abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57712834
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:07 schreef OllieA het volgende:

[..]
Overigens staat TS niet bekend om zijn gevoel voor humor, maar dit terzijde.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_57714802
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 01:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is een grap over zijn eigen naam. Wanneer horen we een grap over het leven van Mohammed. Waarom kan een cartoon niet en kan Monty Python: Life of Brian wel?

Moslims moeten gewoon nog even door een soort humor-emancipatie en kritiek-emancipatie denk ik.
Zo positief was het Christendom nou ook weer niet over die film
quote:
De film deed veel stof opwaaien en hij werd door sommigen gezien als een bespotting of belediging van het christendom. Het einde van de film, een scène waarin slachtoffers van een massale kruisiging waaronder Eric Idle en de hoofdfiguur Brian (gespeeld door Graham Chapman) een komisch liedje zingen (Always Look on The Bright Side of Life) speelde bij die protesten een belangrijke rol.

Verschillende Engelse gemeenten verboden aanvankelijk de vertoning van de film. Dat bleek echter weinig zoden aan de dijk te zetten, want mensen gingen naar gemeenten waar de film wel werd vertoond om hem daar te bekijken. In Ierland was de film gedurende acht jaar verboden, en in Noorwegen gedurende een jaar. Het Noorse verbod dreef de populariteit van de film in Zweden op, waar hij werd geadverteerd als "de film die zo grappig is dat de Noren hem verboden".

In Italië werd de film pas in 1990 voor het eerst uitgebracht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Monty_Python%27s_Life_of_Brian
pi_57716184
quote:
Op zondag 30 maart 2008 14:35 schreef DuranK het volgende:

[..]

Zo positief was het Christendom nou ook weer niet over die film
Misschien niet, maar ik kan me niet herinneren dat John Cleese 24/7 bewaking kreeg vanwege doodsbedreigingen uit Staphorst?
pi_57721096
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:29 schreef Fallen het volgende:

[..]

Niet geheel vergelijkbaar naar mijn idee.

Een profeet, heilige en/of god valt naar mijn idee te relativeren.
De miljoenen doden van de holocaust volgens mij niet...
Inderdaad is een vergelijking van niets natuurlijk.
Miljoenen doden daar ga je geen grapjes over maken.
Een kerel op een wolk met een lange baard waarvan sommige mensen denken dat het de grote heilige meneer is daar kan je best grapjes over maken.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')