 
		 
			 
			
			
			Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:24 schreef Urquhart het volgende:
PowNed
 
			 
			
			
			Da's van The Onion, die produceren het hele jaar door onzinnieuws.quote:
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als dit een 1 april grap is zijn ze wel wat te vroeg. Daarbij worden er toch al echt olifanten ingeschakeld voor dit soort dingen (opsporen van dingen doormiddel van reuk)? Al lijkt het me handiger om de olifanten die daar wonen te trainenquote:Op maandag 30 maart 2009 16:10 schreef voyeur het volgende:
Olifanten speuren naar landmijnen
Deel dit artikel
Printversie
ANP
gepubliceerd op 30 maart 2009 16:01, bijgewerkt op 16:01
RHENEN - Olifanten in Ouwehands Dierenpark in Rhenen beginnen dinsdag aan een training in het opsporen van landmijnen. Als de olifanten dat onder de knie krijgen, kunnen olifanten in Centraal-Afrika daadwerkelijk onontplofte landmijnen opsporen en levens redden.
De olifanten van Ouwehands Dierenpark oefenden de afgelopen weken al met verstopte appels die met limonadesiroop waren overgoten. Uiteindelijk wisten de dikhuiden de ingegraven appels met behulp van hun reukorgaan steeds feilloos te vinden. Het reukorgaan van olifanten is twintig tot dertig maal beter dan dat van mensen, aldus een woordvoerder van de dierentuin.
Vanaf dinsdag proberen de olifanten patroonhulzen te vinden door naar kruitdampen te snuffelen. Als dat lukt, moeten de dieren in theorie ook landmijnen kunnen vinden. In Centraal-Afrika worden olifanten als lastdieren gebruikt. De dieren kunnen daar op dezelfde manier worden getraind. In de regio vallen jaarlijks honderden doden door onontplofte landmijnen.
Volkskrant
 
			 
			
			
			1 april grappen hoeven niet op 1 april gemaakt te worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:00 schreef maok het volgende:
[..]
Als dit een 1 april grap is zijn ze wel wat te vroeg. Daarbij worden er toch al echt olifanten ingeschakeld voor dit soort dingen (opsporen van dingen doormiddel van reuk)? Al lijkt het me handiger om de olifanten die daar wonen te trainen
 
			 
			
