Braafheidquote:Braafheid wil graag kampioenschap PSV verzieken
Het was prettig terugkeren in de Galgenwaard voor FC Twente-verdediger Edson Braafheid (foto, rechts op archiefbeeld). Zijn ploeg pakte in ondertal in de slotminuut de overwinning tegen FC Utrecht: 0-1. Braafheid werd bij balbezit uitgefloten, maar het kon zijn humeur niet deren. “Ach, van tevoren heb ik er wel rekening mee gehouden dat het kon gebeuren.”
Met twee op papier makkelijke thuisduels te gaan en een uitbeurt bij PSV, lijkt een plek bij de beste vijf voor het oprapen. “Kwalitatief zijn we sterker dan Excelsior en Willem II, maar dat zegt absoluut niks. Zij spelen voor de onderste plekken. Maar als we daar zes punten tegen pakken dan ziet het er goed uit.”
Vorig jaar hielpen de tukkers het toen kwakkelende PSV weer in het zadel door in één minuut tijd het duel uit handen te geven. Braafheid is uit op eerherstel. “Daar hebben we nog wat goed te maken. Of ik het kampioenschap voor ze wil verzieken? Zó, natuurlijk wel!”
Waarom wil je per se Nederlandse talenten dan?quote:Op maandag 31 maart 2008 18:50 schreef kevin6188 het volgende:
Hier weer verder. Laatste punt van discussie was het feit of het een goede zaak is of Ajax een vreemdelingenlegioen moet worden als er niet voldoende Nederlandse talenten te kopen zijn.
Hehe ok, zoveel vrouwelijke Ajacieden waren er namelijk niet dus had gekund haha.quote:Op maandag 31 maart 2008 07:15 schreef Riro het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je bedoelt, dus nee
Ik zeg niet per se. Maar als je ziet hoe PSV af en toe aantreedt in de CL, wat iedere Ajax-fan dan aangrijpt om PSV belachelijk te maken, dan voel ik er bar weinig voor om die trend te volgen. Leuk allemaal hoor, één Europa, maar Ajax moet niet van z'n geloof vallen.quote:Op maandag 31 maart 2008 18:57 schreef Breach het volgende:
[..]
Waarom wil je per se Nederlandse talenten dan?
quote:'Ik zal de Ajax-supporters nooit vergeten' 31 maart 2008
John Heitinga: 'Die acties raakten me wel' De afgelopen periode voerden Ajax-supporters acties om John Heitinga (24) voor de club te behouden. Tevergeefs, want de verdediger vertrekt aan het eind van het seizoen naar Atlético Madrid. "Maar het heeft de beslissing zeker moeilijker gemaakt", aldus Heitinga tegenover Elf Voetbal. "Die acties raakten me wel. Heel erg zelfs. Maar de Spaanse competitie is heel sterk. Ik wil weten waar mijn plafond ligt."
Heitinga kwam vorige week tot een akkoord met Atlético Madrid. Als beide clubs het met elkaar eens worden - Heitinga mag voor een gelimiteerde transfersom van tien miljoen euro weg - speelt de international de komende vier jaar in Spanje. "Ik zal de Ajax-supporters in ieder geval nooit vergeten", zegt hij tegen voetbalmaandblad Elf.
Het moge duidelijk zijn dat op dit moment gewoon te weinig Nederlandse talent het Europese niveau aan kan. En als die er dan zijn worden ze weggekocht. Waarschijnlijk gaan we voor het 4e jaar op rij de titelstrijd niet al winnaar afsluiten. Dus hoe we het volgend seizoen worden maakt me niet zoveel uit, áls we het maar worden. Verder geniet ik niet meer of minder als ik een buitenlandse voetballer geweldig zie voetballen in het stadion..quote:Op maandag 31 maart 2008 19:03 schreef kevin6188 het volgende:
Ik zeg niet per se. Maar als je ziet hoe PSV af en toe aantreedt in de CL, wat iedere Ajax-fan dan aangrijpt om PSV belachelijk te maken, dan voel ik er bar weinig voor om die trend te volgen. Leuk allemaal hoor, één Europa, maar Ajax moet niet van z'n geloof vallen.
quote:
Lijkt mij geen verstandig idee. Nu spelen de goede Nederlandse spelers max. tot hun 24ste voor ajax omdat het buitenland qua niveau en op het salaristrookje gewoon aantrekkelijker is. Daar helpt die regel dus niks aan. Het probleem is niet het gebrek aan talent maar het feit dat ze hier niet blijven voetballen.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:36 schreef Sethje het volgende:
ze moeten die 6-5 regel van johan gaan toepassen
Er is ook geen gebrek aan talent maar het talent wordt verdrongen door mindere buitenlanders waardoor dat talent niet tot uiting komt.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:38 schreef Breach het volgende:
[..]
Lijkt mij geen verstandig idee. Nu spelen de goede Nederlandse spelers max. tot hun 24ste voor ajax omdat het buitenland qua niveau en op het salaristrookje gewoon aantrekkelijker is. Daar helpt die regel dus niks aan. Het probleem is niet het gebrek aan talent maar het feit dat ze hier niet blijven voetballen.
Maar met tweederangs buitenlanders in plaats van jeugdspelers red je het ook niet. Verder juich ik net zo hard voor Suarez als voor Huntelaar.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:08 schreef Breach het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat op dit moment gewoon te weinig Nederlandse talent het Europese niveau aan kan. En als die er dan zijn worden ze weggekocht. Waarschijnlijk gaan we voor het 4e jaar op rij de titelstrijd niet al winnaar afsluiten. Dus hoe we het volgend seizoen worden maakt me niet zoveel uit, áls we het maar worden. Verder geniet ik niet meer of minder als ik een buitenlandse voetballer geweldig zie voetballen in het stadion..
Omdat?quote:Op maandag 31 maart 2008 19:50 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
die zal wel niet spelen in die wedstrijd
Jorien dat in zijn glazen bol zietquote:
Maar het vorige topic eindigde met de discussie dat van Basten zo druk bezig was met spelers, waarop werd gezegd dat dat ook niet alles was omdat je dan een team met veel buitenlanders krijgt.quote:Op maandag 31 maart 2008 19:47 schreef kevin6188 het volgende:
Maar met tweederangs buitenlanders in plaats van jeugdspelers red je het ook niet. Verder juich ik net zo hard voor Suarez als voor Huntelaar.
Die gast heeft niks beters te doen.quote:
Leuk afscheid tijdens de play-offsquote:"Johnny verdient een groot afscheid"
maandag 31 maart, door Eliwini, Uithoorn, 19:41u, -
Ik zie vele mensen posten dat Johnny een groot afscheid verdient, dat vind ik ook. Daarom heb ik 27 maart een mail gestuurd naar Ajax;
Hallo,
ik ben oprichter van de website www.heitingaisajax.punt.nl, blabla......Alleen heeft de website helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd, want Johnny vertrekt aan het einde van het seizoen. Maar ik en alle andere Ajax-supporters zouden graag een knallend afscheid voor Johnny willen voor 17 jaar trouwe dienst. Bij deze dus de vraag of de wedstrijd Ajax - Heracles in het teken van Johnny Heitinga kan staan, waarbij Johnny aan het einde van de wedstrijd wordt gehuldigd, met een paar mensen die een leuk woordje doen voor Johnny en uiteraard in de rust/einde wedstrijd muziek van Tante Leen met \"Oh Johnny\". De supporters onderling hebben al met elkaar afgesproken om Johnny de hele wedstrijd toe te zingen, dus wij, de supporters, zouden het heel erg waarderen als Ajax ook zijn steentje bijdraagt voor iemand die de afgelopen jaren als boegbeeld stond voor Ajax. bla...
Ik en de supporters zouden het echt heel erg waarderen als hier iets mee wordt gedaan, .bla.....
Met Sportieve Groeten,
Elwin Schmid(www.heitingaisajax.punt.nl)
dit kreeg ik terug;
Beste Elwin,
Uiteraard zal Ajax groots afscheid nemen van Johny. Dit doen wij altijd te samen met het sfeerteam, SVA en de AFCA supportersclub. Echter tijdens welke wedstrijd dit gaat gebeuren is nog niet duidelijk ivm de play-offs. Hopende je hier voldoende mee te hebben geïnformeerd.
MvG
Henk Voors
Supportersbeleid
H.Voors@Ajax.nl
dus hoe het er nu naar uitziet is dat er afscheid van Johnny wordt genomen in een half gevulde Arena. Ik stel daarom voor om allemaal een mail te sturen naar H.Voors@Ajax.nl of info@ajax.nl met als onderwerp "Johnny verdient een groot afscheid!" want Johnny verdient een ECHT afscheid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |