Dan heb je gewoon de enige juiste keuze gemaakt.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:09 schreef Ixnay het volgende:
...
Maar ik had mijn hart gevolgd in plaats van mijn hersenen.
O nee?quote:Op maandag 14 maart 2011 12:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs aan de opleiding te liggen..
Het kan ook zijn dat hij beter kan leren, dat een technische studie eigenlijk ook niet jouw ding was, dat hij met de hakken over de sloot de opleiding heeft gedaan maar het hem niet deert of dat hij met een vlotte babbel snel verder is gekomen.quote:
2900 startsalaris als accountant, dat komt zelden voor. Je hebt een enorme plaat voor je kop als je denkt dat dat de standaard is. Haal er 's 500/600 vanaf en het is realistischer.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:14 schreef EAH5450 het volgende:
[..]
O nee?
Ik heb zijn boeken en huiswerk eens doorgenomen en de snot komt mijn neus uit als ik zie wat voor salaris je ervoor krijgt voor wat je doet. Het is in vergelijking met technische studies zo hoog dat je bijna van moet janken. Zo triest is het.
Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het een pretstudie is, maar des te meer keus om GEEN bèta te worden.
Hoe komt het dat ook met een overschot aan accountants, zij een startsalaris krijgen van 2900, auto van de zaak, telefoon, laptop zoveel secundaire arbeidsvoorwaarden (ja ze moeten vaak overwerken maar krijgen ook dik ervoor betaald);
En een elektrotechnicus moet beginnen met een mager 2200 zonder auto, telefoon en al, terwijl de accountant in zijn studiejaren een zuiplap was geweest?
Nederland, wat een achterlijk land om bèta te zijn
Startsalaris van de Big Four accountancy bureaus liggen allemaal rond de 2400-2500 euro. Startsalaris ligt nog niet eens in de buurt van de 2900 euro.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:14 schreef EAH5450 het volgende:
[..]
O nee?
Ik heb zijn boeken en huiswerk eens doorgenomen en de snot komt mijn neus uit als ik zie wat voor salaris je ervoor krijgt voor wat je doet. Het is in vergelijking met technische studies zo hoog dat je bijna van moet janken. Zo triest is het.
Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het een pretstudie is, maar des te meer keus om GEEN bèta te worden.
Hoe komt het dat ook met een overschot aan accountants, zij een startsalaris krijgen van 2900, auto van de zaak, telefoon, laptop zoveel secundaire arbeidsvoorwaarden (ja ze moeten vaak overwerken maar krijgen ook dik ervoor betaald);
En een elektrotechnicus moet beginnen met een mager 2200 zonder auto, telefoon en al, terwijl de accountant in zijn studiejaren een zuiplap was geweest?
Precies, zie ook mijn verhaal hierbovenquote:Op maandag 14 maart 2011 13:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
2900 startsalaris als accountant, dat komt zelden voor. Je hebt een enorme plaat voor je kop als je denkt dat dat de standaard is. Haal er 's 500/600 vanaf en het is realistischer.
Die wonen later in de villa's waar de techneuten van dromenquote:Op zondag 30 maart 2008 13:51 schreef Realdeal. het volgende:
[..]
Psychologie, economie zijn beide kneuzenstudiesdie typetjes die daarop ziten
![]()
Vijf.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:54 schreef Robertjuuh het volgende:
Je hebt 'maar' 4jaar een basisstudie gedaan
Wat schattig, een econoom die haar studie meent te moeten verdedigen. Het zegt genoeg dat op de betafaculteiten mensen even een vakje economie of een aanverwante studie erbij volgen als ze een paar punten willen binnenkoppen.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat hij beter kan leren, dat een technische studie eigenlijk ook niet jouw ding was, dat hij met de hakken over de sloot de opleiding heeft gedaan maar het hem niet deert of dat hij met een vlotte babbel snel verder is gekomen.
Het feit dat hij uit zijn neus vreet betekent niet vanzelf dat de opleiding ook erg eenvoudig is.
Maar niemand dwingt je om na je techische studie ook een technische baan te nemen, of wel? Genoeg ir's die tegenwoordig goed geld verdienen bij banken, consultants, etc... Je vindt met een goeie technische studie makkelijker een echt goeie baan dan met bedrijfskunder, alleen vaak niet in de techniek inderdaad. Buiten de techniek mag je lekker bedrijfskundigen pwnen op hun eigen vakgebiedquote:Op maandag 14 maart 2011 13:14 schreef EAH5450 het volgende:
[..]
Dus je punt is dat beta-studies eigenlijk niet zwaar genoeg zijn en dat ze een economische minor aan de beta-studie toevoegen om de studie zwaarder te maken?quote:Op maandag 14 maart 2011 18:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat schattig, een econoom die haar studie meent te moeten verdedigen. Het zegt genoeg dat op de betafaculteiten mensen even een vakje economie of een aanverwante studie erbij volgen als ze een paar punten willen binnenkoppen.
Het is natuurlijk een dom punt. Da's hetzelfde als zeggen dat Natuurkunde een simpele studie is, als sommige economen er een "Inleiding Natuurkunde" bij doen voor een paar puntjes.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Dus je punt is dat beta-studies eigenlijk niet zwaar genoeg zijn en dat ze een economische minor aan de beta-studie toevoegen om de studie zwaarder te maken?
Je begrijpt mijn punt volledig. De omgekeerde situatie komt ook vaak genoeg voor namelijkquote:Op maandag 14 maart 2011 18:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een dom punt. Da's hetzelfde als zeggen dat Natuurkunde een simpele studie is, als sommige economen er een "Inleiding Natuurkunde" bij doen voor een paar puntjes.
Dit dus, ik snap werkelijk waar het gejank van de mensen die aan een TU studeren niet. Ik heb vaak bij banken gewerkt en daar lopen aardig wat mensen rond die aan een TU gestudeerd hebben, die gasten verdienen echt bakken met geld.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar niemand dwingt je om na je techische studie ook een technische baan te nemen, of wel? Genoeg ir's die tegenwoordig goed geld verdienen bij banken, consultants, etc... Je vindt met een goeie technische studie makkelijker een echt goeie baan dan met bedrijfskunder, alleen vaak niet in de techniek inderdaad. Buiten de techniek mag je lekker bedrijfskundigen pwnen op hun eigen vakgebied
Exactum. Ik ben zelf beta en vind de technische studie is het probleem niet. Al die lui die blijkbaar zoveel moeite hebben, zouden het met een studie bedrijfskunde waarschijnlijk geen snars beter doen. Want met een goeie beta studie heb je als starters alle kansen, alleen sommige lui kunnen ze niet verzilveren.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:21 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Dit dus, ik snap werkelijk waar het gejank van de mensen die aan een TU studeren niet. Ik heb vaak bij banken gewerkt en daar lopen aardig wat mensen rond die aan een TU gestudeerd hebben, die gasten verdienen echt bakken met geld.
Als je electrotechniek, technische natuurkunde of wiskunde hebt gestudeerd aan een TU en je kunt dat niet verzilveren bij een bank. Dan moet je echt heeeeeeel goed naar jezelf kijken. Ik heb namelijk de indruk dat ze juist om die mensen zitten te springen.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Exactum. Ik ben zelf beta en vind de technische studie is het probleem niet. Al die lui die blijkbaar zoveel moeite hebben, zouden het met een studie bedrijfskunde waarschijnlijk geen snars beter doen. Want met een goeie beta studie heb je als starters alle kansen, alleen sommige lui kunnen ze niet verzilveren.
Klopt, dat soort studie lagen altijd meteen bovenop het stapeltje CVs dat we uit Nederland binnen kregen. Ik kom hier in de City ook veel ir's tegen, het blijft een uitstekende start van je carriere.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:30 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Als je electrotechniek, technische natuurkunde of wiskunde hebt gestudeerd aan een TU en je kunt dat niet verzilveren bij een bank. Dan moet je echt heeeeeeel goed naar jezelf kijken. Ik heb namelijk de indruk dat ze juist om die mensen zitten te springen.
Zeker bij McKinsey inderdaad, die nemen er aardig wat af elk jaar in Amsterdam.quote:Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef Blik het volgende:
Bij de Strategische Consultancy-bureaus zoals McKinsey, BCG, etc. zitten ook erg veel mensen met een bèta-studie. En reken maar dat die dik verdienen
Waarom je janken ze dan op fok over die kolere studie van? In klb loopt er namelijk een soortgelijk topic, van iemand die notabene electrotechniek studeertquote:Op maandag 14 maart 2011 19:57 schreef BeffJeck het volgende:
Techneuten worden in de hele wereld gewaardeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |