abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62666260
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 20:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee, je bent het niet verplicht. (Behalve als je een uitnodiging tot het doen van aangifte hebt gehad.)
[..]

Ik heb wel een mogelijkheid maar die verdient niet een echte schoonheidsprijs. Let wel: het is een manier om mogelijk aan de gegevens te komen.
(PM staat open voor een nadere toelichting.)
[..]

Inderdaad, valt mee.
Nee, heb nooit een uitnodiging gehad.

Ik heb je een PM gestuurd
pi_62696870
Bedankt voor je reply MaW

Is er verder niemand die me wilt helpen hiermee, en zo een paar euro verdient ?
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:14:24 #203
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62698953
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:08 schreef fotostarter het volgende:
Bedankt voor je reply MaW

Is er verder niemand die me wilt helpen hiermee, en zo een paar euro verdient ?
Hoe kan iemand je nu helpen met het invullen van een aangifte als je de gegevens zelf niet hebt?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_62709365
He!

Ik ga binnenkort samenwonen. Nu heb ik even gezocht op de site van de belastingdienst, of je dit moet aangeven, maar ik kan alleen terugvinden dat je na 6 mnd fiscaal partner kan worden. Nu wil ik dit niet, maar moeten we onze nieuwe situatie wel doorgeven?
We wonen alleen samen, hebben geen huis gekocht en zijn ook niet getrouwd...
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:48:55 #205
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62724696
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:22 schreef newyorkcity het volgende:
He!

Ik ga binnenkort samenwonen. Nu heb ik even gezocht op de site van de belastingdienst, of je dit moet aangeven, maar ik kan alleen terugvinden dat je na 6 mnd fiscaal partner kan worden. Nu wil ik dit niet, maar moeten we onze nieuwe situatie wel doorgeven?
Nee, je hoeft het niet door te geven.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 27 oktober 2008 @ 18:46:51 #206
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62726734
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:22 schreef newyorkcity het volgende:
He!

Alleen voor de zorg en de huurtoeslag moet je elkaar per 2009 opgeven als toeslagpartner. Omdat je dan voornemens bent om langer dan 6 maanden van het toeslagjaar (2009 dus) een gezamelijke huishouding te voeren.

Uiteraard moet je dan dus 1 van de 2 stopzetten en de andere op 2 personen zetten als je beiden zorgtoeslag krijgt.

wat betreft inkomstenbelasting ben je niets verplicht.. zoals MAW al zegt
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62727468
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:46 schreef Wexy het volgende:

[..]

Alleen voor de zorg en de huurtoeslag moet je elkaar per 2009 opgeven als toeslagpartner. Omdat je dan voornemens bent om langer dan 6 maanden van het toeslagjaar (2009 dus) een gezamelijke huishouding te voeren.

Uiteraard moet je dan dus 1 van de 2 stopzetten en de andere op 2 personen zetten als je beiden zorgtoeslag krijgt.

wat betreft inkomstenbelasting ben je niets verplicht.. zoals MAW al zegt
Maar je hebt toch de keuze? Toeslag partners zijn, of niet?
Dvd'tjes
Cd'tjes
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:03:32 #208
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62729460
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:08 schreef newyorkcity het volgende:

[..]

Nee, een toeslagpartner ben je als je aan de voorwaarden voldoet.
Je mag wel kiezen voor fiscaal partnerschap (wat je vraag ook was).
Dat zijn twee verschillende definities.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 27 oktober 2008 @ 21:26:23 #209
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62732478
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:08 schreef newyorkcity het volgende:

[..]

toeslagpartner en fiscaalpartner zijn 2 verschillende zaken.

Voor fiscaal partnerschap kun je kiezen. Dat is dus voor de inkomstenbelasting van belang.

Toeslagpartner ben je automatisch als je voornemens bent langer dan 6 maand op 1 adres een gezamelijke huishouding te voeren.

Wel is de koppeling er dat als je fiscaal partner bent je automatisch ook toeslagpartner bent.
Andersom echter niet. Als je toeslagpartner bent ben je niet automatisch fiscaal partner.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_62760052
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:26 schreef Wexy het volgende:

[..]

toeslagpartner en fiscaalpartner zijn 2 verschillende zaken.

Voor fiscaal partnerschap kun je kiezen. Dat is dus voor de inkomstenbelasting van belang.

Toeslagpartner ben je automatisch als je voornemens bent langer dan 6 maand op 1 adres een gezamelijke huishouding te voeren.

Wel is de koppeling er dat als je fiscaal partner bent je automatisch ook toeslagpartner bent.
Andersom echter niet. Als je toeslagpartner bent ben je niet automatisch fiscaal partner.
Ok, mmar dan moeten we het nadat we 6 maanden samen wonen wel gaan doorgeven?
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_62761323
Ik zie het al. Het nieuwe jaar. Dus vanaf 2009 moeten we het gaan aanpassen.
Dvd'tjes
Cd'tjes
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:36:44 #212
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_62767417
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 19:57 schreef newyorkcity het volgende:
Ik zie het al. Het nieuwe jaar. Dus vanaf 2009 moeten we het gaan aanpassen.
idd
vanaf 1 januari dus.
pi_62814026
kreeg net reactie op mijn IB 07:
quote:
U heeft onlangs een aangifte ib en premie vv 07 gedaan. De gegevens die u daarin heeft vermeld, leiden er toe dat u geen voorlopige aanslag krijgt.

Nadat ik uw aangifte 07 heb gecontroleerd, ontvangt u een definitieve aanslag. Bij het vastellen van deze aanslag kan ik afwijken van de gegevens die u heeft verstrekt. Als ik afwijk van uw aangifte, ontvangt u hierover bericht.
Wat gaan ze controleren dan? iemand? :p
x
pi_62814710
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:02 schreef richbitch het volgende:
[..]

Geen idee. Wat voor aftrekposten heb je opgevoerd?
pi_62815160
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:02 schreef richbitch het volgende:
[..]

Standaardtekstje, waarschijnlijk helemaal niks.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:15:27 #216
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_62816064
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Standaardtekstje, waarschijnlijk helemaal niks.
richbitch heeft iets te verbergen.
Zullen we de inspecteur gaan tippen eens uitgebreid te gaan controleren?
pi_62816429
Ik zit hem helemaal te shaken! neeee.. valt mee
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:22 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Geen idee. Wat voor aftrekposten heb je opgevoerd?
Geen volgens mij, mijn loon van jaaropgave met arbeidskorting ingevoerd.
Had ook een VOF maar daar niks uit gekregen 0,-.

ik zie het wel
x
pi_62817042
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 17:33 schreef richbitch het volgende:
Ik zit hem helemaal te shaken! neeee.. valt mee
[..]

Geen volgens mij, mijn loon van jaaropgave met arbeidskorting ingevoerd.
Had ook een VOF maar daar niks uit gekregen 0,-.

ik zie het wel
Moest je aangifte doen voor ondernemers, en zo ja, heb je dit ook gedaan?
pi_62838854
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

Moest je aangifte doen voor ondernemers, en zo ja, heb je dit ook gedaan?
Ja hoor dat heb ik gedaan, alleen over 07 veel te laat.. maar dat was allemaal 0,- overigens.
x
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:52:52 #220
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64806898
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:43 schreef trifko het volgende:
ik heb een vraagje over mijn teruggaaf Tbiljet voor 2007 nog, bij het berekenen van aftrekbedrag ziektekosten of andere buitengewone uitgaven, heb je zeg maar een vast bedrag premie zorgverzekering wat je bij de berekening moet gebruiken ongeacht wat je aan basispremie aan je zorgverzekeraar betaald heb.. voor 2007 was dat 1059 euro per jaar.. Nu is het zo dat van 2007, de eerste 2 maanden (januari en februari) door mijn vader zijn betaald, en het is goed mogelijk dat hij dat voor zich zelf als aftrekpost heeft doorgevoerd.. moet ik dan bij mijn berekening vasthouden aan die 1059 euro of moet ik gebruiken 10/12 x 1059 euro, omdat ik maar 10 maanden heb betaald en die overige 2 maanden mijn vader..
Je kunt gewoon de ¤ 1.059,- opvoeren in je aangifte. Er staat wel als extra vermeld
quote:
Als u een deel van het jaar premie zorgverzekering (basispakket) hebt betaald, moet u het vaste bedrag tijdsevenredig aanpassen.
En als je niet zeker weet of je vader het heeft opgevoerd, zou je dat eerst na kunnen vragen.
Als hij het én heeft betaald én als aftrekpost heeft opgevoerd, kun jij het niet nogmaals opvoeren en moet je dus tijdsevenredig corrigeren.

[ Bericht 7% gewijzigd door ManAtWork op 08-01-2009 12:58:21 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:22:16 #221
239053 trifko
One Minute!
pi_64810365
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je kunt gewoon de ¤ 1.059,- opvoeren in je aangifte. Er staat wel als extra vermeld
[..]

En als je niet zeker weet of je vader het heeft opgevoerd, zou je dat eerst na kunnen vragen.
Als hij het én heeft betaald én als aftrekpost heeft opgevoerd, kun jij het niet nogmaals opvoeren en moet je dus tijdsevenredig corrigeren.
OK i get it.
moet ik dan de drempel in mijn geval (fixed amount/vast bedrag) 780 euro (vanwege lage inkomen en geen fiscaal partner) ook tijdsevenredig corrigeren, of moet ik 780 euro blijven hanteren?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:43:27 #222
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64813906
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:22 schreef trifko het volgende:

[..]

OK i get it.
moet ik dan de drempel in mijn geval (fixed amount/vast bedrag) 780 euro (vanwege lage inkomen en geen fiscaal partner) ook tijdsevenredig corrigeren, of moet ik 780 euro blijven hanteren?
De drempel voor de ziektekosten is een percentage van het inkomen. Deze hoef je (kun je in het programma ook) niet aan te passen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:57:52 #223
239053 trifko
One Minute!
pi_64817019
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:43 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

De drempel voor de ziektekosten is een percentage van het inkomen. Deze hoef je (kun je in het programma ook) niet aan te passen.
ok, want nou is de drempel hoger dan het totaal ziektekosten of andere buitengewone uitgaven (mede doordat ik de zorgverzekering van de eerste 2 maanden van 2007 niet zelf heb betaald maar mijn vader).. waardoor ik dus uiteindelijk een negatief bedrag krijg bij Aftrekbedrag ziektekosten of andere buitengewone uitgaven. wat raad jij me aan moet ik vraag 10 (Als u of uw fiscale partner in 2007 ziektekosten of andere buitengewone uitgaven had) invullen of niet invullen want anders zou ik misschien wel geld terug moeten betalen, of moet ik het sowieso invullen of het aftrekbedrag nou positief of negatief is.
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:09:45 #224
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_64817415
Als het saldo negatief is, heb je gewoon geen aftrekbaar bedrag.
Of je het wel of niet invult, maakt dan niets uit. Je kunt het vinkje dus ook rustig uitzetten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:39:35 #225
239053 trifko
One Minute!
pi_64820453
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:09 schreef ManAtWork het volgende:
Als het saldo negatief is, heb je gewoon geen aftrekbaar bedrag.
Of je het wel of niet invult, maakt dan niets uit. Je kunt het vinkje dus ook rustig uitzetten.
OK.. thanks voor je hulp ManAtWork
pi_64828250
Ik heb een voorlopige aanslag 2008 ontvangen die de belastingdienst voor mij ingevuld heeft. Needless to say dat ik mag betalen.
Er klopt alleen niets van, inkomen is te kaag, box 3 heffing is te laag en er zijn natuurlijk geen aftrekposten opgevoerd. Wat kan ik nu het beste doen?
1. bezwaar maken tegen deze voorlopige aanslag of
2. als ik alle gegevens binnen heb zelf een aangife invullen of
3. bezwaar maken tegen deze aanslag en een nieuwe aangifte invullen

vreemde is dat er op het formulier alleen staat dat ik bezwaar kan maken terwijl er ook staat dat het een automatische aangifte is op basis van gegeven uit 2007. Het lijkt dan toch voor de hand liggend mensen te vragen aangifte te doen als er gewijzigde gegevens zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_64828648
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 21:45 schreef komrad het volgende:
Ik heb een voorlopige aanslag 2008 ontvangen die de belastingdienst voor mij ingevuld heeft. Needless to say dat ik mag betalen.
Er klopt alleen niets van, inkomen is te kaag, box 3 heffing is te laag en er zijn natuurlijk geen aftrekposten opgevoerd. Wat kan ik nu het beste doen?
1. bezwaar maken tegen deze voorlopige aanslag of
2. als ik alle gegevens binnen heb zelf een aangife invullen of
3. bezwaar maken tegen deze aanslag en een nieuwe aangifte invullen

vreemde is dat er op het formulier alleen staat dat ik bezwaar kan maken terwijl er ook staat dat het een automatische aangifte is op basis van gegeven uit 2007. Het lijkt dan toch voor de hand liggend mensen te vragen aangifte te doen als er gewijzigde gegevens zijn
Bezwaar maken en schatten wat het wél moet zijn. Omdat je moet betalen zou ik niet wachten tot de aangifte i.v.m. heffingsrente. Overigens is het normaal dat ze een voorlopige aanslag opleggen op basis van gegevens uit vorige jaren, dat gaat automatisch. Klopt er iets niet moet je bezwaar indienen (of voor die tijd zelf al om een voorlopige aanslag verzoeken met daarin de juiste cijfers).

Verder past dit meer in het 2008-topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')