Probleem is echter dat de eerste de beste communicatiedoos dit ook verdiend.quote:Op zondag 20 april 2008 09:11 schreef ruffryder het volgende:
ik vind salaris voor startende ir's niet zo slecht uitziet. Kennis van mijn is net van werkgever veranderd na 1 jaar werken, verdient nu bij de nieuw werkgever ongeveer 3000 euro brutto (+ nog vakantiegeld en 13e maand). DIt is wel zeker netjes te noemen.
Al is communicatie/marketing natuurlijk niet iets onbelangrijksquote:Op zondag 20 april 2008 12:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Probleem is echter dat de eerste de beste communicatiedoos dit ook verdiend.
Overigens is een technisch vak kiezen echt geen weggegooide tijd/geld. De wereld ligt in principe voor je open je kunt vrijwel alle kanten op. Alleen als je echt in de techniek wilt blijven zul je naar het buitenland moeten, maar of dat nu een straf is voor een ondergewaardeerde beta.
Dat zeg ik ook niet. Alleen zou dit een ondersteunende taak moeten zijn ipv de hoofdtaak, maar dat zie je in Nederland vrijwel nergens.quote:Op zondag 20 april 2008 15:54 schreef Xith het volgende:
[..]
Al is communicatie/marketing natuurlijk niet iets onbelangrijks
quote:Op woensdag 16 april 2008 14:11 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Daar zit je er toch aardig naast. Een beetje elektromonteur met diploma's die zich verhuurt aan bijvoorbeeld BAM, kan tegenwoordig al 40 euro per uur vragen. 40*40*52/12=6933 bruto per maand. Goede verzekering en pensionopbouw kost je 1500 euro per maand, dit is echter aftrekbaar. Hou je zegmaar 5400 over. Doe daar gereedschapsafschrijving, materiaal en een bestelbus met grijs kenteken vanaf, allemaal aftrekbaar, en je houdt 4500 over. 40% belasting eraf, dan hou je 2700 netto over. Never nooit niet dat een monteur in loondienst 2700 netto verdient.
quote:Op zondag 20 april 2008 02:14 schreef Xith het volgende:
[..]
Uh-huh, en je hoogste baas blijft een econoom. Staan dus bovenaan de foodchain
Werk zoeken in de techniek? Met de huidige tekorten krijg je het gewoon toegegooid. Heb je geen extra uren aan. Factureren kost je misschien een uurtje in de week, als je het doordeweeks onder werktijd gewoon bijhoudt wat je gedaan hebt. Belastingen, daar heb je ook echt niet wekelijks werk aan. En aanmaningen? Naar je opdrachtgevers die niet betalen? Ze zitten zo krap met personeel, dat als je zegt dat je niet meer komt, ze gelijk betalen. Dat kost je dus wel 5 minuten om te bellen. Totaal van de week: 1 uur en 5 minuten. Meeste ZZP'ers werken inderdaad wel 60 uur per week, maar daar factureren ze dan dus 58 uur en 55 minuten van. Dat houdt dus in dat ze netto nog ruimer uitkomen, aangezien je grootste kostenpost (verzekering en pensioen) onafhankelijk zijn van je gewerkte uren. Ze houden dus nog meer geld over!quote:Op maandag 21 april 2008 00:28 schreef revange2007 het volgende:
[..]
je gaat al van een verkeerde berekening uit, een zzp werkt geen 40 uur, 60 tot 70 uur is het minimum(werk zoeken/offertes, factureren, belastingen en AANMANINGEN(=rente verlies). Jij mag het uitrekenen
Ben ik toch benieuwd: wat is veel en wat is weinig? Neem je onkostenvergoedingen er eens in mee?quote:Op maandag 21 april 2008 12:40 schreef Punica-oase het volgende:
Ik heb een beta HBO opleiding gedaan en het is maar wat moeilijk om een beetje fatsoenlijk te verdienen....
Aangezien ik sowieso op welke baan dan ook toch uitgekeken raak na een tijd kan het maar beter een baan zijn waarbij je goed verdient (wat dus reuze moelijk is als beta hbo'er)
Ik hoop dat ik ooit werk vind dat me niet na een jaar tegenstaat....
Hoezo moet je je onkostenvergoeding meenemen?quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:13 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ben ik toch benieuwd: wat is veel en wat is weinig? Neem je onkostenvergoedingen er eens in mee?
ik krijg een beetje reiskostenvergoeding en dat is het dan ookquote:Op dinsdag 22 april 2008 09:13 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ben ik toch benieuwd: wat is veel en wat is weinig? Neem je onkostenvergoedingen er eens in mee?
Hmm... of gaan onderhandelen of opkrassen naar een andere werkgever? Je bent immers nog steeds zelf de maker van jouw eigen geluk!!!quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:24 schreef Punica-oase het volgende:
[..]
ik krijg een beetje reiskostenvergoeding en dat is het dan ook
als ik naar de dokter moet heb ik pech, zelf betalen
geen bonussen of cao
Rond de 2000 krijg ik nu bruto. Het is niet weinig of zo, maar ik vind dat dat wel wat beter mag... zeker als je kijkt naar de waardeloze arbeidsvoorwaarden die ik hier heb (maar dat is een ander verhaal)
ik ken mensen die met hun mbo meer verdienen, lease-auto en 10 x beter arbeidsvoorwaarden (zelfde leeftijd btw)
Ik verdien DIK op mijn onkostenvergoeding, aangezien mijn autootje minder verbruikt dan dat ik van de baas meekrijg (nu werk ik echter niet in NL), maar vind wel dat het nigaat bij mijn salaris.quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoezo moet je je onkostenvergoeding meenemen?
Jij verdient misschien op je reiskostenvergoeding. Maar de gemiddelde Nederlander die geen lease rijdt legt er gewoon geld bij en krijgt een tegemoetkoming in de kosten. En dat is niet branchespecifiek dus geen argument om te zeggen dat het salaris van een techneut hoger ligtquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:30 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ik verdien DIK op mijn onkostenvergoeding, aangezien mijn autootje minder verbruikt dan dat ik van de baas meekrijg (nu werk ik echter niet in NL), maar vind wel dat het nigaat bij mijn salaris.
In onderhandeling ben ik al geweest, zonder resultaat...quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:30 schreef Keksi het volgende:
[..]
Hmm... of gaan onderhandelen of opkrassen naar een andere werkgever? Je bent immers nog steeds zelf de maker van jouw eigen geluk!!!
2200 is uitzonderlijk laag, vooral in deze tijden. Toen ik 6 jaar geleden op mijn huidige werk begon, begon ik rond de 2700. en ik verdien nou echt wel wat meerquote:Op zondag 30 maart 2008 16:25 schreef klipper het volgende:
[..]
Netto mag ik aannemen?
Je hebt wel gelijk aan de ene kant, valt me dan vies tegen die 2200.
Heb je enig idee waar dat beeld vandaan komt? Misschien is het wel een betere stap om aan dat beeld te werken in plaats van alleen maar te klagen.quote:Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef EAH5450 het volgende:
Topic is van 3 jaar terug, maar kon beter een kick geven dan een nieuwe openen.
Tot op heden krijgen ingenieurs onderbetaald van wat economen en alfa's verdienen. Ben je toch ingenieur en trapte je in de mooie praatjes, ga naar het buitenland. Hier word je gezien als autist
3 jaar later weet ik wel beter. Heb een jaar bij een technologie-bedrijf in het Zuiden des lands gezeten. Techneuten die echt bij de pinken zijn (universitair minimaal) verdienen dikke prima. Startsalaris van 3000+ euro en binnen 5 jaar zicht op 60.000 a 70.000 euro per jaar. Er zijn maar weinig beroepen/branches die daaraan kunnen tippen. Dan moet je al snel in de Finance/juridische hoek zittenquote:Op maandag 14 maart 2011 11:07 schreef EAH5450 het volgende:
Topic is van 3 jaar terug, maar kon beter een kick geven dan een nieuwe openen.
Tot op heden krijgen ingenieurs onderbetaald van wat economen en alfa's verdienen. Ben je toch ingenieur en trapte je in de mooie praatjes, ga naar het buitenland. Hier word je gezien als autist
Mijn broertje doet International business and management op het hbo en zit de hele dag enkel games te spelenquote:Op maandag 31 maart 2008 16:55 schreef Xith het volgende:
Eventjes nagezocht, hier volgen de gemiddeld hoogste startsalarissen
HBO Opleiding: Gemiddeld startsalaris:
- International business and management studies ¤ 2.769,-
- Algemene Operationele Technologie ¤ 2.673,-
- Zeevaart en Luchtvaart ¤ 2.596,-
- Werktuigbouwkunde ¤ 2.398,-
- Informatica ¤ 2.369,-
WO Opleiding: Startsalaris:
- Tandheelkunde ¤ 3.371,-
- Fiscale Economie ¤ 2.970,-
- Fiscaal Recht ¤ 2.857,-
- Geneeskunde ¤ 2.805,-
- Bedrijfskunde ¤ 2.629,-
Het valt dus best mee eigenlijk. Al vallen gemiddeld de Economische en Juridische vakken wel hoger uit.
Maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs aan de opleiding te liggen..quote:Op maandag 14 maart 2011 12:01 schreef EAH5450 het volgende:
Mijn broertje doet International business and management op het hbo en zit de hele dag enkel games te spelen
Ik deed een paar jaar terug nog Elektrotechniek op het hbo en was hele avonden kwijt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |