Ik heb daar zelf een mooie oplossing voor bedacht. Ik hoef alleen maar met de rechtermuisknop de betreffende map met MP3 bestanden aan te klikken en dan uit het contextmenu de optie 'Make Playlist' aan te klikken. Hoe dat gaat lees je hier.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:33 schreef Parafernalia het volgende:
Ik zoek een programma (of een manier om met winamp) automatisch playlists te maken. En dan bedoel ik voor albums, dat ik alleen op de .m3u hoef te klikken, en niet alle mp3's moet selecteren en ze dan nog in de goede volgorde moet laten zetten.
Hoe kan dit?
Daar snap ik niet zoveel vanquote:Op woensdag 2 april 2008 13:00 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik heb daar zelf een mooie oplossing voor bedacht. Ik hoef alleen maar met de rechtermuisknop de betreffende map met MP3 bestanden aan te klikken en dan uit het contextmenu de optie 'Make Playlist' aan te klikken. Hoe dat gaat lees je hier.
Je hoeft alleen een batchfile make_m3u.bat te maken met de regels die je daar ziet (kan met Kladblok/Notepad). En dan een snelkoppeling maken naar dit batchbestand (met de rechter muisknop op de naam van het zojuist gemaakte batchbestand klikken) en deze snelkoppeling in de SendTo map plaatsen. Is echt heel basic hoor. Laat mijn uitleg anders even zien aan iemand die er wat meer kaas van gegeten heeft.quote:
Dat moet wel lukken, maar wat daarna? Maakt ie dan automatisch van alle mappen en submappen een playlist, en zet ie die ook in de desbetreffende map?quote:Op woensdag 2 april 2008 13:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je hoeft alleen een batchfile make_m3u.bat te maken met de regels die je daar ziet (kan met Kladblok/Notepad). En dan een snelkoppeling maken naar dit batchbestand (met de rechter muisknop op de naam van het zojuist gemaakte batchbestand klikken) en deze snelkoppeling in de SendTo map plaatsen. Is echt heel basic hoor. Laat mijn uitleg anders even zien aan iemand die er wat meer kaas van gegeten heeft.
Nee, mijn simpele utility is gewoon een uitbreiding van het contextmenu. Als je voor een set MP3 files in een bepaalde map een playlist wil maken dan moet je die betreffende map aanklikken met de rechtermuisknop en uit het contextmenu de optie Send to --> Make Playlist (of: Maak Playlist) kiezen. Het playlistbestand krijgt automatisch de naam van de betreffende map (meestal iets van de vorm Artiest - Albumtitel) en dit playlistbestand komt inderdaad in de betreffende map te staan. Maar dat staat allemaal in dat eerdere topic uitgelegd.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:39 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dat moet wel lukken, maar wat daarna? Maakt ie dan automatisch van alle mappen en submappen een playlist, en zet ie die ook in de desbetreffende map?
Ja, dat kan ook wel, zelfs met een slim batchfile. Een paar jaar geleden heeft iemand daarvoor een oplossing gepost op Usenet, zie hier.quote:Op donderdag 3 april 2008 02:13 schreef Parafernalia het volgende:
Nou, geen set mp3 files in een bestaande map...het zijn honderden mappen..(incl. submappen) dus ik heb niet zo'n zin om dat handmatig te doen.
Dat moet toch met een programma kunnen?
Waarom niet? Wat gebeurt er wanneer je het batchfile aanroept? En denk je er wel aan dat je dit vanaf de command line moet doen met c: als parameter (aangenomen dat je MP3 files op je C schijf staan)?quote:
Oh..nee ik probeerde gewoon de batch te startenquote:Op donderdag 3 april 2008 03:01 schreef Riparius het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat gebeurt er wanneer je het batchfile aanroept? En denk je er wel aan dat je dit vanaf de command line moet doen met c: als parameter (aangenomen dat je MP3 files op je C schijf staan)?
OK. Heb je dus vanaf de command line het commandoquote:Op donderdag 3 april 2008 03:06 schreef Parafernalia het volgende:
Ok, ik zit nu in cmd, en heb dat bestandje aangeroepen, en nu staat dat verhaaltje er wat onderin de code staat...
E:\Albumsquote:Op donderdag 3 april 2008 03:08 schreef Riparius het volgende:
[..]
OK. Heb je dus vanaf de command line het commando
MK-m3u c:
gegeven?
En hoe heet de hoofdmap waarin je MP3 files staan?
OK. Prima. Dan moet je dus zorgen dat in het batchfile de regel:quote:
Dan lijkt het erop dat je het batchfile probeert aan te roepen vanuit een map waar dat batchfile niet staat.quote:Op donderdag 3 april 2008 03:12 schreef Parafernalia het volgende:
De syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |