Niets is goed aan deze maandag. Ik was (te) laat op mijn werk en al m'n collega's van de afdeling waren weg. Ik moest een machine testen. Dus stekker inpluggen, op de startknop drukken en ... SPLOETSSSSSSSSSSSS ! ! ! Dat was dus een hydrauliekslang die niet goed vast zat. Hydrauliekleiding opgeraapt (het hele ding was door de kracht gelanceerd), opnieuw gemonteerd (dit keer wel goed), de geknoeide olie opgeruimd en aan poging 2 begonnen. Ik ging er van uit dat dat wel de enige leiding zou zijn die niet goed vast zat. PANG SSSSHHHH... Een stalen leiding zat er ook niet goed op waardoor er weer volop olie in het rond gesproeid werd. Ik was erg blij dat die leiding ook nog vast zat met beugeltjes die wel in orde waren en goed gemonteerd zaten ... Leiding weer vast gezet, oliezooi opgeruimd, alle wartels nog eens goed gecontroleerd (waarbij ik zo hard aan 1 van de wartels hufte dat een leiding er een bocht bij kreeg) en nog maar een poging ondernomen. Dat leek goed te gaan tot ik nog eens goed keek. Langs 1 van de wartels die ik zojuist nog evens goed vastgedraaid had lekte het gigantisch. Een enorme plas olie. Ik vreesde dat de leiding gebarsten was, maar hij zat 'slechts' niet goed in de wartel. De knelring was natuurlijk ook aan gort, dus die heb ik vervangen, leiding er weer in gepropt, wartel aangedraaid, en weer een test gedaan. Natuurlijk ging het ook nu niet goed want door dat alle leidingen nu goed dicht zaten werd de hydraulische druk zo hoog dat de olie uit het powerpack (electromotor + pomp in 1) spoot. Een bout was dolgedraaid waardoor een ventiel niet meer goed op het powerpack zat. Powerpack gedemonteerd, M8 schroefdraad opgetapt naar M10, gaten in het ventiel opgeboord naar een diameter van 10,5mm en de hele santekraam weer gemonteerd. Nog maar een test. Dit keer hield de machine de olie in zich, maar er werkte een hydraulische cilinder niet mee. Hij wou wel uitschuiven maar niet meer inschuiven. Toen (enigzins op de gok) her en der wat stekkertjes omgedraaid maar dat werkte niet. Uiteindelijk heb ik de cilinder maar vervangen en dat hielp. Een beetje. Want nu deed de machine niet meer wat hij zou moeten doen: er was iets mis met de besturing. Wederom wat stekkertjes gewisseld, maar dat hielp ook deze keer niet. Uiteindelijk maar een collega gevraagd. Die heeft het spul nagekeken en met wat 'gefrunnik' aan de machine kreeg hij het voorelkaar dat het vermaledijde kreng te laten doen wat hij moet doen. Echter, de hele machine was smerig (olie en absorptiegrit) dus die kon ik weer afspuiten. Tevens heeft hij wat stekkers provisorisch omgewisseld dus dat moet in orde gemaakt worden.
Natuurlijk waren er tussendoor nog klanten die vanalles wilden wat er voor zorgde dat ik steeds gestoord werd. Natuurlijk zat ik zo met mijn kop bij die pokkenmachine dat er ook nog vanalles mis ging (gaten die ik in een plaat gesneden had met een plasmasnijder te klein, kromme assen meegegeven (we hadden niet anders, maar dat het ding krom was wist ik niet) en klanten die, tewrwijl je met een andere klant bezig bent de hele tijd in je nek staan te hijgen voor 1 of andere domme, korte vraag).
Als dit morgen zo doorgaat ga ik janken, als dit overmorgen zo doorgaat ga ik gillen, als dit donderdag zo doorgaat, ga ik met dingen smijten en als dit vrijdag zo door gaat zit ik in een dwangbuis in een isoleercel.
En inderdaad, TS kan hier absoluut
NIET mee omgaan ! ! !
Samenvatting: nee !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/