FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Leuke mail van Canaldigitaal
TR08zaterdag 29 maart 2008 @ 15:30
Ik woon nu al een jaar in mijn huidige huisje en krijg daar steeds post van een vorige bewoner. Vandaag heb ik gemaild naar klantenservice@canaldigitaal.nl gemaild met de melding dat ik geen zin meer heb om die post terug te sturen (ik weet namelijk niet waar de vorige bewoner nu woont dus doorsturen wordt geen succes) en kreeg het volgende bericht automatisch terug.
quote:
LS,

Dit emailadres wordt niet door de afdeling klantenservice gelezen, uw bericht wordt ook niet doorgestuurd.

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 21:00 uur.

Klantenservice
Abonnees met een abonnement: 0900-9323 (20ct/min)
Abonnees zonder abonnement: 0900-9325 (50ct/min)

Verkoopinformatie
0900-9327 (20ct/min)

Correspondentie adres
CanalDigitaal
T.a.v. afdeling Klantenservice
Postbus 444
1200JJ Hilversum
Ze zeggen feitelijk dus dat ze het bericht ontvangen hebben maar niets met mijn bericht doen. Kunnen ze dat wel maken? Als zij post naar mij sturen (zeg een rekening ofzo) kan ik ook niet een "automatische" brief terug sturen dat ik mijn reet ermee heb afgeveegd en het ongelezen doorgespoeld heb? (uiteraard incl mijn telefoonnnummer zodat ze me kunnen bellen als ze echt wat moeten).
bigben04zaterdag 29 maart 2008 @ 15:33
quote:
Abonnees zonder abonnement: 0900-9325 (50ct/min)
Ik vind dat al vrij geniaal
TR08zaterdag 29 maart 2008 @ 15:35
Ik heb ze ook maar een mail terug gestuurd (naar pers@, info@ en webmaster@) dat hun bureaucratie niet mijn probleem is en dat ze het intern maar uitzoeken. Op die adressen heb ik geen foutmelding terug gehad dus ze zijn aangekomen.

Deze mail is voor mij al wel voldoende geweest om noooooooit meer met deze club in zee te willen gaan. Wat een flikkers.
Skinkiezaterdag 29 maart 2008 @ 15:39
De belastingdienst is opzich erger... maar hebben danwel een 0800 nummer.
Tarabasszaterdag 29 maart 2008 @ 15:40
Je moet gewoon zeggen dat ze die post maar in hun canaldigitaal kunnen steken
Farenjizaterdag 29 maart 2008 @ 15:44
Je moet ze gewoon elke week een baksteen sturen, aan hun antwoordnummer. Dat kost jou niks, maar moet je eens opletten hoe snel ze reageren!!

Canaldigitaal
Antwoordnummer 1100
1200 VB Hilversum
anbonizaterdag 29 maart 2008 @ 16:06
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:30 schreef TR08 het volgende:
Ze zeggen feitelijk dus dat ze het bericht ontvangen hebben maar niets met mijn bericht doen. Kunnen ze dat wel maken?
Ik denk dat ze bedoelen te zeggen dat ze klantenservice@canaldigitaal.nl niet aanbieden als manier om in contact te komen met de klantenservice (om wat voor reden dan ook). Ze sturen je waarschijnlijk deze reactie omdat er toch 'n hoop mensen aannemen dat dat wel werkt, en ze zo dus (nogmaals, waarschijnlijk, het zal tenslotte ook wel op 'n website staan) kunnen laten weten hoe men wel in contact kan komen met de klantenservice.

Als je het zat bent om post van de vorige bewoner terug te blijven sturen (ik neem aan dat je er wel iets op hebt geschreven als 'verhuisd' of 'onbekend op dit adres'?) lijkt mij dat het tijd wordt om die post gewoon bij het oud papier te gaan mikken. Doe ik inmiddels (10 jaar later...) ook met brieven die hier nog steeds af en toe voor de vorige bewoner(s) belanden. (tenminste, behalve die ene van een incassobureau dan, waar 'ie waarschijnlijk gratis toegang tot 'n beurs had gekregen op voorwaarde dat 'ie 'n abonnement nam, waar 'ie dan maar z'n oude adres voor gebruikt heeft...)
ne0nzaterdag 29 maart 2008 @ 16:21
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:44 schreef Farenji het volgende:
Je moet ze gewoon elke week een baksteen sturen, aan hun antwoordnummer. Dat kost jou niks, maar moet je eens opletten hoe snel ze reageren!!

Canaldigitaal
Antwoordnummer 1100
1200 VB Hilversum

TR08zaterdag 29 maart 2008 @ 17:37
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 16:06 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bedoelen te zeggen dat ze klantenservice@canaldigitaal.nl niet aanbieden als manier om in contact te komen met de klantenservice (om wat voor reden dan ook). -knip-
Tsja zo kan je het ook lezen. Ik las het in eerste instantie als dat ze specifiek mijn adres niet accepteerden als afzender (het lijkt er op hun site op dat mensen die klant zijn wel via e-mail contact kunnen hebben namelijk en ze vragen op de brief die ik kreeg ook om een e-mail adres).

Klantenservice@ zal wel veel gespamd worden. Aan de andere kant vind ik het belachelijk dat ik als niet-klant alleen een 0900 nummer kan bellen a 50 cent/minuut als ik wat met ze wil regelen (post doen ze niet bijster veel mee tot nog toe bij mij). Ze hebben op hun site zelfs geen invul formulier (althans niet duidelijk te vinden).
Farenjizaterdag 29 maart 2008 @ 18:50
Het kan nog veel erger. Ik was laatst ver weg op vakantie, toen opeens mijn mobiele abo van Orange zomaar werd afgesloten omdat ik nog een rekening van 15 euro had openstaan die ik een maand!!! te laat had betaald. Ik kon niks meer, niet eens meer gebeld worden of SMS ontvangen. Ik had daar wel internet, dus ik dacht: ff mailen. Dat kon niet want er was nergens een emailadres te vinden; klantenservice@ werd ook daar niet geaccepteerd, zelfde verhaal als bij anaaldigitaal. Je kon wel een vraag mailen dmv een contactformulier. Maar daar moest je eerst voor inloggen. Helaas wist ik mijn wachtwoord niet meer. Maar geen nood: je kon je wachtwoord laten toesturen ... maar alleen via SMS.

Die rekening betalen kon ik dus ook niet meer omdat ik voor postbank online smsjes moet kunnen ontvangen. Dus moesten mensen in NL mijn rekening gaan betalen, moest ik verdomme nog anderhalve week wachten tot ik weer kon bellen.
eleusiszaterdag 29 maart 2008 @ 20:37
Kruis met dikke stift je naam en adres op de envelop door. Schrijf erbij: "GEADDRESSEERDE ONBEKEND OP DIT ADRES". Zet een kringeltje rond hun (afzend)adres. Gooi hem weer in de brievenbus. Klaar!
JumpingJackyzaterdag 29 maart 2008 @ 21:11
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:35 schreef TR08 het volgende:
Ik heb ze ook maar een mail terug gestuurd (naar pers@, info@ en webmaster@) dat hun bureaucratie niet mijn probleem is en dat ze het intern maar uitzoeken. Op die adressen heb ik geen foutmelding terug gehad dus ze zijn aangekomen.
Nee, dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. Ze zullen waarschijnlijk wel een programmaatje hebben draaien dat mail naar invalid e-mail adressen een black hole in stuurt. Dit om reverse-NDR-spam te voorkomen.
Tarabasszaterdag 29 maart 2008 @ 21:27
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 18:50 schreef Farenji het volgende:
Het kan nog veel erger. Ik was laatst ver weg op vakantie, toen opeens mijn mobiele abo van Orange zomaar werd afgesloten omdat ik nog een rekening van 15 euro had openstaan die ik een maand!!! te laat had betaald. Ik kon niks meer, niet eens meer gebeld worden of SMS ontvangen. Ik had daar wel internet, dus ik dacht: ff mailen. Dat kon niet want er was nergens een emailadres te vinden; klantenservice@ werd ook daar niet geaccepteerd, zelfde verhaal als bij anaaldigitaal. Je kon wel een vraag mailen dmv een contactformulier. Maar daar moest je eerst voor inloggen. Helaas wist ik mijn wachtwoord niet meer. Maar geen nood: je kon je wachtwoord laten toesturen ... maar alleen via SMS.

Die rekening betalen kon ik dus ook niet meer omdat ik voor postbank online smsjes moet kunnen ontvangen. Dus moesten mensen in NL mijn rekening gaan betalen, moest ik verdomme nog anderhalve week wachten tot ik weer kon bellen.
Niet op tijd betaald, wachtwoord kwijt, wie probeer je nu de schuld te geven?
gronkzondag 30 maart 2008 @ 00:02
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:30 schreef TR08 het volgende:
Ik woon nu al een jaar in mijn huidige huisje en krijg daar steeds post van een vorige bewoner.

Pak post. Pak baksteen. Pak doos. Post+baksteen in doos.

Voorzie doos van etiket:
quote:
Canaldigitaal
Antwoordnummer 1100
1200 VB Hilversum
Breng doos naar postkantoor.

Klaai.


Edit: shit, die was dus al gemeld
TR08zondag 30 maart 2008 @ 11:27
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:37 schreef soylent het volgende:
Kruis met dikke stift je naam en adres op de envelop door. Schrijf erbij: "GEADDRESSEERDE ONBEKEND OP DIT ADRES". Zet een kringeltje rond hun (afzend)adres. Gooi hem weer in de brievenbus. Klaar!
Dat is dus wat ik tot nog toe gedaan heb

Ik heb trouwens geen bakstenen liggen in huis, maar nog wel wat oud ijzer, dat werkt misschien ook
Queen_Beezondag 30 maart 2008 @ 11:32
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:27 schreef TR08 het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik tot nog toe gedaan heb

Ik heb trouwens geen bakstenen liggen in huis, maar nog wel wat oud ijzer, dat werkt misschien ook
Tvp
deomzondag 30 maart 2008 @ 11:34
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:27 schreef TR08 het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik tot nog toe gedaan heb

Ik heb trouwens geen bakstenen liggen in huis, maar nog wel wat oud ijzer, dat werkt misschien ook
Een beetje grof, maar meestal doet de tekst "Geadresseerde overleden" het wel.
jack4yazondag 30 maart 2008 @ 11:38
We wonen hier nu bijna 5 jaar. Na 1 jaar stuurde ik geen post meer door,... ik heb een half jaar alle post opgevangen (en na 3 en 6 maanden gebracht) Tenzij het echt persoonlijke kaartjes oid waren, dan nog wel.

Ze waren zelfs te lui geweest om de gratis verhuisdienst in te schakelen.

Van een half jaar tot een jaar na verhuizing, heb ik alles geretourneerd ("geaddresseerde verhuist")

Nu flikker ik alles zonder pardon in de kliko.

Wel leuk, er zit een abbo tussen van meer dan 100,- per jaar. Na 2/3 pogingen doe ik daar niets meer aan. Dus geen idee hoe dat opgelopen is. Ik gok een eurootje of 600,- !

Mijn advies: Gooi het lekker weg en kijk er niet meer naar om.
geeveezondag 30 maart 2008 @ 14:54
Stuur de brief terug in een enveloppe met een briefje erbij dat de geadresseerde al een jaar verhuisd is en dat de post tot op heden is doorgestuurd naar zijn nieuwe adres (vermeld adres) dat jij de huidige bewoner bent en niet langer de post wil doorsturen en dat als ze de adressering niet aanpassen alle volgende postzendingen de vuilensbak ingaan.

Opsturen en afwachten en nieuwe post weggooien!
bug_me_not2zondag 30 maart 2008 @ 16:24
quote:
Op zondag 30 maart 2008 11:38 schreef jack4ya het volgende:
Ze waren zelfs te lui geweest om de gratis verhuisdienst in te schakelen.
Ware het niet dat die verhuisservice tegenwoordig niet meer gratis is...
jack4yazondag 30 maart 2008 @ 17:21
quote:
Op zondag 30 maart 2008 16:24 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Ware het niet dat die verhuisservice tegenwoordig niet meer gratis is...
Tegenwoordig misschien, maar toen gratis of echt voor een luttel bedrag. Ik vond het echt bijna asociaal naar ons toe, ik heb serieus bergen post voor die mensen gehad.
GasTurbinezondag 30 maart 2008 @ 17:23
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 15:33 schreef bigben04 het volgende:

[..]

Ik vind dat al vrij geniaal