quote:
Op donderdag 3 april 2008 17:34 schreef Reki het volgende:
Eén minpuntje is dat het fruit soms verrot is, zwarte bananen bijvoorbeeld maar wel eetbaar.
Dan zijn ze rijp
Ik snap ook niet dat supermarkten massaal de bananen wegtiefen als ze een beetje verkleuren. Dan zijn ze nog het lekkerst.
En anders sturen ze het even door naar Artis ofzo. Echt zonde namelijk.
Die "bananen met zwarte plekken" worden vaak voor een prikkie verkocht aan Turken / Marokkanen
in een supermarkt. zijn wel de lekkerste bananen (komen in de buurt hoe verse bananen smaken, alleen loop je het risico, dat ze ook van binnen rotte plekken hebben.
Geimporteerde bananen zijn over het algemeen een drama. Ze worden te rauw (groen) geexporteerd, waardoor ze zo bitter zijn als maar wat en als ze langer liggen en een redelijke smaak krijgen, hebben ze die zwarte plekken (vriezen / ontdooien/ foute vochtigheid/ zuurstof etc)
een echt verse banaan is geel/lichtgoen en dan al zoet, zonder die bittere nasmaak.
[ontopic] Bij de Turk kwam* ik voor goedkope groenten en groenten, die de gewone super / groenteboer niet heeft (ocra, bakbananen), olijven, kruiden, dat platte ronde brood als ik shoarma / kebab maak, bananenchips.
Vlees nooit naar gekeken, weinig vertrouwen in, onterecht omdat ik wel vlees in minder hygienische landen heb gegeten (maar goed, als ik in NL ben, verwacht ik een bepaalde standaard)
*geen Turk, waar ik nu woon, maar de toko (garnalen/vis, nudels, kruiden, specifieke groenten als taugeh/paksoi) en verder de Paki voldoet nog beter aan mijn behoefte (pompoenbladeren en andere spinazie-achtigen, ocra in diverse maten, maismeel)