OMGquote:
sorry,quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Deel 2 is dicht omdat ie vol was
En dit deel heb ik geen zin om te lezen omdat ik net gedronken heb
Klacht: Zie TT
Ok, das dan jammer, maar je acht jezelf dan wel in staat om een complexe game tot in detail uit te werken?quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
OMG
Die komt laat.
Heb een geheuge probleem waardoor ik niet in staat ben om talen te leren/onthouden. In iedergeval heel moeilijk.
Als ik een taal ga leren duurt het jaren. En zoals je ziet alsnog veel fouten.
Roelof
2 dingen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:
[..]
Jij bent de enige in je topics die geen interesse toont in je eigen product man. Zeik niet. Jij post prut wat niet te lezen is. Jij kankert nu bijna iedereen af omdat ze negatief doen (wat logisch is) en jij bent de enige die jouw ideeen om zeep loopt te helpen.
Het is maar hoe je je inzet toontJij niet iig.
Iest bedenken heb je geen geheuge voor nodig. Als je het opschrijft kan je altijd later opterug kijken.quote:Op vrijdag 4 april 2008 00:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ok, das dan jammer, maar je acht jezelf dan wel in staat om een complexe game tot in detail uit te werken?
sorryquote:
Yeah, jij en jaarlijks zo'n 10.000 andere mensen. Waarvan er ook nog eens 99% gruwelijk het schip in gaan.quote:haha
Ik ben iemand die een spel wil gaan maken
Dat is inderdaad waar. Maar het bovenstaande en je leeftijd in ogenschouw nemend verwacht ik eerder dat ze geinteresseerd zijn in je geld dan in je idee. Daarbij kunnen ze ook nog eens misbruik maken van het feit dat je jezelf kennelijk erg bijzonder vind (wat niet zo is, seriously, je bent echt niet de eerste die met een idee zoals dit komt).quote:en een budget van 22000 heb.
Tja goed punten.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:16 schreef Seneca het volgende:
[..]
Yeah, jij en jaarlijks zo'n 10.000 andere mensen. Waarvan er ook nog eens 99% gruwelijk het schip in gaan.
[..]
Dat is inderdaad waar. Maar het bovenstaande en je leeftijd in ogenschouw nemend verwacht ik eerder dat ze geinteresseerd zijn in je geld dan in je idee. Daarbij kunnen ze ook nog eens misbruik maken van het feit dat je jezelf kennelijk erg bijzonder vind (wat niet zo is, seriously, je bent echt niet de eerste die met een idee zoals dit komt).
Ja die inderdaar slordigsorry. Het iss ook omdat ik beetje geiriteerd wordt door alle onzin wat op me af komt.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:19 schreef Strani het volgende:
Roelof, ik ben toch wel benieuwd naar wat jouw geheugen-probleem is. Kan je de medische term met ons delen? Het valt me bijvoorbeeld op dat je tot twee maal toe 'enz' enigszins correct spelt, om dan vervolgens met een 'nez' te komen. Dat lijkt me gewoon slordigheid.
Overigens heb ik ook zo het gevoel dat dit volledig jouw topic is (twee was al helemaal onzinnig) en je sowieso al dankbaar moet zijn voor alle tijd die anderen willen steken in het meedenken met jouw ideeën. Dit is immers een commerciëel project.
Waar wil je de advocaat van gaan betalen? Een favoriete tactiek van bedrijven die kwaad willen, zeker in een sector die zo competitief is als de ICT, is om net zo lang door te procederen tot je falliiet bent. Aangezien zij een veel grotere zak met geld hebben dan jij zul je dat steekspel nooit op die manier winnen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Tja goed punten.
Het kan zijn dat ze meer geintreseerd zijn in mijn geld. Maar als ze me belazeren kan ik ze alttijd aanklagen.
Dat kan ik niet inschatten want je weigert hier te zeggen om welk bedrijf het gaat. Hoe dat jou gezeik gaat opleveren is mij een raadsel; je zou zeggen dat ze alleen maar blij zouden zijn met jouw referentie op dit forum.quote:Te minste als ze de overeenkomst overtreden.
En als ik naar hun referenties kijk zal het wel onwaarscheinlijk zijn.
Je mag het risico voor jou dan geminimaliseerd hebben, in mijn ogen is het desondanks nog steeds onacceptabel.quote:Er is altijd waar dan ook risico als je iets betaald. Je kan de risico wel minimaliseren. En dat heb ik na mijn inzicht zo goed mogelijk gedaan.
Tenzij je nog extra tips heb om het risico te verlagen.
Een boven gemiddeld spel voor een onder gemiddeld bedrag. Vind je het heel gek dat ik er weinig vertrouwen in heb?quote:En ik ben niet bizonder. En ik ken de concurrentie. Ik heb na mijn inzicht het spel boven het gemiddeld ontworpen. Daar zal het waarscheinlijk niet aan liggen. Hoe het gemaakt wordt en hoeveel reclame wordt gedaan kan de uiteindelijke de strop om doen.
Dat is niet te ontkennen.
quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Oh, jij opent twee topics nog met een serieus doel ook? Ik dacht dat die topics gewoon dubbel waren. Of dat je vergeten was dat er al een topic liep.
zoals ik zij.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:37 schreef Seneca het volgende:
Dat kan ik niet inschatten want je weigert hier te zeggen om welk bedrijf het gaat. Hoe dat jou gezeik gaat opleveren is mij een raadsel; je zou zeggen dat ze alleen maar blij zouden zijn met jouw referentie op dit forum.
Referenties zeggen niet zo veel omdat het niets zegt over de kwaliteit en in dit geval met name de omvang van de projecten die ze voor deze referenties hebben gedaan. Bij mijn huidige werkgever heb ik al zat bedrijven voorbij zien komen die ronduit incompetent zijn in wat ze doen, en daarmee wegkomen, omdat ze het weten te maskeren naar de opdrachtgever toe (die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus)quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
zoals ik zij.
Ik wil geen gedonder hebben met de firma.
Er is voor mij met alle onderhandelingen en gedoe een speciaal prijs opgezet. Ik wil niet dat het stuk gaat. Ander moet ik de volle met betalen.
Ik kan ook je weinig vertrouwe snappen omdat het allemaal zo geregeld is. Met lage uurloon en dat de firma daar in wou onderhandelen.
Hoopde het al een beetje uitgelegd te hebben.
Had namelijk al na hun referenties gekeken. En na gegaan. Al heb je daar zelf nix mee.
Thanks voor de goede punten
Ik heb vandaag de uiteindelijke prijs gekregen en de offerte binnen gekregen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:54 schreef Seneca het volgende:
[..]
Referenties zeggen niet zo veel omdat het niets zegt over de kwaliteit en in dit geval met name de omvang van de projecten die ze voor deze referenties hebben gedaan. Bij mijn huidige werkgever heb ik al zat bedrijven voorbij zien komen die ronduit incompetent zijn in wat ze doen, en daarmee wegkomen, omdat ze het weten te maskeren naar de opdrachtgever toe (die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus)
Als het goed is staat er nergens in je contract met dat bedrijf dat je hun naam niet mag noemen, dus dat je er gezeik mee zou krijgen door dat hier te doen is imho een beetje zwak gelul. Als het contract is getekend kunnen geen van beide partijen meer terug. Hoe dan ook, aangezien je dit pertinent weigert denk ik niet dat we veel verder gaan komen. De discussie loopt een beetje vast zo.
Wil je dit wat meer onderbouwen. Zodat ik daarmee punten kan geven om jouw te over te halen dat het wel zo is.quote:die 9 van de 10 keer toch niet precies weet wat hij wil, laat staan wat er precies mogelijk is, wat acceptabel is, etc. Een beetje zoals jij dus
Simpel. Je hebt het ontwerp voor je spel, ja? Maar is dit voldoende om te dienen als contract tussen jou en deze firma? Stel je komt straks een bepaalde feature tegen die je niet bevalt, en je wilt deze verbeteren. Nu vertelt dit bedrijf je dat dit niet mogelijk is want *insert random technisch verhaal wat je als niet-informaticus onmogelijk kunt begrijpen*. Hoe ga jij dan aantonen dat dit WEL mogelijk is, en dat dit bedrijf uit zijn nek lult om onder hun verplichtingen uit te komen? Daar loopt het dus al spaak.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Wil je dit wat meer onderbouwen. Zodat ik daarmee punten kan geven om jouw te over te halen dat het wel zo is.
Thanks
aquote:Op vrijdag 4 april 2008 01:54 schreef Seneca het volgende:
Hopelijk zie je hierdoor al wat meer in hoe gemakkelijk je genaaid kunt worden, al helamaal als je je eisenpakket niet 100% dicht hebt getimmerd. Wat ik betwijfel, want je weet niet eens wat een iteratie is, laat staan dat je volgens mij het verschil kent tussen functional en non-functional requirements, wat een MoSCoW list is, etc.
Heb je enig idee HOEVEEL ruimte een omschrijving als 'massive multiplayer game waar duizenden spelers tegelijk mee kunnen spelen' voor interpretatie over laat?quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:06 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
a
Daarom deze form. Om na te gaan of ik nix ben vergeten.
Die zal ik zeker nog moeten aankaarten. En na gaan. Al ben ik zeker dat ik heb vermeld dat het een massive multie player game wordt. En dat het inhoud dat er duizenden spelers tegelijk het spel moeten/kunnen spelen.
Wikipedia is your friendquote:En al ben ik meschien niet bekend met de termen : functional, non-functional requirements en MoSCoW. meschien heb ik al aan gedacht. Wil/kan je het voor mij een beetje uitleggen.
Bedankt.
daarvoor ook de wat meer gespecificeerder text er agter.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:08 schreef Seneca het volgende:
[..]
Heb je enig idee HOEVEEL ruimte een omschrijving als 'massive multiplayer game waar duizenden spelers tegelijk mee kunnen spelen' voor interpretatie over laat?
[..]
Wikipedia is your friend
Ik wil je best een beetje op weg helpen met het opstellen van een requirements document. Al moet ik daarbij wel zeggen dat mijn praktijkervaring met het opstellen van zo'n document tot nu toe beperkt is gebleven tot een universitaire setting.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
(Al heb ik het idee om beter jouw intehuren om het een beetje op een rijtje te zetten voor/met me.)
Alvast bedankt Seneca.
Eindelijk weer wat vooruitgang.
Roelof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |