Ik kan dat nietquote:Op zondag 30 maart 2008 08:50 schreef Liquidootje het volgende:
[..]
Die is zo master dat hij gewoon pillen popped zo droog door zijn keel.
Nee. Tamadol is een atypisch opiaat en cocaine is strict genomen een stimulant, aangezien de dopamine re-uptake door het presynaptisch axon wordt geblokkeerdquote:
Heroine en morfine....quote:Op zondag 30 maart 2008 11:39 schreef mantamanta het volgende:
Het is een opiaat. Familie van herione en cocaine.... Niet zo heel raar dat dit een lekker bij-effect geeft.
Gewoon van genieten. En zorgen dat je ze niet te lang slikt. Aangezien ze enorm verslavend zijn.
Tramadol is in bv. Duitsland, België en Frankrijk de meest gebruikte generieke pijnstiller, in geval van napijn bij een (kleine) operatie oid...quote:Op zondag 30 maart 2008 12:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Crap, waar slik je die dingen eigenlijk voor?
Ze zijn al een tijdje bezig om een levensverlengend verband aan te tonen tussen ibuprofen, paracetamol en het met enige regelmaat slikken daarvan...best interessantquote:Op zondag 30 maart 2008 12:50 schreef OldJeller het volgende:
En sowieso: medicijnen kunnen je gezond maken, maar zijn echter nooit gezond.
quote:Op zondag 30 maart 2008 12:56 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik heb ze hier ook liggen, had tijdje terug onwijze kiespijn...
en aangezien een goede kennis van me arts is had ze deze voorgeschreven voor me...
damn de eerste hielp niet echt, toen nam ik de 2e... ik zat op de bank... nee IK WAS de bank!!
damn die dingen werken goed!! werd er erg stoned van.. maar om nou euforisch te zeggen... nah
Onee dat kan best hoor. Zeker in het geval van tramadol en aanverwante medicatie.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:59 schreef conleche het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zou het dan toch waar zijn? Al die Amerikaanse sterren die claimen dat ze aan de pijnstillers verslaafd zijn?? Dacht altijd dat het een eufemisme was voor het zwaardere spul
Ja dat staat in de bijsluiter maar in de praktijk is tramadol best wel verslavend. Minder dan morfine, dat is zeker waar, maar alsnog kan je er verslaafd aan raken.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef garreth82 het volgende:
Tramadol werkt juist niet snel verslavend, dat is het grote verschil met morfine, daar raak je wel snel verslaafd aan.
Weet niet waar je het voor slikt maar je krijgt toch pas morfine als de tramadol niet meer toereikend is?quote:Op zondag 30 maart 2008 13:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb het ook voorgeschreven gekregen voor langdurig, dagelijks gebruik maar ik vind het rotspul.Ik heb liever flink wat pijn dan dat ik niet eens meer helder kan denken of normaal kan functioneren. Ze willen me nu overzetten op morfine
Dat schijnt minder bijeffecten te geven maar ik voel er weinig voor.
Ik heb het er wel voorover om e.e.a. op te offeren als ik daardoor dergelijke medicijnen niet hoef te nemen. Het is zo'n kutgevoel als je je ervan bewust bent dat je niet helder kunt nadenken.![]()
Klopt, volgens mij was een paracetamol regelmatig innemen redelijk gunstig en had je bepaalde andere medicatie die de kans op hartfalen behoorlijk verkleinde, maar er zit vaak een kans op bijwerkingen aan veel medicijnen en over het algemeen zijn ze niet echt 'gezond', met een uitzondering hier en daar.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:58 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ze zijn al een tijdje bezig om een levensverlengend verband aan te tonen tussen ibuprofen, paracetamol en het met enige regelmaat slikken daarvan...best interessant
Tramadol is nou niet direct een middel wat een tandarts of kaakchirurg regelmatig voorschrijft voor kiespijn.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:34 schreef garreth82 het volgende:
Tramadol werkt juist niet snel verslavend, dat is het grote verschil met morfine, daar raak je wel snel verslaafd aan.
Ik slik het omdat ik ontzettende kiespijn heb en andere pijnstillers bij mij niets helpen.
...
Dat je het moet afbouwen zegt eigenlijk al genoeg hè.quote:Op zondag 30 maart 2008 13:58 schreef garreth82 het volgende:
volgens mijn huisarts en diverse artsen in het ziekenhuis valt dat reuze mee, zolang je er maar niet heel abrupt mee stopt, het gewoon rustig afbouwd als je het langere tijd gebruikt hebt
Ik had aangegeven dat ik tramadol niet meer wilde gebruiken (of eigenlijk: niet meer gebruikte) vanwege de bijwerkingen en toen kwamen ze met die optie. Het idee erachter is volgens mij dat je met morfine met een lagere dosis af kunt en daarbij ook minder bijwerkingen ervaart.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:04 schreef Lips het volgende:
[..]
Weet niet waar je het voor slikt maar je krijgt toch pas morfine als de tramadol niet meer toereikend is?
Nadeel van morfine is dat het nieuwe zenuwuiteinden aanmaakt en je er dus steeds meer van nodig hebt omdat je steeds meer pijnreceptoren krijgt...
Ik weet niet hoe het met tramadol is maar weet wel dat mensen die langdurig morfine slikken voor pijnklachten echt veranderen. Je wordt in alles slomer (bewegen, denken) en je bent na verloop van tijd jezelf niet meer...
Ja als je én auto wilt rijden én zelf wilt denken is het niet zo'n goed medicijn neequote:Op zondag 30 maart 2008 15:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik had aangegeven dat ik tramadol niet meer wilde gebruiken (of eigenlijk: niet meer gebruikte) vanwege de bijwerkingen en toen kwamen ze met die optie. Het idee erachter is volgens mij dat je met morfine met een lagere dosis af kunt en daarbij ook minder bijwerkingen ervaart.
Maar ik wil gewoon kunnen autorijden en ik hecht ook nogal aan mijn denkvermogen dus ze mogen die troep houden.![]()
![]()
as far as I know yeah.quote:Maak je van morfine nieuwe zenuwuiteinden aan?![]()
Dat krijg je dus daarom nooit voorgeschreven door een tandarts, en bijna nooit door een kaakchirurg.quote:
In Nederland krijg je van je kaakchirurg helaas bijna nooit Tramadol voorgeschreven, en slikken mensen vaak noodgedwongen een week lang de maximale dosis maagklachten bevorderende Ibuprofen. Gelukkig beginnen de voordelen van (evt. lagere doseringen) Tramadol langzamerhand door te dringen tot farmaceutisch-Nederland.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat krijg je dus daarom nooit voorgeschreven door een tandarts, en bijna nooit door een kaakchirurg.
Net zoals Tramadol trouwens.![]()
![]()
Ze doen wel meer rare dingen in het buitenland... Zo is de huisarts in Duitsland een flink gedeelte van zijn tijd kwijt aan het schrijven van briefjes voor werknemers die ziek thuis zijn gebleven en zo wordt er in Frankrijk antibiotica gegeven bij griepvirussen omdat patiënten anders weglopen en naar een andere arts gaan (mensen willen nu eenmaal niet graag horen "gaat u thuis maar lekker een paar dagen uitzieken en daarna weer hop aan het werk".quote:Op zondag 30 maart 2008 16:32 schreef Sloper het volgende:
[..]
In Nederland krijg je van je kaakchirurg helaas bijna nooit Tramadol voorgeschreven, en slikken mensen vaak noodgedwongen een week lang de maximale dosis maagklachten bevorderende Ibuprofen. Gelukkig beginnen de voordelen van (evt. lagere doseringen) Tramadol langzamerhand door te dringen tot farmaceutisch-Nederland.
In landen als Duitsland, België en Frankrijk is het echter doodnormaal om bij napijn van een kaakingreep 70-100mg Tramadol voor te schrijven.
Nou, ik heb in Frankrijk gewoond en was erg te spreken over de gezondheidszorg aldaar! Als je bloed werd onderzocht dan ging je naar een lab. en kon je ' s avonds de resultaten ophalen (ze stuurden dan ook een kopie naar de desbetreffende arts). Hier in Nederland hoorde ik na een bloedonderzoek niets meer. Toen ik na een maand belde zei de assistente: "ja hoor, je bloed was goed." Geen details, niks.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:57 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ze doen wel meer rare dingen in het buitenland... Zo is de huisarts in Duitsland een flink gedeelte van zijn tijd kwijt aan het schrijven van briefjes voor werknemers die ziek thuis zijn gebleven en zo wordt er in Frankrijk antibiotica gegeven bij griepvirussen omdat patiënten anders weglopen en naar een andere arts gaan (mensen willen nu eenmaal niet graag horen "gaat u thuis maar lekker een paar dagen uitzieken en daarna weer hop aan het werk".
Gelukkig krijg je hier niet zomaar Tramadol, zijn geen snoepjes die dingen. Heb genoeg mensen daaraan verslaafd zien raken en verslaafd zien zijn, zeker bij chronische pijnklachten.
Absoluut onverstandig om die zo achter de toonbank zonder recept maar te verkopen aan mensen, net als voor elk klein pijntje het voor te schrijven.
De gezondheidszorg in bv. Frankrijk is vele malen beter dan in Nederland. Maar zoals elk gezondheidssysteem heeft ook Frankrijk z;n rare dingen. Bijvoorbeeld het gebruik van de anti-biotica, wat opzich helemaal geen slecht iets is. Zij het niet dat veel mensen de kuren niet afmaken zodra de klachten verdwenen zijn. Dat werkt vervelende dingen in de hand...quote:Op zondag 30 maart 2008 18:57 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ze doen wel meer rare dingen in het buitenland... Zo is de huisarts in Duitsland een flink gedeelte van zijn tijd kwijt aan het schrijven van briefjes voor werknemers die ziek thuis zijn gebleven en zo wordt er in Frankrijk antibiotica gegeven bij griepvirussen omdat patiënten anders weglopen en naar een andere arts gaan (mensen willen nu eenmaal niet graag horen "gaat u thuis maar lekker een paar dagen uitzieken en daarna weer hop aan het werk".
Gelukkig krijg je hier niet zomaar Tramadol, zijn geen snoepjes die dingen. Heb genoeg mensen daaraan verslaafd zien raken en verslaafd zien zijn, zeker bij chronische pijnklachten.
Absoluut onverstandig om die zo achter de toonbank zonder recept maar te verkopen aan mensen, net als voor elk klein pijntje het voor te schrijven.
Is een frequente bijwerking. Als je tramadol regelmatig gebruikt, kun je je huisarts vragen om Tropisetron. In hele kleine doseringen 1-2mg gaat dit de misselijkheid tegen. Het lijkt een beetje medicijn op medicijn slikken, maar Tropisetron is vrij onschuldig...quote:Op maandag 31 maart 2008 12:24 schreef DarkElf het volgende:
t werkt goed maar wat een afschuwelijk spul
ik word er hondsberoerd van, misselijk duizelig overgeven en dat van minimale doseringen...
blijkbaar ben ik nogal gevoelig voor die troep.
Heb ook wel ns morfinepillen gehad, merkte geen enkel verschil met een asperientjequote:Op zondag 30 maart 2008 12:46 schreef grommet het volgende:
Tijdje morfinepillen gehad, twee maal daags en werkte perfect!
Concentratie was helemaal weg, maar kreeg wel de opmerking dat ik een stuk gezelliger werd :-)
ah ok. goed om te weten..quote:Op maandag 31 maart 2008 19:14 schreef Sloper het volgende:
[..]
Is een frequente bijwerking. Als je tramadol regelmatig gebruikt, kun je je huisarts vragen om Tropisetron. In hele kleine doseringen 1-2mg gaat dit de misselijkheid tegen. Het lijkt een beetje medicijn op medicijn slikken, maar Tropisetron is vrij onschuldig...
Ik heb dan wel geen pillen gehad, maar wel een paar dagen een morfinepomp toen ik in het ziekenhuis lag. Ik was zo stoned als een garnaalquote:Op maandag 31 maart 2008 19:25 schreef Samson het volgende:
Heb ook wel ns morfinepillen gehad, merkte geen enkel verschil met een asperientje
Kan dat zomaar dan?quote:Op maandag 31 maart 2008 23:12 schreef shroomer het volgende:
In ons studentenhuis wordt er regelmatig tramadol besteld op internet. [..]
quote:Op maandag 31 maart 2008 23:12 schreef shroomer het volgende:
In ons studentenhuis wordt er regelmatig tramadol besteld op internet. Heerlijk tegen een kater of bij een dagje schoonmaken. 150 of 200mg, lichte euforie een soort stonedheid dat lijkt op wiet maar dan warm en helder (niet vaag zegmaar), lekker kop koffie erbij en je hebt echt een heerlijk dagje. Ideal die dingen. Maar wel met mate natuurlijk. Al is de kans lichamelijke afhankelijkheid erg klein.
Neequote:
Verkopen ze op die niet nader te noemen en nietbestaande site ook andere medicijnen?quote:Op maandag 31 maart 2008 23:47 schreef shroomer het volgende:
[..]
Neet kan ook beter stilblijven want hogere machten schijnen soms mee te lezen op dit forum dus Ssssst.
Hoe weet jij nou waar ik het over heb?quote:Op maandag 31 maart 2008 23:58 schreef shroomer het volgende:
Neen, wel paracetamol, en andere huis tuin en keuken spulletjes maar niet waar jij het over hebt.
PM mij die site eens als je wiltquote:Op maandag 31 maart 2008 23:58 schreef shroomer het volgende:
Neen, wel paracetamol, en andere huis tuin en keuken spulletjes maar niet waar jij het over hebt.
same.quote:Op dinsdag 1 april 2008 00:12 schreef Sloper het volgende:
[..]
PM mij die site eens als je wiltJe inbox is niet beschikbaar...
Ja en je hebt geluk dat je geen last hebt van misselijkheidquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:55 schreef Kohen het volgende:
Ik heb dit topic aandachtig zitten lezen maar zit nog met een paar vragen. Ik gebruik het medicijn nu een week. Zonder medicijn sta ik op mijn kop van de pijn. Ben al 1,5 jaar in onderzoek in het Univ. ziekenhuis Antwerpen. Moet waarschijnlijk weer geopereerd worden maar om de pijn te drukken nu tijdelijk dit.
Ik vind het prima maar het functioneren van alles gaat een stuk minder. Mijn ogen doen raar en lezen kost veel inspanning. Door het turen krijg ik lichtelijke hoofdpijn. Verder geen last van hoofdpijn.
Wat ik wel heb is jeuk. Heb eigenlijk nooit echt jeuk en nu wel zit hele dag door overal te krabben. Iemand daar last van?
Verder dat gevoel van de "bank", zwaar, loom, moe en het gevoel dat ik mijn hoofd iedere keer moet corrigeren omdat hij omvalt. En ook dat mijn buik veel doet rommelen.
Helder nadenken lukt ook niet.
Is dit allemaal te plaatsen voor dit medicijn?
Dan heb je je netjes aan de voorgeschreven dosering gehouden (50 mg) euforie pas vanaf 100mg denk ik.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:11 schreef Bob. het volgende:
Ik heb het ook een tijd geslikt maar ik moet zeggen dat ik echt geen enkele bijwerking had. De pijn ging weg en ik sliep goed (maar dat kan ook zijn gekomen omdat slapen zonder pijn toch net een stukje makkelijker gaat.), maar niks euforie, dufheid of misselijkheid.
Even het doosje er bij gepakt.. 100 mg 3 maal daags. Maar ik merk sowieso nooit zo veel van medicijnen qua bijwerkingen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:14 schreef shroomer het volgende:
[..]
Dan heb je je netjes aan de voorgeschreven dosering gehouden (50 mg) euforie pas vanaf 100mg denk ik.
Ja, hoort er allemaal bij.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:55 schreef Kohen het volgende:
Ik heb dit topic aandachtig zitten lezen maar zit nog met een paar vragen. Ik gebruik het medicijn nu een week. Zonder medicijn sta ik op mijn kop van de pijn. Ben al 1,5 jaar in onderzoek in het Univ. ziekenhuis Antwerpen. Moet waarschijnlijk weer geopereerd worden maar om de pijn te drukken nu tijdelijk dit.
Ik vind het prima maar het functioneren van alles gaat een stuk minder. Mijn ogen doen raar en lezen kost veel inspanning. Door het turen krijg ik lichtelijke hoofdpijn. Verder geen last van hoofdpijn.
Wat ik wel heb is jeuk. Heb eigenlijk nooit echt jeuk en nu wel zit hele dag door overal te krabben. Iemand daar last van?
Verder dat gevoel van de "bank", zwaar, loom, moe en het gevoel dat ik mijn hoofd iedere keer moet corrigeren omdat hij omvalt. En ook dat mijn buik veel doet rommelen.
Helder nadenken lukt ook niet.
Is dit allemaal te plaatsen voor dit medicijn?
Tramadol is een kortwerkend middel, als je 's ochtends 1 pil van 50mg neemt merk je daar zo tegen de middag helemaal niks meer van (tenminste; geen pijnstillend effect meer, de sufheid blijft langer hangen) en ben je dus toe aan een nieuwe dosis. Ik kreeg 6-8 pillen per dag voorgeschreven en dan zit je dus op 300-400 mg.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:14 schreef shroomer het volgende:
[..]
Dan heb je je netjes aan de voorgeschreven dosering gehouden (50 mg) euforie pas vanaf 100mg denk ik.
Er is ook een retard van?quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:39 schreef shroomer het volgende:
dat is een retard (trage afgifte) inderdaad. Bijt je doormidden voor recreatief gebruik
Ja ik heb de tramadol hci ratiopharm retard 100 mg dat is wat er op staat. Het moet ook voor langdurig zijn anders heb ik er niets aan, begin van de avond voel ik me vaak wat beter. maar dan begint de pijn ook terug te keren. tegen die tijd stap ik vlug mijn bed in en ga ik slapen. Ik word niet wakker van de pijn. maar als ik wakker ben dan pak ik vlug weer een pilletje.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Er is ook een retard van?![]()
Wist ik niet.
Doe mij eens die site PM-en trouwens.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |