abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58166048
  • Wanneer iemand je recht in de ogen aankijkt en hallo zegt.
  • Wanneer iemand een gesprek aanknoopt op een spontane " Nederlandse " manier.

Wanneer iemand zelfs al ziet diegeen er anders uit zichzelf thuis voelt hier, en dat kan ook liggen aan de Nederlanders zelf. Soms denk ik ook wel eens dat het hele integratie gedoe te maken heeft met de Nederlandse "kaaskoppen" die integratie zelf in de weg staan. Dan gaat het dus over oordelen en vooroordelen wederzijds. Zo krijg je nooit een gelijke band met elkaar en zul je altijd vreemdeling blijven van elkaar.

Vooroordelen wederzijds dus, als ze mij zien als niet Moslim denken ze ook vanzelf dat ik zo als die ander ben en als ik dan 10 keer iemand tegenkom die mij aan het negeren is dan denk ik ook wellicht uit automatisme dat ze allemaal zo zijn.

Wie weet is het onderbewuste wel hetgeen waar het om draait?

30 ervaringen op een foute manier en zo gedraag je je de rest van je leven.
  • Genieten is toegestaan!!!
    pi_58166107
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:06 schreef Topspin het volgende:
  • Wanneer iemand je recht in de ogen aankijkt en hallo zegt.
  • Dus verlegen Nederlanders moeten ook naar de inburgeringscursus?
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
    pi_58166178
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus verlegen Nederlanders moeten ook naar de inburgeringscursus?
    Dat niet, maar verlegen Nederlanders herken je als het goed is. Net zoals je verlegen Moslims kunt herkennen. Mensen die bewust uit "agressie" anderen vermijden kun je net zo goed ook herkennen.

En zo kun je ook de mensen herkennen die anderen vermijden omdat ze geen zin hebben in contact.

Het gaat me om dat signaal dat zegt dat die ander je niet wilt kennen omdat je anders bent, kan aan mij liggen maar ik herken dat zo nu en dan wel eens. Ook gekleurde mensen die je zo aankijken alsof je tuig bent.

( of ben ik nu paranoia)

1 blik zegt meer dan 1000 woorden is mijn laatste toevoeging in deze post. En dan heb je 1000 blikken die miljoenen woorden kunnen zeggen.

Kortom wederom. Hoe mensen elkaar aankijken, het zegt vaak genoeg. Beoordelend, veroordleend, met respect of zonder respect. Met of zonder glimlach en in het andere geval met woorden die positief of negatief kunnen zijn.
    Genieten is toegestaan!!!
    pi_58166234
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:13 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat niet, maar verlegen Nederlanders herken je als het goed is. Net zoals je verlegen Moslims kunt herkennen. Mensen die bewust uit "agressie" anderen vermijden kun je net zo goed ook herkennen.

En zo kun je ook de mensen herkennen die anderen vermijden omdat ze geen zin hebben in contact.
    Dus jouw "voorwaarden" voor integratie zijn alleen voor niet-verlegen mensen?
    quote:
    Het gaat me om dat signaal dat zegt dat die ander je niet wilt kennen omdat je anders bent, kan aan mij liggen maar ik herken dat zo nu en dan wel eens. Ook gekleurde mensen die je zo aankijken alsof je tuig bent.

( of ben ik nu paranoia)
    Ja.
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
    pi_58166255
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:13 schreef Topspin het volgende:
    1 blik zegt meer dan 1000 woorden is mijn laatste toevoeging in deze post. En dan heb je 1000 blikken die miljoenen woorden kunnen zeggen.
    Dus jouw inburgeringscursus gaat over hoe uit je ogen te kijken?
    pi_58166354
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 21:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus jouw inburgeringscursus gaat over hoe uit je ogen te kijken?
    Hoe je elkaar benaderd als mens

En dat begint vaak met oogcontact en daarna lichaamstaal. Heeft iemand van "nature" een afkeer aan binnenlanders of buitenlanders dan laat de lichaamstaal dat vanzelf wel zien. Dan kijk je onbewust vanzelf op een bepaalde manier.

( Tenzij je blind bent voor die signalen)

Als een persoon een hekel heeft aan zwart en hij komt een donkere persoon tegen, dan kijkt die persoon vanzelf met afkeer naar zo iemand.

Maar dat is wellicht offtopic.

Het gaat om respect en respect is een groot woord. Zonder oordeel of vooroordeel met elkaar kunnen omgaan omdat je open staat voor nieuwe experimenten.
    Genieten is toegestaan!!!
      zaterdag 19 april 2008 @ 22:35:32 #107
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_58167975
    quote:
  • *gromsnauw?

Tenminste, meer dan een gemompeld goedemorgen bij een bushalte hoor je vaak niet meer in in ieder geval het westen van het land.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_58183971
    Wanneer iemand zich hier thuis voelt en steeds niet aangewezen wordt.
      dinsdag 22 april 2008 @ 22:47:59 #109
    210908 Pesche
    Ik denk dus ik ben een Indo
    pi_58238974
    1) sinterklaas vieren + rijmpjes+ schoenzetten
    2) 4 en 5 Mei vieren
    3) haring eten
    4) oliebollen eten op Kerst
    5) samen op TV naar een wedstrijd van het Nederlands elftal kijken en veel bier drinken, bij winst nog meer bier drinken, bij verlies altijd teveel bier drinken en de trainer uitschelden
    6) Zondag uitwaaien op het strand
    7) Maandagochtend over voetbal praten terwijl je er niet van houdt
    8) samen met vrienden uit gaan eten en ieder apart betalen
    9) Discussieren of Jan Wolkers of Harry Mulisch de grootste NL-schrijver is
    10) Ondanks Theo van Gogh toch naar het Van Goghmuseum gaan
    11) Spaghetti met heel weinig water koken, altijd zuinig zijn
    pi_58240791
    Eens kijken of ik als Belg ooit Nederlander zou kunnen worden
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 22:47 schreef Pesche het volgende:
    1) sinterklaas vieren + rijmpjes+ schoenzetten check
    2) 4 en 5 Mei vieren wat vieren ze die dag?
    3) haring eten lekker!
    4) oliebollen eten op Kerst
    5) samen op TV naar een wedstrijd van het Nederlands elftal kijken en veel bier drinken, bij winst nog meer bier drinken, bij verlies altijd teveel bier drinken en de trainer uitschelden Voetbal is voor plebs
    6) Zondag uitwaaien op het strand Dat zie ik wel zitten
    7) Maandagochtend over voetbal praten terwijl je er niet van houdt hoegenaamd niet
    8) samen met vrienden uit gaan eten en ieder apart betalen ieder een rondje betalen is veul beter!
    9) Discussieren of Jan Wolkers of Harry Mulisch de grootste NL-schrijver is dat is appelen en peren vergelijken, check dus
    10) Ondanks Theo van Gogh toch naar het Van Goghmuseum gaan dat is zoo fout
    11) Spaghetti met heel weinig water koken, altijd zuinig zijn Hell no: ik ben een bourgondier
    4 op 10
    Ik vind Nederland nochtans een interessant land, en tot op heden heeft nog geen enkele Nederlander me niet welkom geheten
    En ik zit op fok! dat kan tellen
      woensdag 23 april 2008 @ 03:26:30 #111
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_58244327
    quote:
  • Ik weet niet of jij wel eens in de landen rondom de Middellandse Zee bent geweest, zowel aan de Afrikaanse of Europese kant.... maar die mensen zijn echt een heel stuk spontaner dan Nederlanders.

Nederlanders zijn een stuk houteriger eigenlijk, helemaal niet zo spontaan eigenlijk.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 23 april 2008 @ 18:21:54 #112
    210908 Pesche
    Ik denk dus ik ben een Indo
    pi_58259597
    12) moppen over Belgen maken en niet lachen want het zijn vaak flauwe grappen, maar worden er nog moppen over Belgen gemaakt! over de kabinetsformatie bvb?
    13) Nederlanders kunnen zo onbeschoft eerlijk zijn

En waarom is het Van Goghmuseum zo fout? fout ben je alleen in de oorlog!
    pi_58283871
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 23:41 schreef katerwater het volgende:
    Eens kijken of ik als Belg ooit Nederlander zou kunnen worden
    [..]

4 op 10
    Ik vind Nederland nochtans een interessant land, en tot op heden heeft nog geen enkele Nederlander me niet welkom geheten
    En ik zit op fok! dat kan tellen
    Mij wel hoor, sommige niet , maar die negeer ik.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')