Je camera is niet goed meer. Als het goed is werkt de sluiter niet met dat beschermplaatje in de achterwand, dus normaal gesproken kan foto's maken niet zo.quote:Op donderdag 3 april 2008 00:08 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
vloeken als ik 3 foto's gemaakt heb, maar mijn beschermplaat(weet ik veel hoe dat stuk metaal heet die je in de losse achterwanden kan schuiven dat ze licht dicht zijn) nog in de camera zit.
ontwikkeltank, grote lichtdichte ritsbare zak waar je de film in de ontwikkeltank mee krijgt, schaartje, blikopener, XTOL, thermometer, fixeer, azijn en een kookwekkertje.quote:Op maandag 7 juli 2008 11:10 schreef Erasmo het volgende:
Ik zit nou een beetje op marktplaats te kijken naar een zwartwit doka, maar wat heb ik nou precies nodig als ik alleen maar hoef te ontwikkelen?
2 letters: LXquote:Op maandag 7 juli 2008 11:23 schreef zquing het volgende:
[ afbeelding ]
je krijgt 't niet veel beter dan dit
*noteert*quote:Op maandag 7 juli 2008 11:23 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ontwikkeltank, grote lichtdichte ritsbare zak waar je de film in de ontwikkeltank mee krijgt, schaartje, blikopener, XTOL, thermometer, fixeer, azijn en een kookwekkertje.
oja, en een klem om je film aan op te hangen, eventueel ook een zeem om overtollig water van je film af te halen.
Da's alleen voor als je zelf je foto's gaat ontwikkelen. Ik gebruik er 1 wel om mijn ontwikkelaar en fixeer op dezelfde temp te laten komen, maar dat is niet noodzakelijk - ik dacht dat je alleen film wilde ontwikkelen...quote:
Neuh wil alleen filmpjes ontwikkelenquote:Op maandag 7 juli 2008 12:36 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Da's alleen voor als je zelf je foto's gaat ontwikkelen. Ik gebruik er 1 wel om mijn ontwikkelaar en fixeer op dezelfde temp te laten komen, maar dat is niet noodzakelijk - ik dacht dat je alleen film wilde ontwikkelen...
HEMA?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 09:30 schreef zquing het volgende:
waar kan ik film laten ontwikkelen voor een beetje normale prijs(zeg eu of 3 per rolletje)
google?quote:Op maandag 7 juli 2008 12:54 schreef Erasmo het volgende:
Zal vanmiddag maar eens langs de slegte gaan, daar hebben ze vast wel een leuk boekje erover
Ok, het lijkt gemakkelijker dan ik dachtquote:Op dinsdag 8 juli 2008 10:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
google?
Overigens zat bij mijn nieuwe ontwikkeltank een pamflet met alle stappen nog eens vermeld.
ontwikkeltijden kan je altijd vinden op de binnenkant van het kartonnetje waar je filmrol in zit. En de website van de fabrikant heeft vaak ook hele tabellen met tijden/concentraties/temperaturen/gebruikte ontwikkelaars.
Ja hebben ze, althans in Eindhoven wel.quote:Op maandag 7 juli 2008 12:54 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zal vanmiddag maar eens langs de slegte gaan, daar hebben ze vast wel een leuk boekje erover![]()
Ja klopt. 2 zakjes poeder waar je 5 liter van kan maken die beperkt houdbaar is; ik verdeelde het in 5 delen, voor telkens 1 liter. en dan elke keer dat ik het gebruikte verdunnen, hoe langer de ontwikkeltijden, hoe minder nauwkeurig en snel je moet werken. 1 extra minuut op 5 minuten is heftiger dan 1 extra minuut op 20 minuten.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 13:43 schreef Erasmo het volgende:
Ik lees dat XTOL alleen nog maar in in 5-liter verpakkingen te krijgen, klopt dat?
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:19 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En je kan zelfs koffie gebruiken als je echt wil experimenteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |