O HAI!

Zoals bekend is heb ik een klein jaar lang rondgereden in een Citroën Visa met een prachtig 652 cc 2-cilinder luchtgekoeld motorblok

En zoals wellicht ook wel bekend is rijdt ik sinds begin dit jaar in een Rover, met een twee en een half keer zo grote motor, maar WEL met waterkoeling. En die was nu dus kapot

En het klinkt ook nog eens voor geen meter, vergelken met luchtkoeling, en ik heb het idee dat het luchtgekoelde blok veel meer aan kon.
Dus als het ff kan wil ik in een eventuele volgende auto natuurlijk weer een luchtgekoeld blok. Wat is er zoal te krijgen?
Citroën 2cv, Visa, LN(A), GS(A), Dyane, Ami
Volkswagen kever, Transporter (tot en met T3), Karmann Ghia, 411/412, Type 3
Porsche 911(tot welke generatie?), 356
Tatra
Trabant
VW-Porsche 914
Chevrolet Corvair
een paar van de eerste Honda's
Franklin (maar die is niet zo heel geschikt voor dagelijks gebruik zeg maar

)
Fiat 126, 500
BMW 700
Aanvullingen? Vergeet er vast weer een paar heel voor de hand liggende... En hoe mooi de vrachtwagens met

Deutz

en

Tatra

motoren ook zijn, die blijven helaas even buiten beschouwing