quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat pretendeer ik ook niet. Het feit is wel dat mijn mening niet alleen gebaseerd is op nieuwsartikelen en dergelijke. Ik praat dagelijks met mensen die het beleid van de Iraanse regering continu aan den lijve meemaken. En dan vind ik het nogal grappig dat er bepaalde mensen hier zijn die mij willen vertellen hoe de vork in de steel zit.
quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Misschien kom je alleen maar in contact met die mensen?
Niet om het één of ander, maar zou het niet handiger zijn als ik *jou* uitzwaai in dit topic? Als je geen zinniger bijdrage kunt leveren dan de bovenstaande onlineliner, gaan dan lekker in ONZ spelen ofzo.quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:58 schreef De_Ananas het volgende:
Islamitisch land, islamitische mensen, islamitische wetten![]()
Je moet je niet gaan bemoeien met andere landen, je moet hun wetten respecteren. Dat jij overal de Westerse ''waarden'' wil introduceren zegt weer genoeg over je arrogantiequote:Op dinsdag 1 april 2008 14:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar zou het niet handiger zijn als ik *jou* uitzwaai in dit topic? Als je geen zinniger bijdrage kunt leveren dan de bovenstaande onlineliner, gaan dan lekker in ONZ spelen ofzo.
Ik ben trouwens blij dat AryaMehr in elk geval ook de ernst van de situatie in Iran inziet; toch een beetje een 'insider' in deze kwestie.
Dat is een herhaling van je vorige post, maar dan in andere woorden. Ik wil geen westerse waarden introduceren, ik wil dat universele mensenrechten in Iran worden nageleefd.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:23 schreef De_Ananas het volgende:
Je moet je niet gaan bemoeien met andere landen, je moet hun wetten respecteren. Dat jij overal de Westerse ''waarden'' wil introduceren zegt weer genoeg over je arrogantie
Waren het niet de Iraniers zelf die in 79 middels een revolutie een dictator verdreven? Wat belet ze om nu hetzelfde te doen als ze het bewind zo zat zijn?quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat pretendeer ik ook niet. Het feit is wel dat mijn mening niet alleen gebaseerd is op nieuwsartikelen en dergelijke. Ik praat dagelijks met mensen die het beleid van de Iraanse regering continu aan den lijve meemaken. En dan vind ik het nogal grappig dat er bepaalde mensen hier zijn die mij willen vertellen hoe de vork in de steel zit.
Dus als dat de reden is kunnen we de volgende landen ook aanpakken ent als Iran in jou optiek:quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is een herhaling van je vorige post, maar dan in andere woorden. Ik wil geen westerse waarden introduceren, ik wil dat universele mensenrechten in Iran worden nageleefd.
Wie bepaalt of de iraniers bevrijdt moeten worden? Elfleterrig? Bush? Balkellende? Kom op, wie zijn wij omdat te bepalen? Volgens mij is het aan de iraniers zelf (de meerderheid dan) dat konden ze in 79 prima zelf, dus nou ook.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:43 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
Met die oneindige discussies kan je Iran in iig niet bevrijden..
De huidige generatie denkt nu veel anders dan toen ze hebben nu andere dingen aan het hoofd, (zoals je weet is Iran een van de landen met de jongste bevolking). Die mensen (jongeren vooral) zijn te bang om een revolutie te ontketenen (als je ziet wat dit huidige regime met ze doet), die zal er ook nooit komen indien zij hulp krijgen van buiten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wie bepaalt of de iraniers bevrijdt moeten worden? Elfleterrig? Bush? Balkellende? Kom op, wie zijn wij omdat te bepalen? Volgens mij is het aan de iraniers zelf (de meerderheid dan) dat konden ze in 79 prima zelf, dus nou ook.
Dat de jeugd anders denkt liijkt me vrij logisch. En volgens mij zullen die na verloop van tijd zichzelf ook vrijmaken van het juk van het bewind. Dat wij ze daar in kunnen ondersteunen verdient mijn voorkeur. Alleen zie ik op dit moment niet in hoe je dat op vreedzame wijze zou moeten doen. En ik denk dat de tiran die er in de jaren 70 zat ook geen lieverdje was en toen lukte het de Iraniers zelf ook. Waarom niet nu. Ik geloof meer in zelfbeschikking dan in het geforceerd opleggen aan anderen van onze "superieure westerse moraal".quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:04 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
De huidige generatie denkt nu veel anders dan toen ze hebben nu andere dingen aan het hoofd, (zoals je weet is Iran een van de landen met de jongste bevolking). Die mensen (jongeren vooral) zijn te bang om een revolutie te ontketenen (als je ziet wat dit huidige regime met ze doet), die zal er ook nooit komen indien zij hulp krijgen van buiten.
Tja, je bent niet voor niets nu uit Iran, we kunnen aannemen dat je een politiek vluchteling bent (al voel ik me nu slecht dat ik dit schrijfquote:Op dinsdag 1 april 2008 14:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sterker nog, toen er een meer gematigdere persident zat werd deze door de burgers weggestemd in ruil voor de meer conservatieve amahhahdidjaodjad.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waren het niet de Iraniers zelf die in 79 middels een revolutie een dictator verdreven? Wat belet ze om nu hetzelfde te doen als ze het bewind zo zat zijn?
quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:33 schreef rood_verzet het volgende:
Waarmee ik wil aantonen: het regime in Saudi-Arabie is even, of zelfs meer wreed en orthodox, dan dat van Iran, alleen wordt daar niet tot nauwelijks aandacht aan besteed
En zo is er nog wel veel meer te vinden op google, dit was m'n eerste google hitquote:Saudi is a no brainer compared to Iran. Remember its a far more restrictive brand of Islam in Saudi- Sunni Wabbiism- which is intolerant, extremist, sexist, racist, and violent. I'm sure there are many bad violators- Sudan (may be the worst), China, N. Korea, Myanmar...but I feel Saudi needs to be put right up there with them. Here are few reasons why:
- regulary scheduled, barbaric, public executions put on for entertainment
- those being executed, poor third world nationals, are almost never the guilty party - that dubious honor belonging to Saudi's who never pay for their crimes due to deep corruption.
- Third world nationals are enslaved in Saudi- their visas taken from them upon entry. they are then often not paid- Saudi is a giant prison.
- Only Saudi's have "rights" in Saudi Arabia- and this subject to the law of corruption...Foreigners are not supposed to be in Saudi and therefore if they become a victim of a crime they are found to be 1/2 at fault simply because they are present in the "Kingdom".
- Saudi is the largest exporter of terrorists and terror funds in the world. They send millions of dollars annually to Sudan for the express purpose of genocide of Africans.
So in summary, Saudi is a corrupt government that wields power without oversight, routinely killing and enslaving its own inhabitants for profit, religion, or sheer boredom. Additionally, they are exporting these national pasttimes abroad in a wide campaign to spread the disease of Islamic extremism...think that qualifies?
Ach ja, het helpt als je als tiran dikke maatjes met Amerika bent. Dan gelden mensenrechten kwesties ineens niet meer.quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:57 schreef Xith het volgende:
[..]
[..]
En zo is er nog wel veel meer te vinden op google, dit was m'n eerste google hitVrouwen hebben bijv. veel, veel meer rechten in Iran dan in SA.
Hebben ze die wel ondertekend? Zo nee, dan gaat heel je punt niet op.quote:Op dinsdag 1 april 2008 14:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is een herhaling van je vorige post, maar dan in andere woorden. Ik wil geen westerse waarden introduceren, ik wil dat universele mensenrechten in Iran worden nageleefd.
Revoluties beginnen altijd bij de studenten/jongerenquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:04 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
De huidige generatie denkt nu veel anders dan toen ze hebben nu andere dingen aan het hoofd, (zoals je weet is Iran een van de landen met de jongste bevolking). Die mensen (jongeren vooral) zijn te bang om een revolutie te ontketenen (als je ziet wat dit huidige regime met ze doet), die zal er ook nooit komen indien zij hulp krijgen van buiten.
Jouw argumentatie is van een bedroevend niveau. Je vindt dus kennelijk dat je mensenrechten (universele) gewoon mag schenden als je nergens een krabbel zet. Redelijk verbijsterend.quote:Op dinsdag 1 april 2008 16:21 schreef De_Ananas het volgende:
Hebben ze die wel ondertekend? Zo nee, dan gaat heel je punt niet op.
Er zijn wel meer landen die zich niet verzoenen met de agenda van Washington en ook wel meer landen waar olie. Het wrede optreden van het Iraanse regime reikt veel verder dan alleen homo's die alleen al om hun geaardheid worden opgehangen via allerlei trucks. Met de vrouwenrechten is het bizar slecht gesteld en hetzelfde geldt voor afvalligen. Verder zijn er aanwijzingen dat de invloed van het Iraanse regime tot ver over de landsgrenzen reikt, zoals wel mag blijken uit het nieuwsbericht dat vluchtelingen worden teruggelokt naar Iran.quote:Op dinsdag 1 april 2008 15:27 schreef rood_verzet het volgende:
Ongeacht het wrede optreden van het Iraanse regime tegenover bijvoorbeeld homo's, staat het land alleen in de spotlight omdat het een olierijk land is dat zich niet verzoend met de agenda van Washington.
Zoals ik al eerder zei, dit soort wreedheden zijn ook aanwezig in Saudi-Arabië en andere landen. Hoe wreed worden talloze mensen in Indonesië en de Filipijnen wel niet behandelt. Daar knijpen we even een oogje voor dicht.quote:Op dinsdag 1 april 2008 17:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zijn wel meer landen die zich niet verzoenen met de agenda van Washington en ook wel meer landen waar olie. Het wrede optreden van het Iraanse regime reikt veel verder dan alleen homo's die alleen al om hun geaardheid worden opgehangen via allerlei trucks. Met de vrouwenrechten is het bizar slecht gesteld en hetzelfde geldt voor afvalligen. Verder zijn er aanwijzingen dat de invloed van het Iraanse regime tot ver over de landsgrenzen reikt, zoals wel mag blijken uit het nieuwsbericht dat vluchtelingen worden teruggelokt naar Iran.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |