Daar kunnen ze inderdaad goed over bitchen, valt me mee dat ze bij mij niet over m'n malaria infectie van 2 jaar terug moeilijk deden. Wel beter dat je nog lekker van de Zomerfeesten kan genietenquote:Op woensdag 2 april 2008 14:09 schreef MrDrako het volgende:
[..]
heb je idd goed
thx iig, maar vanwege medicijn gebruik toen ik 3 was willen ze nog dat ik mn longen laat testen in het militair ziekenhuis in utrecht![]()
Maarja, volgens de huisarts en keuringsarts was er voor zover ze zagen aan mn resultaten enzo niks aan de hand, dus puur formaliteit..Zorgt er iig wel voor dat ik pas 12 augustus mag beginnen, kan nu wel nog rustig op vakantie en richting zomerfeesten
Mag ik vragen waarom je daarvoor gekozen hebt? Ik bedoel, je weet in principe van te voren al dat je nooit ingezet zal gaan worden. Ik kan mij geen conflict herinneren waarin Nederlandse tanks zijn ingezet (pantserwagens niet meegerekend). Voor de Russen hadden we de Leopards, maar de kans dat die nog eens opduiken is vrij klein.quote:
Zucht.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:08 schreef Sinat het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je daarvoor gekozen hebt? Ik bedoel, je weet in principe van te voren al dat je nooit ingezet zal gaan worden. Ik kan mij geen conflict herinneren waarin Nederlandse tanks zijn ingezet (pantserwagens niet meegerekend). Voor de Russen hadden we de Leopards, maar de kans dat die nog eens opduiken is vrij klein.
De Marine en Luchtmacht worden regelmatig ingezet, net als de meeste landmacht onderdelen, maar tanks zijn sinds WWII (hadden we ze toen) niet meer ingezet in vredesmissies/ gewapende conflicten (of ik moet mij hierin sterk vergissen).
Neemt verder niet weg dat je een te gekke tijd en opleiding zal ondergaan, maar het lijkt mij vrij onbevredigend om alleen maar oefeningen te doen voor iets wat waarschijnlijk nooit zal komen.
Kmarquote:Op woensdag 2 april 2008 22:21 schreef ought2bmine het volgende:
gister PO keuring gehad voor wachtmeester kmar
met vlag en wimpel geslaagd!
op naar 7 mei voor het GO!
zij hier trouwens mensen die er gister ook waren? maak niet uit welke krijgsmacht
groetjes xx
mandy
Zat ik inderdaad fout mee, ik kan alleen geen aantallen vinden. Dutchbat I had toch geen tanks?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:14 schreef Pumatje het volgende:
Je vergist je sterk, wij hebben ze namelijk in gezet in Bosnië
Zo hippie-achtig en goedgelovig ben ik ook weer nietquote:En ze zijn / waren er echt niet alleen voor de Russen, Tanks zijn een steunpilaar van elk modern leger. Het is een intimederende factor die ook slagkracht bied.
En aangezien Rusland sinds 2006 haar complete leger aan het herstellen en heropbouwen is met een Tankmacht van +22.500 Main battle tanks , China's leger buiten proporties aan het groeien is, en Amerika overal in de wereld brandjes steekt en daarna ze gaat blussen met daarbij de dreiging van het opraken van Fossiele brandstoffen, Drinkwater, en Voedsel voor de gehele wereld lijkt het me een rare gedachte dat ze nooit meer worden ingezet.
Ik verklaar je voor gek, als je denkt dat de toekomst vredig voorbij zal gaan.
Oh, ik denk dat je straks één van de mooiste banen zal krijgen, maar het lijkt mij persoonlijk heel frustrerend om de kans te hebben nooit ingezet te worden. Maar het aantal tanks zit op dit moment op een dieptepunt, dus mochten ze ingezet worden, zal je er vast en zeker bijzitten tegen die tijd.quote:Ik kies hiervoor omdat ik met moderne techniek werken wil, en graag een directe bijdrage wil leveren aan een gevecht of situatie wat mijn optreden vereist. Ook het team waar je mee werkt, 3 jongens naast mij. Is het leukste wat eris, omdat je in die kleine groep elkaar gaat kennen en begrijpen. En zo samen met de Leopard2 een machine in geheel vormt.
Daarom
Leuk artkel hierover: Tanks. Dat heeft onze missie nodigquote:btw. er circuleren geruchten dat de Leopard2 toch naar Afghanistan gaat...
Luister, wij opereren als de pleuris uitbreekt niet alleen, dus dan staan we niet kansloos en is het gewoon een bijdrage.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:24 schreef Sinat het volgende:
[..]
Zat ik inderdaad fout mee, ik kan alleen geen aantallen vinden. Dutchbat I had toch geen tanks?
[..]
Zo hippie-achtig en goedgelovig ben ik ook weer nietMaar mocht ooit de pleuris uitbreken, zij het met China, zij het met Rusland, staan we vrij kansloos, denk je niet? Irak had ooit één van de grootste tankmachten ter wereld, maar werd binnen enkele dagen weggevaagd. Wel met kwalitatief betere tanks (lees oppermachtig), maar met de komst van anti-tank wapens voor de infanterie (RPG's bij een pak koffie) en anti-tank helikopters is de tank niet meer zo oppermachtig als in WWII.
En niet te vergeten dat een conflict met China/Rusland hoogstwaarschijnlijk niet op de conventionele manier uitgevochten zal worden.
[..]
Oh, ik denk dat je straks één van de mooiste banen zal krijgen, maar het lijkt mij persoonlijk heel frustrerend om de kans te hebben nooit ingezet te worden. Maar het aantal tanks zit op dit moment op een dieptepunt, dus mochten ze ingezet worden, zal je er vast en zeker bijzitten tegen die tijd.
[..]
Leuk artkel hierover: Tanks. Dat heeft onze missie nodig
Ik ben op me hoedequote:Op woensdag 2 april 2008 23:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er is wel opvallend veel Kmar op dit forum moet ik zeggen
Nope, We hadden een soort tankwagentjes maar ook die hadden we te weinig. We hadden niks. Zelfs kanonnen kwamen we tekort. Er zitoen zelfs kanonnen uit het museum gehaald om te vechten tegen de Duitsers. (ze werkten nog ook).quote:
Je veiligheids onderzoek misschien dat t ophoud.quote:Op donderdag 3 april 2008 17:29 schreef Catch_me het volgende:
Ik heb eind januari dit jaar mijn keuring voor "officier geleide wapens (luchtmacht)" goed doorlopen en uiteindelijk cluster 3 gehaald. Het is alleen nog de vraag of ik ga beginnen in augustus op de KMA aangezien ik in de eindselectie zit voor OGL en ik nog steeds nergens bericht van heb gehad.
Overigens lees je op allerlei andere fora horror verhalen over die fiets en krachttest. Deze zijn beide prima te doen als je gewoon gezond bent, ik dacht bij mezelf dat ik die krachttest verneukt had maar uiteindelijk had ik daar een cluster 3 voor gescoort. Bij het fietsen moet je voor jezelf gewoon een tijd van minstens 12 minuten voornemen (verschilt natuurlijk wel hoelang je moet fietsen als je een zwaar of licht iemand bent), dan zit je wel goed.
Geloof je het zelf, zolang je geen huisvriend van Holleeder bent kom je dat onderzoek wel door.quote:Op vrijdag 4 april 2008 02:24 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Je veiligheids onderzoek misschien dat t ophoud.
Het lijkt me niet intelligent om bij defensie een baan te verwachten met een Wilders avatar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |