bronquote:LONDEN - Het langverwachte 'open skies' verdrag, dat de luchtvaart tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie openstelt, is zondag in werking getreden. Daarmee kunnen luchtvaartmaatschappijen voor het eerst overal uit Europa naar alle vliegvelden in de VS vliegen.
De open skies-overeenkomst heft alle beperkingen aangaande vliegroutes, prijzen en het aantal vluchten tussen de EU en de VS op.
Ook mag nu elke maatschappij naar de VS vliegen, wat waarschijnlijk voor een toename in de concurrentie zal zorgen. Naar verwachting zullen de prijzen voor vliegtickets zakken en zal de overeenkomst dus vooral voordeel voor de consument opleveren.
Ook prijsvechters kunnen nu goedkope transatlantische vluchten aanbieden.
bronquote:Ryanair wil goedkope dochter naar VS beginnen.
Ryanair wil voor 2010 vanaf een tientje naar New York gaan vliegen. Ryanairs topman David O’ Leary ziet zijn kans schoon nu het luchtruim tussen Europa en de VS wordt geliberaliseerd, waardoor luchtvaartmaatschappijen van elke plaats in Europa naar iedere plaats in de VS kunnen vliegen. Tot nu toe moest de Ierse prijsstunter zich beperken tot 130 Europese bestemmingen.
Het nieuwe Ryanair volgt dezelfde strategie als het moederbedrijf. Het vliegt alleen van regionale luchthavens.
Als je strict noodzakelijk met Lufthansa vliegt, zal je toch wel aan Frankfurt vastzitten. Dat zal niet veranderen. Het enige dat verandert is dat een aantal prijsvechters ook op de VS gaat vliegen. Dan zit je dus nog steeds vast aan de plekken waar zij vandaan vertrekken en naar toe gaan. Het is echt niet zo dat je straks vanaf elk vliegveld in Europa direct naar elk vliegveld in de VS kan vliegen.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:17 schreef jmac het volgende:
SUPER! Hoef je idd niet eerst naar frankfurt als je met lufthansa vliegt en meer van dat soort ongein!
Ik lees geen Telegraaf. Uiteraard kan Lufthansa een willekeurige vlucht AMS - [iets in de VS] aanbieden, maar ik verwacht niet dat ze elke mogelijke vluchtroute gaan doen vanaf elk groot vliegveld in Europa. En zeker niet als directe vlucht. Vandaar dat ik niet denk dat er bijster veel gaat veranderen op dat gebied bij de grote maatschappijen in Europa. Alleen dat ze meer concurrentie gaan krijgen van een paar prijsvechters.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:35 schreef jmac het volgende:
Ik las anders in de Telegraaf dat alle maatschappijen niet meer verplicht vanaf hun thuishaven hoeven te vliegen... Aangezien lufthansa's thuishaven in frankfurt zit kunnen ze dat nu toch loslaten en een directe vlucht Ams-willekeurige US plaats aanbieden...? Want nu moest ik eerst met een Luft plane van AMS-FRAnkfurt en toen pas naar us maar dat is dus niet meer verplicht volgens het bericht (Telegraaf).
Nee want stel je voor zeg, moet je helemaal naar de H-pier.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Gelukkig komen eventuele lowcost maatschappijen die van AMS naar de VS gaan vliegen niet op die lowcost pier (H-pier) te staan. Mocht het ooit zover komen. (wat ik niet snel zie gebeuren trouwens)
Dat dus?quote:Op zondag 30 maart 2008 22:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Krijg je dan ook dezelfde kutstoeltjes intercontinentaal?
Ja ze gaan roamingkosten berekenen aan de vliegmaatschappijen en die bekenen dat weer door naar de klant.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:44 schreef Cone het volgende:
Ze zullen dr vast een belasting voor verzinnen ..
Je zal niet de enige zijn. Waar je nu 500 voor een ticket betaald betaal je dan 200. Dan hou je dus 300 over voor slaapgelegenheid. Met de dollar op z'n hol is dat al gauw een paar nachten in een leuk hotel.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:52 schreef Ericr het volgende:
Retourtje Amsterdam - Londen en dan een retourtje Londen - New York. Kan voordelig zijn als je dure goederen wil kopen in de USA.
Eens zien wat de prijzen worden. Als het echt voor ¤ 200 naar de USA vliegen wordt dan maak ik ieder jaar een kort uitstapje.
Er wordt verwacht dat meer maatschappijen vanaf London/Engeland naar de states gaan vliegen. Northwest en delta doen dat nu al, en mogelijk zal Luftie (of een partner uit hun alliantie) er zich ook wel in gaan mengen...quote:Op zondag 30 maart 2008 19:00 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ik lees geen Telegraaf. Uiteraard kan Lufthansa een willekeurige vlucht AMS - [iets in de VS] aanbieden, maar ik verwacht niet dat ze elke mogelijke vluchtroute gaan doen vanaf elk groot vliegveld in Europa. En zeker niet als directe vlucht. Vandaar dat ik niet denk dat er bijster veel gaat veranderen op dat gebied bij de grote maatschappijen in Europa. Alleen dat ze meer concurrentie gaan krijgen van een paar prijsvechters.
Die deden dat altijd al. Alleen hebben die nu (ook?) vluchten vanaf Heathrow en voorheen alleen Gatwickquote:Op woensdag 2 april 2008 15:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Er wordt verwacht dat meer maatschappijen vanaf London/Engeland naar de states gaan vliegen. Northwest en delta doen dat nu al,
United vliegt iets van 10x per dag van Heathrow.quote:en mogelijk zal Luftie (of een partner uit hun alliantie) er zich ook wel in gaan mengen...
Ik doelde meer op het feit dat de H-pier dit soort vluchten niet kan verwerken.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:02 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Nee want stel je voor zeg, moet je helemaal naar de H-pier.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |