bronquote:Na Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Viktor & Rolf en Roberto Cavalli, zal Comme de Garçons’ oprichter en hoofdontwerper Rei Kawakubo aankomend najaar een H&M’s guest designercollectie creëren.
Rei Kawakubo, bekend geworden en bewonderd vanwege haar creativiteit en artistieke kwaliteiten, zal een dames- en een herencollectie ontwerpen en zelfs een aantal kinderitems. Accessoires en een exclusieve unisex geur zullen ook deel uitmaken van de collectie.
‘Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in de balans tussen creatie en commercie. Het is een dilemma, hoewel voor mij de creatie altijd voorop stond. Het is een fascinerende uitdaging om met H&M samen te werken, aangezien het de mogelijkheid biedt om dat dilemma tot in het extreme door te voeren en er een oplossing voor te vinden’, zegt Rei Kawakubo van Comme des Garçons.
‘Rei Kawakubo stond al heel lang bovenaan ons verlanglijstje, en het verheugd ons dan ook dat ze ervoor heeft gekozen om met ons samen te werken. We hebben enorm veel respect voor de modefilosofie van Kawakubo die afwijkt van de gebaande paden in de mode en we bewonderen haar artistieke benadering met betrekking tot design. We zien er vooral naar uit om de collectie in Kawakubo’s thuisland te lanceren, tijdens de opening van onze nieuwe winkel in Japan’, aldus Margareta van den Bosch, artistiek adviseur van H&M.
De wereldprimeur gaat naar Japan, waar de collectie begin november als eerste verkocht zal worden tijdens de opening van H&M’s tweede winkel in Tokio. De start van de verkoop in de overige H&M landen volgt een aantal dagen later.
Inderdaadquote:Op donderdag 3 april 2008 15:09 schreef Ooi86 het volgende:
In november dus pas? Herinner me tegen die tijd nog maar een keer
Dat zou zomaar eens kunnen, aangezien ik er nog nooit van gehoord hadquote:Op donderdag 3 april 2008 15:54 schreef Innocence het volgende:
Wow wat een leuke samenwerking!
Misschien ook wat minder populair? Ik hoop 't, dan ga ik ook 's kijken.
Comme de Garcons is een grote winkelketen in Japan. Volgens mij redelijk vergelijkbaar met de H&M, dus wat dat betreft vind ik de aankondiging wat vreemd. Aan de andere kant zijn ze in Japan wel een stuk modieuzer, dus het kan wel leuk worden.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:48 schreef Miracle_Drug het volgende:
Dat zou zomaar eens kunnen, aangezien ik er nog nooit van gehoord had
Eh, sorry maar het is geen winkelketen. Het is een vrij alternatief, prijzig merk wat je ook wel aan de collecties hierboven kunt zien. (Edit: zie dat je er zelf ook al achter bent).quote:Op donderdag 3 april 2008 20:48 schreef speknek het volgende:
[..]
Comme de Garcons is een grote winkelketen in Japan. Volgens mij redelijk vergelijkbaar met de H&M, dus wat dat betreft vind ik de aankondiging wat vreemd. Aan de andere kant zijn ze in Japan wel een stuk modieuzer, dus het kan wel leuk worden.
Mja ze hebben wel allemaal kleine boetiekjes in de grotere warenhuizen, zeg maar de Bijenkorfs van Japan, daar kende ik ze van. En daar is het ook niet overdreven modieus (bijvoorbeeld* ). Alhoewel ik nu zie dat de prijzen wel on-Japans zijn, damn. Het hippe gedeelte van het merk zijn waarschijnlijk de guerilla winkels.quote:Op donderdag 3 april 2008 21:02 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Eh, sorry maar het is geen winkelketen. Het is een vrij alternatief, prijzig merk wat je ook wel aan de collecties hierboven kunt zien. (Edit: zie dat je er zelf ook al achter bent).
Cavalli is ook niet mijn dingquote:Op dinsdag 8 april 2008 10:02 schreef MissGolightly het volgende:
Niet echt mijn ding, maar alles beter dan Cavalli!
Target (Amerikaans 'warenhuis', helaas versturen ze niet naar Europaquote:Op dinsdag 8 april 2008 11:26 schreef Locusta het volgende:
[..]
Cavalli is ook niet mijn dingAl die dierenprintjes en een beetje dat "ordinaire"...
Ik hoop nog een keer op een samenwerking met PradaMaar dat zal 'em wel niet worden.
bronquote:
W Magazine has the first look at the COMME des GARCONS for H&M collaboration slated to release in November, when I initially saw bad images circulating around the web I wasn’t too impressed. But after seeing this preview it has gotten me back into it, the range consists of:
Mostly black and with Japanese tomboy airs, the H&M collection includes a range of tailored jackets, many deconstructed, along with cropped pants, baggy shorts and a variety of skirts in stretch wool. On the perkier side are polkadot knits in jersey or merino wool, colorful shirts—some with dots—and a “showpiece” coatdress decorated here and there with dense Victorian ruffles. There are also accessories and a unisex perfume with notes of cedar and patchouli but, alas, no children’s wear.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |