abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57888581
Silmarwen, foei!
Zelfs blote knieën !? Oei, als dat maar goed gaat

Tjonge jonge, Freecell..ik zou uit protest juíst vanaf nu veel rokkeng aan dragen
wat een irritante bemoeienis zeg.
pi_57889224
Ik ben niet in een recalcitrante bui, anders zou ik het zeker doen
  maandag 7 april 2008 @ 14:39:38 #128
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_57889304
quote:
Op maandag 7 april 2008 13:59 schreef marit1978 het volgende:
Silmarwen, foei!
Zelfs blote knieën !? Oei, als dat maar goed gaat

Tjonge jonge, Freecell..ik zou uit protest juíst vanaf nu veel rokkeng aan dragen
wat een irritante bemoeienis zeg.
Baldadig he!
pi_57889584
Wat neem je mee naar het ziekenhuis?

* toiletartikelen zoals deodorant, tandpasta, haarborstel, shampoo e.d. Zeep is in het ziekenhuis aanwezig;
* ondergoed, pyjama, ochtendjas, goede bh, schone kleding;
* ponskaartje van het ziekenhuis;
* fototoestel
* babykleertjes (in de meeste ziekenhuizen krijgen de baby’s kleertjes van het ziekenhuis zelf aan, pas als je met de baby naar huis gaat, krijgt hij z’n eigen kleren aan);
* iets te lezen of zo.

http://www.babyopkomst.nl/index.php?login=public&_part=onderwerpen&item=Bevalling&lnk=print_file.php?id=88&submenu=Wat%20neem%20je%20mee%20naar%20het%20ziekenhuis?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_57889890
quote:
Op maandag 7 april 2008 14:58 schreef Vlindur het volgende:
Wat neem je mee naar het ziekenhuis?

* toiletartikelen zoals deodorant, tandpasta, haarborstel, shampoo e.d. Zeep is in het ziekenhuis aanwezig;
* ondergoed, pyjama, ochtendjas, goede bh, schone kleding;
* ponskaartje van het ziekenhuis;
* fototoestel
* babykleertjes (in de meeste ziekenhuizen krijgen de baby’s kleertjes van het ziekenhuis zelf aan, pas als je met de baby naar huis gaat, krijgt hij z’n eigen kleren aan);
* iets te lezen of zo.
huh? in welk ziekenhuis is dat?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 7 april 2008 @ 15:18:00 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57889982
*aansluit bij snoopy...
Hooguit krijgen ze een mutsje op van het ziekenhuis maar verder heb ik nog nooit gehoord van kleertjes van het ziekenhuis hoor!
pi_57890146
Hoeveel babykleertjes raden jullie nu aan voor zo de eerste week (bij bevalling in het ziekenhuis in België blijf je daar 'n week) en de eerste maand? En wat precies. Mijn man dacht dat het kleintje de hele week gewoon in een rompertje kon liggen, maar dat lijkt me behoorlijk zielig. Maar wat doe je het dan aan? Pyamatjes, gewone kleertjes?
pi_57890197
pyjamatjes deden we hier niet aan, eigenlijk werden vooral de rompertjes verschoond en wat minder frequent de kleertjes zelf. (geluk dat ilse nauwelijks spuugde!)
  maandag 7 april 2008 @ 15:42:48 #134
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57890430
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
*aansluit bij snoopy...
Hooguit krijgen ze een mutsje op van het ziekenhuis maar verder heb ik nog nooit gehoord van kleertjes van het ziekenhuis hoor!
Dat was hier redelijk standaard, kleren van het ziekenhuis. Weet niet of het nu nog zo is. Maar het bestaat of bestond dus wel degelijk. Persoonlijk vond ik er geen fluit aan, en had ik lekker eigen kleren mee. Alledrie hetzelfde pakje aangehad. (lekker handig verdelen ook, voor later maar daar heb ik toen niet over nagedacht...)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 7 april 2008 @ 15:45:56 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57890480
Het is echt nieuw voor mij, ik zou dat iig even informeren voor je dat meeneemt in je overwegingen wat wel en niet mee te nemen.
pi_57890550
In noodgevallen zullen ze vast wel iets hebben liggen. Maar volgens mij is het wel de bedoeling dat je zelf kleertjes meeneemt als je op een redelijk 'normale' manier in het ziekenhuis gaat bevallen.
  maandag 7 april 2008 @ 16:21:54 #137
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_57891212
ik zou liever toch de eigen kleertjes aan doen denk ik...

pyamaatjes werden enkel gebruikt voor snachts.. door de dag had ze al echt mini kleertjes aan en dat zal nu ook gebeuren.. ik telde minimum dus 7 pakjes mee naar ziekenhuis (5 dagen in ziekenhuis) en je krijgt toch nog kleertjes meestal kadoo.. maar in totaal had ik toen zeker voor 14 dagen kleren...

Maar NU de kast puilt uit maar ja beter te veel dan te weinig hé
pi_57891282
Toen ik met mijn zus een rondleiding had in het ziekenhuis raadden ze zelfs aan om de kleren van het ziekenhuis te gebruiken, zodat je je eigen kleertjes niet kwijt kon raken. Maar volgens mij waren dat echt hele saaie kleertjes, niet echt leuk dus.
Maar weet niet of dat ook zo is als je langer blijft. Althans Lieke heeft gewoon haar eigen kleertjes aangehad. Ze hadden wel reserve kleertjes voor als de eigen kleertjes vies werden op de couveuseafdeling.
Maar zou er ook niet vanuit gaan dat je daar kleertjes hebt. En lijkt me ook minder leuk dan je eigen kleertjes trouwens
  maandag 7 april 2008 @ 16:42:15 #139
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57891617
Oh ik zou niet meteen de halve garderobe voor de baby meenemen hoor... Als je een aantal dagen moet blijven in het ziekenhuis, zal je man/vriend neem ik aan ook nog wel eens langs huis gaan en die kan altijd extra kleertjes meenemen als dat nodig is. Zo hebben wij dat in elk geval wel gedaan.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57892140
Hier in het ziekehuis hadden ze ook kleertjes klaarliggen die je mocht gebruiken, maar toch liever het eigen spul hoor
Ga maar gauw zelf weer ene lijstje maken van wat mee moet nu, gelukkig blijft Lucas lekker thuis met oma.

Ik had zelf bij mijn bevalling mijn moeder en haar partner erbij, mijn moeder voor mijn steun en haar partner voor haar steun Ben wel blij dat ze de uitdrijving net gemist hebben
  maandag 7 april 2008 @ 17:34:12 #141
105850 Fuente
mamamuts
pi_57892613
Pfff, afgelopen nacht nog gedroomd dat de test van moeders voor moeders ineens negatief zou zijn Maar gelukkig, alles doet het nog
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57893954
quote:
Op maandag 7 april 2008 17:34 schreef Fuente het volgende:
Pfff, afgelopen nacht nog gedroomd dat de test van moeders voor moeders ineens negatief zou zijn Maar gelukkig, alles doet het nog
[ afbeelding ]
Volgens mij is iederéén daar ergens wel bang voor. Dat die test dan opeens negatief is
Gelukkig was alles goed.

De afgelopen 2 dagen roept opeens iedereen dat ik zo hard groei, dus blijkbaar een buikspurtje hier
pi_57896046
Over bevallen en (schoon)ouders erbij;

Ik had meteen zoiets van ik zou het heel fijn vinden als m'n ouders en m'n schoonouders erbij zijn. Niet direct om bovenop m'n lip te zitten, maar ik wil ze er wel graag bij. Ook omdat het voor mij de eerste is, en het (semi)eerste kleinkind is.
Maar zowieso wordt ik op het moment graag vertroeteld door vooral mijn eigen ouders Die voorstelling had ik er ook van met m'n schoonouders, totdat er voor mij een beetje beslist werd eigenlijk, of zo voelt het (begon al gister met dat m'n schoonzus had geregeld dat m'n schoonmoeder een pan soep zou maken voor a.s. zaterdag als ze bij ons komen eten, terwijl er met mij al iets anders afgesproken was, euh euh; niet doen bij zwangere vrouwen en vervolgens dus het bevallingsverhaal)

Maar m'n schoonmoeder kan dan net even te enthousiast zijn, en ze bedoeld het goed, maar ik ben iemand die heel erg sterk zijn eigen wensen heeft dus daar niet zomaar in mee gaat. Dus idd wil ik het van te voren nog even heel duidelijk krijgen, want anders is het huis hier zometeen te klein Ik weet namelijk dat als het niet gaat zoals ik wil in dat soort gevallen (dat ik weinig kan hebben door pijn), dat ik dan niet echt lief ben voor mijn omgeving

Vanavond m'n stiefmoeder gesproken, en die was het absoluut met mij eens, maar die weet dat ook wel goed aan te voelen en te plaatsen.
M'n vader wil er trouwens niet bij zijn; die vluchtte al weg bij de inwendige echo

Naja, zaterdag komen m'n schoonouders dus, dus dan zullen we het er nog wel uitgebreid over hebben.

Freecell; tjeetje, dat je commentaar op je rok kreeg!

Sil; warm en slapenloze nachten, komt me bekend voor

Nog 11 dagen werken en dan zwangerschapsverlof (hehe, 2 dagen in de week, 19 mei dus )
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_57896438
quote:
Op maandag 7 april 2008 20:18 schreef Llewella het volgende:
M'n vader wil er trouwens niet bij zijn; die vluchtte al weg bij de inwendige echo
het idee

mijn vader bij een inwendige echo

help

trouwens, ouders en/of schoonouders bij mijn bevalling...echt niet
  maandag 7 april 2008 @ 21:18:40 #145
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_57897284
quote:
Op maandag 7 april 2008 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
*aansluit bij snoopy...
Ik kreeg echt helemaal niks. Ze vroegen zelfs nog of ik zelf een flesje mee had genomen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 7 april 2008 @ 21:35:01 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_57897650
Echt k_i_m? Dat vind ik echt wel heel erg raar!
  maandag 7 april 2008 @ 21:44:10 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_57897905
Hier een mutsje van het ziekenhuis en spuugdoekjes en dergelijke. Flesjes waren ook geregeld, ook de kolf was geregeld. Er waren ook warme omslagdoeken en een hele voorraad gele zwitsalflesjes met elke smaak die je je maar kunt bedenken. En Pampers met plasstrip

Mutsje hebben we overigens gewoon weg laten gooien, lelijk ding
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 april 2008 @ 21:52:53 #148
593 sjak
Juffie Bloem
pi_57898133
Bij mij is ook aangegeven dat er een kolf aanwezig is. Kleertjes neem ik zelf wel mee, dat vind ik ook veel leuker. Vorige keer heb ik ook niet na hoeven te denken over luiers en kregen we ook een mutsje van het ziekenhuis. Die heb ik voor Jetske wel bewaard, die zit in haar eerste dingen kistje

Morgenochtend ga ik lekker voor een massage en een voetreflexbehandeling. Even ontspannen nog deze laatste week I

Oh, en vanochtend heb ik een aflevering van de verloskundigepraktijk liggen kijken. Een tip voor als je wat verder in de zwangerschap bent: NIET DOEN!!! Ik durf niet meer......
Lekker douchen!
pi_57898549
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:52 schreef sjak het volgende:

Morgenochtend ga ik lekker voor een massage en een voetreflexbehandeling. Even ontspannen nog deze laatste weekI bevallen !!!

Ik heb trouwens ook de ziekenhuismutsjes bewaard, net als de naambandjes
pi_57900466
Kim kreeg wel ziekenhuiskleertjes aan toen ze net geboren was. Ik weet nog dat ik dacht, huh waar komen die kleertjes vandaan? Die zijn niet van mij.
Ziekenhuismutsje is kwijt.Naambandjes heb ik nog wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')