abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:19:40 #1
158452 IQM
I am the one
pi_57664869
Ja, hoi.

Ik heb last van dubbele dubbele aanhalingstekens.
' = bij mij ''
"" = bij mij ""

En nu heb ik al uren gegoogled, dus kom niet aanzetten met Control+Shift en Alt+Shift-praatjes.
Ik heb wel een paar sites gevonden waarop iets over een keylogger oid werd verteld (en de dubbele dubbele aanhalingstekens zijn te verklaren, omdat die keyloggers niet zijn ingesteld op Nederlandse toetsenbordinstellingen ofzo). Ik heb vanmiddag m'n pc al grondig gescand, maar niks gevonden, of althans, het probleem bestaat nu nog steeds.

Dusse... HELP?
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 01:20:13 #2
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57664873
Ik snap die dingen niet...is er een spellings controle prog dat dit ff kan invullen?
plies
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_57664955
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:19 schreef IQM het volgende:
Ja, hoi.

En nu heb ik al uren gegoogled, dus kom niet aanzetten met Control+Shift en Alt+Shift-praatjes.
Ik zou het niet weten sorry, maar jij hebt mij zojuist hiermee geholpen want al mijn leestekens waren in de war.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_57664993
En wat gebeurd er als je een ander toetsenbord op aan sluit?
So we just called him Fred too
pi_57665089
Tvp. Heb 't zelfde probleem. (Of beter gezegd: Heb ''t zelfde probleem)
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57665675
kijk eens onder toenstenbordinstellingen: kan je je taal en toestenbordindeling instellen. Engels (Verenigde Staten) doet precies wat je intikt; "e intikken wordt ook daadwerkelijk "e. Verenigde Staten (Internationaal) heeft als gevolg dat "e intikken een ë oplevert.

Toegegeven; dat zijn nou net die kleine instellingen die zn tijd verdomde irritant kunnen zijn, niet in de laatste plaats omdat je niet 1, 2, 3 weet waar je die instellingen zoeken moet.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:32:50 #7
158452 IQM
I am the one
pi_57669592
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 03:22 schreef harrypiel het volgende:
kijk eens onder toenstenbordinstellingen: kan je je taal en toestenbordindeling instellen. Engels (Verenigde Staten) doet precies wat je intikt; "e intikken wordt ook daadwerkelijk "e. Verenigde Staten (Internationaal) heeft als gevolg dat "e intikken een ë oplevert.

Toegegeven; dat zijn nou net die kleine instellingen die zn tijd verdomde irritant kunnen zijn, niet in de laatste plaats omdat je niet 1, 2, 3 weet waar je die instellingen zoeken moet.
Ja, maar dat is juist het probleem: dat is het probleem niet.
Als het aan mijn toetsenbordtaalinstellingen had gelegen, had ik het wel kunnen oplossen ('t is net als met Control + Shift/Alt+shift)

P.S.
Om de een of andere vagen reden heb ik er vandaag, computer net opgestart, geen last meer van.
Daar ben ik natuurlijk blij mee, maar voor hetzelfde geld komt het morgen weer terug... Ik weet dus nog steeds niet wat het probleem is/was.
Scio Melius
Gelul.
pi_57689002
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef IQM het volgende:

[..]

Als het aan mijn toetsenbordtaalinstellingen had gelegen, had ik het wel kunnen oplossen ('t is net als met Control + Shift/Alt+shift)
[ afbeelding ]

P.S.
Om de een of andere vagen reden heb ik er vandaag, computer net opgestart, geen last meer van.
Daar ben ik natuurlijk blij mee, maar voor hetzelfde geld komt het morgen weer terug... Ik weet dus nog steeds niet wat het probleem is/was.
Dat is niet wat je in eerste instantie vroeg
pi_57689056
Even dit topic kapen: Ik ben mijn aanhalingstekens kwijt... Ze staan wel op het toetsenbord, maar als ik ze wil gebruiken geven ze niet thuis. Gisteren deed alles het nog normaal, maar nu dus niet meer. PC heeft een Engelse XP en staat ingesteld op US International.

Als ik een keylogger aanzet, zie ik vreemd genoeg wel dat er aanhalingstekens worden ingetoetst, maar ze verschijnen niet in mijn oorspronkelijke tekst, wel in de log. Dus het keyboard is niet defect. Is er vorige week toevallig een mislukte update uitgebracht of zo?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_57689093
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:21 schreef harrypiel het volgende:

[..]

Dat is niet wat je in eerste instantie vroeg
Maar wat ie in eerste instantie vroeg is wel nog steeds mijn probleem. En bij mij zit het niet in de taal- of landinstellingen. Iemand nog meer suggesties?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_57689217
zomaar even een wilde suggestie; staat er niet iets van plak-, filter- of schakeltoetsen geactiveerd bij Toegangelijkheid? Zou het anders ook niet weten.
pi_57689272
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:31 schreef harrypiel het volgende:
zomaar even een wilde suggestie; staat er niet iets van plak-, filter- of schakeltoetsen geactiveerd bij Toegangelijkheid? Zou het anders ook niet weten.

Ik heb het pas sinds er een nieuw moederbord (+nieuwe xp-installatie) in m'n computer zit, daarvoor had ik met hetzelfde toetsenbord en verder dezelfde hardware geen probleem. Iemand daar iets mee kan.
pi_57689412
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:34 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik heb het pas sinds er een nieuw moederbord (+nieuwe xp-installatie) in m'n computer zit, daarvoor had ik met hetzelfde toetsenbord en verder dezelfde hardware geen probleem. Iemand daar iets mee kan.
Terug naar het oude toetsenbord dan, of kijken of er al een nieuwere versie van de toestenbord driver is uitgekomen. Overgiens verfoei ik dat soort hypermoderne multifunctionele overladen-met-allelei-in-de-weg-zittende-tierelantijntjes toetsenborden. Dan krijg je van die toestanden dat in Explorer op F3 rammen opeens Internet Explorer opent ipv het zoekvenster te openen .
pi_57689533
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:42 schreef harrypiel het volgende:

[..]

Terug naar het oude toetsenbord dan.
Dit is nog steeds het oude, geweldige, perfecte toetsenbord
pi_57689607
system restore naar een punt van voor het installeren van het nieuwe toetsenbord al geprobeerd?
  zaterdag 29 maart 2008 @ 01:55:56 #16
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_57689641
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:32 schreef IQM het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

P.S.
Waarom is jouw screenshot zo wazig? Ik heb ook ClearType aan, maar zo wazig als op de screenshot is 't niet bij mij.
2000 light years from home
pi_57689715
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 01:53 schreef harrypiel het volgende:
system restore naar een punt van voor het installeren van het nieuwe toetsenbord al geprobeerd?
Het is een nieuw moederbord en een nieuwe XP-installatie. Dat gaat 'm niet worden........
pi_57690007
Note to self: hallo harrypiel, wel wakker blijven na de avondshift ja ?

mss wil het flashen van het mobo met een nieuwe versie van het BIOS helpen (zie site Mobo-bouwer) . Bugs in het BIOS kunnen een PC hele rare dingen laten doen
  zondag 9 november 2008 @ 14:21:51 #19
158452 IQM
I am the one
pi_63073501
DIKKE VETTE SCHOP!

Ik ben er nu achter gekomen dat het een probleem met mijn zogenaamde 'dead keys' blijkt te zijn.

Nu weet ik echter nog steeds niet hoe ik het probleem oplos.
Scio Melius
Gelul.
pi_63073741
Een dead key betekend dat als je de ' en de e achter elkaar indrukt je de é krijgt. Na het indrukken van de ' verschijnt er geen teken op je scherm (de toets lijkt dood), maar de aanslag wordt onthouden voor toepassing op het eerstvolgende teken. Wil je alleen de ' hebben, dan moet je na het aanslaan van de ' een spatie doen.

Als je, omdat de ' niet verschijnt, er nog een keer op drukt, dan krijg je het teken tweemaal te zien: ''. Dit komt omdat de ' niet toe te passen is op de ' zelf, net zoals dat je de ' niet op de p kan zetten en je dan dus 'p krijgt.
  zondag 9 november 2008 @ 14:37:37 #21
158452 IQM
I am the one
pi_63073824
Ja, maar dát is het probleem niet.

' + e wordt bij mij é.
Maar als ik bijvoorbeeld emo.gif-smiley wil typen, dan pakt 'ie de ' niet.
: ' ) wordt bij mij : )
Als ik dus wil doen, moet ik telkens een extra spatie 'typen', omdat ik anders krijg.

Nog een (bijbehorend?) probleem:
Als ik het dakje boven de zes wil doen, krijg ik 'm automagisch twee keer: ^^

Why?!
Scio Melius
Gelul.
  zondag 9 november 2008 @ 14:38:56 #22
158452 IQM
I am the one
pi_63073853
Samenvatting:

' + e --> é
' + p --> 'p
' + ) --> )
^ --> ^^
Scio Melius
Gelul.
pi_63075111
Gebruik je Synergy (programma om toetsenbord/muis te delen met meerdere pc's)
  zondag 9 november 2008 @ 15:24:12 #24
158452 IQM
I am the one
pi_63075286
Euh, nee. Nooit van gehoord.
Scio Melius
Gelul.
pi_63075331
haal je keyboard instelling eens van dutch - US internationaal af en zet em eens op engels (UK/US) met indeling US
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')