quote:Op zondag 30 maart 2008 14:27 schreef FeestNummer het volgende:
Overigens is er nog een punt: de VS zijn door de oorlogen in Irak en Afganistan al vrijwel bankroet, de dollar is nog de helft waard vergeleken met 6 jaar geleden. Dus zelfs al zouden ze Iran willen aanvallen (oh sorry "bevrijden"), dan kunnen ze dat helemaal niet betalen.
Dat geldt dan ook voor Nederland en dat betekent o.a. concreet:quote:Op zondag 30 maart 2008 01:34 schreef Elfletterig het volgende:
Mensenrechten zijn universeel. Er is een universele verklaring voor, dus zoiets is een prima maatstaf.
Wat denk je zelf?quote:Op zondag 30 maart 2008 12:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hebben zij dat verdrag ondertekend?
In Nederland geldt vrijheid van religie. Een Nederlands staatsburger heeft ook de vrijheid om te trouwen met wie hij/zij wil. Er wordt alleen kritisch gekeken - en terecht - naar migranten die hun partner uit het land van herkomst halen.quote:Op zondag 30 maart 2008 14:32 schreef FeestNummer het volgende:
Dat geldt dan ook voor Nederland en dat betekent o.a. concreet:
- vrijheid van godsdienst (ook voor moslims)
- vrijheid om met een buitenlander te mogen trouwen
Dat is dus een probleem voor de rechtse partijen in NL.
Op China zouden we eerst eens DRUK kunnen gaan uitoefenen; iets dat bij Iran al jaren gebeurt. Maar zelfs van druk uitoefenen is in het geval van China nog geen sprake. De handel floreert, er wordt volop in het land geïnvesteerd omdat de economie er zo lekker groeit. De portemonnee is belangrijker dan de mensenrechten.quote:Op zondag 30 maart 2008 12:43 schreef De_Ananas het volgende:
Laten we China dan ook binnen vallen. Daar moet een miljoen mensne verhuizen vanwege de Olympische Spelen![]()
nog wel, maar gezien als die voorstanders van het verbieden/verscheuren van gedeelten van de Koran die daarvoor zelfs de grondwet willen veranderen is dat ook maar schone schijnquote:Op zondag 30 maart 2008 17:41 schreef Elfletterig het volgende:
In Nederland geldt vrijheid van religie.
en er worden hindernissen opgeworpen die het vrijwel onmogelijk maken om van die vrijheid gebruik te maken, hindernissen die er voor niet-moslims niet bestaan, er wordt nadrukkelijk en duidelijk onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse emigranten .. dus hoe vrij is vrij ?quote:Een Nederlands staatsburger heeft ook de vrijheid om te trouwen met wie hij/zij wil. Er wordt alleen kritisch gekeken - en terecht - naar migranten die hun partner uit het land van herkomst halen.
en in noord-korea worden ook al jaren de mensenrechten geschonden, al jaren druk uitgeoefend, wat daar gebeurd is stukken erger dan in Iran plus dat hun atoombom wel een reëel gegeven is, in tegenstelling tot Iran waar het op z'n minst nog een paar jaar zal duren, als zij zo'n wapen zouden willen ..quote:Op zondag 30 maart 2008 17:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op China zouden we eerst eens DRUK kunnen gaan uitoefenen; iets dat bij Iran al jaren gebeurt. Maar zelfs van druk uitoefenen is in het geval van China nog geen sprake. De handel floreert, er wordt volop in het land geïnvesteerd omdat de economie er zo lekker groeit. De portemonnee is belangrijker dan de mensenrechten.
Het is je democratisch recht om via politieke weg een verandering van de Grondwet na te streven. Verder doet je opmerking helemaal niets af aan de aanwezige godsdienstvrijheid in Nederland.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:55 schreef moussie het volgende:
nog wel, maar gezien als die voorstanders van het verbieden/verscheuren van gedeelten van de Koran die daarvoor zelfs de grondwet willen veranderen is dat ook maar schone schijn
Daar zijn gegronde redenen voor, omdat de regeling op grote schaal wordt misbruikt door hier gevestigde allochtonen die meerdere (tot wel 10 verschillende) vrouwen naar Nederland halen, uiteraard alleen met het doel om ze aan een verblijfsvergunning cq. Nederlandse nationaliteit te helpen. Daar mag Nederland zich best tegen beschermen.quote:Op zondag 30 maart 2008 17:55 schreef moussie het volgende:
En er worden hindernissen opgeworpen die het vrijwel onmogelijk maken om van die vrijheid gebruik te maken, hindernissen die er voor niet-moslims niet bestaan, er wordt nadrukkelijk en duidelijk onderscheid gemaakt tussen westerse en niet-westerse emigranten .. dus hoe vrij is vrij ?
Spreek ik ergens op dit forum mijn goedkeuring uit over Noord-Korea dan? Of stel ik dat Noord-Korea minder ernstig is dan China, Iran, of welk ander land dan ook? Je kunt hier ook gaan praten over Wit-Rusland, bijvoorbeeld. Nog zo'n land. Maar als je naar Noord-Korea kijkt, zie je de laatste jaren wel een voorzichtige verbetering, zeker als je naar de verstandhouding met Zuid-Korea kijkt. Er is dus sprake van enige beweging. Iran lijkt echter alleen maar extremer te worden.quote:Op zondag 30 maart 2008 18:17 schreef moussie het volgende:
en in noord-korea worden ook al jaren de mensenrechten geschonden, al jaren druk uitgeoefend, wat daar gebeurd is stukken erger dan in Iran plus dat hun atoombom wel een reëel gegeven is, in tegenstelling tot Iran waar het op z'n minst nog een paar jaar zal duren, als zij zo'n wapen zouden willen ..
Maar ja, in noord-korea is geen olie hé, de portemonnee is belangrijker dan de mensenrechten
Democratie is een bitch ja. Zo kan een land vrij snel vervallen naar een conservatief land als het nu is, compleet met modepolitie, wat soms ook de wens van westerse politici lijkt te zijn. Daarnaast is de mensenrechtensituatie ook met een noodgang omlaag gegaan inderdaad. Nu het in deze put zit, wordt democratie geremd, zodat de kans ontnomen wordt om de keuze aan het volk over te laten.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 18:55 schreef Elfletterig het volgende:
Dat Iran een extreem gevaarlijk land is, wisten we al een tijdje. Dat er wordt geknutseld aan een atoombom wisten we, dat er minderjarigen worden geëxecuteerd wisten we, dat homo's er worden opgehangen omdat ze homo zijn, wisten we ook. En dat alle hervormingsgezinde kandidaten bij verkiezingen vakkundig door de ultra-conservatieve, geestelijke Raad van Hoeders van kieslijsten worden geweerd, is ook niets nieuws.
[..]
De bevolking van Iran wordt onderdrukt door een bende extremistische moslims die dringend uit de weg geruimd moeten worden.
wat op zich niet zo gek is, gezien het feit dat Amerika al tig jaren naar een mogelijkheid aan het zoeken is om daar weer een voet aan de grond te kunnen krijgen .. of dat nou is door Saddam illegaal van wapens en inlichtingen te voorzien of door jaar in jaar uit stemmingmakende leugens en overdrijvingen te verspreiden ..quote:Op zondag 30 maart 2008 19:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Spreek ik ergens op dit forum mijn goedkeuring uit over Noord-Korea dan? Of stel ik dat Noord-Korea minder ernstig is dan China, Iran, of welk ander land dan ook? Je kunt hier ook gaan praten over Wit-Rusland, bijvoorbeeld. Nog zo'n land. Maar als je naar Noord-Korea kijkt, zie je de laatste jaren wel een voorzichtige verbetering, zeker als je naar de verstandhouding met Zuid-Korea kijkt. Er is dus sprake van enige beweging. Iran lijkt echter alleen maar extremer te worden.
De officiele Westerse organisaties die Iran onderzocht hebben gaan wat verder dan giswerk; volgens hun is Iran compleet gestopt...quote:Op zondag 30 maart 2008 19:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat Iran aan een atoombom zou werken is trouwens giswerk, daar is geen bewijs voor. Gaarne niet meer met dit soort 'feiten' komen. Van Irak mogen we nu wel eens leren.
Er zijn een heleboel landen absurd en ophitsend, maar als ik dit topic zo doorlees krijg ik de indruk dat je, als je kritiek wil leveren, tegelijk ook alle kwaad in de wereld moet bekritiseren.quote:Op zaterdag 29 maart 2008 11:14 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat heet ophitsend? Iran beschuldigt Nederland van een complot tegen het Midden-Oosten. De VS beschuldigd Irak van het bezitten van massavernietigingswapens. Beide aantoonbaar niet waar. Wat dat betreft zijn beide landen even absurd en ophitsend.
Whahaha, wat een belachelijk nonsens. Of alles of niets.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:17 schreef leefmeuit het volgende:
in mijn optiek kun je twee dingen doen:
A) je grijpt overal in waar ellende is en mensenrechten worden geschonden. ingrijpen doe je keihard met legers en neemt een bloedige strijd op de koop toe.
B) je doet niks, ook geen druppels op de gloeiende plaat, en je bericht nooit meer over dafur of iran en sluit elk contact af.
Helemaal mee eens. Tegelijkertijd kunnen ze er in één klap wel aan bijdragen. Door bijvoorbeeld Iran te bezetten...quote:Op zondag 30 maart 2008 21:33 schreef lightbearer het volgende:
Westerse legers kunnen toch niet in één klap alle wereldproblematiek oplossen?
Oef ja, dat zou een erg domme fout zijn.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:40 schreef Monidique het volgende:
Tegelijkertijd kunnen ze er in één klap wel aan bijdragen. Door bijvoorbeeld Iran te bezetten...
Of dit zo is valt sterk te betwijfelen. De media-aandacht voor Iran is wel extreem toegenomen. In mijn ogen propaganda om nu al steun te verzamelen voor een inval in Iran in de toekomst. Waarom? Olie.quote:Op zondag 30 maart 2008 19:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Spreek ik ergens op dit forum mijn goedkeuring uit over Noord-Korea dan? Of stel ik dat Noord-Korea minder ernstig is dan China, Iran, of welk ander land dan ook? Je kunt hier ook gaan praten over Wit-Rusland, bijvoorbeeld. Nog zo'n land. Maar als je naar Noord-Korea kijkt, zie je de laatste jaren wel een voorzichtige verbetering, zeker als je naar de verstandhouding met Zuid-Korea kijkt. Er is dus sprake van enige beweging. Iran lijkt echter alleen maar extremer te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |