Alexxxxx | donderdag 3 april 2008 @ 10:53 |
O HAI! ![]() Zoals bekend is heb ik een klein jaar lang rondgereden in een Citroën Visa met een prachtig 652 cc 2-cilinder luchtgekoeld motorblok ![]() ![]() Dus als het ff kan wil ik in een eventuele volgende auto natuurlijk weer een luchtgekoeld blok. Wat is er zoal te krijgen? Citroën 2cv, Visa, LN(A), GS(A), Dyane, Ami Volkswagen kever, Transporter (tot en met T3), Karmann Ghia, 411/412, Type 3 Porsche 911(tot welke generatie?), 356 Tatra Trabant VW-Porsche 914 Chevrolet Corvair een paar van de eerste Honda's Franklin (maar die is niet zo heel geschikt voor dagelijks gebruik zeg maar ![]() Fiat 126, 500 BMW 700 Aanvullingen? Vergeet er vast weer een paar heel voor de hand liggende... En hoe mooi de vrachtwagens met ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
SuN-CRuSHeR | donderdag 3 april 2008 @ 11:33 |
Een 911 is tm de 993 luchtgekoeld geweest. | |
HPoi | donderdag 3 april 2008 @ 12:41 |
Ik heb in mijn kever een prachtige 1200cc luchtgekoelde boxermotor zitten. Heerlijk geluid! | |
Sympathiek | donderdag 3 april 2008 @ 12:45 |
Hoe kom je erbij dat een luchtgekoelde motor veel beter is dan een watergekoelde motor? Je ervaring op 1 geval baseren, lijkt me wat voorbarig. | |
Herr.Flick | donderdag 3 april 2008 @ 13:51 |
Luchtgekoelde trammelant... Leuke nostalgie, meer niet! ![]() | |
Mute_Me | donderdag 3 april 2008 @ 13:53 |
quote:Ik kan er nog 2 bij tikken, van de drie auto's voor de deur (scenic, cuore, kever) heeft in 3 jaar tijd de kever geen problemen gegeven. De andere 2 wel ![]() Vergeet de kubel niet en de fridolin ![]() | |
Neluhz | donderdag 3 april 2008 @ 14:25 |
quote:Dat is ook wel een makkelijke vergelijking, een franse auto en een koreaan? vergelijken met een duitser.. | |
Arclight-S | donderdag 3 april 2008 @ 17:19 |
Volvo?![]() | |
DonJames | donderdag 3 april 2008 @ 19:52 |
quote:Die is niet luchtgekoeld! ontopic: Panhard maakte ook luchtgekoelde auto's. | |
Cybje | donderdag 3 april 2008 @ 20:16 |
Luchtgekoelde motoren zijn zeer dichtbij te vinden .... de Daf 46, met 2 cilinder boxermotortje, van Daf zelf ![]() | |
Hyperdude | donderdag 3 april 2008 @ 20:24 |
Haflinger en Pinzgauer van Steyr-Daimler-Puch Ontworpen door Erich Ledwinka, zoon van Hans (Tatra en geplagieerd (Kever) door Dr. Ing. hc. F. Porsche ![]() | |
Youp | donderdag 3 april 2008 @ 20:27 |
quote:daihatsu is het B merk van Toyota... de topper van de wereld ![]() | |
densmee | donderdag 3 april 2008 @ 20:49 |
de meest prachtige luchtgekoelde motoren liggen nog altijd in deze machines fendt dieselross eicher panter ongeveer alle types van same guldner | |
Gibeon | donderdag 3 april 2008 @ 20:57 |
Tatra 813 ![]() Of mocht die niet ![]() | |
Repeat | donderdag 3 april 2008 @ 21:12 |
![]() ![]() | |
Mute_Me | vrijdag 4 april 2008 @ 09:19 |
zoek maar uit:![]() | |
raulbouli | vrijdag 4 april 2008 @ 10:19 |
Luchtgekoeld beter als een Water(koelvloeistof)gekoeld blok...... ? | |
patje74 | zondag 6 april 2008 @ 10:41 |
Beste Alex, je weet dat ik zelf ik ben op luchtgekoelde blokken. Maar als je daar naar op zoek gaat kom je vrijwel altijd uit bij een (semi-)klassieker. Nu weet ik hoe goed jij bent in het onderhouden van auto's, en dat combineert niet goed met een klassieker. Dus neem aan advies van mij aan en koop hierna gewoon weer een waterkoker. Totdat je genoeg poet hebt om er een 2e wagen voor de hobby bij te nemen. | |
T42 | dinsdag 8 april 2008 @ 13:35 |
quote:omdat die gewoon doorgaan ookal zijn ze helemaal op! mijn 1300 is zo'n vol houder maar word nu vervangen door 1600 (kever automaat) hij loopt nog altijd wel met dikke scheur in blok door ongelukje ![]() | |
T42 | dinsdag 8 april 2008 @ 13:41 |
quote:zet ze maar allemaal in mijn tuin! ![]() kan ik me uitleven ![]() | |
T42 | dinsdag 8 april 2008 @ 13:44 |
quote:dan vergelijk ik mijn mercedes met mijn kever mercedes vraagt veel veel meer onderhoud! en onderdelen 20x duurder. kocht een motor voor 100 euro en heb overtollige onderdelen daarvan al voor 90 verkocht dus heb nu een 1600 voor maar 10 euro ![]() | |
HPoi | dinsdag 8 april 2008 @ 13:56 |
Ik vind het al erg dat mijn kevertje 5 dagen bij de VW/kevergarage staat, laat staan dat ik helemaal mijn luchtgekoelde bolide moet missen. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 8 april 2008 @ 13:57 |
Survur | dinsdag 8 april 2008 @ 14:05 |
Al eens van de edit knop gehoord? | |
T42 | dinsdag 8 april 2008 @ 15:00 |
quote:mijne ligt nu half uitelkaar. koppeling van automaat bak was op en dus de motor maar meteen ook verversen koppleing was nog de 1e uit 1974 (automaat koppleing) | |
PeeJay1980 | dinsdag 8 april 2008 @ 15:21 |
quote:Je hebt wel blokken vergeleken met dezelfde prestaties? ![]() | |
T42 | dinsdag 8 april 2008 @ 15:23 |
quote:ze presteren alle 2 met zuipen. ![]() vergelijken met zelfde motor gaat moeilijk. ging om de onderhoud als je em dagelijks gebruikt! owjah kever kan harder met 44pk dan de mercedes met 192pk | |
hjs | dinsdag 8 april 2008 @ 15:37 |
Luchtgekoeld ![]() helaas moeten we al maanden onze T2b missen uit '73 ![]() |