Wel de nodige omstreden namen op de lijst. Maar ja, welke koers niet?quote:2007 Juan José Cobo Acebo (Spa)
2006 José Ángel Gómez Marchante (Spa)
2005 Danilo Di Luca (Ita)
2004 Denis Menchov (Rus)
2003 Iban Mayo Diez (Spa)
2002 Aitor Osa Eizaguirre (Spa)
2001 Raimondas Rumsas (Lit)
2000 Andreas Klöden (Dui)
1999 Laurent Jalabert (Fra)
1998 Íñigo Cuesta López de Castro (Spa)
1997 Alex Zülle (Zwi)
1996 Francesco Casagrande (Ita)
1995 Alex Zülle (Zwi)
1994 Tony Rominger (Zwi)
1993 Tony Rominger (Zwi)
1992 Tony Rominger (Zwi)
1991 Claudio Chiappucci (Ita)
1990 Julián Gorospe Artabe (Spa)
De totale afstand bedraagt 838 km en de gemiddelde etappelengte is 139,66 km.quote:Etapa 1: Legazpi - Legazpi (137 Kms.)
Lunes 7 de abril
Etapa 2: Legazpi - Erandio (153 Kms.)
Martes 8 de abril
Etapa 3: Erandio - Viana (195 Kms.)
Miércoles 9 de abril
Etapa 4: Viana - Vitoria - Gasteiz (171 Kms.)
Jueves 10 de abril
Etapa 5: Vitoria - Gasteiz - Orio (162 Kms.)
Viernes 11 de abril
Etapa 6: Orio - Aia - Orio (20 Kms.)
Sábado 12 de abril
Voorgaande jaren wel steeds, dus ik ga er vanuit nu weer.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:54 schreef Ambrosius het volgende:
Komt dit nog op tv ofzo? Eurosport wel dacht ik?
Ja, altijd mooie parcoursen en sterke coureurs aan het vertrek.quote:Op dinsdag 1 april 2008 23:20 schreef Tommeke het volgende:
Leuke ronde, benieuwd naar Dekker en Gesink
Breukinkquote:Op dinsdag 1 april 2008 16:35 schreef Leatherface het volgende:
De enige Nederlandse winnaar was Erik Breukink in 1988.
Boogerd heeft twee keer de Catalaanse Week gewonnen. Die koers bestaat helaas niet meer.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Breukink
Eigenlijk dacht ik dat Boogerd ook eens gewonnen had hier, maar dat zal dan wel de Ronde van Catalonië zijn geweest.
Sterk deelnemersveld inderdaad dit jaar.
Ah, OK. Er zijn ook veel van die spaanse rondjes natuurlijkquote:Op donderdag 3 april 2008 01:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Boogerd heeft twee keer de Catalaanse Week gewonnen. Die koers bestaat helaas niet meer.
Zijn er veel.quote:Op donderdag 3 april 2008 01:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ah, OK. Er zijn ook veel van die spaanse rondjes natuurlijk
Ideale training voor de Waalse Pijl, zo lijkt het.quote:Op donderdag 3 april 2008 15:50 schreef Mr_DG het volgende:
Mooi deelnemersveld, en ik ben benieuwd waar Dekker en Gesink staan met het oog op de AGR, WP en LBL.
Kijken in hoeverre ze Contador en Evans bij kunnen benen.
EN een bergje met 28 a 29 % stijgingspercentage, daar moeten er wel een paar afstappen lijkt me.
Ik ken het programma van Contador niet echt, weet alleen dat ie hier van start gaat.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:29 schreef thettes het volgende:
Rijdt Contador eigenlijk de AGR? Met zulke vorm en kwaliteit ben je natuurlijk overal kandidaat winnaar.
Ik las het ook in ED ofzo. Ik geloofde mijn ogen niet. En De Kort start nu juist wél, maar dat konden ze toen wellicht nog niet weten.quote:Op donderdag 3 april 2008 19:17 schreef Gitanki het volgende:
Ah, nog een koers.
overigens zag ik dat een paar dagbladen denken dat Contador in de Ronde start
http://www.ed.nl/sport/29(...)e-van-Vlaanderen.ece
http://www.trouw.nl/laats(...)Ronde_van_Vlaanderen
Klopt op zich wel.quote:Op zaterdag 5 april 2008 20:40 schreef -skippybal- het volgende:
Lijkt meer op een Italiaans rondje ihmo...
Inderdaadquote:Op maandag 7 april 2008 16:01 schreef Leatherface het volgende:
Jeetje, wat een taal ook dat Baskisch.
Ik begrijp tamelijk goed Kastilliaans-Spaans, mag ik toch wel van mezelf zeggen, maar dat Euskera is echt geen touw aan vast te knopen.
Het is veel ouder dan regulier Spaans of Frans.quote:Op maandag 7 april 2008 16:02 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
InderdaadHoe dat daar ooit is gekomen... Slaat echt nergens op!
Helemaal mee eens. Van het huidige klassement lijken Evans en Dekker als de beste tijdrijders van de achtervolgende groep, hoewel er nog genoeg lastige etappes komen om het verschil te maken.quote:Op maandag 7 april 2008 17:41 schreef Leatherface het volgende:
Nette koers van de Rabo's.
Klasse toch weer van Contador.Duidelijk de meest explosieve klimmer van het huidige peloton.
Lijkt me dat ie deze ronde ook gaat winnen. Bergop is ie een maatje te groot voor iedereen en een korte tijdrit op geaccidenteerd terrein zal vermoedelijk weinig problemen opleveren.
Voorgaande jaren hadden ze ook wel een sterk deelnemersveld.quote:Op maandag 7 april 2008 21:42 schreef kawotski het volgende:
Is deze race eindelijk eens interessant qua deelnemers wordt het niet meer uitgezonden.. waar zijn de omroepen en sportzenders toch mee bezig?
Laat onverlet dat je het via een livestream kunt volgen.quote:Op maandag 7 april 2008 22:11 schreef El_Bassie het volgende:
Doodzonde zelfs, als ik al die namen zie. Lijkt me een leuke ronde. Jammer.
Precies, in voorgaande jaren hadden ze ook wel Contador en Evans. En Valverde, Di Luca enzovoorts. Volgens hebben in het verleden Armstrong en Ullrich ook wel eens deelgenomen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 12:46 schreef DutchSL het volgende:
Genoeg namen over ja, maar om het nu beter dan andere jaren te noemen gaat me te ver..
Vandaag vlak (voor zover vlak bestaat in Baskenland), alleen wat klimmetjes ver van de finish.
Misschien dat Dekker wel weer kan meesprinten zoals in Castilla y Leon![]()
Ik heb de etappe niet gezien maar de verschillen komen blijkbaar door de val van De La Fuente met die andere. Volgens Dekker zelf zou hij de zt hebben als de winnaar. dus die verschillen worden wellicht nog gecorrigeerd.quote:Blijkbaar heeft Ricco opgegeven, daarnaast ontbreken ook de Rabo's Ten Dam en Martens in de uitslag, Astarloza van Euskaltel, Mederel van Credit Agricole en Peter Velits van Milram.
Gisteren ontbraken de namen van veel renners ook pas tot op het laatste moment, zo heb ik Velits vandaag in de laatste kilometers zien aanvallen, het lijkt me uitgesloten dat hij daarna ineens is afgestapt. Rebbelin was trouwens bij een valpartij betrokken, die tijd zal iig 0 seconden worden.quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:20 schreef Bartoli het volgende:
http://canales.diariovasc(...)sificacion-etapa.php
Rebellin op 1.42
[..]
Ik heb de etappe niet gezien maar de verschillen komen blijkbaar door de val van De La Fuente met die andere. Volgens Dekker zelf zou hij de zt hebben als de winnaar. dus die verschillen worden wellicht nog gecorrigeerd.
Inderdaad.quote:
voor High road maakt het weinig uit maar een naaistreek is het welquote:Op donderdag 10 april 2008 17:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad.![]()
Neemt niet weg dat Kirchen wel in een erg goede vorm is momenteel. Ik zou hem niet uitvlakken voor de Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.
Qua resultaat niet nee, maar het zal de cohesie binnen dat team niet ten goede komen.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:30 schreef Bartoli het volgende:
[..]
voor High road maakt het weinig uit
Zijn geen boni's deze ronde.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:52 schreef -skippybal- het volgende:
Boni's misschien? Maar wel nare actie idd.
En schrijf Kirchen maar op voor Huy!
Ongetwijfeld. Uit een plaatsnaam als Biarritz is ook wel een Baskische oorsprong te ontdekken.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Een deel van Zuid-West Frankrijk is van oorsprong Baskisch gebied. Alleen heeft de Franse staat nogal korte metten gemaakt met regionale talen. Maar enkelen zijn de dans ontsprongen, Baskisch zo goed als niet.
Dan toch eerder TD of Evans lijkt me.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:00 schreef Leatherface het volgende:
Kirchen is trouwens ook nog wel kanshebber voor de eindzege in deze ronde, hoewel ik denk dat Contador een stuk beter tegen de klok is.
Maar het is een tamelijk kort, geaccidenteerd parcours. Dat zou Contador moeten liggen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:08 schreef thettes het volgende:
[..]
Dan toch eerder TD of Evans lijkt me.
Hij is sinds Castilla y Leon (eind maart) in een briljante vorm. Stel nu (erg hypothetisch) dat Astana alsnog naar de Tour mag, dan vraag ik me af of Contador niet helemaal opgebrand aan de start verschijnt. Hij heeft nu helemaal naar dit soort koersen gepiekt en is hier ook in een bloedvorm.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:26 schreef DutchSL het volgende:
Contador is in grootste vorm en meer dan wie dan ook gemotiveerd, ik denk dat hij 'gewoon' de tijdrit gaat winnen en zo zijn eindzege nog eens onderstreept.
kwestie van geen risicos nemen in het geval van Dekker. Beter hier niks breken met het oog op de amstel en wat komen gaat.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:55 schreef -.-martin-.- het volgende:
De Rabo's moeten eens een cursus dalen gaan volgen lijkt me, eerst Gesink in Parijs-Nice, nu moet Dekker ook lossen in de (natte) afdaling
Precies. Mooie koers dit, maar Dekker heeft andere prioriteiten.quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
kwestie van geen risicos nemen in het geval van Dekker. Beter hier niks breken met het oog op de amstel en wat komen gaat.
welkom in het baskenlandquote:Op vrijdag 11 april 2008 17:10 schreef Venga het volgende:
Dekker netjes 3e geworden.
Wat een weertje daar trouwens, al hele week non-stop regen
In de herhaling was te zien dat ze op een zebrapad onderuit gingen. Lijkt me dan niet een geval van clementie qua verloren tijd maar meer van gegokt en jammerlijk verloren.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:05 schreef wimderon het volgende:
Cunego wint, voor Contador. Evans viel nog in de laatste bocht. Met Herrero, die terwijl hijweer op de fiets kruipt bijna omver gegleden wordt door een FDJ'er die in razende vaart die bocht neemt en ook valt![]()
Zeker niet.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
met de tijdrit van morgen is hij nog altijd niet kansloos voor de eindzege
Contador zal moeilijk te kloppen worden, zeker als Evans zijn tijdsverlies houdt, hoewel hij op mij vandaag niet die onweerstaanbare indruk maakte van de laatste tijd. In de klim kon hij Quim niet volgen, en op het vals plat daarna was het soms harken om mannen als Evans en Schleck te volgen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:16 schreef Bartoli het volgende:
[..]
met de tijdrit van morgen is hij nog altijd niet kansloos voor de eindzege
Niet zo bijzonder hoor, wat boeit Rebellin een ereplaats nou. Boogerd heeft ook vaak sprintjes gewonnen om ereplekken van jongens die op papier sneller waren, alleen om de eerste plek bijna nooit.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:12 schreef ultra_ivo het volgende:
En Dekker verslaat Rebellin in de sprint. Heb ik Boogerd nooit zien doen.
Misschien is ie wel in een iets neergaande spiraal qua vormpeil. Hij lijkt me nu ook iets minder dan in het begin van deze ronde en in Castilla y Leon.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:20 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Contador zal moeilijk te kloppen worden, zeker als Evans zijn tijdsverlies houdt, hoewel hij op mij vandaag niet die onweerstaanbare indruk maakte van de laatste tijd. In de klim kon hij Quim niet volgen, en op het vals plat daarna was het soms harken om mannen als Evans en Schleck te volgen.
Misschien heeft hij zich vandaag gewoon ingehouden, als hij nu een dikke 10 km. alleen op kop had moeten rijden voor een paar seconden zou hij dat morgen nog wel gevoeld hebben denk ik.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:21 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Misschien is ie wel in een iets neergaande spiraal qua vormpeil. Hij lijkt me nu ook iets minder dan in het begin van deze ronde en in Castilla y Leon.
Maar ik beschouw Contador vooralsnog wel als de grootste kanshebber.
Hoezo te ver voor? Veel dichter dan 8 seconden kun je niet staan.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:28 schreef Ericr het volgende:
Zou toch klasse zijn als Dekker drie jaar op rij een aansprekende rittenkoers wint. Maar denk dat Contador net even te ver op hem voor staat en de tijdrit niet lang genoeg is.
Het is maar 20 Km en de tijdrit heeft ook nog eens een steile klim er in van 4 Km. Als het een vlakkere tijdrit was had Dekker denk ik meer kansen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoezo te ver voor? Veel dichter dan 8 seconden kun je niet staan.
Mwah, 20 kilometer maarquote:Op zaterdag 12 april 2008 13:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vandaag toch nog een vrij lastige rit ?
Ok, even verkeerd gekeken.quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:13 schreef Gitanki het volgende:
Waar rujano eerste is/ was is net na de klim en de afdaling daarvan.
Cataldo is daarna 18 seconden sneller bij de finish (en heeft na die klim minstens 28 seconden goedgemaakt als ik dat schema mag geloven)
Dankje.quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
http://canales.diariovasc(...)en_directo/index.htm
Maar Contador start pas om 17.15
Dat klopt,quote:Op zaterdag 12 april 2008 16:23 schreef Gillingham het volgende:
Toch wel redelijke verschillen bovenin tot nu toe. 20 km kan misschien wel lang genoeg zijn voor Dekker.
Posthuma maakte vorige week nog veel goed in 13 km.
8 tellen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:16 schreef Coelho het volgende:
hoeveel moet dekker goedmaken op contador en hoeveel voorsprong heeft hij op evans (ja ik ben lui)
Hij is dat klimmetje erg rap opgeknald.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:22 schreef NumberNine het volgende:
Contador 21 seconden sneller dan Evans na 4 km.
Die is niet meer te stoppen.
Cunego ertussen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Zo te zien dus Contador - Evans - Dekker. Tenminste als er niemand instort of plat gaat of iets dergelijks.
Hij mag er nog 24 verliezen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:27 schreef wimderon het volgende:
Contador, tuurlijk jongen
Oe, levert wel wat in, 17 seconden voor nog op Evans
Geen idee.quote:
Derde in de lastigste rit, derde in de tijdrit. Uitstekend inderdaad, ik denk dat hij dat tweede deel van de tijdrit sneller heeft gereden dan wie dan ook. Hoeft alleen de nummer 1 en 2 van de Tour voor zich te duldenquote:Op zaterdag 12 april 2008 17:47 schreef NumberNine het volgende:
Mooie prestatie van Dekker, hopen dat hij er over een week nog een schepje bovenop kan doen.
Mooie bekroning op een sterk collectief presteren.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:04 schreef Gillingham het volgende:
Rabobank heeft inderdaad het ploegenklassement gewonnen, met dank aan Ardila nog wel.
Toch netjes.
Bettini rijdt rond met een gebroken rib, dus dat wordt al niets.quote:Op zaterdag 12 april 2008 17:50 schreef Ereinion het volgende:
Bettini en RIcco moeten nog flink verbeteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |