Het moet iig onder de 1000 euro blijven.. dat is in principe inclusief scherm, maar dat scherm krijg ik ws. van mijn ouders..quote:Op zondag 30 maart 2008 16:31 schreef zquing het volgende:
Wat is je budget en is dat inclusief of exclusief nieuwe schermen? Op wat voor schermen edit je nu?
Een goede monitor is zeker fijn, maar daar kom ik zelf wel uit, omdat daarbij vrij goed te zien is wat goed is en wat niet.. dat is wat betreft processors en geheugen een ander verhaal, en dat is dus met name het gedeelte waarvan ik niet weet hoeveel 'nodig' is voor een prettig functionerend systeem.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:40 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik zou in ieder geval een lekker grote monitor nemen. Een sterke processor denk ik, en doe maar meteen 4 gig geheugen. Ik weet niet echt hoe belangrijk een videokaart is met monteren, ik denk dat dat wel meevalt. Ik heb nu zelf net een nieuwe computer in elkaar gezet en ik doe wel eens monteren, op deze computer heb ik dat nog niet gedaan echter. M'n monteren deed ik hiervoor op m'n laptop met 1,8ghz processor en 1gb geheugen en dat was best goed te doen.
Maar ja, computeronderdelen zijn zo goedkoop tegenwoordig, dat je even goed gewoon voor het beste spul kunt gaan, of er net onder.
Voordat iedereen je nu een pc van 1000eu gaat aanraden...... Neem zeker een goed scherm, minstens 22" liefst 24". Waarom denk je mischien, maar die extra ruimte is geweldig, fijne preview, lekker lange timeline en nog genoeg ruimte over zodat alle tools overzichtelijk blijven.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:39 schreef Maartel het volgende:
[..]
Het moet iig onder de 1000 euro blijven.. dat is in principe inclusief scherm, maar dat scherm krijg ik ws. van mijn ouders..
De preciese specificaties van de pc die ik momenteel wel eens gebruik weet ik eerlijk gezegd niet, maar dat is iig een behoorlijk oud ding met nog zo'n enorme logge monitor..
2 is niet echt handig, aangezien alles dan te breed wordt(vond ik), mischien een goedkopere 24" en een eizo oid om previews op te doenquote:Op zondag 30 maart 2008 16:44 schreef TomHoofd het volgende:
Sowieso 2 beeldschermen aanschaffen als dat binnen je budget past. Dat werkt zoveel beter om lekker te monteren. En minstens 4gb ram zou ik zeggen.
Thanks, ik ga zo eens rustig uitpuzzelen wat het allemaal precies isquote:Op zondag 30 maart 2008 16:59 schreef zquing het volgende:
http://tweakers.net/ext/pricewatch/?Action=Winkelkar&Koekje=161724%2F1%2C173962%2F1%2C158589%2F1%2C147239%2F1%2C172118%2F1
zoiets en dan nog een leuke behuizing erbij, mischien nog een hdd
ik ook niet echt, 't enige wat ik bedenken kan is dat 't wel handig is om een kleinere goed kleurecht scherm te hebben zodat je iig zeker weet dat je kleuren goed zijn. Voor editten alleen is een breedbeeldscherm wel goed genoegquote:Op zondag 30 maart 2008 17:19 schreef Maartel het volgende:
[..]
Thanks, ik ga zo eens rustig uitpuzzelen wat het allemaal precies is![]()
Wat betreft 2 monitors, dat vind ik momenteel niet echt nodig.. ik heb al heel wat gemonteerd, en nog nooit de behoefte aan een 2e monitor gehad (ik zou niet eens weten hoe ik 'm zou moeten gebruiken).
Voor nu focus ik me even op een gewone degelijke pc, uitbreiden doen we in de toekomst wel..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |