:
http://www.jacktheripper.nl/
Nee?quote:
Ja dat is zeker dat het DNA afkomstig is van een vrouw ja. Maar dat maakt de dader geen vrouw natuurlijk.quote:
Neem dan maar van mij aan dat het DNA van een vrouw is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:02 schreef Harajuku. het volgende:
Nee, maar eerst was het wel een vrouw en toen niet en toen wel
Maar ok. Dan is het DNA van een vrouw.. Wat kunnen we daar precies mee?quote:
Jack kon toch zelf zn postzegels wel plakken, waarom gebruikt ie daar iemand anders voor? In die tijd hoefde je ook niet bepaald bang te zijn voor DNA onderzoek of zo.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:09 schreef Twerk het volgende:
[..]
Maar ok. Dan is het DNA van een vrouw.. Wat kunnen we daar precies mee?
Dat klopt, maar het zou ook nog zomaar kunnen dat de moorden het werk waren van bijv. een satanistische clan of in ieder geval waar meer mensen bij betrokken waren / ervan afwisten. In dat geval is het min of meer toeval wie de postzegel plakt.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:12 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jack kon toch zelf zn postzegels wel plakken, waarom gebruikt ie daar iemand anders voor? In die tijd hoefde je ook niet bepaald bang te zijn voor DNA onderzoek of zo.
Was elke postzegel door een vrouw gelikt?quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:16 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het zou ook nog zomaar kunnen dat de moorden het werk waren van bijv. een satanistische clan of in ieder geval waar meer mensen bij betrokken waren / ervan afwisten. In dat geval is het min of meer toeval wie de postzegel plakt.
Ik geloof er niet zo in dat de dader ook daadwerkelijk een vrouw was.
Voor zover ik weet heeft een professor uit Australie een genetisch profiel samengesteld aan de hand van de brieven en kwam min of meer tot de conclusie dat het afkomstig was van een vrouw.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Was elke postzegel door een vrouw gelikt?
Okay, zal straks wel eens kijken wat Google te zeggen heeftquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:19 schreef Twerk het volgende:
[..]
Voor zover ik weet heeft een professor uit Australie een genetisch profiel samengesteld aan de hand van de brieven en kwam min of meer tot de conclusie dat het afkomstig was van een vrouw.
Ik weet niet om hoeveel brieven het gaat.
Daarnaast kun je je ook nog afvragen of de brieven niet gewoon door (verschillende) derden zijn geschreven.. Zonder enige betrokkenheid bij de zaak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Okay, zal straks wel eens kijken wat Google te zeggen heeft
Waren toch 3 of zo echt en de rest nep?quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:25 schreef Twerk het volgende:
[..]
Daarnaast kun je je ook nog afvragen of de brieven niet gewoon door (verschillende) derden zijn geschreven.. Zonder enige betrokkenheid bij de zaak.
Dat zou kunnen ja. Ik weet niet precies.. Die brieven doen me meteen aan The Zodiac Killer denken.. Misschien nog wel een boeiendere zaak.quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waren toch 3 of zo echt en de rest nep?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |