abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2008 @ 09:10:44 #26
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_59786856
Na een beetje gezapige start werd het alsnog een superfeestje!
pi_59786992
quote:
Op maandag 30 juni 2008 09:10 schreef bigshadow het volgende:
Na een beetje gezapige start werd het alsnog een superfeestje!
Eensch! Wel jammer dat hij zo af moest kappen voor de disco.

En dat voorprogramma? Wat een afknapper! Had op straat moeten blijven staan...
pi_59788303
Het laatste nummer van Corn Mo was wel hilarisch (triest) eigenlijk, ik heb me tranen gelachen. Verder mag hij inderdaad terug naar de straat met die accordeon.
Ben rockte er flink op los, leuk wat geimproviseer, wat voorwerpen in de piano voor een andere klank, vaag gedoe van een kerel die af en toe opkwam met een tamboerijn en Bitches ain't shit mocht weer een keer. De zaal pakte Army heel goed op, geen instructie nodig. Erg leuk feestje, al ben ik nu wel aardig dood.
pi_59790837
was tof en hij speelde bijna 2 uur gewoon
pi_59802112
Ik moest helaas voor de toegiften weg in verband met het halen van een trein, ging hij naderhand nog lang door?
pi_59826621
Tweede toegift mocht niet meer vanwege die disco erna, maar het publiek bleeeeeeeeef herrie maken.
pi_59834857
Ja idd! Stond al heel snel buiten, maar hoorde ze zelfs buiten nog herrie maken. We waren misschien wel te verwend geraakt na vorig jaar...
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:25:22 #33
134538 chansadres
Black & White
pi_60267105
Nieuwe cd Ben Folds komt 30 september uit. Hij zou Blood on the Keyboard heten. Verwijzing naar het scheidingsalbum van Bob Dylan (Blood on the Tracks). Maar omdat Silverman al een album was naar verwijzing van het leed, en het album juist een positief karakter heeft gekregen (Het vrij zijn na zijn scheiding) heeft hij besloten om het album Way to Normal te noemen.

Tracklist:
1. Hiroshima (B B B Benny Hits His Head)
2. Dr. Yang
3. The Frown
4. You Don’t Know Me (featuring Regina Spektor)
5. Before Cologne
6. Cologne
7. Errant Dog
8. Free Coffee
9. Bitch Went Nuts
10. Brainwascht
11. Effington
12. Kylie from Connecticut

Promo is uitgelekt met 8 tracks en een het titeltrack dat het album niet heeft gehaald. (Naar alle geruchten door de heer Folds zelf gelekt). En het klinkt minder orchestraal en veel meer terug naar zijn pianotijdperk waar de lyrics vooral kenmerk waren. Erg positief dus voor mij. Oh ja, Single word het "duet" met Regina Spektor. Een gezellig "Kate Nash" achtig uptempo liedje.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_60286952
Cool, Regina Spektor is OK.

O, nu komt ie wel vaak naar NL:

11/21/2008 The Haugue Netherlands Schouwburg

[ Bericht 80% gewijzigd door paella op 24-07-2008 09:28:57 ]
Zo hee
pi_60996554
21 november is dus onderdeel van Crossing Border festival.
Zo hee
  zondag 19 oktober 2008 @ 01:18:44 #36
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_62496756
Nieuwe plaat grijpt zeker meer terug op de "five" periode, nu een keer gehoord en wel typisch Ben. Nog geen waardeoordeel, maar het laatste nummer is in ieder geval een juweeltje.
pi_62589676
Die "gelekte"nummers waren nep. Via de blog op zijn myspace is er meer info te lezen in een artikel uit Rolling Stone. Er staat daar ook dat Ben Folds Five eenmalig bij elkaar is gekomen voor een concert.
Heb de cd sinds gisteren in huis, ben er nog niet helemaal over uit, zeker leuk album, Cologne is prachtig, maar nog niet elk nummer pakt me direct. Teksten zijn ouderwets goed. En de hoes is erg leuk. Maar geen instant kippevel cq traantjes.
pi_71485523
Ben Folds! Fijne muziek....Vind zijn stem af en toe semi-irritant, maar dat kan de pret niet drukken Ik word echt heel blij van zijn muziek
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87660995
Kwam even langs dit topic, en ik had de laatste post..dat mag niet...
Maar, hij heeft een nieuw album in 2010 (wss ben ik weer iets te laat bij :( ) weer...dus laten we het daar over hebben! Ik ga het nu luisteren :P

(edit: ik zie dat het pas 2 weekjes uit is! :) Dus goede reden voor de topic-bump ;) )
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_87661525
Het is trouwens een album geschreven door Nick Hornby, de schrijver van High Fidelity en About a boy.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_87982741
Ja en het klinkt weer erg leuk hoor. Typisch wat je van Ben Folds mag verwachten. :)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_87982849
Ja, en toch klinkt het weinig verrassend. Beetje kalm, niet echt enerverend. Ben nog niet helemaal overtuigd. Maar wie weet moet ik hem nog een paar keer draaien.
pi_87983014
De nadruk lijkt idd wat meer op de rustigere pianoballads te liggen. Zoals Belinda.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_87994895
Ik ben nog niet echt enthousiast...
pi_88061325
Kent iemand piano improv guy? Een heleboel mensen beweerde dat hij ben folds was, maar achteraf bleek dat niet zo te zijn. Voor degene die niet weten waar ik het over heb :

Ik heb zelf nog nooit echt veel van ben folds geluisterd.
pi_88064810
Is er een nieuwe plaat? Helemaal gemist. Snel maar even luisteren dan!
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_88165262
zou ook wel leuk zijn als ie het album bij ons zou aanprijzen ;)
Zo hee
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:01:35 #48
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88166886
Ik kom er nog niet heel erg in, die nieuwe plaat. Kan ook aan mij liggen omdat ik de laatste tijd veel andere muziek heb geluisterd, maar hij komt wat zeikerig op mij over.
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:36:17 #49
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_88167827
Vind het wel een aardig plaat, klinkt soms erg Ben en je merkt dat er meer gelaagdheid inzit dan voorheen, ook meer gebruik van electronica. Er staat imo 1 echte misser op (1 na laatste song) en een paar middelmatige songs, maar de rest vond ik toch wel goed klinken.
  zondag 31 oktober 2010 @ 18:06:22 #50
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_88179623
quote:
7s.gif Op zondag 31 oktober 2010 11:36 schreef bigshadow het volgende:
Vind het wel een aardig plaat, klinkt soms erg Ben en je merkt dat er meer gelaagdheid inzit dan voorheen, ook meer gebruik van electronica. Er staat imo 1 echte misser op (1 na laatste song) en een paar middelmatige songs, maar de rest vond ik toch wel goed klinken.
Zal hem morgen in de trein eens luisteren. Misschien heb ik hem net even op het verkeerde moment geluisterd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')