Hoop ik ook, maar ik denk dat Soderling hem aardig partij kan bieden..Heb zelf een bet lopen op meer dan 20.5 games in de wedstrijd omdat ik gewoon een taaie pot verwacht..
Mijn mening erover

:
Soderling laat dit seizoen zien hoe een comeback eruit moet zien. De Kiefertjes, Haasjes, Ancicjes, Malisjes en vele anderen probeerden het al maar deze goede man deed het perfect. Waar velen de neiging zouden hebben om het herstel te overhaasten om de Australian Open te kunnen spelen besloot Soderling dat dit geen goed idee was. Hij nam langer rust, besloot veel te trainen en dit kwam zijn spel ten goede, aangezien de Zweed momenteel eigenlijk beter speelt dan ooit tevoren. Ik ben zelf altijd fan van hem geweest omdat hij met zijn aanvallende spel met vlakke groundstrokes altijd leuk en attractief speelt. Neem daarbij een fantastische service en ook nog eens sterk volleerwerk en zie daar het prototype van de moderne tennisser. De Zweed stond altijd bekend als choker maar ook dit lijkt er de laatste tijd uit te zijn. Enige punt van kritiek kan zijn dat het hem in de twee finales dit jaar nog niet is gelukt om ook maar in de buurt van zijn normale niveau te komen. Dit kostte hem titels in Rotterdam en Memphis, waar hij respectievelijk verloor van Llodra en Darcis. Desalniettemin loopt het prima bij de Zweed, zowel indoor als outdoor. Zo heeft hij al de scalp van Gasquet, Roddick, Baghdatis en Stepanek kunnen toevoegen aan zijn wand.
Roger Federer is iemand die natuurlijk geen introductie nodig heeft. De Zwitser is de laatste tijd lang niet zo ongenaakbaar vanwege fysieke, en in mijn ogen ook mentale, problemen. Vorige week eindigde het teleurstellend in de halve finale tegen Fish, terwijl de rest van het toernooi er solide uit zag. Deze week speelde hij alleen tegen Monfils, die eigenlijk meestal zichzelf wel verslaat. Hij speelde Federer perfect in de kaart, waardoor de Zwitser lekker rustig zijn spelletje kon spelen en eigenlijk met minimale inspanning kon winnen. Vandaag zal dan ook zijn eerste test zijn dit toernooi. Soderling speelde al twee wedstrijden hier in Miami, nadat hij in Indian Wells in de tweede ronde werd verslagen door Gasquet. Hij won hier van de altijd gevaarlijke Stefan Koubek in een bizar makkelijke wedstrijd waarin de Zweed slechts 1 game verloor. Hierna speelde hij tegen Wawrinka en ook deze moeilijke horde nam hij. Na een stroeve eerste set won de Zweed met 3-6 6-4 6-3.
Federer zal natuurlijk compleet andere koek zijn maar ik verwacht hier toch een erg spannende partij. Het zal waarschijnlijk om enkele punten gaan en het kan haast niet anders dan dat er 1 of meerdere tiebreaks gaan zijn. De big serve van Soderling is moeilijk te breaken en in hun laatste ontmoeting lukte het Federer dan ook niet 1 keer. Deze line is echt extreem laag en ik vreet mijn lul op als dit geen winner wordt.
H2H is duidelijk in het voordeel van Federer maar makkelijk gaat het nooit:
Head-to-Head matches
42/2006 ATP Madrid (ESP) I_Hard Roger Federer Robin Soderling 7-6(5) 7-6(8) Third
23/2005 ATP Halle (GER) Grass Roger Federer Robin Soderling 6-7(5) 7-6(6) 6-4 First
39/2004 ATP Bangkok (THA) I_Hard Roger Federer Robin Soderling 7-6(3) 6-4 1/4
30/2004 ATP Toronto (CAN) Hard Roger Federer Robin Soderling 7-5 6-1 Second