even ik moet nog reageren op een ander topic maar ik wou toch nog even eerst wat anders posten.
Gisteren heb ik in een super leuk restaurant gegeten.
"Van de Kook"
open alleen op vrijdag 18.00-21.00
www.eetcafevandekook.nl06-26 29 68 20
Lutmastraat 181 in Amsterdam
in de Pijp, ongeveer een half uur fietsen van de Dam
Het bijzondere is dat bijna alle mensen die er werken mensen met een verstandelijke beperking zijn.
Dat alleen al vind ik zo gaaf! Ja je weet dat er af en toe wat misgaat of onhandig gaat, maar jij en alle andere gasten weten dat het zo is, tja, die mensen zijn gehandicapt dus lekker belangrijk. Zij hebben lol in hun werk, ze laten af en toe een glas uit hun handen donderen, jij zit lekker te eten met je vrienden, prima!
De bediening is vriendelijk en gewoon.. leuk! Ik ben dat afstandelijke van "gewone" restaurants wel eens beu. Hier kan je gewoon praten tegen de bediening zoals je tegen je broer praat.
Ondertussen is het eten uit de kunst. Echt goed! Niet "zielig" goed.
Ik at in de Jaren (bij het Rokin die straat) tomaten creme soep voor VIER EURO voor een kommetje, die lang niet zo goed was als wat ik hier kreeg.
de ambiance is een grote, lichte, ruimtelijke, mooi ingerichte zaal, gedecoreerd met door de
gehandicapten mensen gemaakte kleurige, sprankelende tekeningen.
Er staat ook nog allerlei keramiek en servies uitgestald in een vitrine, wat ook door hen gemaakt is en wat je kan kopen. Mooie dingen, zeker geen broddelwerk. Ik weet wel wat ik de volgende keer koop als ik een cadeautje moet hebben.
Ik vond het een vondst, ik was blij dat ik er geweest was, en niet voor het laatst.
Trouwens, 3 gangen voor
9 euro, kost je ook de kop niet :-) (zonder drankjes natuurlijk)
voor tomaten creme soep, hoofd lasagne met salade, toe ijs met witte bubbelwijn
Wel reserveren want ze zitten vaak vol (hebben te weinig mensen om meer dan alleen op vrijdag te werken.)
Klinkt wel heel erg als een reclametopic maar full disclosure: ik heb verder niks met die zaak te maken en ik ken er niemand.
Verder allemaal er naartoe natuurlijk.
[ Bericht 1% gewijzigd door MissHobje op 30-03-2008 04:32:55 ]