abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:53:20 #276
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58061110
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:01 schreef Terecht het volgende:
Maak daar maar 3 biljoen van, voor de rest heb je helemaal gelijk idd. Die 3 biljoen had zóvéél beter besteed kunnen worden.
Ik moest het even opzoeken. 3.000.000.000.000. Zoveel dus.
Holy fuck. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:07:08 #277
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_58061327
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:53 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik moest het even opzoeken. 3.000.000.000.000. Zoveel dus.
Holy fuck. .
Ach, tis nog niet eens een kwart van het Amerikaanse BNP, een schijntje dus!

Wat je met die 3 biljoen ook had kunnen doen...
pi_58061690
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 08:14 schreef Xith het volgende:
Sorry hoor maar jou argumenten zijn in dit topic al tig keer onderuit gehaald maar je blijft eroverheen lezen. Niemand, niemand hier is een fan van Ahmahdinejad, echter zijn we wel zo wijs om 1. in te zien dat er ergere gebieden op aarde zijn waar je, met minder geld en minder moeite, meer mensen kan redden. 2. Lering te scheppen uit het Irak debacle, waar de bevolking een stuk (dit is nog te mild) slechter uit is gekomen sinds de 'Coalitie van de gewilligen' onder leugens het land binnenviel en nu al voor 3 triljard aan kosten gaat opleveren. Voor een Fractie van die kosten zat heel de wereld nu met schoon irregratie water!

Dus het enigste punt die je kan maken is claimen dat je voor:

-...nog hogere kosten dan de 3 triljard van Irak,
-...mensen in Iran de ondergang in wilt gooien,
-...en dat je mensen die het erger hebben en in grotere aantallen zijn geen prioriteit wilt geven.

Misschien wil je uitleggen waarom je zo op Iran fixeert, en niet op andere (ergere) dictatorlanden en/of gebieden in nood, en aub niet met de drogreden 'want dit is het topic voor Iran, niet die andere gebieden'.
Dat er mogelijk ergere gebieden zijn dan Iran, blijf ik een vrij zwak argument vinden. Er zijn vast mensen op deze planeet die het slechter hebben dan de gemiddelde inwoner van Iran, dat trek ik niet in twijfel, maar de vraag is dan wel hoe je daar naar wilt kijken. Heeft iemand die honger lijdt door extreme droogte het slechter dan iemand die zijn huis en bezittingen is kwijtgeraakt door een tsunami? Heeft een lid van de Russische oppositie een veilig leven? Valt er in Iran normaal te leven? Vast wel, zo lang je maar braaf doet wat het extremistische bewind wil. Hoe wil je een dergelijke vrijheidsbeperking waarderen ten opzichte van natuurrampen en dergelijke? Dat is verdomd lastig. Wat je *wel* kunt vaststellen zijn de grove mensenrechtenschendingen in Iran, waarover onafhankelijke organisaties als Amnesty elk jaar weer berichten.

De redenen om specifiek op Iran te fixeren, is gelegen in het extremistische moslimbewind in dat land. De invloed van dat bewind blijft namelijk niet tot het eigen land beperkt. Er zijn serieuze aanwijzingen dat het Iraanse bewind een vinger in de pap heeft wat betreft de onrust en aanslagen in Irak. Verder ageert Iran nadrukkelijk tegen het vrije westen en ziet een extremist als Ahmadinejad maar één manier waarop er in vrede met het westen kan worden samengeleefd: als wij ons allemaal tot de islam bekeren. Verder blijft het dubieus wat Iran precies uitspookt op het gebied van hun atoomprogramma. Mogelijk is dat vreedzaam, mogelijk ook niet. Bovendien zien we een grote stroom vluchtelingen Iran verlaten (ook een teken ergens van), worden hervormingsgezinde politici stelselmatig van kieslijsten geweerd bij wat men 'verkiezingen' noemt. En het meest recent voorbeeld van 'pseudo-nieuws' volgens sommigen, namelijk dat er honderden kinderen van pakweg 6-8 jaar worden gedrild tot haatpredikers die straks klaar staan om als martelaar 'voor Allah' te sterven, is ook veelzeggend.

