abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57798692
Ugh.. zware hoofdpijn, last van m'n anus en blurry vision. Net wakker en geen flauw idee wat er is gebeurd of waar je bent. Ik lig in een bed, heb alleen een regenjas aan en dat bed trilt als een gek. Ik kijk rechtvooruit en ik zie dit:

Nog behoorlijk verdwaasd kijk ik een beetje rond vanuit het bed. Bij een andere muur zit ook iets wat op een deur lijkt.

Ik blijf nog even verward liggen maar bedenk dan wat ik moet gaan doen. Opeens krijg ik een geniale inval en besluit ik te kijken of er nog wat in de zakken van die regenjas zit. En zowaar, er zit 50 euro, een half brak GPS systeem, een half opgegeten appel en een fles water. Dit zit er nu in je inventory:

Er is nog wat vreemds aan het GPS systeem, ik zie op de kaart maar een kamer, waarschijnlijk die waar ik nu in zit. Ik zie wel een stipje aan en uti gaan, dat zal ik wel zijn.

Wat moet ik nu gaan doen? Even nog een paar puntjes wat ik allemaal te weten ben gekomen in deze eerste post:

- Ik heb geen flauw idee waar ik ben
- Ik heb een soort van GPS met een map erop en mijn eigen locatie
- Ik heb hoofdpijn
- Ik heb een regenjas met spullen erin
- Het bed waar ik op lig trilt
- Er is een deur en een bed in deze kamer voor zo ver ik kan zien

What to do?
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_57798860
Schroef je TomTom uit elkaar smelt je euro's eraan vast met het water terwijl je een appeltje eet en je hebt een McGyver tank
  donderdag 3 april 2008 @ 09:53:58 #3
207354 Yueh
the illustrator
pi_57798916

nee, ik doe geen filmpjes nee
een topic zonder plaatjes is als een café zonder bier
pi_57799352
quote:
Op donderdag 3 april 2008 09:51 schreef c0nd0r het volgende:
Schroef je TomTom uit elkaar smelt je euro's eraan vast met het water terwijl je een appeltje eet en je hebt een McGyver tank
Geen vuurbron, geen schroevendraaier, en te gierig om m'n euros te gaan smelten (als dat uberhaubt nu kon), maar misschien moet ik wat beter rond zoeken
  donderdag 3 april 2008 @ 10:25:31 #5
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_57799469
- Kijk wat er onder/naast/tussen het bed zit wat de trilling veroorzaakt.
- Probeer de deur open te maken!
- Doe een spelletje op je TomTom.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_57799602
Eerst doe ik dat derde maar, je bent een gamefreak of je bent het niet.

(Nu ga ik even painten op de eerste twee acties)
pi_57800169
Mijn zicht begint alweer normaal te worden, de hoofdpijn is alleen nog niet weg.. het is echt vervelend, net of ik vannacht een fles whiskey achterover heb geslagen maar dan anders. Ik probeer eerst de deur maar eens, maar die zit helaas op slot.

Ik kijk onder het bed en ik vind.. een mysterieuze hello kitty vibrator met een aan/uit button en een mysterieuze X button waarvan onduidelijk is wat het doet. Nu is het in ieder geval duidelijk waarom het bed zo lag te shaken.

Ik zet de vibrator uit (loopt toch niet echt lekker met zo'n tril ding in je zak) en stop hem in m'n inventory:

Verder is er niks in de kamer te zien behalve dat bed waar wat cumstains op zitten (of zou het melk zijn). Wat moet ik nu doen?
  donderdag 3 april 2008 @ 11:08:18 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_57800234
- Neem een slok water en ga even liggen tegen de hoofdpijn.
- Ga in een hoek staan met je rug naar de muur toe en probeer de X knop.
Met je rug tegen de muur aan staan voor het geval dat iets vanachter gebeurd.
pi_57801038
Ik neem een slok water, je had gelijk, het helpt iets. Zou het dan toch een alcohol kater zijn? Het flesje zit nog 3/4 vol. Moet ik meer drinken?

Ik ga in de hoek staan en druk op de mysterieuze X knop... de vibrator begint te vibreren en te vibreren, steeds harder. (Waar doet deze beweging me toch aan denken... )

Opeens klinkt er een klik en verdwijnt het onderste gedeelte van de vibrator en komt er een deel van een sleutel onderuit! Zou deze op de deur passen?

Ik ga het meteen proberen! Ik stop de sleutel in de deur en...

Yes! Hij gaat open! Ik loop de deur binnen (wat een vreemde groene gloed?) en loop een grotere kamer binnen.

Ik zie hier:

2 andere deuren. Eentje van hout zoals degene waar ik net doorheen ben gekomen en eentje die een beetje op een kluisdeur lijkt.
Een ladenkastje
Een schilderij
Een lamp die aan en uitknippert
Een bureau met stoel
Een koelkast

Wat zal ik als eerst gaan checken?

PS: De vibrakey wil niet meer uit het slot dus die is weg uit het inventory:

donderdag 3 april 2008 @ 11:56:38 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_57801309
- Achter het schilderij kijken of er iets zit.
- De koelkast bekijken en ondezoeken waarvoor hij dient.
- De deuren proberen open te maken
pi_57802296
Ik loop eerst naar de twee deuren. De "kluis deur" ziet er nogal robuust uit. Ik sjor er een beetje aan maar hij wil niet open.

Als ik er wat beter naar kijk zie je dat er een soort van gaatje naast de kluisdeur laag naast de grond zit. Ik kijk er eens goed naar en constateer dat het een soort van kleine sensor is. Anyways, ik loop naar de andere deur maar die zit ook op slot. Ik geef er een flinke schop tegen aan maar hij geeft niet mee.

Hier zie ik ook iets kleins op de grond, maar dit is rood. Ik probeer het aan te raken maar het blijkt een laser lichtje te zijn. Ik traceer waar hij vandaan komt en het komt uit een soort in de muur geintegreerde laserpen net naast de deur waar ik vandaan kwam.

Ik loop naar het schilderij toe en schrik even van de afzichtelijkheid van het ding. Na 10 seconden te hebben nagedacht over wie in godsnaam zo'n lelijk schilderij zou maken kijk ik erachter.

Het blijkt een briefje te zijn, gericht aan mij! Dit staat er op het briefje:
quote:
Mr. Ramsey

Allereerst, ik hoop dat u bent geschrokken van het schilderij. Dit was ook de bedoeling. Whehe. U zult wel flink in de war zijn, dat snap ik. Ik kan u nog niet vertellen wat er allemaal aan de hand is, maar hier zult u later wel achterkomen. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Dit complexe complex waar u zich in bevindt bevat een hoop mysterieuze mysteries. Ik hoop dat u het licht ziet om uit deze kamer te komen. Ik schat u beter in dan uw voorganger, die heeft het niet gehaald. Veel succes met het uitvoeren van deze puzzel.

Groetjes,
Mr. X
Ik ben nog verder in de war, ik ga even op de stoel aan het bureau zitten en goed overpeinzen wat ik moet gaan doen. Ik heb denk ik meer input nodig dan alleen van boem-dikkie! De koelkast komt later wel, weet iemand al waar ik naar op zoek moet?
  donderdag 3 april 2008 @ 13:33:44 #12
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_57803388
Kijk eens in het kastje?
pi_57804024
Ik loop naar het kastje, waar een groene lava lamp op staat. Dit verklaart in ieder geval de groene gloed. Ik open de bovenste lade...

In de bovenste la zit een dagboek en een pen. Willen jullie dat ik het dagboek lees? Misschien een beetje onbeschoft maar ik ben in de war en ik snap er echt geen fuck van, wat er allemaal gebeurt dus het is misschien wel handig. Zal ik het ook meenemen?

In de tweede la zit wat makeup, een spiegeltje en wat watjes. Hier nog wat van meenemen?

In de derde la zit wat kleding, eigenlijk alleen wat vrouwenlingerie. Ik begin het best koud te krijgen in alleen die regenjas. Komt misschien ook door die koelkast. Zou ik...?

Ik bedenk me dat ik dit kastje eventueel later kan gebruiken als opslag plaats als mijn regenjas vol zit.

Ik begin wat met m'n GPS dingetje te prutsen en ik kom erachter dat ik objecten toe kan voegen zodat ik kan zien wat waar is. Ik vul even wat gegevens in voor later gebruik. Hier is de map tot nu toe:

donderdag 3 april 2008 @ 14:54:12 #14
165512 MASD
Music is dead.
pi_57804968
Godverdomme, jij hebt heul meer skills.
Long live music.
pi_57805032
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:54 schreef MASD het volgende:
Godverdomme, jij hebt heul meer skills.
Jij meer innovatie en volk in je topic

Wat zal ik doen MASD? Wat MOET ik doen? Hoe kom ik hier uit de kamer? Zal ik toch de koelkast maar openmaken?
  donderdag 3 april 2008 @ 15:02:28 #16
165512 MASD
Music is dead.
pi_57805152
quote:
Op donderdag 3 april 2008 14:57 schreef Dzy het volgende:

[..]

Jij meer innovatie en volk in je topic

Wat zal ik doen MASD? Wat MOET ik doen? Hoe kom ik hier uit de kamer? Zal ik toch de koelkast maar openmaken?
Kijk of de TomTom geen ultra-geheim röntgen/radar/gamma/bčtaapparaat is waar ze hendig veel geld in hebben gestopt terwijl ze daarmee ook de belasting lager hadden kunnen maken. Misschien dat je er verborgen dingen mee kan zien.

ik ga vandaag ook verder met de mijne, had geen PS de afgelopen dagen.
Long live music.
  donderdag 3 april 2008 @ 15:03:20 #17
165512 MASD
Music is dead.
pi_57805166
en kijk of er wat in je anus zit.
Long live music.
pi_57805740
Als een ingeving check ik mijn anus. Naast de gebruikelijke rommel (haarballen met stukjes stront, wat verdwaald WC papier, twee pennen, een rekenmachine en een batterij) vind ik een foto van voor ik hier terecht kwam. Ik bewaar de foto in mijn jaszak en ik stop de rest terug. Dit lijkt een dood spoor.

Desbetreffende foto:

Ook check ik mijn GPS dingetje op verborgen functies, maar ik kan zo niks vinden. Misschien dat ik hier later nog wat vind. Ik ben niet zo technisch ingesteld.

Moet ik misschien toch dat dagboek gaan lezen? Of iets met die make up? Hoe zit het met die sensor naast de deur? Wat doet die lavalamp daar? Of is dat slechts een dwaalspoor? Zal ik de koelkast checken? De rest van de kamer ziet eruit alsof het al jaren onbewoond is, dus wie weet wat voor schimmel ik daar wel niet zal tegenkomen!

Foto toegevoegd aan het inventory:

donderdag 3 april 2008 @ 16:23:27 #19
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57806874
Wat rommel verwijderd. Trolls e.d. kun je het beste negeren, en effe een TR plaatsen zodat we het zien.
  vrijdag 4 april 2008 @ 01:02:05 #20
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_57820334
Moraliteit is niet zo belangrijk in deze situatie, dus:

-Lees het dagboek en neem de pen mee
-Je hebt genoeg ervaring met Point & Click adventures, dus neem je ook alle buit uit de tweede la mee
- De lingerie gewoon aantrekken, ook al helpt het nauwelijks tegen de kou en past het waarschijnlijk niet goed. Je kunt het altijd nog onder je jas verbergen.

Tenslotte kun je het make-upspiegeltje gebruiken om de laserstraal om te buigen naar de sensor...

(Off-topic: Leuk, dit )
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:15:27 #21
159841 Dzy
It is I
pi_57826386
Ik pak de spiegel en kijk er eens in...

Tering! Hoe lang heb ik daar wel niet gelegen, op dat vibrerende bed? Ik ga even zitten en ik denk eens na. Met zo'n baard moet het al wel een maand terug zijn... en dat vercrackte hoofd.. what the fuck hebben ze met me gedaan?

Om mezelf op te vrolijken doe ik even een dansje.

Het heeft geholpen, ik voel me weer iets beter. Ik loop naar het bureau toe en ik begin in het dagboek te lezen:
quote:
Maart 2011,

ik heb hier nu 5 keer op de grond geslapen, dus ik denk dat ik hier al 5 nachten bij bewustzijn ben. Waar ben ik? Wat doe ik hier? Hoe kom ik hier uit? De koelkast is bijna leeg en ik verga van de honger. Ik heb de hele kamer rondgezocht maar kan niks vinden naast wat suffe niet-bruikbare dingen. Ik pieker me suf, ik snap er niks van. Ik mis mijn vrienden. Ik mis mijn familie. Wat heb ik misdaan om hierin terecht te komen? Ik ben altijd een braaf burger geweest, altijd het beste voor met mensen, het is zo oneerlijk...

Dat GPS ding blijkt wel wat meer te kunnen dan alleen Pac-Man spelen en een minimale kaart aan te geven. Ik kan via een proxy server die hier ergens in de buurt moet staan heel beperkt op internet komen. Tot nu toe heb ik nog maar 2 websites gevonden die het doen, en die stonden in de favorieten van de browser waar je dus met enige moeite bij kan komen. www.koekol.mys en www.pr0n4me.mys. Die eerste is een soort van database waar je mysterieuze dingen kunt vinden en die tweede is voor vermaak. Die eerste is niet zo interessant maar die tweede.. je moet wat als je 5 dagen niemand hebt gesproken.

Daniella
Er zijn nog meer pagina's, maar ik bedenk me net dat ik die spiegel met dat laserlichtje kan gebruiken. Ik probeer het en.. omg

Je leest het briefje dat er bij zit:
quote:
Dit breekijzer is niet zo maar een breekijzer, het is gemaakt van weekijzer. In gebruik beperkt, zodat ie maar een keer werkt.
Wat moet ik doen? Verder zoeken? Gewoon de deur openen? Het dagboek verder lezen? Koelkast checken?

Off-topic: Ik vind het ook leuk om te doen, lekker suffe fantasie erop los laten en photoshoppen, beiden hobbies van me, ik hoop alleen dat mensen iets actiever mee gaan doen.
pi_57826731
Kijken of er iets interessants staat tussen de websites die je kunt bereiken!
Oh, en de koelkast checken natuurlijk!
  vrijdag 4 april 2008 @ 12:42:17 #23
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_57826952
Probeer eens met dat breek/weekijzer de houten deur open te breken
Niet voor de poes...neuhh
  vrijdag 4 april 2008 @ 13:50:50 #24
159841 Dzy
It is I
pi_57828442
Er galmt een stem door de ruimte. Waar komt het vandaan? Ik kan geen speakers vinden.
quote:
Helaas, door tijdgebrek en vette feestjes en het tijdelijk vertoeven in een andere plaats zal ik je platspuiten. Maandag (waarschijnlijk) word je weer wakker en zul je verder kunnen gaan met het mysterie. Groetjes, Wu-Tang Wolla.
Ik denk na en opeens word het zwart voor m'n ogen. Ik zie alleen nog wat sterretjes. Voor ik echt neer ga zeg ik nog snel:

Ik ga de deur openmaken met het breek/weekijzer en daarachter vind ik een nog grotere kamer. In deze kamer staan wat technische apparaten. Ook zal ik waarschijnlijk weer een briefje vinden met meer informatie waar the fuck ik mee bezig ben. Ik zal een moeilijke keuze moeten maken, die behoorlijk van belang is voor de rest van het verhaal. Ik ga ook wat aan m'n euros hebben, maar dat horen jullie maandag!

Tot maandag 8)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')