abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57833595
quote:
Op woensdag 2 april 2008 23:48 schreef DANILXL het volgende:
ik zie het steeds vaker. Dagbladen noemen MBO'ers studenten. Dit slaat helemaal nergens op

als iemand die klaar is met het vmbo havo gaat doen wordt het een scholier en anders wordt het een student

bovendien kun je iemand die 1 dag in de week een simpel klasje volgt en voor de rest 4 dagen in de week stage loopt verschillende periodes verdeeld over verschillende werkgevers.

het ergste wat ik ben tegengekomen was nog wel in het NHD waarin stond dat er iemand a.s. maandag afstudeert aan de praktijkschool

ik heb niks tegen mbo'ers maar dit gaat me gewoon te ver
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
pi_57833612
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:20 schreef Emimich het volgende:

[..]
Een typisch voorbeeld van de nadelen van de educatieve handicap die MBO'ers en in mindere mate HBO'ers onder vinden wordt hier gesymboliseerd door de treurige afkeur van intellectualisme wat gezien kan worden in de aversie jegens dure woorden en het ontbreken van enig relativerend vermogen en het gebruik maken van de juiste spelling c.q. grammatica.
Dat is leuk ... nu nog even wat dit uberhaupt te maken heeft met de "'benodigde analytische manier van denken"?
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:27:13 #3
190045 PoeK
The Poekster
pi_57833622
oprotten met je gezeik

[ Bericht 86% gewijzigd door tonks op 04-04-2008 18:29:02 ]
Poekie O+
pi_57833635
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:28 schreef Emimich het volgende:

[..]

Nee, juist niet.

Als je op het MBO begonnen en opgeklommen bent dan mis je de benodigde analytische manier van denken waardoor je kijk op het onderwijsniveau altijd inferieur zal zijn aan die van een echte WO'er.
Bijzonder generaliserend, kort door de bocht en al-met-al niet bijster intelligente opmerking.

Vriendelijke groet, mede WO-er.

Als je over pakweg 10 jaar dit soort dingen van jezelf terugleest dan zul je denken, wat een pretentieus prietpraat.

Er zullen op het MBO heus mensen rondlopen met méér aangeboren talent dan menig WO-er. Alleen de instelling verschilt, of de achtergrond van diegene. Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid gehad alles uit de kan te halen in het lager en/of middelbaar onderwijs.
Weet je wat een hoop jonge WO-ers zo onnozel maakt? Die oeverloze pretenties en dat valse gevoel van superioriteit. Grenzeloze domheid en stuitend slechte zelfkennis. Beschamend.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:32:21 #5
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_57833693
Ik kijk even aan of het een betere opvolger wordt dan het orgineel. Hou het netjes, want hij is dicht in een klik. (ok, 2 klikjes dan)
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:32:30 #6
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_57833698
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Bijzonder generaliserend, kort door de bocht en al-met-al niet bijster intelligente opmerking.

Als je over pakweg 10 jaar dit soort dingen van jezelf terugleest dan zul je denken, wat een pretentieus prietpraat.

Er zullen op het MBO heus mensen rondlopen met méér aangeboren talent dan menig WO-er. Alleen de instelling verschilt, of de achtergrond van diegene. Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid gehad alles uit de kan te halen in het lager en/of middelbaar onderwijs.
Weet je wat een hoop jonge WO-ers zo onnozel maakt? Die oeverloze pretenties en dat valse gevoel van superioriteit. Grenzeloze domheid en stuitend slechte zelfkennis. Beschamend.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_57833734
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:17 schreef dikkedorus het volgende:

Op vrijdag 4 april 2008 17:06 schreef -MyLove- het volgende:
Het topic is bijna vol ... ik wacht op een topic dat gericht is aan die mensen die al de drie niveau's gedaan. Zij hebben recht van spreken en kunnen vast aanduiden wat nu de belangrijkste verschillen zijn.

Meldt
Ben nog steeds benieuwd naar wat jouw gedachten nu zijn ten opzichte van de verschillen.
pi_57833951
Ik doe in ieder geval niveau 4 en het stelt geen reet voor!
Niet dat ik er goed voor sta, de hele school is nogal demotiverend...
Voor het eerst in 2 jaar krijg ik waarschijnlijk een leuk project, dat is dat wel weer beter!

x
pi_57833999
quote:

[..]

Een typisch voorbeeld van de nadelen van de educatieve handicap die MBO'ers en in mindere mate HBO'ers onder vinden wordt hier gesymboliseerd door de treurige afkeur van intellectualisme wat gezien kan worden in de aversie jegens dure woorden en het ontbreken van enig relativerend vermogen en het gebruik maken van de juiste spelling c.q. grammatica.
Ik weet dat dit erg geneigd is naar happen. Maar dat is natuurlijk de grootste bollocks die er is.
Het gebruik maken van de juiste spelling c.q. grammatica of de aversie jegens dure woorden heeft geen ene heikneuter te maken met intellect nor intelligentie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 4 april 2008 @ 18:52:46 #10
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_57834054
quote:

[..]

Ik had zelf ook WO kunnen gaan doen maar omdat ik dat verkloot heb werk ik nou fulltime als magazijnmedwerker, tsja...shit happens.

M.
Hallon!
  vrijdag 4 april 2008 @ 19:05:55 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_57834338
quote:

[..]

no u
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_57834422
Een totaal gebrek aan relativering is wat discussies als dit zo vervelend maakt
Ga weg
pi_57834451
Cursisten.

Je mag ze van mij gerust een student noemen. Het is niet zo dat ze daardoor ineens meer dan het minimumloon gaan verdienen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 19:17:14 #14
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57834567
Ik plaats hier even een reactie, zodat ik de uitgebreide verhandeling van Pool kan terugvinden zodra deze geplaatst is.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 4 april 2008 @ 19:27:57 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_57834785
quote:

Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid gehad alles uit de kan te halen in het lager en/of middelbaar onderwijs.
Ja man, als je uit de hood komt moet je de hele dag kogels en vechtpartijen ontwijken.
pi_57834827
Loopt dit kinderachtige topic nog steeds?
X
X
X
  vrijdag 4 april 2008 @ 19:36:06 #17
148823 znarch
ondertitel
pi_57834945
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja man, als je uit de hood komt moet je de hele dag kogels en vechtpartijen ontwijken.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_57834993
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:27 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat is die Emimich een elitair peutertje zeg. Overigens, ik heb zowel WO- als HBO-ervaring en vind eigenlijk dat ook HBO niet 'studeren' is. Kennis is daar zo ondergeschikt aan stage en praktijkvaardigheden, dat is echt een opleiding en geen studie. Studeren hoef je namelijk nooit.
pi_57835096
Een deel 2

Komop man denk je echt dat je hier uitgaat komen op FOK!
pi_57835621
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 19:43 schreef Remzz het volgende:
Een deel 2

Komop man denk je echt dat je hier uitgaat komen op FOK!
Komen we hier op Fok ooit ergens wel eens uit?
pi_57839256
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 17:37 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Elitair mannetje.
En ohja: ik ben zeker geen mannetje en zeker niet elitair. Op 2 punten finaal fout dus.

Btw, waarom is hier nog een deel 2 van gekomen? Wist niet dat het zo'n big-deal was.
  vrijdag 4 april 2008 @ 22:37:17 #22
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_57839470
Aan de ene kant: als een meisje zegt dat ze studeert, en je op de vraag "wat dan" het antwoord krijgt "voor kapster", dan lopen me de rillingen over de rug.
Aan de andere kant: mensen die menen dat ze neerbuigend mogen tegenover anderen doen omdat ze studeren zijn zo mogelijk nog kanslozer.

Gewoon niet proberen je groter voor te doen dan je bent, dan is en blijft iedereen vrolijk.
Dat onzinnige pretentieuze geneuzel altijd...
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_57839667
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 18:48 schreef snorfiets het volgende:
Ik doe in ieder geval niveau 4 en het stelt geen reet voor!
Niet dat ik er goed voor sta, de hele school is nogal demotiverend...
Voor het eerst in 2 jaar krijg ik waarschijnlijk een leuk project, dat is dat wel weer beter!

x
Waarom moet school altijd 'leuk' zijn ?
pi_57840782
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 22:45 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Waarom moet school altijd 'leuk' zijn ?
Dat is dus het hele probleem (volgens mij) er zijn gewoon teveel mensen die niets uit vreten als ze een keer iets niet leuk vinden.

Ik denk dat veel mensen best een niveau of meer omhoog kunnen. Ik zeg gebrek aan mentaliteit.
zonde

Ik wil overigens niet beweren dat dit voor iedereen opgaat sommige mensen zijn gewoon dom
pi_57841388
quote:

[..]

De doorsnee WO-er heeft meer talent in zijn pink dan een legioen MBO-ers bij elkaar. Daar is het dan ook een WO-er voor. Het is niet alsof je geen talent nodig hebt voor (het volgen van) een WO studie. Het enkele feit dat je WO doet is al een bewijs van een uitzonderlijk talent, zeker afgezet tegen de gemiddelde vaardigheden van de doorsnee Nederlander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')