abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57821866
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 01:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]
Maar oke ik heb een stoornis in het korte termijn geheuge.
Dus een stoornis en in de korte geheuge.
Ik heb wel een korte geheuge.
Er is nix mis met mijn lange termijn geheugen.
Meschien herinner je over een paar jaar waardoor het ook alweer kwam dat je met beide benen in een project stapt wat alleen maar kans op een hele grote deceptie heeft.
Luister eens naar mensen die wél weten waar ze het over hebben en sla goed raad eens niet in de wind! Echt waar Roelof, de eerste anderhalve topic was het nog enigszins grappig maar nu blijkt dat je het niet in de gaten hebt dat menigeen je voor de gek houdt en dat je gewoon niet wilt luisteren naar mensen met serieuze hulp, dan moet je het ook maar zelf uitzoeken. Ik vind je zo langzamerhand gewoon zielig.

Ik zeg dus ook NEE.

Zie onderbouwingen van alle andere posters.

omfg, dat dit topic nog steeds bestaat. Kan iemand ook een ban krijgen voor het hebben van een plaat voor z'n harses? Zoals Athlon ook al zei, 1 april is al geweest dus CUT THE CRAP!

[ Bericht 65% gewijzigd door Vince22 op 04-04-2008 08:11:52 ]
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_57822481
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 08:02 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Meschien herinner je over een paar jaar waardoor het ook alweer kwam dat je met beide benen in een project stapt wat alleen maar kans op een hele grote deceptie heeft.
Luister eens naar mensen die wél weten waar ze het over hebben en sla goed raad eens niet in de wind! Echt waar Roelof, de eerste anderhalve topic was het nog enigszins grappig maar nu blijkt dat je het niet in de gaten hebt dat menigeen je voor de gek houdt en dat je gewoon niet wilt luisteren naar mensen met serieuze hulp, dan moet je het ook maar zelf uitzoeken. Ik vind je zo langzamerhand gewoon zielig.

Ik zeg dus ook NEE.

Zie onderbouwingen van alle andere posters.

omfg, dat dit topic nog steeds bestaat. Kan iemand ook een ban krijgen voor het hebben van een plaat voor z'n harses? Zoals Athlon ook al zei, 1 april is al geweest dus CUT THE CRAP!

Serieuze hulp?
Advies in de wind slaan?

Het is allemaal ver te zoeken, en matig onderbouwd.

Serieuze hulp? Meeste post zijn totaal onzin. En als je het hebt over grappig. Moet ik het dan serieus nemen?
Er zijn wel gevallen van der net. En die neem ik graag aan.

De Meningen van andere vindt ik heel fijn. Maar de meeste commetaar die er bij staat prik ik zo doorheen en daar heb ik niet veel aan.
Daarom vraag ik of het beter onderbouwd kan worden. Zeker nu omdat ik net voor de punt sta om te tekenen.

Dus waar je dit van daal heel? En dat ik niet srieus er over ben. Heb het gevoel dat alleen een paar personen er serieus over zijn. En egt lezen waar het over gaat.

Roelof

[ Bericht 23% gewijzigd door Roelof_Kremer op 04-04-2008 09:15:28 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57822571
Roelof, serieuze vraag he. Wat nou als je naast het geld wat je zelft hebt die lening nodig hebt, maar de banken je die niet willen geven?
pi_57822651
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Roelof, serieuze vraag he. Wat nou als je naast het geld wat je zelft hebt die lening nodig hebt, maar de banken je die niet willen geven?
Vakantie werken. En na de vakantie het project starten.
Daarnaast zijn er ook nog andere inversteerder die overgehaald kunnen worden. Als nodig.
En in dit geval is het zeker nodig.

Als ik een inversteerder kan over halen.
Dan is de lening niet nodig.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57822672
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:18 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Vakantie werken. En na de vakantie het project starten.
Daarnaast zijn er ook nog andere inversteerder die overgehaald kunnen worden. Als nodig.
En in dit geval is het zeker nodig.

Als ik een inversteerder kan over halen.
Dan is de lening niet nodig.
En wat vragen die investeerders in ruil voor hun geld? Een aandeel, macht, of iets anders in de ontwikkeling?
pi_57822709
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 08:02 schreef Vince22 het volgende:

Grappig kleine letters.

CUT THE CRAP.

Wat denk je dat ik gedaan heb.
Tig crap over mijn spelling wat we allang wisten. Vage commetaar. Totale onzin wordt er gepost.

Onderbouw het beter. nogmaals.
pi_57822750
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat vragen die investeerders in ruil voor hun geld? Een aandeel, macht, of iets anders in de ontwikkeling?
Tuurlijk is er tegenover een aandeel.
Maar macht in de visie/idee/enz. NEE

Maar dat is te onderhandelen. Hoeveel en wat.
pi_57822888
Wat geef je FOK! trouwens voor deze adviesvragen hier? Je bent nu al zeker een week bezig met informatie insamelen en gebruikt vele mensen van hier?

Handig een gratis platvorm misbruiken en vervolgens iedereen afzeiken omdat ze je goede informatie geven waarmee je niets gaat doen.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57822937
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 09:32 schreef disjfa het volgende:
Wat geef je FOK! trouwens voor deze adviesvragen hier? Je bent nu al zeker een week bezig met informatie insamelen en gebruikt vele mensen van hier?

Handig een gratis platvorm misbruiken en vervolgens iedereen afzeiken omdat ze je goede informatie geven waarmee je niets gaat doen.
uge uge,

Onderbouwing? Geef graag voorbeelden.

Elk goed advies wat langs in gegaan ben ik actief mee bezig geweest.

Als je jouw post goed kan onderbouwen zal ik zeker sorry zeggen.

Onderbouwing: zie Seneca laatste posts op deze topic.
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:21:45 #85
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57823778
Roelof, je vraagt om onderbouwing.
Ik zal proberen je die te geven, en vat het alsjeblieft niet verkeerd op.

Ik ben zelf developer. Ik heb ervaring. Ik heb 8 jaar lang professioneel games gemaakt.
Je zou zelfs kunnen denken dat ik heel misschien een klein beetje verstand zou kunnen hebben van software- en game-development.

Wat er goed zit aan jouw plan :
  • Je enthousiasme
  • Je inzet
  • Je doorzettingsvermogen

Wat er fout zit aan jouw plan :
  • Je gebrek aan ervaring
  • Je goedgelovigheid / naiviteit
  • Je onwil om naar andere mensen / goede raad te luisteren

Waarom ?

Het bedrijf waarmee je in zee wilt gaan vertrouw ik niet.
    Er bestaat simpelweg geen professioneel bedrijf dat zich een contract aan zou laten praten voor een project,
    aangestuurd door 1 iemand zonder ervaring, op een gebied waar ze geen ervaring mee hebben.
    Dat ze vervolgens een clausule opnemen in het contract die ze ook nog verplicht om jarenlang gratis werk te verrichten als jij vindt dat er een bug in zit is helemaal belachelijk, dat zou voor een bedrijf pure zelfmoord zijn.
    Waarom ?

Omdat er altijd bugs in software blijven zitten.
    Ik ken commerciele spellen,waar teams van 40 man op werkten, die gereleased zijn met meer dan 1500 bugs erin - en dat waren alleen de bugs die al bekend waren bij de makers, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer in gezeten hebben.
    Hadden ze die allemaal willen fixen, dan waren ze anderhalf jaar meer tijd kwijt geweest.
    Kortom, zou een bedrijf dat doen als ze er niet eens voor betaald worden ?

Verder zal het elk degelijk bedrijf helemaal niks doen of ze jou op hun CV mogen zetten.
    Denk je dat als Google daar naar kijkt opeens zegt :
    "Holy fuck! Die gasten hebben iets in opdracht voor Roelof gemaakt !!! HUREN DIE GASTEN !" ?
    Je zegt zelf dat ze "Shell" op hun CV hebben staan,
    maar blijkbaar vinden ze Shell niet zo belangrijk want om jou op hun CV te mogen zetten willen ze zelfs een groot risico lopen om verlies te maken !
    Als jij zo belangrijk zou zijn moet je de beurs op zodat iedereen aandelen Roelof kan kopen !

Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
    Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.

Dus waar is dat bedrijf in godsnaam mee bezig ?
    Ze komen met een contract dat ze nooit kunnen nakomen, voor een prijs die ze nooit kunnen waarmaken,
    omdat ze jou zo aardig vinden ?
    Geloof je het echt eerlijk zelf, als je heel diep in je hart kijkt ?

Denk je echt dat jij zo goed kan onderhandelen ?
    Als dat zo is zou ik je aanraden om naar de Ferrari-dealer te gaan, misschien krijg je een ferrari mee voor 5000 euro omdat ie je zo aardig vindt.
    Of vind je dat opeens wel onrealistisch ?

Roelof, het is niet dat de mensen hier stom willen doen, of je af willen zeiken voor de lol ofzo;
    het punt is dat mensen hier zien dat jij zo verblind bent door je enthousiasme en je idee dat je niet meer ziet dat wat je nu aangeboden wordt compleet onrealistisch is.
    Mensen zien dat, en proberen je aan je verstand te brengen dat je hier gewoon heel veel geld op gaat verliezen.
    Het gaat er niet om dat je geld in je spel wilt investeren - als je dat wilt moet je het absoluut doen !
    Maar als je het doet, doe het dan op een verantwoorde manier, want wij vinden het allemaal vreselijk om aan te zien hoe je je geld verspeelt terwijl je het ook zou kunnen gebruiken om het op een goede manier in je spel te stoppen, die meer kans van slagen heeft.
    Maar die goede manier, die vind je niet zo maar binnen een paar maanden.
    Wil je het goed doen, dan zul je het van alle mogelijke kanten moeten bekijken, met veel meer bedrijven moeten praten, zelf objectief blijven en vooral niet te hard van stapel willen lopen.

Een ding is in ieder geval zeker, iedereen hier zegt dat de deal die je nu met het bedrijf wilt sluiten een zandkasteel is dat alleen maar kan instorten.
    Jij bent de enige die denkt dat je een prima deal hebt.
    Dat zou je toch ook aan het denken moeten zetten ?

Tip :
    Ik weet niet of je ouders achter je plan staan, of dat ze je er mee willen helpen,
    maar ik zou voorstellen dat je ze deze post eens laat lezen en vraagt wat zij er van vinden ?
    Als je zeker bent van je zaak is er geen reden om dat niet te doen; als je bang bent voor hun mening zou je eens na moeten denken waarom dat zo is.

Afijn, wat je hiermee doet moet je zelf weten, maar denk er gewoon eens over na en laat je niet verblinden door je enthousiasme of door je drang om zo snel mogelijk aan de gang te willen gaan!

[ Bericht 1% gewijzigd door _Led_ op 04-04-2008 10:34:06 ]
  • zzz
    pi_57824616
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:

Ik ben zelf developer. Ik heb ervaring. Ik heb 8 jaar lang professioneel games gemaakt.
    Je zou zelfs kunnen denken dat ik heel misschien een klein beetje verstand zou kunnen hebben van software- en game-development.

• Je enthousiasme
  • Je inzet

• Je gebrek aan ervaring

Waarom ?

Er bestaat simpelweg geen professioneel bedrijf dat zich een contract aan zou laten praten voor een project,
    aangestuurd door 1 iemand zonder ervaring, op een gebied waar ze geen ervaring mee hebben.
    Dat ze vervolgens een clausule opnemen in het contract die ze ook nog verplicht om jarenlang gratis werk te verrichten als jij vindt dat er een bug in zit is helemaal belachelijk, dat zou voor een bedrijf pure zelfmoord zijn.
    Waarom ?

Ik ken commerciele spellen,waar teams van 40 man op werkten, die gereleased zijn met meer dan 1500 bugs erin - en dat waren alleen de bugs die al bekend waren bij de makers, er zullen er ongetwijfeld nog veel meer in gezeten hebben.
    Hadden ze die allemaal willen fixen, dan waren ze anderhalf jaar meer tijd kwijt geweest.

Verder zal het elk degelijk bedrijf helemaal niks doen of ze jou op hun CV mogen zetten.
    "Holy fuck! Die gasten hebben iets in opdracht voor Roelof gemaakt !!! HUREN DIE GASTEN !" ?
    maar blijkbaar vinden ze Shell niet zo belangrijk want om jou op hun CV te mogen zetten willen ze zelfs een groot risico lopen om verlies te maken !
    Als jij zo belangrijk zou zijn moet je de beurs op zodat iedereen aandelen Roelof kan kopen !

Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.

Ze komen met een contract dat ze nooit kunnen nakomen, voor een prijs die ze nooit kunnen waarmaken,

Als dat zo is zou ik je aanraden om naar de Ferrari-dealer te gaan, misschien krijg je een ferrari mee voor 5000 euro omdat ie je zo aardig vindt.

Roelof, het is niet dat de mensen hier stom willen doen, of je af willen zeiken voor de lol ofzo;
    het punt is dat mensen hier zien dat jij zo verblind bent door je enthousiasme en je idee dat je niet meer ziet dat wat je nu aangeboden wordt compleet onrealistisch is.
    Mensen zien dat, en proberen je aan je verstand te brengen dat je hier gewoon heel veel geld op gaat verliezen.
    Het gaat er niet om dat je geld in je spel wilt investeren - als je dat wilt moet je het absoluut doen !
    Maar als je het doet, doe het dan op een verantwoorde manier, want wij vinden het allemaal vreselijk om aan te zien hoe je je geld verspeelt terwijl je het ook zou kunnen gebruiken om het op een goede manier in je spel te stoppen, die meer kans van slagen heeft.
    Wil je het goed doen, dan zul je het van alle mogelijke kanten moeten bekijken, met veel meer bedrijven moeten praten, zelf objectief blijven en vooral niet te hard van stapel willen lopen.

Een ding is in ieder geval zeker, iedereen hier zegt dat de deal die je nu met het bedrijf wilt sluiten een zandkasteel is dat alleen maar kan instorten.

Tip :
    Ik weet niet of je ouders achter je plan staan, of dat ze je er mee willen helpen,
    maar ik zou voorstellen dat je ze deze post eens laat lezen en vraagt wat zij er van vinden ?
    Als je zeker bent van je zaak is er geen reden om dat niet te doen; als je bang bent voor hun mening zou je eens na moeten denken waarom dat zo is.

Afijn, wat je hiermee doet moet je zelf weten, maar denk er gewoon eens over na en laat je niet verblinden door je enthousiasme of door je drang om zo snel mogelijk aan de gang te willen gaan!

• De notaris die mijn familie in huurt heeft de overeenkomst na gekeken. (zo slim ben ik wel)
    Zijn concluzie is dat de overeenkomt niet toe pas baar is op deze project. En niet haalbaar is voor bijde pertijen. En met risicos voor bijde partijen. Als het alleen maar voor mijn voordeel zou zijn. tja,...
    Vanmiddag ga ik verder in overleg met de programmeer firma. Over een beter overeenkomst. (algemene voorwaarde)

En omdat ze ook zo project niet gewend zijn. Staat er ook in de overeenkomst dat als er een bug is vanwege programmering hun het fixen (gratis) (mijn voordeel)

Er is een groter kans dan ik een Ferrari te leen krijg met onbepaalde tijd. Dan dat ik een Ferrari voor 5000 euro krijg.
    Maar tja dat is een ander zaak.
    Ik zeg altijd: Alles is haalbaar. Als je nix probeerd dat behaal je nix in het leven.

****Verder is het een onhaalbare prijs, voor 25.000 euro laat je net een website bouwen, maar zeker geen hele game - laat staan als die game aan elkaar hangt van de complexe logica en inter-object-relaties.
    Nee, ook niet als ie gemaakt wordt in India of in Roemenie.****

Denk ook dat je een ander idee heb dan ik. Van 2000 kan je al een goed web site hebben. Maar zo hoog grafies hoogstantje is gewoon niet haalbaar. Omdat je altijd met laad tijd zit. Die moet zo laag mogelijk zijn.
    De grafies werk zal daarom goed moeten zijn maar niet te complex. Het moet simpel blijven maar het moet er zeker goed uit zien.
    Kijk naar ogame.
    Simpel, duidelijk, snelle relaod tijd. En tog een goed uitelijk.
    Travian, tribal wars gaat hierbij iets verder. Mar houd nog steets aan de zelfde regels.

Het gaat niet om dat ze mij op hun cv (referentie) kunnen zetten. Maar dat ze een spel op hun regerentie kunnen zetten. Wat voor hun de eerste zal zijn.
    Met deze referentie hebben ze een groter aanspreek groep.

Over fbedrijfen. Heb nog niet een firma gehoort. Die het meschien beter kan doen. Na mijn idee.
    Als je er een weet wil ik het graag horen.

Mijn ouders weten zeker wat er aan de hand is. Meschien beter dan jullie. En staan zeker agter mijn idee.

Hopelijk heb ik het iets verduidelijkt?

Roelof.
    pi_57824808
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    Je herhaalt je verhaal en negeert elk punt wat er gezegd word. Je negeert elk en iedereen die je probeert te helpen met lompe opmerkingen. Je negeert iedereen die kritiek hebt.

Waarom kom je hier en vraag je op advies als je er toch niet naar luisterd. Je bent hier alleen bezig met een monoloog met jezelf.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:11:00 #88
    31101 _Led_
    pi_57824874
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

De notaris die mijn familie in huurt heeft de overeenkomst na gekeken. (zo slim ben ik wel)
    Zijn concluzie is dat de overeenkomt niet toe pas baar is op deze project. En niet haalbaar is voor bijde pertijen. En met risicos voor bijde partijen. Als het alleen maar voor mijn voordeel zou zijn. tja,...
    Vanmiddag ga ik verder in overleg met de programmeer firma. Over een beter overeenkomst. (algemene voorwaarde)
    Waarom wil je in godsnaam alsnog met die firma in zee als ze geen ervaring hebben, niet weten waar ze mee bezig zijn en ook nog eens een contract op stellen dat voor geen meter blijkt te kunnen ?

Ze kunnen niet eens een kloppend contract maken, maar jij denkt dat een complexe game voor duizenden spelers geen probleem voor ze zal zijn ? Serieus ?
    quote:
    En omdat ze ook zo project niet gewend zijn. Staat er ook in de overeenkomst dat als er een bug is vanwege programmering hun het fixen (gratis) (mijn voordeel)
    Sorry, maar ben je nou echt zo dom ?
    Jij ziet alleen maar "mijn voordeel!", maar je ziet niet dat dat het stomste is wat een bedrijf ooit zou kunnen doen !
    Welk zinnig bedrijf zou in bobsnaam ooit zeggen :
    "Nou, hier snappen we helemaal niks van, we weten niet of we het kunnen of hoe lang het zal duren, dus laten we maar zeggen dat we alles kunnen binnen zoveel tijd en alles daarna doen we op eigen kosten / verlies ! Dat lijkt ons een heel slim plan !"

Waarom zou je in godsnaam willen werken met een bedrijf dat zo duidelijk van geen kant klopt ?
    quote:
    Ik zeg altijd: Alles is haalbaar. Als je nix probeerd dat behaal je nix in het leven.
    En als je goed gelezen had zeg ik dat ook; ik zeg alleen dat als je iets probeert,
    je beter wat meer tijd kan uittrekken om het goed te doen.
    En als dingen te mooi lijken om waar te zijn, zijn ze vaak ook te mooi om waar te zijn.
    Dit bedrijf gaat simpelweg niet jouw spel kunnen maken, punt.
    Dus wil je ze dan alsnog geld geven, ook al krijg je je spel niet ? Of wil je dan verder kijken en met een realistischer plan te werk gaan ?
    quote:
    Denk ook dat je een ander idee heb dan ik. Van 2000 kan je al een goed web site hebben. Maar zo hoog grafies hoogstantje is gewoon niet haalbaar. Omdat je altijd met laad tijd zit. Die moet zo laag mogelijk zijn.
    De grafies werk zal daarom goed moeten zijn maar niet te complex. Het moet simpel blijven maar het moet er zeker goed uit zien.
    Kijk naar ogame.
    Simpel, duidelijk, snelle relaod tijd. En tog een goed uitelijk.
    Travian, tribal wars gaat hierbij iets verder. Mar houd nog steets aan de zelfde regels.
    Daar gaat het helemaal niet om, het gaat om het simpele sommetje van uurloon x tijd dat hier gewoon niet kan !
    Ze hebben geen ervaring, ze weten niet waar ze mee bezig zijn, maar ze kunnen wel goed inschatten hoe lang het gaat duren ?
    No way.
    Maar als mensen die daar wel ervaring mee hebben je dat vertellen, luister je gewoon niet.
    quote:
    Over fbedrijfen. Heb nog niet een firma gehoort. Die het meschien beter kan doen. Na mijn idee.
    Als je er een weet wil ik het graag horen.
    Tja, maar "naar jouw idee" zegt natuurlijk helemaal niks omdat je zelf helemaal geen verstand hebt van game-development, of software-development in het algemeen

Er zijn genoeg bedrijven die het kunnen, alleen niet voor het bedrag en de tijd die jij in je hoofd hebt.
    Je wilt een professioneel product, geschikt voor duizenden mensen.
    Dan moet je professioneel denken, en niet aan een stel hobby-programmeurs die wel eens een website gemaakt hebben en nu denken voor 20k euro opeens een spel te kunnen maken.
    Dat eindigt in contractbreuk, 2 huilende partijen en een rechtzaak van 3 jaar.
    quote:
    Mijn ouders weten zeker wat er aan de hand is. Meschien beter dan jullie. En staan zeker agter mijn idee.
    Dat betwijfel ik, hebben je ouders ervaring in de software- en game-industrie dan ?
    En heb je mijn vorige post aan ze laten lezen, of wil / durf je dat niet ?
    quote:
    Nou, je laat eerlijk gezeg nog steeds merken dat je zo verblind bent door enthousiasme dat je niet naar ervaring en logica wilt luisteren...

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 04-04-2008 11:21:05 ]
    zzz
    pi_57825011
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:07 schreef disjfa het volgende:

[..]

Je herhaalt je verhaal en negeert elk punt wat er gezegd word. Je negeert elk en iedereen die je probeert te helpen met lompe opmerkingen. Je negeert iedereen die kritiek hebt.

Waarom kom je hier en vraag je op advies als je er toch niet naar luisterd. Je bent hier alleen bezig met een monoloog met jezelf.
    Wat doe jij hier.
    Denk dat jij niet wil luisteren.
    Weer geen onderbouwing of voorbeelden. Daar heb ik nix aan en waarscheinlijk ook andere niet.
    En ben ook niet de enige met lompe opmerkingen Disjfa.
    Ik negeer niemand kritiek als het geldig is.

RC
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:22:03 #90
    177785 Apokalypse
    It will be a day of judgement
    pi_57825112
    Je denkt te groot TS.
    Begin eerst met mods en engines die je kan gebruiken zoals de Source engine.
    Als je zo'n mod hebt gemaakt dan kun je die laten zien aan ontwikkelaars of andere investeerders zodat ze een beeld krijgen van je kunnen.
    pi_57825115
    Roelof, no offense hoor. Maar alsjeblieft, doe het niet. Je gaat het never nooit niet halen.

Ga nou eens na: er zitten hier tig developers, managers, en andere mensen die uit de ICT wereld komen of ervaring hebben met games ontwikkeling, en allemaal , maar dan ook echt allemaal wijzen we unaniem je voorstellen, plannen en ideeen af als onhaalbaar.

Als wij, met al onze ervaring, dwars door je idee en opzet heen prikken, waarom denk je dan dat we dat doen? Om jou te pesten, of om jou te behoeden voor een grote fout?

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2008 11:23:40 ]
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:27:07 #92
    31101 _Led_
    pi_57825234
    Ik zeg niet : "Doe het niet!".
    Ik zeg : "Doe het anders, neem er de tijd voor, en laat je wat beter informeren door mensen met ervaring."

Ik weet dat als je eenmaal bezig bent, je het liefst alles zo snel mogelijk voor elkaar wilt hebben.
    Maar ik weet ook dat dat zelden (eigenlijk: nooit) goed gaat op dit vlak.
    zzz
    pi_57825333
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:27 schreef L.Denninger het volgende:
    Ik zeg niet : "Doe het niet!".
    Ik zeg : "Doe het anders, neem er de tijd voor, en laat je wat beter informeren door mensen met ervaring."

Ik weet dat als je eenmaal bezig bent, je het liefst alles zo snel mogelijk voor elkaar wilt hebben.
    Maar ik weet ook dat dat zelden (eigenlijk: nooit) goed gaat op dit vlak.
    Het enige wat de TS zou kunnen redden in dit geval is een persoon naast hem die al het projectmanagement werk overneemt, en de TS puur als creatieve denker mee laat doen aan het project.
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:33:31 #94
    31101 _Led_
    pi_57825380
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het enige wat de TS zou kunnen redden in dit geval is een persoon naast hem die al het projectmanagement werk overneemt, en de TS puur als creatieve denker mee laat doen aan het project.
    Precies.
    Roelof is creatief genoeg om een leuke game te bedenken, hij heeft alleen geen enkel benul van wat er komt kijken bij het daadwerkelijk ontwikkelen van een spel, en van het zakelijke aspect.
    En als Roelof het zo in zijn eentje doorzet, zijn dat de 2 redenen waarom het uiteindelijk niet gaat werken tenzij hij daar hulp bij krijgt van iemand met ervaring.
    zzz
    pi_57825396
    De TS heeft ook goede ideeen. Dat is ook heel het probleem niet. Maar de manier waarom het nu zijn gangetje gaat zie je over 4 jaar nog steeds op dit punt zitten alleen dan met schulden en leningen die die niet had kunnen hebben.

Hij gaat toch door. Laat die hongerloonlanden programeurs maar lekker programeren TS.
    www.indiegamer.nl
      vrijdag 4 april 2008 @ 11:42:04 #96
    13783 Anthraxx
    When you see the robot, drink!
    pi_57825576
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 01:35 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ja die inderdaar slordigsorry. Het iss ook omdat ik beetje geiriteerd wordt door alle onzin wat op me af komt.
    3/4 van de 3 topics staat vol met totaal onzin. En met matige onderbouwing.

Maar oke ik heb een stoornis in het korte termijn geheuge.
    Dus een stoornis en in de korte geheuge.
    Ik heb wel een korte geheuge.
    Er is nix mis met mijn lange termijn geheugen.

Kan je het begrijpen?

thanks
    Laat programmeren nou net heel handig zijn als het in je lange termijn geheugen zit. Oftewel: pak een boek, werk de opdrachten uit, blijf er mee werken en het blijft wel hangen.
    pi_57825804
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:33 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Precies.
    Roelof is creatief genoeg om een leuke game te bedenken, hij heeft alleen geen enkel benul van wat er komt kijken bij het daadwerkelijk ontwikkelen van een spel, en van het zakelijke aspect.
    En als Roelof het zo in zijn eentje doorzet, zijn dat de 2 redenen waarom het uiteindelijk niet gaat werken tenzij hij daar hulp bij krijgt van iemand met ervaring.
    Er zijn een paar goede punten. Ook al ben ik met sommige punten mee oneens (Denk al dat ik die heb uitgewerkt.)

Ben tot de concluzie gekomen dat ik hulp nodig heb met het zakelijk aspect.

Dus mijn doel nu is om iemand te zoeken die mij kan helpen met het zakelijk aspect.

Mensen die me willen helpen? Vergoeding is natuurlijk onderhandelbaar.

Roelof.
    pi_57825843
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef L.Denninger het volgende:

• Je enthousiasme
  • Je inzet

• Je gebrek aan ervaring

Waarom ?

Waarom ?

Tip :

•   vrijdag 4 april 2008 @ 11:58:55 #99
    31101 _Led_
    pi_57825984
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 11:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Er zijn een paar goede punten. Ook al ben ik met sommige punten mee oneens (Denk al dat ik die heb uitgewerkt.)

Ben tot de concluzie gekomen dat ik hulp nodig heb met het zakelijk aspect.

Dus mijn doel nu is om iemand te zoeken die mij kan helpen met het zakelijk aspect.

Mensen die me willen helpen? Vergoeding is natuurlijk onderhandelbaar.

Roelof.
    Gelukkig !!!! Daar ben ik blij om !
    We bedoelen het niet slecht Roelof, ook al komt het soms misschien zo over.
    Het zou gewoon zonde zijn om een leuk idee kapot te zien gaan doordat je te hard van stapel loopt.

Als ik je een tip mag geven :
    ga nou niet weer direct mensen geld aanbieden om je te helpen.

Je hebt om je game te bedenken neem ik aan goed rond gekeken naar andere games, en over de jaren veel gepraat met mensen die games spelen.
    Daardoor heb je inzicht gekregen in wat werkt en wat niet, en met die kennis heb je creatief je eigen game bedacht.

Eigenlijk moet je op zakelijk vlak dus hetzelfde doen !
    Neem de tijd om op internet in contact te komen met mensen met ervaring, vraag ze naar hun ervaring en tips, vraag wat ze goed gedaan hebben, vraag waar ze fouten gemaakt hebben.
    En dan bedoel ik niet met het ontwerpen van hun game, maar wat ze gedaan hebben nadat ze een goed idee hadden uitgewerkt : de daadwerkelijke ontwikkeling van het spel en de zakelijke kanten.

Maak daar een soort plaatje van voor jezelf, en zet dat op papier, zodat je een overzicht hebt van mogelijke gevaren.
    Je noemt wel vaker wat games op die je hebben geinspireerd; heb je al eens contact gezocht met de makers daarvan ?
    Misschien dat zij je een hoop nuttige tips kunnen geven, niet alleen op game-gebied maar juist ook op het gebied van de ontwikkeling, en wat daarbij kwam kijken (zowel technisch als zakelijk) !

Pas als je denkt dat je een boel verschillende mensen hebt gesproken, en een mooie balans hebt van wat er mis zou kunnen gaan op basis van hun ervaringen, zou ik gaan zoeken naar iemand die je zakelijk wil helpen.
    Zo iemand is veel sneller geneigd om met jou in zee te gaan als blijkt dat je er zelf ook een beetje onderzoek naar gedaan hebt, en het is voor jou makkelijker in te schatten of iemand een beetje ervaring heeft als je met wat meer mensen gepraat hebt.

Ik weet dat dit allemaal overdreven lijkt, maar geloof me, als je aan zo'n serieus project begint is het echt niet overdreven.
    Als je bedenkt hoe veel geld en moeite je er in wilt stoppen is het verstandig om te zorgen dat je alle kanten van de zaak goed bekeken hebt voor je eraan begint - ook de kanten die je persoonlijk niet zo liggen of interesseren.
    Als je de moeite neemt, gaat de kans dat je game er ooit zal komen in ieder geval een heel stuk omhoog

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 04-04-2008 12:08:44 ]
    zzz
    pi_57826133
    Wat die meneer boven mij zegt. Wat je minimaal al kan doen is gewoon je eigen comunity starten zodat je alle info lekker bijelkaar houd. En een open source cmsje inelkaar zetten kan iedereen wel.
    www.indiegamer.nl
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')