quote:Op woensdag 2 april 2008 23:48 schreef DANILXL het volgende:
ik zie het steeds vaker. Dagbladen noemen MBO'ers studenten. Dit slaat helemaal nergens op
als iemand die klaar is met het vmbo havo gaat doen wordt het een scholier en anders wordt het een student
bovendien kun je iemand die 1 dag in de week een simpel klasje volgt en voor de rest 4 dagen in de week stage loopt verschillende periodes verdeeld over verschillende werkgevers.
het ergste wat ik ben tegengekomen was nog wel in het NHD waarin stond dat er iemand a.s. maandag afstudeert aan de praktijkschool![]()
![]()
ik heb niks tegen mbo'ers maar dit gaat me gewoon te ver
Dat is leuk ... nu nog even wat dit uberhaupt te maken heeft met de "'benodigde analytische manier van denken"?quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:20 schreef Emimich het volgende:
[..]
Een typisch voorbeeld van de nadelen van de educatieve handicap die MBO'ers en in mindere mate HBO'ers onder vinden wordt hier gesymboliseerd door de treurige afkeur van intellectualisme wat gezien kan worden in de aversie jegens dure woorden en het ontbreken van enig relativerend vermogen en het gebruik maken van de juiste spelling c.q. grammatica.
Bijzonder generaliserend, kort door de bocht en al-met-al niet bijster intelligente opmerking.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:28 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Als je op het MBO begonnen en opgeklommen bent dan mis je de benodigde analytische manier van denken waardoor je kijk op het onderwijsniveau altijd inferieur zal zijn aan die van een echte WO'er.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:28 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bijzonder generaliserend, kort door de bocht en al-met-al niet bijster intelligente opmerking.
Vriendelijke groet, mede WO-er.
Als je over pakweg 10 jaar dit soort dingen van jezelf terugleest dan zul je denken, wat een pretentieus prietpraat.![]()
Er zullen op het MBO heus mensen rondlopen met méér aangeboren talent dan menig WO-er. Alleen de instelling verschilt, of de achtergrond van diegene. Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid gehad alles uit de kan te halen in het lager en/of middelbaar onderwijs.
Weet je wat een hoop jonge WO-ers zo onnozel maakt? Die oeverloze pretenties en dat valse gevoel van superioriteit. Grenzeloze domheid en stuitend slechte zelfkennis. Beschamend.
Ben nog steeds benieuwd naar wat jouw gedachten nu zijn ten opzichte van de verschillen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 17:17 schreef dikkedorus het volgende:
Op vrijdag 4 april 2008 17:06 schreef -MyLove- het volgende:
Het topic is bijna vol ... ik wacht op een topic dat gericht is aan die mensen die al de drie niveau's gedaan. Zij hebben recht van spreken en kunnen vast aanduiden wat nu de belangrijkste verschillen zijn.Meldt
Ik weet dat dit erg geneigd is naar happen. Maar dat is natuurlijk de grootste bollocks die er is.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:20 schreef Emimich het volgende:
[..]
Een typisch voorbeeld van de nadelen van de educatieve handicap die MBO'ers en in mindere mate HBO'ers onder vinden wordt hier gesymboliseerd door de treurige afkeur van intellectualisme wat gezien kan worden in de aversie jegens dure woorden en het ontbreken van enig relativerend vermogen en het gebruik maken van de juiste spelling c.q. grammatica.
[..]
Bijzonder generaliserend, kort door de bocht en al-met-al niet bijster intelligente opmerking.
Als je over pakweg 10 jaar dit soort dingen van jezelf terugleest dan zul je denken, wat een pretentieus prietpraat.![]()
Er zullen op het MBO heus mensen rondlopen met méér aangeboren talent dan menig WO-er. Alleen de instelling verschilt, of de achtergrond van diegene. Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid gehad alles uit de kan te halen in het lager en/of middelbaar onderwijs.
Weet je wat een hoop jonge WO-ers zo onnozel maakt? Die oeverloze pretenties en dat valse gevoel van superioriteit. Grenzeloze domheid en stuitend slechte zelfkennis. Beschamend.
no uquote:Op vrijdag 4 april 2008 18:20 schreef Emimich het volgende:
[..]
Ja man, als je uit de hood komt moet je de hele dag kogels en vechtpartijen ontwijken.quote:Op vrijdag 4 april 2008 18:28 schreef Chooselife het volgende:
Niet iedereen heeft ook de mogelijkheid gehad alles uit de kan te halen in het lager en/of middelbaar onderwijs.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja man, als je uit de hood komt moet je de hele dag kogels en vechtpartijen ontwijken.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:27 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja man, als je uit de hood komt moet je de hele dag kogels en vechtpartijen ontwijken.
Komen we hier op Fok ooit ergens wel eens uit?quote:Op vrijdag 4 april 2008 19:43 schreef Remzz het volgende:
Een deel 2
Komop man denk je echt dat je hier uitgaat komen op FOK!
En ohja: ik ben zeker geen mannetje en zeker niet elitair. Op 2 punten finaal fout dus.quote:
Waarom moet school altijd 'leuk' zijnquote:Op vrijdag 4 april 2008 18:48 schreef snorfiets het volgende:
Ik doe in ieder geval niveau 4 en het stelt geen reet voor!
Niet dat ik er goed voor sta, de hele school is nogal demotiverend...
Voor het eerst in 2 jaar krijg ik waarschijnlijk een leuk project, dat is dat wel weer beter!
x
Dat is dus het hele probleem (volgens mij) er zijn gewoon teveel mensen die niets uit vreten als ze een keer iets niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:45 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Waarom moet school altijd 'leuk' zijn?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |