abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94088379
Verantwoordelijkheden wat stelt dat tegenwoordig nog voor. Je hebt hier genoeg mafketels die met hun verantwoordelijkheid hele banken hebben laten omvallen, mensen verkeerde diagnoses geven of miljarden euro's verbrassen door de OV faalkaart en km heffing. En nemen die mensen hun verantwoordelijkheid? Betalen ze de schade? Of zitten ze in de gevangenis? Nee natuurlijk niet ze krijgen alleen maar extra bonussen dus ik zou me niet druk maken over omvallen van gebouwen het gaat om de functie wat je ermee doet maar geen zak uit.
pi_94089529
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2008 14:09 schreef Ixnay het volgende:
...
Maar ik had mijn hart gevolgd in plaats van mijn hersenen.
Dan heb je gewoon de enige juiste keuze gemaakt. :) Werk doen wat je helemaal niet leuk vindt hou je echt niet je hele werkende leven vol. Geld heeft helemaal geen invloed op hoe leuk je je werk vindt. Natuurlijk zal je niet leuk werk eerder doen als je er veel geld voor krijgt, maar dat maakt nog niet dat je dat werk ineens wél leuk vindt.

Edit: ik zie dat het topic 3 jaar oud is :') Hopelijk heeft TS nu plezier in z'n werk of verdient 'ie nu kapitalen :P
  maandag 14 maart 2011 @ 13:14:09 #178
334865 EAH5450
intergalactic, born galactic
pi_94090404
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs aan de opleiding te liggen..
O nee?

Ik heb zijn boeken en huiswerk eens doorgenomen en de snot komt mijn neus uit als ik zie wat voor salaris je ervoor krijgt voor wat je doet. Het is in vergelijking met technische studies zo hoog dat je bijna van moet janken. Zo triest is het.

Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het een pretstudie is, maar des te meer keus om GEEN bèta te worden.

Hoe komt het dat ook met een overschot aan accountants, zij een startsalaris krijgen van 2900, auto van de zaak, telefoon, laptop zoveel secundaire arbeidsvoorwaarden (ja ze moeten vaak overwerken maar krijgen ook dik ervoor betaald);

En een elektrotechnicus moet beginnen met een mager 2200 zonder auto, telefoon en al, terwijl de accountant in zijn studiejaren een zuiplap was geweest? :{

Nederland, wat een achterlijk land om bèta te zijn :')
Beatsie boyz 4 life
  maandag 14 maart 2011 @ 13:16:57 #179
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_94090500
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:14 schreef EAH5450 het volgende:

O nee?
Het kan ook zijn dat hij beter kan leren, dat een technische studie eigenlijk ook niet jouw ding was, dat hij met de hakken over de sloot de opleiding heeft gedaan maar het hem niet deert of dat hij met een vlotte babbel snel verder is gekomen.

Het feit dat hij uit zijn neus vreet betekent niet vanzelf dat de opleiding ook erg eenvoudig is. :)
pi_94091137
quote:

[..]

O nee?

Ik heb zijn boeken en huiswerk eens doorgenomen en de snot komt mijn neus uit als ik zie wat voor salaris je ervoor krijgt voor wat je doet. Het is in vergelijking met technische studies zo hoog dat je bijna van moet janken. Zo triest is het.

Daarmee bedoel ik niet te zeggen dat het een pretstudie is, maar des te meer keus om GEEN bèta te worden.

Hoe komt het dat ook met een overschot aan accountants, zij een startsalaris krijgen van 2900, auto van de zaak, telefoon, laptop zoveel secundaire arbeidsvoorwaarden (ja ze moeten vaak overwerken maar krijgen ook dik ervoor betaald);

En een elektrotechnicus moet beginnen met een mager 2200 zonder auto, telefoon en al, terwijl de accountant in zijn studiejaren een zuiplap was geweest? :{

2900 startsalaris als accountant, dat komt zelden voor. Je hebt een enorme plaat voor je kop als je denkt dat dat de standaard is. Haal er 's 500/600 vanaf en het is realistischer.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:39:04 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_94091263
quote:

[..]

O nee?

Startsalaris van de Big Four accountancy bureaus liggen allemaal rond de 2400-2500 euro. Startsalaris ligt nog niet eens in de buurt van de 2900 euro.

En misschien kijk je wel bij de verkeerde bedrijven, Technische Bedrijfskunde is enorm gewild en technologische bedrijven zoals NXP, ASML, Philips, TomTom en alle toeleveranciers van deze bedrijven betalen flink veel geld voor een universitair afgestudeerde. Daar krijg je echt wel wat meer dan 2200 euro.

Verder moet je niet zo kijken naar zaken als telefoon en laptop. Dat is echt geen voordeel ofzo als je dat krijgt. En zelfs van een lease-auto kun je je soms afvragen of het een voordeel is. Bij een lease-auto betaal je tenslotte ook nog een aardige bijtelling
  maandag 14 maart 2011 @ 13:39:38 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_94091286
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

2900 startsalaris als accountant, dat komt zelden voor. Je hebt een enorme plaat voor je kop als je denkt dat dat de standaard is. Haal er 's 500/600 vanaf en het is realistischer.
Precies, zie ook mijn verhaal hierboven
pi_94094343
Technici moeten zich niet zo superieure ubermenschen voelen, zeker ten opzichte van alpha's.
Managen vinden ze makkelijk en onnodig. En dat is nou juist waarom ze niet vooruit komen. Ze zitten gefrustreerd achter hun pc. Er zijn ook beta's die dat niet zo hebben en dat zijn net de mensen die de top bereiken, zij gebruiken hun studie niet als excuus, maar als vaardigheid.
Organisaties moet je namelijk ook zien als complexe systemen, maar dan met tal van onzekere factoren, politiek processen en elementen. Daar moet je dus je analytische vaardigheden aanvullen met menselijke vaardigheden. Ontzettend lastig als je er goed in wil worden.Naar mijn mening zelfs complexer.
"een consultant hoef maar wat te babbelen". Onzin natuurlijk. Een consultant haalt het geld binnen en zorgt dat klanten krijgen wat ze willen en ermee kunnen omgaan. Ga als gemiddelde klant maar eens direct met een software engineer om tafel, jij (klant) snapt er niks van en hij (software engineer) snapt niks van jouw bedrijfsprocessen.
In heel veel gevallen ligt het echt aan de techneut zelf dat deze zich ondergewaardeerd 'voelt'. Salarisverhoging krijgt je niet vanzelf, je moet zorgen dat je dat krijgt. Waarom zou ik iemand een extra salarisverhoging geven als hij/zij dat niet aankaart? Als technici sta je meestal best sterk.

En tja...startsalaris....boeiend. Je hebt 'maar' 4jaar een basisstudie gedaan en je krijgt de eerste paar jaar een paar honderd euro minder dan een econoom. Met zo een diploma en intelligentie weet je toch dat je er veel meer uit gaat halen op termijn.

ja ben zelf beta en nu alfa :P
pi_94097316
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2008 13:51 schreef Realdeal. het volgende:

[..]

Psychologie, economie zijn beide kneuzenstudies :') die typetjes die daarop ziten _O- :r
Die wonen later in de villa's waar de techneuten van dromen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_94098116
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 14:54 schreef Robertjuuh het volgende:
Je hebt 'maar' 4jaar een basisstudie gedaan
Vijf. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 16:36:27 #186
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_94098971
De IT is de toekomst, maar dan niet alleen puur de technische kant ervan.
En dan vooral functies die zich bezighouden met de "business".

Daarnaast is dit de branche waar je tijdens werktijd je browser lekker aan kan hebben staan. :')
  maandag 14 maart 2011 @ 18:15:43 #187
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_94103300
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:16 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het kan ook zijn dat hij beter kan leren, dat een technische studie eigenlijk ook niet jouw ding was, dat hij met de hakken over de sloot de opleiding heeft gedaan maar het hem niet deert of dat hij met een vlotte babbel snel verder is gekomen.

Het feit dat hij uit zijn neus vreet betekent niet vanzelf dat de opleiding ook erg eenvoudig is. :)
Wat schattig, een econoom die haar studie meent te moeten verdedigen. Het zegt genoeg dat op de betafaculteiten mensen even een vakje economie of een aanverwante studie erbij volgen als ze een paar punten willen binnenkoppen.
pi_94103891
quote:

[..]

Maar niemand dwingt je om na je techische studie ook een technische baan te nemen, of wel? Genoeg ir's die tegenwoordig goed geld verdienen bij banken, consultants, etc... Je vindt met een goeie technische studie makkelijker een echt goeie baan dan met bedrijfskunder, alleen vaak niet in de techniek inderdaad. Buiten de techniek mag je lekker bedrijfskundigen pwnen op hun eigen vakgebied *O*
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 14 maart 2011 @ 18:31:28 #189
62913 Blik
The one and Only!
pi_94103951
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Wat schattig, een econoom die haar studie meent te moeten verdedigen. Het zegt genoeg dat op de betafaculteiten mensen even een vakje economie of een aanverwante studie erbij volgen als ze een paar punten willen binnenkoppen.
Dus je punt is dat beta-studies eigenlijk niet zwaar genoeg zijn en dat ze een economische minor aan de beta-studie toevoegen om de studie zwaarder te maken?

:D
pi_94104357
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus je punt is dat beta-studies eigenlijk niet zwaar genoeg zijn en dat ze een economische minor aan de beta-studie toevoegen om de studie zwaarder te maken?

:D
Het is natuurlijk een dom punt. Da's hetzelfde als zeggen dat Natuurkunde een simpele studie is, als sommige economen er een "Inleiding Natuurkunde" bij doen voor een paar puntjes.
  maandag 14 maart 2011 @ 18:41:42 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_94104450
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een dom punt. Da's hetzelfde als zeggen dat Natuurkunde een simpele studie is, als sommige economen er een "Inleiding Natuurkunde" bij doen voor een paar puntjes.
Je begrijpt mijn punt volledig. De omgekeerde situatie komt ook vaak genoeg voor namelijk :)
pi_94106761
quote:
Op maandag 14 maart 2011 18:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar niemand dwingt je om na je techische studie ook een technische baan te nemen, of wel? Genoeg ir's die tegenwoordig goed geld verdienen bij banken, consultants, etc... Je vindt met een goeie technische studie makkelijker een echt goeie baan dan met bedrijfskunder, alleen vaak niet in de techniek inderdaad. Buiten de techniek mag je lekker bedrijfskundigen pwnen op hun eigen vakgebied *O*
Dit dus, ik snap werkelijk waar het gejank van de mensen die aan een TU studeren niet. Ik heb vaak bij banken gewerkt en daar lopen aardig wat mensen rond die aan een TU gestudeerd hebben, die gasten verdienen echt bakken met geld.
pi_94106958
quote:
15s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:21 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Dit dus, ik snap werkelijk waar het gejank van de mensen die aan een TU studeren niet. Ik heb vaak bij banken gewerkt en daar lopen aardig wat mensen rond die aan een TU gestudeerd hebben, die gasten verdienen echt bakken met geld.
Exactum. Ik ben zelf beta en vind de technische studie is het probleem niet. Al die lui die blijkbaar zoveel moeite hebben, zouden het met een studie bedrijfskunde waarschijnlijk geen snars beter doen. Want met een goeie beta studie heb je als starters alle kansen, alleen sommige lui kunnen ze niet verzilveren.
pi_94107277
quote:
Op maandag 14 maart 2011 19:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Exactum. Ik ben zelf beta en vind de technische studie is het probleem niet. Al die lui die blijkbaar zoveel moeite hebben, zouden het met een studie bedrijfskunde waarschijnlijk geen snars beter doen. Want met een goeie beta studie heb je als starters alle kansen, alleen sommige lui kunnen ze niet verzilveren.
Als je electrotechniek, technische natuurkunde of wiskunde hebt gestudeerd aan een TU en je kunt dat niet verzilveren bij een bank. Dan moet je echt heeeeeeel goed naar jezelf kijken. Ik heb namelijk de indruk dat ze juist om die mensen zitten te springen.
pi_94107462
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:30 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Als je electrotechniek, technische natuurkunde of wiskunde hebt gestudeerd aan een TU en je kunt dat niet verzilveren bij een bank. Dan moet je echt heeeeeeel goed naar jezelf kijken. Ik heb namelijk de indruk dat ze juist om die mensen zitten te springen.
Klopt, dat soort studie lagen altijd meteen bovenop het stapeltje CVs dat we uit Nederland binnen kregen. Ik kom hier in de City ook veel ir's tegen, het blijft een uitstekende start van je carriere.
  maandag 14 maart 2011 @ 19:46:08 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_94108216
Bij de Strategische Consultancy-bureaus zoals McKinsey, BCG, etc. zitten ook erg veel mensen met een bèta-studie. En reken maar dat die dik verdienen
pi_94108806
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 19:46 schreef Blik het volgende:
Bij de Strategische Consultancy-bureaus zoals McKinsey, BCG, etc. zitten ook erg veel mensen met een bèta-studie. En reken maar dat die dik verdienen
Zeker bij McKinsey inderdaad, die nemen er aardig wat af elk jaar in Amsterdam.
pi_94108966
Techneuten worden in de hele wereld gewaardeerd.
pi_94109167
Mooi, volgens mij is iedereen inmiddels tot dezelfde conclusie gekomen, slotje erop?
pi_94109205
quote:
Op maandag 14 maart 2011 19:57 schreef BeffJeck het volgende:
Techneuten worden in de hele wereld gewaardeerd.
Waarom je janken ze dan op fok over die kolere studie van? In klb loopt er namelijk een soortgelijk topic, van iemand die notabene electrotechniek studeert :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')