abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57949125
Net gezien:
Rendition
Erg sterk! Vooral de manier waarop het verhaal verteld wordt, steeds van flashback naar tegenwoordig, wat je eigenlijk pas in de laatste 5 minuten door krijgt. Toont ook mooi wat voor dingen de USA uithaalt bij verdachte terroristen.

Cijfer: 8 (IMDB: 6,9)
  donderdag 10 april 2008 @ 02:02:49 #102
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57949252

Vantage point (2008)
Nieuwe film, met in de belangrijkste hoofdrollen William Hurt, Dennis Quaid en Forest Withaker.
Het gaat over een aanslag op de president van Amerika, die in Spanje is voor zijn nieuwe anti terroristen beleid. De president wordt neergeschoten met twee kogels en kort daarop volgt ook nog een enorme explosie die ook nog eens veel mensen het leven kost. Daarna volgt hetzelfde verhaal nog vijf keer, maar steeds vanuit het oogpunt van een ander gezien.
De film komt wat langzaam op gang. Het is wel leuk om de verschillende verhalen te zien over dezelfde gebeurtenis, maar echt spannend is het niet. Die spanning komt eigenlijk pas als we het vijfde verhaal te zien krijgen, in het laatste kwartier van de film. Dan wordt ook alles pas duidelijk. In die laatste 15 minuten zitten wel een aantal spectaculaire scenes. Al met al wel een film waarbij ik me redelijk goed vermaakt heb.
Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_57953307
Mr. Brooks (Bruce A. Evans, 2007)
Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, de film viel mij nogal tegen. Het idee is niet slecht, de uitvoering helaas minder. Het verhaal bevat nogal wat cliches en toevalligheden en dat is meteen ook het grootste manco aan de film. Het acteerwerk is aardig, maar fan van Kevin Costner zal ik wel nooit worden. Toch nog maar een voldoende voor het goed in beeld brengen van de gespleten persoonlijkheid van Mr. Brooks. 6.5
pi_57970898
Sunshine (danny boyle)
had er niet al te goede verhalen over gehoord maar ik vond m best tof. aparte science fiction film in ieder geval, en boyle weet t op momenten heel erg spannend te maken.
  vrijdag 11 april 2008 @ 13:41:32 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57981142
Opzoek naar Yolanda
Lekker simpele serie van Wim T. Schippers.

Kenneth Herdigein heeft een leuk meisje gezien op het perron en hij is verliefd. En daar gaat naar opzoek.
Inweze is het gewoon debiele ongein van Wim. Rare taferelen in de bakkerzaak of cafetaria. Zoals conversatie bij de bakker. Bizar

De gehele kliek van de 5 jaar latere "We zijn weer thuis" doet mee. En de legendarische Sjef van Oekel doet mee. Overduidelijk de jingles en riffen van Clous van Mechelen. De intro dat kan ook alleen Wim zo zingen. pff Overigens wel een errrug lange intro-filmpje.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57983214
Titanic

tja, ik had weinig tijd
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 11 april 2008 @ 15:48:39 #107
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_57984255
Afgelopen weken gezien or so

Illegal Tender (2007) 6

The Invasion (2007) 6

Karla (2006) 6
Laura Prepon

Rendition (2007) 7

Nancy Drew (2007) 5-
Waarom stond deze film op mijn lijstje?? Wat een bagger!

Running with Scissors (2007) 5+
Weird weird shit, toch wel goed opzich alleen niet echt mijn ding..

Awake (2007) 7-
Goed om een avond mee om te krijgen als lag de twist er erg dik bovenop imo

Dan in Real Life (2007) 7+
Jup, aardige film.. best vermakelijk.. mss zelfs wel herkenbaar

Dedication (2007) 6.5
Wel ok, Mandy Moore he!!

Feast of Love (2007) 7-
Had beter kunnen zijn maar nog steeds een aardig filmpje. Morgan freeman ftw trouwens

The Final Season (2007) 6.5
Geen kaskraker ofzo maar keek wel lekker weg.. wel beetje typische feel goed, comeback, happy end film! Rachel Leigh Cook zag er trouwens té lekker uit

The Nanny Diaries (2007) 7
Ook niks speciaals ofzo, gewoon aardige film.. niks verrassends.. Scarleet Johansson met bruin haar is trouwens 10x beter dan met blond!!

Paranoid Park (2007) 7
Gare skater film, had wel z'n momenten.. niks geweldigs ofzo.. ik-heb-niks-te-doen-op-deze-regenachtige-middag film

Puccini for Beginners (2006) 7
Alweer een standaard film over liefde enz enz.. beetje veel toevalligheden allemaal maar opzich wel leuk om te zien als je van dit genre houdt.

Reservation Road (2007) 7.5
Hadden ze echt veel meer mee kunnen doen vind ik.. al met een een sterke film met een goed verhaal en een prima cast maar het had achterafzien meer kunnen zijn!!

He was a Quiet Man (2007) 8
Heb me erg geamuseerd met deze film.. best lachen gemaakt en perfect gecast wat mij betreft
Christian Slater onherkenbaar als Bob Maconel en ook voor Elisha Cuthburt geldt dat ze er met donker haar vele malen beter uitziet

Spiral (2007) 8
Erg goede film, ben sowieso best een fan van Amber Tamblyn en Joel Moore playing Mason was trouwens ook erg briljant.. leuk script.. soms net ff wat saai maar overall prima film
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  vrijdag 11 april 2008 @ 20:02:50 #108
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57989276
Gisteren in de sneak:

Silk
Dit waren waarschijnlijk de langste 95 minuten die ik de afgelopen tijd heb moeten doorstaan. Man man man wat was dit langdradig. En saai. En oninteressant. En houterig geacteerd. En wat waren de personages ontzettend oninteressant om te volgen.
Het feit dat een kerel achter me keihard zat te snurken zegt natuurlijk genoeg.
Het enige (enigzins) goede was dat de locaties en de cinematografie er wel ok uit zag.
Maar dat was uiteraard bij lange na niet genoeg om deze "film" te redden.

IMDB Cijfer: 5,8/10
Mijn Cijfer: 4,5/10
  vrijdag 11 april 2008 @ 22:45:57 #109
52357 Lambiekje
pi_57992837
Untraceable (2008)
Een gast plaatst een website online. Waarop een kat dat vast geplakt zit dood. De volgende stap is dat een persoon vastgebonden zit. Aan de hand van het aantal pageviews voltrekt de mishandeling sneller. Website krijgt meer en meer bezoek en de FBI is bezig de dader te vinden.

Ook voor het alleraller eerst in een hollywood productie dat er eens normale computerschermen wordt gebruikt. Geen debiele flashy nonsense schermen. Windows Vista is wel lekker pontificaal in beeld.

cijfer 7.5 / imdb 6.1

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 12-04-2008 13:45:06 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 11 april 2008 @ 23:42:39 #110
9613 Seborik
I, Voyager
pi_57994069
58. Little Shop of Horrors (1986) Een mysterieuze plant zorgt ervoor dat een plantenwinkel in een achterbuurt plots heel goed gaat lopen en de verzorger er flink beter op wordt, de plant heeft echter wel heel apart voedsel nodig. Het is een musical. Verder typisch ajren tachtig, en de liedjes zijn ook niet altijd even leuk. (6.0)

59. Moon Zero Two (1969) Vrij slechte scifi-film over twee ruimterotzooibergers die betrokken worden bij een plan om een waardevolle meteoriet in de bewoonde maan te laten knallen, maar er is echter flink wat dubbelspel aan de gang met verschillende belangen. Deze film begint heel leuk met een geweldig geanimeerde opening met enorm opzwepende muziek. Helaas is de rest van de film ook gevuld met van die muziek en klopt dat niet met de beelden die je ziet. Rumba's in de ruimte. Leuk bedacht, maar het werkt niet, net zoals dat de tetterende trompetten ook maar niet willen werken. Verder is het zelfs voor die tijd houterig en knullig. (3.0)

60. House on Haunted Hill (1999) Best knap dat je met een cast van zoveel bekende acteurs nog een kutfilm kunt maken. Met name het einde is om te janken. Het begin is vooral erg grappig, en ook wel leuk gevonden. Zoals de naam al doet vermoeden is het een variatie op mensen in een spookhuis. (4.0)

61. Return to House on Haunted Hill (2007) Alles wat je van een sequel op zo een film kunt verwachten. Vooral meer viezigheid en minder suspense. (3.0)

62. The Legend of Hell House (1973) Britse productie over mensen in, jawel, een spookhuis. Een natuurkundige, zijn vrouw en twee psychics moeten een spookhuis bevrijden van de spoken die het bewonen. Heel knap om met zo weinig effecten toch zo een beklemmende spanning te creëren. (7.0)
  zaterdag 12 april 2008 @ 02:23:06 #111
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57996605

Standing still (2005)
Een stel vrienden en vriendinnen komen 4 jaar na hun gezamelijke schooltijd weer bij elkaar als een van hen gaat trouwen met zijn jeugdvriendin. Gedurende de 85 minuten zie je dat sommige dingen hetzelfde zijn gebleven en andere dingen juist erg zijn veranderd.
Leuke film om een keer te zien, maar helaas geen topper.

Cijfer: 6,5
  zaterdag 12 april 2008 @ 02:31:36 #112
16701 scanman01
Today's a good day
pi_57996650
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 22:45 schreef Lambiekje het volgende:
Untracable (2008)
Een gast plaatst een website online. Waarop een kat dat vast geplakt zit dood. De volgende stap is dat een persoon vastgebonden zit. Aan de hand van het aantal pageviews voltrekt de mishandeling sneller. Website krijgt meer en meer bezoek en de FBI is bezig de dader te vinden.

Ook voor het alleraller eerst in een hollywood productie dat er eens normale computerschermen wordt gebruikt. Geen debiele flashy nonsense schermen. Windows Vista is wel lekker pontificaal in beeld.

cijfer 7.5 / imdb 6.1
Thanks voor de tip. Ik zie nu ook dat er een redelijk goede versie is. Even de download aanzetten
  zaterdag 12 april 2008 @ 09:23:52 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_57997578
Dunya & Desie
Erg wisselvallig script, maar het is wel goed te doen met wat leuke grappen her en der. Gelukkig is een deel in Marokko opgenomen, wat weer eens wat anders is. Het ziet er mooi uit . En ohja, Theo Maassen is weer geniaal bezig met wederom een prachtrol. Cijfer: 6

Human Desire
Beetje saaie film, duidelijk één van de mindere van Lang. Cijfer: 6,5

Daredevil
Inspiratieloze, duffe comic book-verfilming met een suffe Ben Affleck in de hoofdrol. De special effects zijn nog lelijk ook . Cijfer: 4
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:27:00 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57999182
Gisteravond Vantage Point gezien.
Weinig bijzonders, overkill aan actie. Cijfer: 6.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 12 april 2008 @ 13:34:35 #115
52357 Lambiekje
pi_58001880
The Bank Job (2008)
Terry (Jason Statham) met zijn vrienden beroven een bank op aanraden van een vriendin. In een van de kluisjes zitten een stel fotos wat hoge piefen binnen Scotland Yard aardig in verlegenheid brengt. Op waarheid berustte beroving.

Naar mijn idee komt het niet echt uit de verf. Het komt vrij traag opgang. Omdat het op waarheid berust heb ik wat moeite met de hoge heren. Het komt mij niet geloofwaardig over dat Scotland Yard een aardige tik heeft gehad.

Overigens vertoefden de hoge heren op rare feestjes. Snoeilelijke ontbloote snollen die de heren voorziet van een hapje en een drankje.

Cijfer 6 / imdb 7,8
  zaterdag 12 april 2008 @ 17:46:27 #116
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_58006418

Frontière(s) (2007)

Die Fransen blijven maar met goede horrorfilms komen.Na films als Haute Tension en Ils nu dan Frontière(s).Een beetje Texas Chainsaw Massacre meets Hostel.Het verhaal;4 Parijze jongeren zijn op de vlucht voor de politie en duiken onder in een afgelegen kleine hostel.De familie die de hostel runt is niet bepaald alledaags. De film doet af en toe veel denken aan TCM maar dit is zeker geen cheape Franse remake.Dit is gewoon een lekkere rauwe horrorfilm.Nee,die Fransen zijn gewoon goed bezig!

[ Bericht 1% gewijzigd door Playmaker op 12-04-2008 18:48:58 ]
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:43:11 #117
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_58007355
Sudden Fear [David Miller; 1952]

Fijne noir van David Miller over een toneelschrijfster, Myra Hudson, die een relatie krijgt met een acteur,Lester Blaine, die ze ooit heeft afgewezen voor een rol. Langzaam wordt echter duidelijk dat Blaine er een dubbele agenda op nahoudt. Palance en Crawford stelen de show, maar ook Grahame vult haar rol goed in. De acteerprestaties in combinatie met de cinematografie van Charles Lang, de mise-en-scène en de soundtrack maken deze film de moeite waard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoot op 12-04-2008 18:58:41 ]
  zondag 13 april 2008 @ 00:14:44 #118
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_58013824
Vantage Point

Een film over een president die wordt vermoord, waarbij vanuit verschillende oogpunten het gebeuren weergeven.
Er zijn dingen in de film waarbij je niet te veel over na moet denken, zoals bijvoorbeel in een drukke straat bij een achtervolging schiet de FBI op de verdachte.
Cliche-tjes hier en daar, maar best een vermakelijke film.

IMDB-cijfer: 6.7
Mijn cijfer: 6
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  zondag 13 april 2008 @ 01:20:37 #119
52357 Lambiekje
pi_58014711
[Rec] (2007)
Jezus wat een film! Horror meets Cloverfield meets Blair Witch. Wat een megarush is dit. En wat een schrikmomenten. Terwijl je weet er lopen zombies rond. Het duurt maar 70 minuten net als Cloverfield. Langer zullen veel mensen het niet aankunnen.

Angela is een reporter voor een AT5 achtige zender en maakt een reportage over het nachtwerk van brandweer. Gewoon lekker wat op de kazerne hier en daar. Dan gaat het alarm af. Erop af. En als men het slachtoffer vind. Dan begint de rush...

Geweldig die reacties van het publiek en dat dan gebruiker als trailer

cijfer 8.5 / imdb 7.9
pi_58015180
Wristcutters: A Love Story

Wristcutters is een absurde zwarte komedie; Als je zelfmoord pleegt kom je terecht in een rare wereld waar je niet mag lachen en waar alles net een beetje erger is dan toen je nog leefde. Ik vond het een leuke vermomde romantische/zwarte komedie met een geweldige rol van Tom Waits.
Cijfer: 8 Imdb: 7.4

Blades of Glory

Geweldig flauwe comedie over kunstschaatsen. Echt een aanrader als je van Will Ferrell of van films als dodgeball houdt. Lekker over the top en flauw. Ik vond m echt leuk.
Cijfer: 7 Imdb: 6.7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_58015230
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:34 schreef Lambiekje het volgende:
The Bank Job (2008)

Omdat het op waarheid berust heb ik wat moeite met de hoge heren. Het komt mij niet geloofwaardig over dat Scotland Yard een aardige tik heeft gehad.

Cijfer 6 / imdb 7,8
Het verbaast me niets dat je dat als TRU en BNW bezoeker vindt.
“I'm in trouble because I'm normal and slightly arrogant. A lot of people don't like themselves and I happen to be totally in love with myself.”
  zondag 13 april 2008 @ 03:33:36 #122
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_58015765

A L'Interieur(2007)

Na lang zoeken toch eindelijk de juiste onderitels gevonden voor deze Franse horrorfilm(mijn Frans is op z'n zachtst gezegd "vrij matig").Maar veel gesproken word er in deze film niet.Een zwanger vrouw word thuis lastig gevallen door een vrouw.Tja,wat er dan allemaal gebeurt moet je zelf maar zien.De spanning word goed opgebpuwd en er zit ook een vrij verrassend ontknoping in.Beatrice Dalle speelt trouwens een heerlijke psycho in deze film.Sommige mensen zullen deze film wel weer té bloederig vinden of somige scènes té ver gaan,maar ik vond dit gewoon een heerlijke,rauwe horrorfilm.Europa laat zien dat het Amerika ingehaald heeft als het op horrorfilms aankomt.Dit is nou al één van mijn favo horrorfilms van het jaar!
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
  zondag 13 april 2008 @ 04:17:03 #123
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58015956

Untraceable
Een thriller met in de hoofdrol de geweldige Diane Lane. Alleen al vanwege haar wilde ik de film zien, 'Untraceable' is best wel spannend, ondanks een aanral dipjes in het scenario.
Vanwege Diane geef ik de film een 7.5

Cijfer: 7.5

[ Bericht 7% gewijzigd door scanman01 op 13-04-2008 11:18:20 ]
pi_58019166
Los Cronocrímenes (Timecrimes) (2007)
Spaanse tijdreis film die al eerder bewandelde paden doorloopt op een iets meer humorvolle manier dan gewoonlijk.
7,5

In het eerste deel van de film verloopt het verhaal heel erg voorspelbaar. Alles wat in dit deel gebeurt is al overduidelijk in de eerste 10 minuten. En dan zit je dus nog met 30 minuten film waar je al precies van weet waar het naartoe gaat. In het tweede deel worden de gebeurtenissen van deel 1 in een iets ander daglicht gezet en krijgen we de mogelijkheid om fijn mee te puzzelen. Het wordt nergens een echte mindbreaker, maar genoeg om het gevoel van voorspelbaarheid te verdrijven. Gelukkig is dit alles vrij humorvol gebracht waardoor je je de hele film wel vermaakt. Nou klinkt het eigenlijk een stuk minder leuk dan het was, maar het cijfer lijkt me wat dat betreft dan wel genoeg te zeggen.

Khon fai bin (Dynamite Warrior) (2006)
Ga ik kort over zijn. Tegenvallende actie/martial-arts/komedie film. Compleet over the top, maar helaas in uitvoering niet zo leuk als dat kan zijn en de humor en subtitliteit is weer eens van ongekend laag niveau... Oh en eigenlijk vallen de gevechten ook ernstig tegen dus blijft er niet veel over.
4
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  zondag 13 april 2008 @ 13:12:58 #125
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_58019428
Khon fai bin (Dynamite Warrior) (2006)
Prachtige Thaise actie-komedie.
Heerlijk over the top geweld met lekkere flauwe humor. Redelijk wat muay thai actie (of hoe trap ik met zoveel mogelijke manieren iemand met mijn knieen in elkaar) gemixt met fantasie elementen.
7
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')