zolang erg veel Kmar functies vervult kunnen worden met Cluster 2 figuren verteld dat me nog niet veel.quote:Op zondag 13 april 2008 23:30 schreef ought2bmine het volgende:
hey maar ook andersomze nemen eerder voor kmar ( BSB & BE ) , Mar & commando's aan dan mensen uit spijkerbroek.
moet toch wel iets betekenen
maar dit topic gaat over NATRES , niet om de Kmar voor de zoveelse keer af te bekken
En iedereen die wél fulltime in het leger zit is gelijk Rambo?quote:Op zondag 13 april 2008 22:11 schreef tgs. het volgende:
NATRES, sja, als ik daaraan denk dan krijg ik beelden van : net niet! Gasten die graag soldaatje spelen maar het echte werk niet aankunnen als we praten over getraind zijn in ware gevechtssituaties. Daarvoor moet je toch echt bij de KMAR,Korps Mariniers of de Commando's zijn.
En mogen we ook weten hoe jij aan deze geweldige observatie bent gekomen?quote:Op zondag 13 april 2008 22:11 schreef tgs. het volgende:
NATRES, sja, als ik daaraan denk dan krijg ik beelden van : net niet! Gasten die graag soldaatje spelen maar het echte werk niet aankunnen als we praten over getraind zijn in ware gevechtssituaties. Daarvoor moet je toch echt bij de KMAR,Korps Mariniers of de Commando's zijn.
quote:Op maandag 14 april 2008 09:59 schreef SicSicSics het volgende:
Even buiten de discusiie om of het stoer is of niet, hoeveel levert het eigenlijk netto op in euro's?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:09 schreef Johnns het volgende:
[..]
1/2 dag = 27 euro (4 uren)
1/1 dag = 60 euro (8 uren)
weekendtoeslag = 50 euro
reiskostenvergoeding = 0,19 euro per kilometer.
Dit is ongeveer een indicatie!
Oja, en voor je AMO krijg je ongeveer 650 euro.
Ik zal de volgende keer het topic eens doorkijken alvorens wat te roepen!quote:
vinger in de lucht en voelen hoe de wind waait.quote:Op maandag 14 april 2008 00:17 schreef Johnns het volgende:
[..]
En mogen we ook weten hoe jij aan deze geweldige observatie bent gekomen?![]()
Dat is geen kwetsen maar gewoon natte vingerwerk op een nog ludiekere manier neerzetten zodat gasten zoals jij gelijk toehappen. Ik weet ook wel dat er soms, herhaal soms, oud-militairen tussen zitten maar grosso modo zijn het veelal gasten die juist niet die ervaring hebben en het leuk vinden om soldaatje te spelen.quote:Naast het feit dat er bij de Nationale Reserve mensen werken zonder een beroepsmilitair verleden, zijn er ook veel mensen actief die vroeger bij eenheden hebben gewerkt als het Korps Commando Troepen, de Mariniers, LMB of Pantserinfanterie. Dus kwets aub niet over dingen waar je niks over weet.
Oh ja?quote:Je bent waarschijnlijk ook niet op de hoogte over het feit dat ondanks het vrijwillige karakter van de Natres, de reserve een geduchte tegenstander is voor de beroeps, waaronder de commando's.
duh... dus je bent het met me eens dat het overall weinig voorstelt, die uitzonderingen daargelaten.quote:Daarnaast is de hoofdtaak van de Natres niet vechten / offensieve acties. Het wordt behandeld in het programma, maar de nadruk ligt toch echt bij verdediging en beveiliging.
Kan ik daaruit afleiden dat je een groene baret hebt?quote:Op maandag 14 april 2008 17:50 schreef tgs. het volgende:
Oh ja?raar zeg dat ik ze nooit bij nationale compagnies-oefeningen of zelfs het aloude pantserstorm ben tegengekomen..
![]()
[..]
duh... dus je bent het met me eens dat het overall weinig voorstelt, die uitzonderingen daargelaten.
Kan je dus precies nagaan hoe goede oefenvijand ze zijn, lastig te lokaliserenquote:Op maandag 14 april 2008 17:50 schreef tgs. het volgende:
Oh ja?raar zeg dat ik ze nooit bij nationale compagnies-oefeningen of zelfs het aloude pantserstorm ben tegengekomen..
![]()
en als je dat niet doet. wattan? blijf je dan reservist of moet je er dan uit ofzo? ik vraag het gewoon uit nieuwschierigheid omdat ik er over zit na te denken om ook bij de NatRes te gaanquote:edit; daar komt bij dat een Reservist die 2 jaar in dienst is, de complete training tot beroeps soldaat 1e klas heeft doorlopen. Je kan je dan ook inschrijven voor uitzendingen.
Zoals hij al zegt, je kunt je inschrijven. Je gaat dan met een beroepseenheid opuitzending, de Natres kan alleen binnen Nederland ingezet worden.quote:Op maandag 14 april 2008 19:46 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
en als je dat niet doet. wattan? blijf je dan reservist of moet je er dan uit ofzo? ik vraag het gewoon uit nieuwschierigheid omdat ik er over zit na te denken om ook bij de NatRes te gaan
Dat is sterk wisselend, kan binnen 3 maanden zijn maar kan ook zomaar een jaar duren. Ligt er een beetje aan hoe snel je info verwerkt wordt en hoe snel je keuring is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:37 schreef versteegrob het volgende:
Kick
Heb gisteren een brochure aangevraagd. Nu hoorde ik dat je eerst een voorlichting moet bij wonen.
Hoe lang duurt het vanaf dan voordat je aan de opleiding van 2 weken begint?
Rob
en welke complete trainig is dat dan? is een beetje algemeen hé... en beroeps soldaat 1e klas? leg eens uit, want die snap ik ff niet.quote:Op maandag 14 april 2008 18:31 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Kan je dus precies nagaan hoe goede oefenvijand ze zijn, lastig te lokaliseren![]()
Maar het is vrij algemeen bekend hoor, dat er een blik Reservisten wordt opengetrokken om enkele beroepseenheden te "voeren" .. en dat gaat dus niet op "dienstplicht niveau".
edit; daar komt bij dat een Reservist die 2 jaar in dienst is, de complete training tot beroeps soldaat 1e klas heeft doorlopen. Je kan je dan ook inschrijven voor uitzendingen.
Gewoon soldaat 1e klas..quote:Op zondag 23 november 2008 18:49 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
en welke complete trainig is dat dan? is een beetje algemeen hé... en beroeps soldaat 1e klas? leg eens uit, want die snap ik ff niet.
Nee niet echt, want op welk vakgebied ben je dan sld1? Gewoon sld1 bestaat niet, iemand bij de infanterie is heel anders opgeleid dan iemand bij gnk. Mischien well beide sld1, maar ontzettend verschillend opgeleid.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:11 schreef Mr_Baus het volgende:
[..]
Gewoon soldaat 1e klas..
Een "Nastresser" doet een verkorte AMO van, ik geloof, 2 weken.. Het duurt zo'n 2 jaar voordat je het complete opleidingstraject van spijkerbroek tot Soldaat 1e klas hebt doorlopen. Dan zit je dus, qua opleiding, op het niveau van een full time Soldaat 1e klas. En dat is als ik het goed heb dus ook de eis voor Reservisten die willen tekenen voor uitzending; 2 jaar in dienst..
duidelijker?
Leukquote:Op zondag 14 december 2008 17:39 schreef vannilesoep het volgende:
Ik zit op dit moment in de verkorte AMO fase, ik vertrek straks weer voor week 2, bevalt me prima tot dusver
Klinkt leukquote:Op zondag 14 december 2008 18:57 schreef vannilesoep het volgende:
-knip-
Leuk peleton, veelal relaxte gasten. De meeste sergeanten zijn ook wel gaafWel streng, maar dat is soms ook nodig natuurlijk
Er zijn maar heel weinig aanvalsgeweren die volledig ambidextrous zijn. En zelfs dan heeft het inderdaad met hulzen die meestal uit de rechterkant komen te maken.quote:Op zondag 14 december 2008 19:15 schreef Sanderrrr het volgende:
Klinkt leukZo te horen ook niet veel verschillend van de opleiding die je als fulltime militair krijgt?
1 vraag over het vasthouden van wapens: Ik ben linkshandig, maar op foto's heb ik alleen nog maar militairen gezien die hem als rechtshandige vasthielden. Word je daartoe "gedwongen" of maakt het eigenlijk niet uit hoe je hem vast houdt?
Was lachen he de amo..quote:Op zondag 14 december 2008 18:57 schreef vannilesoep het volgende:
Jazeker, je staat 's ochtends rond 6 uur op, gaat je klaarmaken, maakt de boel op de kamer/gang/washok etc schoon en gaat eten. Daarna sta je op tijdstip x met je peleton klaar om aan de dag te beginnen zeg maar.
De dagen zitten vrij vol, omdat er natuurlijk in die 2 weken zoveel mogelijk geleerd moet worden. We zijn met wapenonderhoud bezig geweest, zijn in de schietsimulator geweest (2 maal) en hebben afgelopen vrijdag met scherp geschoten. Verder geklommen, militair krijgstucht les gehad, hindernisbaan gelopen, CBRN-lessen gehad (Chemischie, Biologische, Radiologische en nucleare oorlogsvoering) etc etc
Ik ga straks die kant weer op en volgende week hebben we bivak![]()
Leuk peleton, veelal relaxte gasten. De meeste sergeanten zijn ook wel gaafWel streng, maar dat is soms ook nodig natuurlijk
Da was bij jullie de kantine altijd nog na 2300 uur open?quote:Op zondag 14 december 2008 18:58 schreef vannilesoep het volgende:
Oh ja, je bent meestal voor 2300 wel klaar, dan kun je nog even je kamer op orde brengen, de dag doornemen en als je wilt naar de kantine of nog even lekker sporten
Het kwam wel laatst voorbij op RTL 7. Ik heb er meer over proberen te vinden, maar heb niets kunnen vinden. Denk dat het om een gevalletje foute interpretatie dan wel proefballonnetje gaat. Bovendien moet zo'n idee ook nog door de TK gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:56 schreef TheGroover het volgende:
Is er nu ook sprake van uitzending voor delen van de Natres?
De KMA heeft echt niet de hoogste prio als het om het SMP pakket gaat hoor. de KMS dan vast ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:11 schreef Pumatje het volgende:
de oudere meuk hoogstwaarschijnlijk,
prio 1 = KMA&KMS&ECO
prio 2 = Schaarsbergen LMB
prio 3 = Schoolbatallions ...
daarna komt de luchtmacht..
burgerclubje met uniformen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |