Ik zat ook bij de artillerie. Vreselijk. Moest je op zo'n kanon. De rest van mijn kamergenoten. Stuk of tien genoten daarvan. Praten alleen over brommers. Niet eens over voetbal. Ik had het niet getroffen.quote:
Ik had geen keuzequote:Op dinsdag 1 april 2008 03:47 schreef VoreG het volgende:
Degene die in dienst zijn gegaan zijn er positief over en degene die eruit bleven (om wat voor reden dan ook) vinden het iets negatiefs.
Waarheid ligt in het midden?
Dat is eigenlijk het uitgangspunt van de dienstplicht lijkt mij. Maar van de meeste (ooms vooral, m'n vader is afgekeurd vanwege Van Basten enkels) zijn er niet negatief over. Je werd er niet slechter van, maar wel beter m.n. op het punt van discpline.quote:
Ik was plv Cdt op een M109. En gelukkig met een leuke bemanning.quote:Op dinsdag 1 april 2008 03:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zat ook bij de artillerie. Vreselijk. Moest je op zo'n kanon. De rest van mijn kamergenoten. Stuk of tien genoten daarvan. Praten alleen over brommers. Niet eens over voetbal. Ik had het niet getroffen.
Heb ook een paar keer ligt arrest gehad, dwz een weekend vastzitten.
Ik ging overal tegenin. Kon niet tegen die commandeurs die het IQ van een garnaal hadden en schreeuwden wat ik moest doen.
Ach de meeste van mijn vrienden zaten 9 maanden lang te vervelen, zuipen, klaverjassen en gingen continue naar de cafetaria in Nederland of Duitsland. Ik ben blij dat ik dat dus niet gedaan heb, zeker niet toen ik die verhalen hoorde.quote:Op dinsdag 1 april 2008 03:47 schreef VoreG het volgende:
Degene die in dienst zijn gegaan zijn er positief over en degene die eruit bleven (om wat voor reden dan ook) vinden het iets negatiefs.
Waarheid ligt in het midden?
Mijn ouders konden mij prima zelf opvoeden. Die schreeuwden niet dat ik een koeiekut was als ik niet hard genoeg naar de etensplaats rende.quote:Op dinsdag 1 april 2008 03:52 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het uitgangspunt van de dienstplicht lijkt mij. Maar van de meeste (ooms vooral, m'n vader is afgekeurd vanwege Van Basten enkels) zijn er niet negatief over. Je werd er niet slechter van, maar wel beter m.n. op het punt van discpline.
KARDOES!!!!quote:Op dinsdag 1 april 2008 03:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik was plv Cdt op een M109. En gelukkig met een leuke bemanning.
Ik ook ! Dus ik naar huis bellen dat ik niet thuis kwam het weekeinde, hopende op een beetje meelevende ouders, werd ik door mijn pa uitgelachenquote:Op dinsdag 1 april 2008 03:48 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ook een paar keer ligt arrest gehad, dwz een weekend vastzitten.
Valt wel mee hoor die discipline. Wat je wel leert (ik althans) is met mensen omgaan, en dan voornamelijk mensen van divers pluimage (dus boeren, burgers, buitenlui, kakkers, dijkers, aso ´s, antillianen, turken, en ga maar door).quote:Op dinsdag 1 april 2008 03:52 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het uitgangspunt van de dienstplicht lijkt mij. Maar van de meeste (ooms vooral, m'n vader is afgekeurd vanwege Van Basten enkels) zijn er niet negatief over. Je werd er niet slechter van, maar wel beter m.n. op het punt van discpline.
Volgens mij overschat je de waarde van de dienstplichtquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:58 schreef Mike.Strutter het volgende:
Ik zou nu ook graag nog een soort dienstplicht zien. Lijkt mij wel waardevol om eens een paar maanden een beetje af te zien en wat extra dicipline te krijgen. Dan kan ik daarna weer rustig verder in het bedrijfsleven. Lijkt me goed voor een gemotiveerde werkhouding.
De waarde van de Nederlandse dienstplicht wel. Een maandje bootcamp dat zou iedereen wel goed doen denk ik.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Volgens mij overschat je de waarde van de dienstplicht
Wat let je? Meld je aan zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:46 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
De waarde van de Nederlandse dienstplicht wel. Een maandje bootcamp dat zou iedereen wel goed doen denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |