abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2009 @ 12:53:47 #276
244080 Kpl87
To be or not to be.
pi_66893131
Hier een Natresser ..

Tuurlijk respect voor de beroeps! Maar ik moet bekennen dat ik genoeg Natressers ken die zich helemaal geweldig vinden. Vooral tijdens steunverleningen als we oefenvijand moeten spelen, vind het dan ook erg jammer dat dat soort lui bij de Natres rond lopen. Beetje de naam zwart maken ..

En het minbeeld voor de Natres komt natuurlijk ook grotendeels door de oude garde, die gelukkig wel verdwijnt, niks mis met wat ouderen natuurlijk. Maar er zit verschil in, ook gewoon meedoen aan de conditietesten etc! (Y)
pi_66895361
Ik overweeg me later dit jaar ook aan te gaan melden bij de NATRES, maar ik heb een vraag die actieve reservisten hopelijk kunnen beantwoorden. Hoe zit het met (vrijwillig) opkomen door de week, en dan wel overdag? Oftewel, naast c.q. in plaats van weekend/avond. Is dit mogelijk?

Thanks!
pi_66903486
Oefeningen zijn alleen savonds en in het weekend. Heel soms vrijdagmiddag vanaf een uur of 3. Andere zaken zijn soms wel door de weeks maar niet verplicht. Ook zijn de oefenavonden best een keer te skippen met goede reden.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 17:42:22 #279
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66903763
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:53 schreef Kpl87 het volgende:
Hier een Natresser ..

Tuurlijk respect voor de beroeps! Maar ik moet bekennen dat ik genoeg Natressers ken die zich helemaal geweldig vinden. Vooral tijdens steunverleningen als we oefenvijand moeten spelen, vind het dan ook erg jammer dat dat soort lui bij de Natres rond lopen. Beetje de naam zwart maken ..

En het minbeeld voor de Natres komt natuurlijk ook grotendeels door de oude garde, die gelukkig wel verdwijnt, niks mis met wat ouderen natuurlijk. Maar er zit verschil in, ook gewoon meedoen aan de conditietesten etc! (Y)
Sowieso, mensen die zichzelf helemaal de shit vinden zijn irritant
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_66904582
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 14:02 schreef Druid het volgende:
Ik overweeg me later dit jaar ook aan te gaan melden bij de NATRES, maar ik heb een vraag die actieve reservisten hopelijk kunnen beantwoorden. Hoe zit het met (vrijwillig) opkomen door de week, en dan wel overdag? Oftewel, naast c.q. in plaats van weekend/avond. Is dit mogelijk?

Thanks!
Je moet wel onthouden dat je in een team komt, en als je niet tijdens oefenmoment komt het team dus eigenlijk een man tekort komt. (Is mij verteld tijdens voorlichting )
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66905008
Verhelderend, bedankt voor jullie antwoorden!
pi_66916731
Net naar de voorlichting geweest van de Groep Luchtmacht Reserve.. Volgende week voorlichting van de Natres.

Volgens hun doen zij het "echte" werk, omdat ze militaire dingen bewaken en daarbij een wapen dragen, en Natressers civiele dingen bewaken en ingezet worden bij rampen en geen wapen dragen..
pi_66918922
Jouw stelling is bij dezen onwaar bevonden
  dinsdag 10 maart 2009 @ 23:43:16 #284
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66919759
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 22:43 schreef michail8 het volgende:
Net naar de voorlichting geweest van de Groep Luchtmacht Reserve.. Volgende week voorlichting van de Natres.

Volgens hun doen zij het "echte" werk, omdat ze militaire dingen bewaken en daarbij een wapen dragen, en Natressers civiele dingen bewaken en ingezet worden bij rampen en geen wapen dragen..
De Natres bewaakt draagt toch echt een wapen als ze civiele installaties moeten bewaken voor zover ik weet.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_66923529
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 23:23 schreef JaFFe het volgende:
Jouw stelling is bij dezen onwaar bevonden
Niet mijn stelling. Ik weet het namelijk niet. Dit is wat mij verteld is gisteren.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:38:40 #286
244080 Kpl87
To be or not to be.
pi_66925669
Ja haha, tuurlijk zegt de GLR dat :p
Maar wij doen wel meer .. (vind ik ) Steunverleningen etc.
pi_66941076
Vorrige week brief gehad dat me solicitatie was ontvangen en dan wachten op de oproep voor de keuring

hehe, weer dat hele sheisse traject doorlopen! ")
pi_66957286
Heb me ook ingeschreven voor info avond en ben ook van plan om erbij te gaan.
Hinc lucem et pocula sacra
pi_66963700
Wat ik vergeten ben te vragen, wat is de gemiddelde leeftijd bij Natres/GLR?
pi_66966028
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 07:52 schreef michail8 het volgende:

[..]

Niet mijn stelling. Ik weet het namelijk niet. Dit is wat mij verteld is gisteren.
als je het niet zeker weet waarom zeg je het dan wel?
pi_66966805
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 11:19 schreef michail8 het volgende:
Wat ik vergeten ben te vragen, wat is de gemiddelde leeftijd bij Natres/GLR?
Een groot deel is student en afhankelijk van welke groep je terecht komt zitten er ook een aantal oudere lui bij, ga maar uit van 30 jaar.
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:22 schreef jester_ali18 het volgende:

[..]

Omdat ie wilde weten of dit waar is neem ik aan. Maar zelfs op dingen als de Vierdaagse Nijmegen staat de Natres bewapend de kampen te bewaken.
pi_66993948
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 12:22 schreef jester_ali18 het volgende:

[..]

. Omdat ik het hier wilde peilen. Jet moet je niet gelijk op je pik getrapt voelen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 09:52:26 #293
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_66999230
Ik kom net van mijn medische keuring af. Is op zich allemaal goed gegaan, op mijn matige ogen en mijn net iets te hoge gewicht na is er niets zichtbaars mis met mijn gezondheid, maar omdat er een hartafwijking zit in mijn familie aan vaderskant willen ze toch dat ik even naar Utrecht ga om het te laten nakijken. De keuringsarts zei wel dat er op mijn hartfilmpje niets te zien was en dat het 99% zeker wel goed zat, maar toch.

Dus mijn sporttest is weer uitgesteld. Nou ja, nog even een maandje trainen kan ook geen kwaad
pi_67005683
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 09:52 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik kom net van mijn medische keuring af. Is op zich allemaal goed gegaan, op mijn matige ogen en mijn net iets te hoge gewicht na is er niets zichtbaars mis met mijn gezondheid, maar omdat er een hartafwijking zit in mijn familie aan vaderskant willen ze toch dat ik even naar Utrecht ga om het te laten nakijken. De keuringsarts zei wel dat er op mijn hartfilmpje niets te zien was en dat het 99% zeker wel goed zat, maar toch.

Dus mijn sporttest is weer uitgesteld. Nou ja, nog even een maandje trainen kan ook geen kwaad
Hmm minders, toch weer wat vertraging terwijl je snel aan de gang wilt

Ze kunnen het blijkbaar wel snel, want ik ben 20feb ongeveer gekeurd, en gisteren de bevestiging gekregen voor opkomst 6 april
Hopelijk krijg ik volgende week de brief voor het ophalen van de PGU, anders toch nog even bellen maar
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
  vrijdag 13 maart 2009 @ 13:10:26 #295
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67005897
Ach ja, het is wel matig, maar ik wist het eigenlijk vantevoren ook wel dat ze dit wouden gaan uitzoeken. En het is maar beter ook zo. Wel prettig dat er niets is mis qua gewrichten en pezen en zo.

En ik ga gewoon nog een maandje trainen zodat de sporttest zeker weten goed gaat
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:52:49 #296
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67011544
serieus, maak je asjeblieft! niet zo druk om die fokkin sporttest zeg.

cluster 1 man, kommop
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:54:01 #297
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67011594
Ik wil meer halen dan cluster 1. Kijken wat ik kan daarboven.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 15:58:10 #298
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67011768
ja dan cluster 4.

Je maakt je echt veel en veel en veel en veel te druk.
als je qua conditie test cluster 4 niet haalt vraag ik me af wat je hebt liggen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 13-03-2009 16:03:51 ]
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:04:28 #299
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67011991
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 15:58 schreef Pumatje het volgende:
ja dan cluster 4.

Je maakt je echt veel en veel en veel en veel te druk.
als je qua conditie test cluster 4 niet haalt vraag ik me af wat je hebt liggen doen.
Whehe ik zal proberen me er niet zo druk over te maken
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:06:11 #300
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67012042
komt echt wel goed joh , tis maar een beetje fietsen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')