abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2008 @ 22:28:47 #1
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_57748154
Allereerst, ik zat te twijfelen of ik deze topic hier of in DIG moest plaatsen, maar aangezien het om vrij specifieke vragen over de 360 gaat, staat ie hier. Indien nodig, verplaats 'm to your heart's content modjes.

Ok, ik wil/ga misschien een (nieuw model) 360 premium kopen. Aangezien ik een oude tv heb (geen HD ondersteuning), wilde ik de box aansluiten op mijn computerscherm (max 1680x1050) middels dvi-d. Een stekker om van hdmi naar dvi-d om te zetten kost iets van 10¤, een kabel van hdmi male naar dvi-s male 6¤ (frappant verschil ). De video-overdracht zou dus geen probleem moeten zijn (er treedt amper/geen verlies van kwaliteit op... toch..? ). Alhoewel ik me wel afvraag hoe het verschil in verhouding (16:10 t.o.v. 16:9) te verhelpen is, maar ik ga er eigenlijk van uit dat dit ergens in te stellen is.. En anders is het tough shit voor me.

Nu vroeg ik me af hoe ik de audio aan de praat krijg op mijn boxset (Logitech X-540) van mijn computer.. Ik zag naast de HDMI uitgang nog een A/V component uitgang, als ik de wikipediapagina mag geloven. Je krijgt er ook een Component HD AV Cable bij staat er. Klopt het dat je simpelweg de rode en witte (links en rechts audio) tulip (denk ik) in mijn subwoofer steek, en alles werkt? Is het zo simpel?

In het kort, ik wil dus een xbox360 aansluiten op mijn computer, zonder een shitload aan (dure) draden of peripherals aan te hoeven schaffen. Kan dit?

BVD

[ Bericht 0% gewijzigd door RipCore op 31-03-2008 22:34:08 ]
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_57748272
Ja, tuurlijk is het zo makkelijk! Ik zou het alleen met een xbox 360 doen ipv een 260
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  maandag 31 maart 2008 @ 22:34:25 #3
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_57748321
quote:
Op maandag 31 maart 2008 22:33 schreef disjfa het volgende:
Ja, tuurlijk is het zo makkelijk! Ik zou het alleen met een xbox 360 doen ipv een 260
Oeps.
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
  dinsdag 1 april 2008 @ 18:24:08 #4
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_57764263
Niet dat ik disjfa niet geloof, maar zijn er mensen die dit kunnen beamen? Triangulatie en zo.
pi_57786551
Hé! Ik weet dat

Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten op mijn Creative 2.1 speakersetje en mijn LG 22 inch widescreen.

Mijn computer zit al op de DVI poort van dit scherm, dus ik heb op DealExtreme een (namaak) VGA HD Cable gekocht voor 13 dollar. Dus op de DVI poort van mijn scherm heb ik me pc en op de VGA poort mijn 360.

De beeldkwaliteit is prima, en het beeld is gewoon schermvullend, geen zwarte balken. Je kan kiezen tussen de resoluties, moet je maar even kijken wat het beste is, maar schermvullend is het gewoon.

Qua geluid, ik heb het zo:

Xbox 360 met VGA HD kabel, die 1xvga geeft en 2x tulp
Tulp gender changer (male to female) adaptertje op die kabel
3.5mm female jack naar 2x tulp male

En dan dus me speakers in die 3.5mm female jack kabel.

Die kabels zijn HQ, heb ze op samenkopen.net een tijdje terug gekocht.

Heeft me totaal denk ik 25 euro gekost, en de kwaliteit is prima.

Enige nadeel bij jou, is, denk ik, dat jouw speakersetje een output geeft van front, rear, en sub ofzoiets. Dus je moet een geluidskaart hebben, want je hebt 3 kabeltjes. En dat kan natuurlijk niet op de 360. Dus je zult het met front moeten doen.
pi_57795527
Wat Racer zegt, het handigst is eigenlijk gewoon een AV kabel kopen, qua beeldkwaliteit verschilt het volgens mij toch niet want je grootste probleem is niet VGA of DVI maar meer dat je een resolutie van 1280x720 (of eigenlijk 1366x768) op gaat schalen naar 1680x1050 waardoor het er ietwat vaagjes uit gaat zien. Naja niet vaag, je merkt gewoon dat native 1680x1050 beeld uit je PC er gewoon scherper uitziet

Qua geluid is het wederom zoals racer zegt, in je x-540 zit geen tulpaansluitng, maar bij je xbox zat in principe al een verloopstekkertje naar 3,5mm stereoplug. Die kan je vast ergens in je geluidskaart kwijt zodat die het geluid alsnog weer kan geven (moet wel je PC aan staan voor je geluid hebt, anders kan je proberen je xbox te koppelen aan een stereo of iets dergelijks)
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  donderdag 3 april 2008 @ 18:55:15 #7
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_57810160
Dank allen.

Het komt er dus op neer dat het kan, en dat het een kwestie wordt van de juiste kabels zien uit te zoeken en kopen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')