Was Nederland de plek op de wereld waar je in 1944 het allerslechtst ter wereld kon vertoeven? Geen idee. Kennelijk zijn er toch mensen geweest die het verstandig vonden om ons te bevrijden van de Duitsers, die onder meer aan rassenzuivering deden. Iran - ontkenners van de Holocaust - voert een vergelijkbaar bewind, alleen dan gericht op alles wat niet-islam is.

Ik lees heus niet om je argumenten heen. Ik weet dat er bloed kleeft aan de handen van de VS en dat dat land zo hypocriet als de pest is. Ik weet ook dat een oorlog/inval veel geld kost. Maar ik zie echter ook de gevaren EN potentiële gevaren die uitgaan van het huidige Iran.
pi_58065240
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 10:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat er mogelijk ergere gebieden zijn dan Iran, blijf ik een vrij zwak argument vinden. Er zijn vast mensen op deze planeet die het slechter hebben dan de gemiddelde inwoner van Iran, dat trek ik niet in twijfel, maar de vraag is dan wel hoe je daar naar wilt kijken. Heeft iemand die honger lijdt door extreme droogte het slechter dan iemand die zijn huis en bezittingen is kwijtgeraakt door een tsunami? Heeft een lid van de Russische oppositie een veilig leven? Valt er in Iran normaal te leven? Vast wel, zo lang je maar braaf doet wat het extremistische bewind wil. Hoe wil je een dergelijke vrijheidsbeperking waarderen ten opzichte van natuurrampen en dergelijke? Dat is verdomd lastig. Wat je *wel* kunt vaststellen zijn de grove mensenrechtenschendingen in Iran, waarover onafhankelijke organisaties als Amnesty elk jaar weer berichten.

De redenen om specifiek op Iran te fixeren, is gelegen in het extremistische moslimbewind in dat land. De invloed van dat bewind blijft namelijk niet tot het eigen land beperkt. Er zijn serieuze aanwijzingen dat het Iraanse bewind een vinger in de pap heeft wat betreft de onrust en aanslagen in Irak. Verder ageert Iran nadrukkelijk tegen het vrije westen en ziet een extremist als Ahmadinejad maar één manier waarop er in vrede met het westen kan worden samengeleefd: als wij ons allemaal tot de islam bekeren. Verder blijft het dubieus wat Iran precies uitspookt op het gebied van hun atoomprogramma. Mogelijk is dat vreedzaam, mogelijk ook niet. Bovendien zien we een grote stroom vluchtelingen Iran verlaten (ook een teken ergens van), worden hervormingsgezinde politici stelselmatig van kieslijsten geweerd bij wat men 'verkiezingen' noemt. En het meest recent voorbeeld van 'pseudo-nieuws' volgens sommigen, namelijk dat er honderden kinderen van pakweg 6-8 jaar worden gedrild tot haatpredikers die straks klaar staan om als martelaar 'voor Allah' te sterven, is ook veelzeggend.

Was Nederland de plek op de wereld waar je in 1944 het allerslechtst ter wereld kon vertoeven? Geen idee. Kennelijk zijn er toch mensen geweest die het verstandig vonden om ons te bevrijden van de Duitsers, die onder meer aan rassenzuivering deden. Iran - ontkenners van de Holocaust - voert een vergelijkbaar bewind, alleen dan gericht op alles wat niet-islam is.

Ik lees heus niet om je argumenten heen. Ik weet dat er bloed kleeft aan de handen van de VS en dat dat land zo hypocriet als de pest is. Ik weet ook dat een oorlog/inval veel geld kost. Maar ik zie echter ook de gevaren EN potentiële gevaren die uitgaan van het huidige Iran.
Juist en van wie komt de informatie dat Iran in Irak bezig is?
En de andere informatie?

En met jou oplossing kun je garanderen dat alles dan opgelost is in Iran en dat het allemaal 10 maal beter gaat dan in Irak en Afghanistan?
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_58066848
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:09 schreef Sp00k13 het volgende:
Juist en van wie komt de informatie dat Iran in Irak bezig is?
En de andere informatie?

En met jou oplossing kun je garanderen dat alles dan opgelost is in Iran en dat het allemaal 10 maal beter gaat dan in Irak en Afghanistan?
De informatie komt van uiteenlopende bronnen. Garanderen kun je nooit iets. Je kunt wel iets proberen, namelijk terroristen uitroeien. Als het daadwerkelijk zo is dat terroristen in Irak en Afghanistan worden 'gevoed' vanuit Iran, zou het een goede zaak zijn om die 'voedingslijn' af te breken. Daardoor zijn ze beter te verslaan en groeien de kansen op stabiliteit in Irak en Afghanistan.
pi_58067621
Yep. We hoeven alleen maar even Iran aan te vallen en de kansen op stabiliteit groeien enorm in Irak en Afghanistan.
pi_58067795
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De informatie komt van uiteenlopende bronnen. Garanderen kun je nooit iets. Je kunt wel iets proberen, namelijk terroristen uitroeien. Als het daadwerkelijk zo is dat terroristen in Irak en Afghanistan worden 'gevoed' vanuit Iran, zou het een goede zaak zijn om die 'voedingslijn' af te breken. Daardoor zijn ze beter te verslaan en groeien de kansen op stabiliteit in Irak en Afghanistan.
Uit 912912712781217201 onderzoeken is gebleken dat na de inval in Irak er alleen maar méér terroristen zijn gekomen
  dinsdag 15 april 2008 @ 15:30:59 #283
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58067799
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:19 schreef Monidique het volgende:
Yep. We hoeven alleen maar even Iran aan te vallen en de kansen op stabiliteit groeien enorm in Irak en Afghanistan.
Het verzet in Irak en Afghanistan heeft weinig te maken met Iran. Zonder Iraanse steun kunnen ze evengoed opereren.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 15 april 2008 @ 16:19:51 #284
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_58068626
quote:

[..]

Misschien is het interessanter om te kijken waarom mensen terrorist worden. Dat is nog efficiënter dan de "voedingslijn" af te breken. Het verleden leert namelijk dat ze altijd wel weer een andere "voedingslijn" vinden als ze een reden hebben om terrorist te blijven/te worden. Die reden vinden is veel beter.
lege ton
pi_58071037
quote:

[..]

Eerst was het nog zo en nu is het als.
Die stabiliteit heeft niets te maken met Iran maar met de manier van "vrede" brengen.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
  dinsdag 15 april 2008 @ 18:49:48 #286
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58071234
quote:

[..]

"Must.. kill.. all.. humans.. *beep*.."

Je hebt voedingslijn en voedingsbodem. Voedingslijn voor terroristen zal er altijd wel zijn, zolang er mensen zijn. Voedingsbodem is heel wat anders, en een stuk lastiger. Want als je er wat aan doet wordt je, voordat je het weet, beticht van 'zwichten voor terroristen'.

Bin Laden viel het WTC aan omdat hij het niet grappig vond dat er allerlei dictators in het midden-Oosten gesteund worden door het Westen. In plaats van daar wat aan te doen, vielen we Afghanistan aan en gingen we golven met de dictators. Een blijvend recept voor "terroristen". Die inval in Irak was ook een aardige voedingsbodem. Zo zou je kunnen zeggen dat elke vorm van dwingende of benadelende bemoeienis een voedingsbodem voor weerstand is. Een uitvloeisel van weerstand is dan weer terrorisme.

Maar alles bij elkaar, blijft het lastig.

[ Bericht 19% gewijzigd door Yildiz op 15-04-2008 18:57:48 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58071979
quote:
De informatie komt van uiteenlopende bronnen.
Zoals ? De Amerikanen zeggen dat ze het uit meerdere bronnen hebben, en dat geloof jij, klakkeloos ? Ze worden aan alle kanten tegen gesproken aangaande die atoombom dus gooien we het maar over een andere boeg .. we hebben uit meerdere bronnen, 'insiders' en zo, gehoord dat 'blabla' ?
In de tussentijd heb jij het maar uit een bron gehoord, het is immers voor ons niet na te gaan of die 'insiders' echt bestaan of uit de zoveelste grote duim komen, niet waar ?
quote:
Garanderen kun je nooit iets. Je kunt wel iets proberen, namelijk terroristen uitroeien.
Op basis van dat argument kunnen de Amerikanen met hun patriot-act inmiddels elk land binnenvallen .. incluis Nederland
quote:
Als het daadwerkelijk zo is dat terroristen in Irak en Afghanistan worden 'gevoed' vanuit Iran, zou het een goede zaak zijn om die 'voedingslijn' af te breken. Daardoor zijn ze beter te verslaan en groeien de kansen op stabiliteit in Irak en Afghanistan.
Als het zo is ? Maar wat nou als het niet zo is ? Net zoals er geen WMD's waren in Irak ? Oeps, foutje, en sorry dat jullie land een puinhoop is en al die dooien en zo, maar hé, jullie zijn nu wel vrij hoor ?!?

En stabiliteit, me hoela, na Iran hebben we ook nog Syrië .. en SA kijkt glimlachend toe, reken maar dat die blij zijn hoe de regio klaar wordt gestoomd door hun 'bondgenoten' voor de islam a lá SA
pleased to meet you
pi_58078878
quote:

[..]

Nou noem eens een aantal bronnen, zeker dezelfde bronnen die ook werden gebruikt om Irak binnen te vallen. Wake up! Hoezo terroristen
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_58110823
Tja, Amerikaanse bronnen zijn per definitie niet te vertrouwen. We vertrouwen liever op de uitspraken van holocaust-ontkenner Ahmadinejad:
quote:
Ahmadinejad twijfelt aan 11 september
De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft woensdag voor de derde keer binnen een week vraagtekens geplaatst bij de aanslagen van 11 september 2001. Hij trok het dodencijfer, wie er achter zou hebben gezeten en wat zich precies heeft afgespeeld in twijfel. De aanslagen waren voor de Verenigde Staten een voorwendsel om Afghanistan en Irak binnen te vallen, zei hij in een op de televisie uitgezonden toespraak in de Iraanse stad Qom. In het verleden heeft Ahmadinejad gezegd dat de aanslagen het gevolg waren van 'mismanagement en inhumaan management van de wereld door de VS'.
Die man spoort toch echt niet.
pi_58110884
pi_58111084
quote:
Op donderdag 17 april 2008 13:36 schreef Elfletterig het volgende:
Tja, Amerikaanse bronnen zijn per definitie niet te vertrouwen. We vertrouwen liever op de uitspraken van holocaust-ontkenner Ahmadinejad:
Je mag (misschien wel moet) altijd je vraagtekens zetten als er sprake is van anonieme bronnen. journalisten zijn ook maar mensen met al hun gebreken. Mis informatie is al zo oud als de mensheid.
quote:
Die man spoort toch echt niet.
Ach, even op internet zoeken en je komt weet ik veel hoeveel complottheorien tegen met allemaal hun eigen gelovers. Laat die man nou net een complottheorie liefhebber zijn. Waarom maak je je daar zo druk om wat ammehoela daar over denkt.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58111690
Boris, de complottheorie is nog tot daar aan toe, maar zoals je kunt lezen, trekt Ahmadinejad zelfs in twijfel wat zich heeft afgespeeld en wat het dodencijfer is. Die mensen die uit de wolkenkrabber naar beneden vielen, waren zeker stuntmensen?

En de reden waarom ik me druk maak, is dat deze 'ammehoela' niet zomaar één of andere gek uit een gesticht is, maar de president van Iran. Hij ontkent bijvoorbeeld ook dat er homo's in zijn land wonen en hij ontkent de holocaust.
pi_58111749
Zo heb je ook presidenten die de wetenschap rondom klimaatverandering bagatelliseren of ontkennen dat er honderdduizenden doden zijn gevallen in een burgeroorlog, maar dat is nog geen reden dat land binnen te vallen...
pi_58111992
On-topic:
quote:
Fifteen British troops who were held by Iran for two weeks last year were in disputed waters when they were captured, not in Iraqi waters as the government had publicly claimed, The Times reported Thursday.

Citing documents released by the defence ministry under Freedom of Information laws, the newspaper said the contingent of Britons was captured because the US-led coalition in Iraq had unilaterally designated a maritime boundary for Iraq and Iran without informing the latter.
http://news.yahoo.com/s/a(...)niranmilitarysailors
pi_58112257
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:14 schreef Elfletterig het volgende:
Boris, de complottheorie is nog tot daar aan toe, maar zoals je kunt lezen, trekt Ahmadinejad zelfs in twijfel wat zich heeft afgespeeld en wat het dodencijfer is. Die mensen die uit de wolkenkrabber naar beneden vielen, waren zeker stuntmensen?
Ja en? Waarom maak jij je zo druk om wat meneer ammehoela allemaal gelooft. Als hij dat geloooft prima. Laat hem lekker geloven dat het zo is. De meerderheid van de mensen weet wel beter, ook in Iran waar ze ook gewoon internet hebben.
quote:
En de reden waarom ik me druk maak, is dat deze 'ammehoela' niet zomaar één of andere gek uit een gesticht is, maar de president van Iran. Hij ontkent bijvoorbeeld ook dat er homo's in zijn land wonen en hij ontkent de holocaust.
Allemaal schone schijn voor de buitenwereld. Dat jij je zo laat opjutten daardoor is echt ongelovelijk. Laat die mensen in Iran lekker met rust en laten we ons eens druk gaan maken om problemen om de hoek die we veel makkelijker kunnen oplossen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Boris_Karloff op 17-04-2008 14:51:16 ]
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_58112426
Ik laat me niet opjutten, want ik zit veilig in Nederland. Ik zie alleen dat de situatie in Iran alleen maar verder verslechtert in de richting van het extremisme. Een staat die op Islamitische leest is geschoeid, is nog tot daar aan toe, maar Iran zie je stukje bij beetje steeds extremer worden. Zie de uitspraken van Ahmadinejad, die zich opstapelen. Zie het gestegen aantal executies (waaronder minderjarigen) zoals Amnesty heeft bericht, zie het nieuwsbericht over de 8-jarige haatprediker, waarvan er honderden worden gedrilld in Iran. Ik zie een tendens, terwijl jij rustig verder slaapt.
pi_58112467
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik laat me niet opjutten, want ik zit veilig in Nederland. Ik zie alleen dat de situatie in Iran alleen maar verder verslechtert in de richting van het extremisme. Een staat die op Islamitische leest is geschoeid, is nog tot daar aan toe, maar Iran zie je stukje bij beetje steeds extremer worden. Zie de uitspraken van Ahmadinejad, die zich opstapelen. Zie het gestegen aantal executies (waaronder minderjarigen) zoals Amnesty heeft bericht, zie het nieuwsbericht over de 8-jarige haatprediker, waarvan er honderden worden gedrilld in Iran. Ik zie een tendens, terwijl jij rustig verder slaapt.
Jij ziet wat de media jou willen laten geloven en baseert daar je mening voor iedereen in een land op. Ik heb in het begin een paar boeken aangekaart. Ga die eens lezen. Daarna praten we wel weer.
pi_58112602
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:50 schreef Elfletterig het volgende:
We weten ook weer wat je wilt
pi_58112977
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jij ziet wat de media jou willen laten geloven en baseert daar je mening voor iedereen in een land op. Ik heb in het begin een paar boeken aangekaart. Ga die eens lezen. Daarna praten we wel weer.
Sorry hoor, maar de uitspraken die ik aanhaal, zijn niet afkomstig van de plaatselijke dorpsgek, maar van de president van het land. De woorden komen uit zijn mond. De uitspraak dat er geen homo's zijn in Iran heb ik hem toch ook letterlijk zelf ZIEN zeggen. Hoezo 'wat de media jou willen laten geloven?'- Heb je eigenlijk die reportage GEZIEN over de 8-jarige haatzaaier?

Wat je nu eigenlijk beweren? Dat deze hele reportage in scene is gezet ofzo?
quote:
Op donderdag 17 april 2008 14:58 schreef De_Ananas het volgende:
We weten ook weer wat je wilt
Fijn dat je een paar woorden uit mijn tekst vet hebt gemaakt, maar wat je verder bedoelt, is mij compleet onduidelijk. Voor de goede orde: ik zie liever helemaal geen inmenging van religie en politiek. Ik wijs op de tendens dat Iran steeds extremistischer wordt. Maar dat is niet iets wat ik WIL ofzo...
pi_58113084
Je spreekt farsi?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')