			
			Maar dan zouden ze het wel onthullen op 1 april in de dierentuin op het moment dat er een heleboel mensen bij de olifanten staan om te kijken hoe ze patroonhulsen gaan zoeken. Dat zoeken gaan ze nu op dinsdag doen. Grote kans dat er dinsdag dus mensen staan te kijken en of niets zien omdat een grap is die dan te vroeg wordt onthuld of wel wat zien omdat de olifanten echt hulsen aan het zoeken zijn.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
1 april grappen hoeven niet op 1 april gemaakt te worden.
Het is een kunst om iets geloofswaardig te verspreiden
En het dan op 1 april te onthullen dat het een grap was.
Dat is de grap van 1 april.....
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Nieuwe camera flitst bij te langzaam rijden.
Roden - 30 maart 2009 - De Drentse gemeente Noordenveld neemt nieuwe flitspalen in gebruik die ook flitsen bij te langzaam rijden. De gemeente gaat hiermee de verkeersveiligheid en de doorstroming verhogen.
Maar liefst vijf extra flitspalen zijn geplaatst aan de N372 die de dorpen Tolbert, Roden, Peize en Hoogkerk verbindt. De bijna vier meter hoge witte palen flitsen digitaal en onzichtbaar. Autobestuurders die harder dan 80KM/u of door rood licht rijden krijgen automatisch een boete toegestuurd. Dat zijn de bewoners van de gemeente Noordenveld inmiddels wel gewend: er stonden al acht flitspalen langs deze weg.
Handhaving doorstroming
De nieuwe palen bieden tal van innovaties zoals bumperkleefherkenning en trajectcontrole. Automobilisten die te weinig afstand houden, of tussen twee flitspalen in te hard rijden krijgen ook een boete toegestuurd. De primeur is dat de zogeheten speed enforcement cameras ook flitsen bij te langzaam rijden. Deze aanpak moet tot een betere doorstroming en meer acceptatie bij automobilisten leiden. Harme Rinkema van bureau Handhaving Verkeersveiligheid Drenthe:
“Onnodig langzaam rijden is één van de grootste ergernissen van automobilisten op B-wegen. Je hebt het recht om tachtig te rijden, maar een voorganger dwingt achteropkomend verkeer zijn langzame tempo aan te houden. Als er geen beperkende omstandigheden zijn dient men zich in het belang van de doorstroming aan de maximum snelheid te houden. Voortaan krijg je een boete voor het onnodig ophouden van andere weggebruikers. Een bestuurder heeft niet het recht de snelheid van een ander te bepalen.”
Voertuigklassen
De intelligente flitspalen maken onderscheid tussen verschillende voertuigklassen. Personenauto’s, vrachtwagens en bussen moeten minimaal 70KM/u en mogen maximaal 80KM/u rijden. Tractoren en volgend verkeer mogen wel langzamer rijden. Bij bijzondere weersomstandigheden zoals mist en sneeuw maakt de camera automatisch uitzonderingen. Het is mogelijk een uitzondering voor kentekens aan te vragen zodat bijvoorbeeld politiewagens en ambulances niet worden geflitst. Ook kan men de snelheid dynamisch op afstand wijzigen.
“Op enkele trajecten is het veilig om 100KM/u te rijden als de omstandigheden dit toestaan. We gaan hier proeven mee doen. We willen voorkomen dat automobilisten bij flitspalen op de rem trappen of snelheid minderen. Dat is zeer gevaarlijk voor achteropkomend verkeer. Ook zien we dat langzame rijders roekeloze acties uitlokken, zoals bumperkleven en gevaarlijk inhalen. De nieuwe flitspalen zorgen ervoor dat het verkeer vlotter doorstroomt en verminderen de kans op ongelukken. Soms zien we een lint van auto’s kruipend achter een trage weggebruiker. Durft men de door de wegbeheerder aangegeven veilige snelheid niet te rijden, dan kan men zich afvragen wat men op de weg doet. De bus is dan een prima alternatief”; aldus Rinkema.
Verdrievoudiging van boetes
De nieuwe IDEE flitspalen van het Amersfoortse bedrijf PEEK Traffic Solutions zijn vorige week door Imtech geplaatst. Het Nederlands Meetinstituut heeft de palen gecertificeerd op een maximum afwijking van 3KM/u tot 100KM/u en drie procent daarboven. De flitspalen worden aanstaande woensdag officieel in gebruik genomen. De kosten per paal bedragen ongeveer honderdduizend euro. Deze kosten kunnen echter makkelijk worden terugverdiend. Proeven in Gelderland leverden een verdrievoudiging van het aantal boetes op. Met de inkomsten uit de boetes wordt onder andere de busbaan langs de N372 gefinancierd.
Prioriteiten
Het nieuwe beleid komt door voortschrijdend inzicht vertelt Rinkema: “In het verleden werd schijnveiligheid boven doorstroming gesteld, vaak door politieke druk. Dat leverde veel frustratie bij automobilisten op, maar ook bij de politie. De hoogste prioriteit in het verkeer is natuurlijk wel de doorstroming. Men wil zo snel mogelijk en ongehinderd van A naar B kunnen reizen. Als overheid moeten we daar dienstbaar in zijn en niet de burger bestraffen die maar een paar kilometer te hard rijdt op een verder lege weg. Met deze nieuwe aanpak verbeteren we de doorstroming terwijl we de veiligheid vergroten. Omwonenden en milieu zijn gebaat bij een snelle doorstroming. Daarom overwegen we om de busbaan tijdens de spits voor automobilisten open te stellen.”
Alarmen
Om vandalisme tegen te gaan is het systeem uitgerust met diverse alarmen die brandweer en politie direct via de vaste en draadloze internetverbinding op de hoogte stelt. Bij hogere temperatuur, rook, trillingen of scheefstand schiet het systeem foto’s en stuurt deze direct naar de politie. Ook zal IDEE worden uitgerust met kentekenherkenning zodat van elk voertuig de bewegingen kunnen worden vastgelegd. Deze data kan vervolgens worden gedeeld en gecombineerd. De belastingdienst kan bijvoorbeeld fraude opsporen. Een huisarts kan een lijst doorgeven van kentekens van patiënten aan wie medicijnen zijn voorgeschreven die het rijgedrag beïnvloeden. Voertuigen van personen die verdacht worden van alcohol-, drugs- of medicijngebruik, betrokkenheid bij een ongeval, overval of terrorisme worden direct gesignaleerd en gemeld.
 
			 
			
			
			Dit is wel echt zo hoor, geloof ik.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:15 schreef Raantje het volgende:
Het AD meldt dat Amsterdam vanaf woensdag een week lang in het teken staat van New York. Met de New York Nights wil Amsterdam de culturele overeenkomsten tussen de twee steden benadrukken. Het Rijksmuseum laat kunstwerken uit de kolonie zien, het Van Goghmuseum opent 's avonds zijn deuren voor een speciale tentoonstelling en er worden Amerikaanse filmklassiekers aan het publiek getoond.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen woensdagavond bij het Van Gogh museum staan..!
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:
quote:Instructies
1. Zorg dat je handen schoon en reukvrij zijn
2. Wrijf 5 seconden over de aangegeven gekleurde stip
3. Ruik aan je beeldscherm
Ruik je niks?
Dan is je computer waarschijnlijk niet geuractief.
Binnen enkele dagen kun je gratis een geuractief pluggin downloaden.
Deze pluggin wordt ondersteund Microsoft Explorer, Firefox en Safari.
 
											 
			 
			
			
			http://www.halloemmen.nl/(...)men/article17193.ecequote:De woonwijk Rietlanden in Emmen wordt woensdag (morgen) opgeschrikt door het gebulder van scheepskanonnen en piraten die met het mes tussen de tanden een koopvaardij schip enteren.
Vanaf 13.00 uur worden aan de boorden van de Grote Rietplas opnames gemaakt voor de speelfilm ‘Piraat tegen wil en dank'.
 
			 
			
			
			 
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Volgens hun site hebben ze een mini brouwerij waar cask conditioned ales worden gebrouwen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:13 schreef buachaille het volgende:
Ik heb echt de schurft aan 1 april grappen, als je niet goed oplet dan zit je 10 jaar later nog met een onwaarheid in het hoofd. Net zoals de "grap" dat in de Fiddler in Den Haag in de kelder een eigen brouwerij zit waar ze guinness brouwen, ik weet nog steeds niet of dat nou een 1 april grap is of niet.
Dit is wel een duidelijke:
Prachtige parel gevonden in zeeuwse oester
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Friese sporten kaatsen en 'fierljeppen' op de Wii
Uitgegeven: 31 maart 2009 17:54
Laatst gewijzigd: 31 maart 2009 17:53
LEEUWARDEN - Gamestudio Grendel Games ontwikkelt een gameversie van de Friese sporten fierljeppen (polsstokspringen) en kaatsen voor de Nintendo Wii.
Dat zei eigenaar Tim Laning van Grendel Games dinsdag. Volgens hem kunnen rond kerst de spellen in de winkel liggen.
De games zullen ook in het Fries gespeeld kunnen worden. De provincie Friesland zal daarom financieel bijdragen. Zowel de provincie als Grendel Games wil het bedrag nog niet noemen.
Fierljepstok
Grendel Games bestudeert momenteel nog alle mogelijkheden. ''Een echte fierljepstok (polsstok) bij het spel is geen onrealistische gedachte.''
 
			 
			
			
			anders kijk je op z'n minst de laatste post van een topic ff doorquote:Op dinsdag 31 maart 2009 19:41 schreef raptorix het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)eppen-op-de-wii.html
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Tjah over het hoofd gezienquote:Op dinsdag 31 maart 2009 20:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
anders kijk je op z'n minst de laatste post van een topic ff door
 
											 
			 
			
			
			Die wilde ik net postenquote:
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat hoeft niet, het gaat immers over GB.quote:Op woensdag 1 april 2009 02:56 schreef minthy het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)lima_s__.html?p=38,1
Lijkt mij een grap
 
			 
			
			
			En deze dan?quote:Op woensdag 1 april 2009 03:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, het gaat immers over GB.
 
											 
			 
			
			
			Met die automatische stemmachines, idd .quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:57 schreef FloydP het volgende:
Laatste grap: Wilders beschikt over 32 virtuele zetels.
 
			 
			
			
			quote:Modal Shift for Top Gear
Category: Factual & Arts TV; BBC Two
Date: 01.04.2009
Printable version
Top Gear, BBC Two's iconic motoring magazine, is to depart from tradition in the next series, and will focus on cycling as Britain's prime means of transport. Gone will be the razzmatazz associated with fast cars and petrol-headedness, to be replaced with the somewhat more sedate form of transport more associated with Miss Marple and country parsons.
"It's obviously a bit of a climb-down," admitted top presenter Jeremy Clarkson. "My contempt for human-powered transport has been well-known for a long time, but you have to face facts: the car industry is on its knees, Peak Oil is just around the corner and I'm not getting any younger. Frankly, it's pretty pathetic when a male-menopausal baby-boomer tries to pretend that he's still a boy racer."
Richard Hammond, who, riding a bicycle, won the race between different transport modes in November 2007, was far more up-beat. "I love all forms of transport and some of the bikes that are available are just as thrilling to ride as any car is. I'm particularly fond of sleek carbon frames and will be exploring different cycling genres, including road racing, sportives and audax. There's also the perennial debate about different gearing systems: some prefer the derailleur, when the chain is literally hauled from one cog to another, whereas the Germans (who else?) have come up with a 14-speed hub gear which reduces the need for maintenance to almost nil."
James May added "As usual, I'll be into tradition. I've already ordered a penny-farthing from a builder in Essex, and have a number of marvellous machines to show off in the new series, including frames from Longstaff, Hetchins and Mercian. I'll be going out on Sunday Runs with the Cyclists' Touring Club and will be drinking tea and eating cake, but I won't grow a beard or wear sandals."
Top Gear, Sunday 21 June 2009, 8pm, BBC Two.
 
			 
			
			
			quote:*Special Edition* Cycling News for April 1, 2009
Edited by the CN équipe Avril Imbécile
ASO in velodrome dilemma for Roubaix
Major race organiser Amaury Sport Organisation (ASO) has stumbled upon a major hurdle for this month's Paris-Roubaix, with the famed Roubaix velodrome unavailable for the historic Spring Classic. ASO, which also organises the Tour de France, is currently trying to negotiate an alternative with the velodrome's owners who have double booked the venue with a local Easter carnival, the Roubaix Poisson d'Avril, on April 12.
This year's event is the first time Paris-Roubaix has clashed with Easter weekend since the 2004 edition, when Magnus Bäckstedt claimed victory. Over the past five years a local Easter festival has grown to such a degree, that in 2007 it started using the velodrome site in order to cater for increased attendance.
"It's an embarrassing oversight by the velodrome owners," an ASO insider told Cyclingnews. "They simply didn't realise that our event fell on Easter Sunday this year. It only happens every once in a while, so it's an understandable mistake to make."
ASO hopes to have a resolution to the issue by week's end. Several options are being considered, with negotiations between it and the Easter carnival organisers underway which would see the festival moved to the neighboring football grounds.
Should a deal between the two organisations fail to materialise, ASO will consider asphalting the old running track that surrounds the football field next door and erecting a temporary grand stand for the event. While it's considered an extreme measure, ASO wants to ensure the event stays close to its roots.
"We are working with both organisers and the velodrome owners," said a local council member. "If ASO must resort to its back-up measure, the local government will offer its resources to help lay the asphalt in time. Roubaix is proud of this event and doesn't want to see the finish moved to another province, not even as a one off."
An ASO official admitted that while paving the running track next door wasn't ideal, it was the most attractive alternative. It wishes to stay close to the site where race founders Théodore Vienne and Maurice Perez held the first event in 1886, ruling out a one-off move to a nearby city.
The organisation had also considered postponing the event for one week, but has since decided that's not an option. With a temporary alternative in place, the organiser didn't want to upset fans or teams who have all booked accommodation and travel for the existing date, in addition to athletes timing their condition specifically to that date.
 
											 
			 
			
			
			quote:Armstrong perfects aero position with surgery
By Lorne Wisely
During the height of his career Lance Armstrong was famous for taking every possible step to perfect his aerodynamic position on the bike because, during the Tour de France, "every second counts". Since his return to the sport, he has yet to dominate in the race against the clock. Insider sources have revealed to Cyclingnews that the American recently underwent a radical, secret surgery to alter his physique to help cheat the wind.
Following his crash in the Vuelta a Castilla y Leon, where Armstrong fractured his right collarbone, he flew back to his Austin, Texas home. Once back in Texas he had surgery - supposedly to repair the clavicle which, doctors insisted, was broken into four pieces.
Sources within the Armstrong camp explained that initial reports that the break was a single, clean fracture were true. But the seven-time Tour winner had been told he could shave seconds per kilometre off of his time trials if only his shoulders weren't so broad. The American decided that, since he faced several weeks of recovery from the broken bone anyhow, he might as well go through with a plan which would shorten both clavicles and narrow the width of his upper body.
Doctors cut out a section of the right clavicle before putting the bone back together with a plate and screws, then moved over to the previously intact left collarbone to duplicate the procedure. The surgery marks the first time an athlete has undergone such a radical surgery to gain a performance boost.
The extreme measure was taken with a view toward the Giro d'Italia's stage 12 time trial from Sestri Levante to Riomaggiore which, at 61.2km, is the longest individual test of Armstrong's career and could well be the decisive stage of the tour.
"We did everything we could in the wind tunnel to shave fractions of seconds off of Lance's times - Trek invented new technology to cheat the wind on the bike, Nike used space-age technology to create the world's most aerodynamic skinsuit... but there was no getting around the fact that Lance's frontal area was just bigger than other riders," a spokesman said.
"The surgeons took two centimeters off of both collarbones and then screwed the bones back together," he added. "With the titanium plates holding the bones in place, Lance is already cleared to get back on the trainer. He was so eager to find out how much more aerodynamic he is that we flew straight away to San Diego to do some tests in the wind tunnel. And boy, oh boy, all I can say is watch out!"
 !
! 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 1 april 2009 07:33 schreef starla het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)lfonsnoverleden.html

Kom maar te voorschijn!

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op woensdag 1 april 2009 08:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hij staat nu hier
http://www.nos.nl/nosjour(...)fonsinoverleden.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfonsin
 
   
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			OMFGquote:Op woensdag 1 april 2009 08:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nou starla, leg eens uit. Jij komt met een doodnormaal nieuwsbericht over het overlijden van oud-president Alfonsin van Argentinie
Ik zie het niet, url wordt op de NOS site aangepast (er zat een foutje in, de eigenlijke stond alfonsn) en jij plaatst alleen maar smileys
 
			 
			
			
			Misschien moet je je een vocabulaire eens wat meer uitbreiden dan louter forumtaal, want ik snap de 'grap' ook niet. En nee, dat audiofragment is geen grap.quote:
 
			 
			
			
			|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |