abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2008 @ 21:17:15 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57789404
link naar CNN money
quote:
Standard & Poor's Ratings Services said Europe's housing markets are finally, and overwhelmingly, turning down.

'And in those countries where the housing bubbles have been expanding for longer, Standard & Poor's (NYSE:MHP) believes the corrections could be severe and painful,' the agency added.

Particularly at risk are the U.K. housing market, where the financial crisis is exacerbating issues of affordability and general economic gloom, and the Spanish housing market, which is coming to terms with a largess of new homes, S&P said.

It added that, at the same time, there are signs that housing in Ireland is becoming more affordable, while a combination of low indebtedness and fiscal stimulus should help support the market in France.

S&P said the current deceleration in the U.K. market, which began in August 2007, could be attributed to the rise in interest rates from August 2006 to September 2007. It added that if that logic holds true, interest rate cuts since last December could see house price inflation bounce back in the second half of 2008.

'In our opinion, such a favorable outcome is extremely unlikely in the current circumstances. This is because the U.K. housing market is now experiencing three shocks at the same time -- deteriorating levels of affordability, scarcer funding, and a cautious reaction from buyers to the domestic economic slowdown,' S&P however said.

It noted that the price-to-income ratio is at an all-time high and this, combined with unprecedented levels of household debt (97 percent of GDP in 2007 compared with 59 percent in the Eurozone), calls for a significant correction.

S&P's central forecast assumes U.K. house prices to be flat on average in 2008, with a modest increase of 4 percent in 2009. Repossessions will likely rise as a result of the worsening market conditions, to reach 45,000 in 2008 from 30,000 in 2007, it said.

'Compared with previous downturns, these predictions appear relatively moderate. However, the downside risks should not be underestimated,' S&P added.
En nu de grote vraag: hebben we hier in nederland een huizenbubbel, ja of nee? Huizenprijzen stijgen sinds pak 'm beet 2001 niet veel meer dan de inflatie. Aan de andere kant, huizen zijn wel absurd duur...

[ Bericht 1% gewijzigd door gronk op 02-04-2008 21:22:39 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57789779
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:17 schreef gronk het volgende:
link naar CNN money
[..]

En nu de grote vraag: hebben we hier in nederland een huizenbubbel, ja of nee? Huizenprijzen stijgen sinds pak 'm beet 2001 niet veel meer dan de inflatie. Aan de andere kant, huizen zijn wel absurd duur...
Misschien is hier wel een bubbel maar is dit om andere redenen dan in andere landen.

En UK is geen Europe, maar goed cnn...
  woensdag 2 april 2008 @ 21:29:48 #3
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57789829
Spanje is wel europa...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 2 april 2008 @ 21:32:07 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57789901
In NL zijn bijna alle hypotheken eigenlijk subprime, alleen heeft de bailout door de belastingbetaler allang plaatsgevonden (hypotheekaftrek).
Dit is één van de redenen waarom ik niet meer in NL woon. Ik heb geen zin om aan die hypotheken van andere mensen mee te betalen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57789921
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:29 schreef gronk het volgende:
Spanje is wel europa...
Spanje wel ja, maar de grootste zorg is gewoon UK. Spanje wordt er bij gehaald om te kunnen overdrijven, onruststokers.
pi_57789927
De prijsstijgingen in het VK en Ierland waren fiks meer dan hier de afgelopen 5 jaar van wat ik heb vernomen... En de markt aldaar is niet vergelijkbaar met de markt hier.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57789934
De aard van de hypotheken die hier gesloten is ook van een andere orde dan in de VS lijkt me.. Mensen sluiten toch meestal voor minimaal 6 jaar vast af. Ook wordt er een stuk beter gekeken naar wat voor financiele last men kan dragen.
  woensdag 2 april 2008 @ 21:33:42 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_57789952
Tja, dat laatste is waar, maar daarvoor was dat wel anders.. pak em beet zo van 1995 tot 2001 ging het hard. In die zin kun je het mogelijk zien als een bubbel die al een tijdje op spanning staat. Het feit dat de laatste jaren de stijging ongeveer gelijk opliep met inflatie is daarom niet perse een reden dat die bubbel er niet zou zijn.

edit: dat gaat hard, er stond zojuist nog geen enkele reply
Vampire Romance O+
  woensdag 2 april 2008 @ 21:39:38 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57790153
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:28 schreef -scorpione- het volgende:
En UK is geen Europe, maar goed cnn...
Euh....
Sinds wanneer ligt het VK niet in Europa? Welk werelddeel hoort het dán bij volgens jou? Niet van die onzin verkopen natuurlijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 2 april 2008 @ 21:44:26 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_57790301
De UK is een werelddeel op zich.
Bijna niemand hier beschouwt de UK als onderdeel van Europa.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_57790430
Het ís onderdeel van Europa, of je het nou zo beschouwt of niet. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 2 april 2008 @ 21:47:54 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_57790446
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:
Wat niet afdoet van het feit dat het gewoon bij het Europese continent hoort natuurlijk, dat hoort het al miljoenen jaren en wat de mening van de Britten onder invloed van de tabloids is doet er weinig toe, je kan net zo goed zeggen dat je niet meer meedoet aan de zwaartekracht, haske leuk maar de wereld zal het gewoon negeren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_57790520
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Euh....
Sinds wanneer ligt het VK niet in Europa? Welk werelddeel hoort het dán bij volgens jou? Niet van die onzin verkopen natuurlijk.
Europa is een stuk groter en gevarieerder dan UK...
  woensdag 2 april 2008 @ 22:10:19 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57791225
Zo leer je weer eens wat, het UK hoort ineens niet meer bij Europa. Grappig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 2 april 2008 @ 23:17:49 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_57793714
Hee, een nieuw 8-continentenmodel.. Vergeet wikipedia niet te informeren.. Of wilde je misschien Japan, Madagascar, Groenland enz ook allemaal meteen maar promoveren tot werelddeel?

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_57794378
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:
Nee, dat is het niet, nooit geweest ook.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:02:48 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57795031
quote:
Op woensdag 2 april 2008 21:32 schreef SeLang het volgende:
In NL zijn bijna alle hypotheken eigenlijk subprime, alleen heeft de bailout door de belastingbetaler allang plaatsgevonden (hypotheekaftrek).
Dit is één van de redenen waarom ik niet meer in NL woon. Ik heb geen zin om aan die hypotheken van andere mensen mee te betalen.
Als de HRA wegvalt kan 75% zijn hypotheek niet meer betalen. Dus eigenlijk allemaal subprime, idd.
The End Times are wild
pi_57795108
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de HRA wegvalt kan 75% zijn hypotheek niet meer betalen. Dus eigenlijk allemaal subprime, idd.
grote verschil is dat die HRA niet zomaar zal wegvallen (hoe dom en prijsopdrijvend het ook is om de gemeenschap op te laten draaien voor mensen hun rente)
  donderdag 3 april 2008 @ 00:09:16 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57795184
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:06 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

grote verschil is dat die HRA niet zomaar zal wegvallen (hoe dom en prijsopdrijvend het ook is om de gemeenschap op te laten draaien voor mensen hun rente)
Nee, nee, natuurlijk niet. Maar om Selangs' uitspraak over subprime te onderbouwen... Als de VS hun hypotheekhouders op dezelfde wijze gaan ondersteunen als in NL gebeurt is de hypotheekcrisis ook opgelost. De leenquote daar is iig veel lager dan in NL>
The End Times are wild
  donderdag 3 april 2008 @ 00:11:42 #20
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57795251
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:06 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

OTOH, als de rente stijgt naar ~10%, dan voorzie ik nog wel wat probleempjes voor Financien..
  donderdag 3 april 2008 @ 00:13:30 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57795304
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:11 schreef gronk het volgende:

[..]

OTOH, als de rente stijgt naar ~10%, dan voorzie ik nog wel wat probleempjes voor Financien..
Dat valt nogal mee denk ik. Want die 10% geld natuurlijk alleen maar voor niew af te sluiten hypotheken. En die zullen vanzelf een lager bedrag hebben dan nu het geval is, omdat de mensen het zelf ook niet betalen kunnen.
The End Times are wild
  donderdag 3 april 2008 @ 00:23:34 #22
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57795478
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat valt nogal mee denk ik. Want die 10% geld natuurlijk alleen maar voor niew af te sluiten hypotheken. En die zullen vanzelf een lager bedrag hebben dan nu het geval is, omdat de mensen het zelf ook niet betalen kunnen.
..en rentevaste periodes die aflopen. Bij financien kunnen ze zoiets prima berekenen, maar zeker als de rente lange tijd hoog blijft staan, gaan ze dat geheid voelen.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:29:00 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_57795578
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:23 schreef gronk het volgende:

[..]

..en rentevaste periodes die aflopen. Bij financien kunnen ze zoiets prima berekenen, maar zeker als de rente lange tijd hoog blijft staan, gaan ze dat geheid voelen.
Natuurlijk. En dán HRA langzaam afbouwen is ook geen optie, want dan kan de burger het helemáál niet betalen! We hebben gewoon veel en veel te veel geleend met zijn allen de afgelopen jaren. EN dat moe tooit terugbetaald worden.
The End Times are wild
  donderdag 3 april 2008 @ 00:33:25 #24
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57795641
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk. En dán HRA langzaam afbouwen is ook geen optie, want dan kan de burger het helemáál niet betalen! We hebben gewoon veel en veel te veel geleend met zijn allen de afgelopen jaren. EN dat moe tooit terugbetaald worden.
Daarom vond ik 't ook *zo* stom dat Bos zwakke knieen had mbt de HRA. Twee jaar geleden was er het draagvlak en het momentum om de HRA langzaam af te bouwen zonder dat het al teveel zeer deed, en die kans heeft-ie verkloot.
pi_57797664
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:02 schreef LXIV het volgende:

Als de HRA wegvalt kan 75% zijn hypotheek niet meer betalen.
Dat is onzin, want als de HRA weg valt kunnen de IB-tarieven omlaag. Tenzij de overheid de HRA laat wegvallen met een geweldige lastenverhoging. Maar dan geldt voor ieder land dat bij een lastenverzwaring middels een enorme stijging van de IB velen in de problemen komen.

Feitelijk zou wegvallen van de HRA minimale inkomensgevolgen hebben voor de huizeneigenaren (ik heb het ooit hier becijferd).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')