abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57804642
quote:
Na Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Viktor & Rolf en Roberto Cavalli, zal Comme de Garçons’ oprichter en hoofdontwerper Rei Kawakubo aankomend najaar een H&M’s guest designercollectie creëren.

Rei Kawakubo, bekend geworden en bewonderd vanwege haar creativiteit en artistieke kwaliteiten, zal een dames- en een herencollectie ontwerpen en zelfs een aantal kinderitems. Accessoires en een exclusieve unisex geur zullen ook deel uitmaken van de collectie.

‘Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in de balans tussen creatie en commercie. Het is een dilemma, hoewel voor mij de creatie altijd voorop stond. Het is een fascinerende uitdaging om met H&M samen te werken, aangezien het de mogelijkheid biedt om dat dilemma tot in het extreme door te voeren en er een oplossing voor te vinden’, zegt Rei Kawakubo van Comme des Garçons.

‘Rei Kawakubo stond al heel lang bovenaan ons verlanglijstje, en het verheugd ons dan ook dat ze ervoor heeft gekozen om met ons samen te werken. We hebben enorm veel respect voor de modefilosofie van Kawakubo die afwijkt van de gebaande paden in de mode en we bewonderen haar artistieke benadering met betrekking tot design. We zien er vooral naar uit om de collectie in Kawakubo’s thuisland te lanceren, tijdens de opening van onze nieuwe winkel in Japan’, aldus Margareta van den Bosch, artistiek adviseur van H&M.

De wereldprimeur gaat naar Japan, waar de collectie begin november als eerste verkocht zal worden tijdens de opening van H&M’s tweede winkel in Tokio. De start van de verkoop in de overige H&M landen volgt een aantal dagen later.
bron

Ik ben benieuwd. Het zal vast wel weer een succes worden.
pi_57805062
Recentelijk werk van Comme des Garçons:

pi_57805296
In november dus pas? Herinner me tegen die tijd nog maar een keer
pi_57805685
Leuk, ben benieuwd.
Zal alleen wel weer behoorlijke chaos worden bij de start van de verkoop.
pi_57805844
Hmmm, als ik zo die recente collectie bekijk, vind ik het niet echt wat. Ben wel benieuwd wat voor collectie ze gaan maken voor de H&M
pi_57806221
Wow wat een leuke samenwerking!
Misschien ook wat minder populair? Ik hoop 't, dan ga ik ook 's kijken.
Sweet and innocent...
pi_57806979
quote:
Op donderdag 3 april 2008 15:09 schreef Ooi86 het volgende:
In november dus pas? Herinner me tegen die tijd nog maar een keer
Inderdaad
pi_57811423
quote:
Op donderdag 3 april 2008 15:54 schreef Innocence het volgende:
Wow wat een leuke samenwerking!
Misschien ook wat minder populair? Ik hoop 't, dan ga ik ook 's kijken.
Dat zou zomaar eens kunnen, aangezien ik er nog nooit van gehoord had
  donderdag 3 april 2008 @ 20:40:24 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_57812738
Japanse kledinginvloeden in Nederland kan ik alleen maar toejuichen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 april 2008 @ 20:48:48 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_57813007
quote:
Op donderdag 3 april 2008 19:48 schreef Miracle_Drug het volgende:
Dat zou zomaar eens kunnen, aangezien ik er nog nooit van gehoord had
Comme de Garcons is een grote winkelketen in Japan. Volgens mij redelijk vergelijkbaar met de H&M, dus wat dat betreft vind ik de aankondiging wat vreemd. Aan de andere kant zijn ze in Japan wel een stuk modieuzer, dus het kan wel leuk worden.

edit- dacht ik althans, nu begin ik te twijfelen.

edit2- nee toch een stuk modieuzer, ik zal het wel van kleine shopjes in een van Japans vele warenhuizen kennen.

[ Bericht 6% gewijzigd door speknek op 03-04-2008 20:59:58 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_57813238
vetvetvet
  donderdag 3 april 2008 @ 21:02:53 #12
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_57813407
quote:
Op donderdag 3 april 2008 20:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Comme de Garcons is een grote winkelketen in Japan. Volgens mij redelijk vergelijkbaar met de H&M, dus wat dat betreft vind ik de aankondiging wat vreemd. Aan de andere kant zijn ze in Japan wel een stuk modieuzer, dus het kan wel leuk worden.
Eh, sorry maar het is geen winkelketen. Het is een vrij alternatief, prijzig merk wat je ook wel aan de collecties hierboven kunt zien. (Edit: zie dat je er zelf ook al achter bent).

Ik ben bang dat het een redelijk saaie collectie gaat worden die weinig van het gewaagde CDG meekrijgt. De gemiddelde H&M klant kent CDG niet en zal zich ook niet zo aangesproken voelen door hele aparte ontwerpen. Maar we zullen zien wat Kawakubo uit d'r commerciele hoed tovert .
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  donderdag 3 april 2008 @ 21:52:50 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_57814762
quote:
Op donderdag 3 april 2008 21:02 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Eh, sorry maar het is geen winkelketen. Het is een vrij alternatief, prijzig merk wat je ook wel aan de collecties hierboven kunt zien. (Edit: zie dat je er zelf ook al achter bent).
Mja ze hebben wel allemaal kleine boetiekjes in de grotere warenhuizen, zeg maar de Bijenkorfs van Japan, daar kende ik ze van. En daar is het ook niet overdreven modieus (bijvoorbeeld* ). Alhoewel ik nu zie dat de prijzen wel on-Japans zijn, damn. Het hippe gedeelte van het merk zijn waarschijnlijk de guerilla winkels.

* コムデギャルソンオム = comme des garcons homme (pats)
pi_57817232
Haha, in Japan zag je inderdaad veel van die winkeltjes met het merk dat er op leek, het begon in ieder geval met commes des...
Comme des garcons werkt wel vaker met andere modelabels, zoals fred perry.
Maar hier ben ik wel beniewd naar.
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
pi_57892785
Nooit zo fan geweest van CdG, maar denk dat dit wel weer een goed lopende lijn gaat worden.
pi_57905104
Niet echt mijn ding, maar alles beter dan Cavalli!
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_57906664
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:02 schreef MissGolightly het volgende:
Niet echt mijn ding, maar alles beter dan Cavalli!
Cavalli is ook niet mijn ding Al die dierenprintjes en een beetje dat "ordinaire"...
Ik hoop nog een keer op een samenwerking met Prada Maar dat zal 'em wel niet worden.
pi_57908979
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 11:26 schreef Locusta het volgende:

[..]

Cavalli is ook niet mijn ding Al die dierenprintjes en een beetje dat "ordinaire"...
Ik hoop nog een keer op een samenwerking met Prada Maar dat zal 'em wel niet worden.
Target (Amerikaans 'warenhuis', helaas versturen ze niet naar Europa ) gaat naar mijn mening echt de leukste samenwerkingen aan met designers. Nu met Jovovich-Hawk , maar eerder al met Isaac Mizrahi, Proenza Schouler, Luella Bartley, Temperley etc. Naar mijn mening veel 'spannendere' merken dan waarmee H&M samenwerkt, met als waar dieptepunt Cavalli inderdaad...
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
pi_57914405
Ik vind persoonlijk de Roberto Cavalli collecties mooier dan die van GdC, al krijgen ze niet altijd even goede recensies de laatste jaren. Dierenprint hoeft ook niet automatisch gelijk te staan aan ordinair. Je moet 't alleen wel kunnen hebben, anders ziet het er wel snel fout uit (zie bijvoorbeeld dat mens van Juno in die Dior jurk op de laatste Oscar uitreiking ).
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:08:17 #20
16715 Mylene
*schatje*
pi_57914934
Stella McCartney heeft toen ook een collectie ontworpen voor Target Australië.
pi_60812515
quote:

W Magazine has the first look at the COMME des GARCONS for H&M collaboration slated to release in November, when I initially saw bad images circulating around the web I wasn’t too impressed. But after seeing this preview it has gotten me back into it, the range consists of:

Mostly black and with Japanese tomboy airs, the H&M collection includes a range of tailored jackets, many deconstructed, along with cropped pants, baggy shorts and a variety of skirts in stretch wool. On the perkier side are polkadot knits in jersey or merino wool, colorful shirts—some with dots—and a “showpiece” coatdress decorated here and there with dense Victorian ruffles. There are also accessories and a unisex perfume with notes of cedar and patchouli but, alas, no children’s wear.
bron
pi_60817799
Hier op de redactie zeggen ze dat ook dat niet de werkelijke collectie van CdG is.
Op de pers site is er nog niets over te vinden.
pi_60865299
Meer hier.
Tsja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Ik weet alleen dat ik deze broek verschrikkelijk lelijk vind:

Deze vind ik wel weer mooi opzich :
pi_60865339
Het is een beetje gothic lolita/harajuku
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:33:11 #25
200395 Koentj
And Justice For All
pi_60866097
Ik vind het eigenlijk wel mooie kleding, zeker uit de post van Schatje. Klassiek maar toch voor deze tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')