Alleskids | vrijdag 4 april 2008 @ 19:22 |
Ik heb met een collega een duiscussie over de Reverse/achteruit versnelling. Ik weet niet beter dan dat er verplicht een achteruit op moet zitten, ook al gebruiken ze die vrijwel nooit. Mijn collega meent dat het juist verboden is om een achteruit versnelling op een F1 bolide te hebben. Ik kan zo gauw nergens een artikel over de achteruit versnelling vinden. Kan iemand mij een link geven ? Alvast bedankt. | |
wimderon | vrijdag 4 april 2008 @ 19:32 |
Ja hoor, zit er gewoon op, is zelfs verplicht en wordt vaak genoeg gebruikt, ik meen zelfs afgelopen GP nog. Zie: http://www.formula1.com/i(...)ns/6862/default.html quote: | |
Radegast | vrijdag 4 april 2008 @ 19:35 |
http://www.f1technical.net/articles/66quote: | |
Tarabass | vrijdag 4 april 2008 @ 19:37 |
Is dus verplicht volgens dit, dit en dit artikel ![]() | |
Alleskids | vrijdag 4 april 2008 @ 19:54 |
Bedankt jongens. Daar zal ik mijn collega mee om de oren slaan ![]() | |
Sally | zaterdag 5 april 2008 @ 12:03 |
Hi, ik zie dat je al antwoord hebt gekregen op je vraag Alleskids. Het bracht me op een idee om een oud en stoffig topic weer eens op te zoeken en een fikse kick te geven: [F1]Stel hier je F1 vraag! Techniek, tactiek en alles! | |
HPoi | dinsdag 15 april 2008 @ 19:03 |
En nou mag je je collega gaan uitlachen. ![]() | |
Alleskids | woensdag 16 april 2008 @ 20:07 |
Hj heeft zijn excuses aangeboden, met de hele tafel als getuige ![]() ![]() | |
NED | woensdag 16 april 2008 @ 20:13 |
Dat ze een achteruit hebben wist ik wel, maar ik vraag me wel al tijden af waarom als bv een auto terug naar de pits rijdt dat hij zo schuin voor de pit stopt en er dan achteruit in geduwd word? Als hij toch een achteruit heeft kunnen ze hem er toch achteruit inrijden? ![]() ![]() | |
Party_P | donderdag 17 april 2008 @ 11:17 |
Volgens mij is de achteruit vrij kwetsbaar wordt die alleen in "noodgevallen" gebruikt. Daarnaast is het niet zo heel erg makkelijk om de achteruit in te schakelen op een F1 auto. | |
NED | donderdag 17 april 2008 @ 11:31 |
Waarom niet? Dat is toch gewoon nog een keer terugschakelen als je in de N zit of hebben games als rFactor en LFS dat gewoon fout en meoten ze een andere handeling uitvoeren om de achteruit in te schakelen? ![]() | |
HPoi | donderdag 17 april 2008 @ 12:28 |
Volgens mij ontzie je zo de koppeling. De koppeling van een F1 auto geeft gauw de geest. En die heb je denk ik ook weer nodig als je achteruit wilt rijden. Hoe minder je de koppeling nodig hebt des te beter. | |
Trystar | donderdag 17 april 2008 @ 13:15 |
Ik moest denken aan Schumacher Monaco 2006 ![]() | |
NED | donderdag 17 april 2008 @ 15:03 |
Die reed niet achteruit, die trok gewoon met twee handen de handrem keihard aan in rascasse ![]() | |
HPoi | donderdag 17 april 2008 @ 16:14 |
quote:Mooie actie was dat inderdaad! Jammer dat ie teruggezet werd op de grid, maar zijn inhaalrace in Monaco was fantastisch! | |
NED | donderdag 17 april 2008 @ 17:01 |
quote:Nouja, voor het spektakel en al het gezeik er omheen was het best een mooie actie ja, maar als je gewoon even objectief kijkt was het natuurlijk een smerige kutactie eerste klas naar zijn directe concurrenten toe ![]() | |
HPoi | donderdag 17 april 2008 @ 17:33 |
quote: ![]() | |
Alleskids | donderdag 17 april 2008 @ 18:03 |
Het is verboden om zelfstandig achteruit te rijden in de pits. Klinkt ook wel logisch voor het achteropkomende verkeer met 120 km/uur dat niet verwacht dat je achteruit rijd. Vandaar dat alleen teammembers of officials de auto achteruit mogen bewegen/duwen. De koppeling van een F1 auto kaninderdaad heel weinig hebben, zo dun heben ze die blijkbaar gemaakt. Zelfs een herstart is al een riskante gebeurtenis. En het is ook stoerder om effe gas te geven, een 180 graden spin te maken en dan met rokende banden weg te rijden, dan netjes in de achteruit te rijden, te keren, en dan weg te rijden. | |
NED | donderdag 17 april 2008 @ 18:07 |
Ik ken geen enkele pit waar ze 120km/u mogen in de F1 hoor ![]() | |
Tarabass | donderdag 17 april 2008 @ 19:35 |
Die? |