abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2008 @ 21:56:14 #26
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57683435
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:35 schreef Eronymus het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp doet ie gegevens naar de server sturen als hij een block klaar heeft, ongeveer elke 1 a 2 minuten dus.... Als je op de SoB site kijkt bij user statistics zie je al resultaten... verder heb je ook al resultaten bij de stats staan: http://sob.qik.nl/stampede.php

Trouwens om je laptop wat efficienter te laten werken kun je zorgen dat hij minder vaak gegevens naar server stuurt hiervoor kun je een beta versie gebruiken, te vinden bij http://www.free-dc.org/forum/showthread.php?t=13812
Het is vrij simpel gewoon bestaande exe vervangen door deze exe en daarna verander je bij config de Freq van 1 naar 10... nu verstuurt hij pas als er 10 blocks zijn doorgerekend.
net gedaan en het werkt
en wat is daar efficienter aan dan? omdat ie minder vaak staat te wachten op de nieuwe? maar ophalen duurt dan weer langer?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 22:24:41 #27
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57684301
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:24 schreef gateway het volgende:
ik zie mezelf ook niet bij de stats trouwens?
ik zie je wel
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 28 maart 2008 @ 23:45:45 #29
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_57686350
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 22:24 schreef gateway het volgende:
ik zie mezelf ook niet bij de stats trouwens?
normale SoB stats: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1284376 (sta je als nieuw lid)
Stampede stats: http://sob.qik.nl/stampede.php

Betreft 't efficienter verhaal, (had het gezien in 't GoT topic) vaak verbinding maken met de server (na elk block) zou langzamer gaan dan 1x verbinding maken en dan meerdere blocken tegelijk versturen. Binnenhalen van gegevens doet hij niet pas als je aan een nieuwe test begint. Kijk ook maar eens naar je logfile

[ Bericht 27% gewijzigd door Eronymus op 28-03-2008 23:54:33 ]
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
  zaterdag 29 maart 2008 @ 07:06:25 #30
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57690942
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 23:45 schreef Eronymus het volgende:

[..]

normale SoB stats: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1284376 (sta je als nieuw lid)
Stampede stats: http://sob.qik.nl/stampede.php

Betreft 't efficienter verhaal, (had het gezien in 't GoT topic) vaak verbinding maken met de server (na elk block) zou langzamer gaan dan 1x verbinding maken en dan meerdere blocken tegelijk versturen. Binnenhalen van gegevens doet hij niet pas als je aan een nieuwe test begint. Kijk ook maar eens naar je logfile
k dankje voor de uitleg en de linkjes (vindt het maar onduidelijke stats of ligt dat aan mij?)
pi_57692028
Ik doe ook mee

User ID: 6663
Username: Kwarkie
pi_57692261
ID: http://www.seventeenorbus(...)r.mhtml?userID=14654
Name: FJD

Is er trouwens ook iets als dit wat meer op je GPU hangt? Met een 8800GT die grotendeels weinig doet heb ik ook daar nog genoeg over

Wel fijn dat je gewoon meerdere instances tegelijk kunt runnen. De applicatie blijft standaard op 1 core.

[ Bericht 12% gewijzigd door FJD op 29-03-2008 12:01:44 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zaterdag 29 maart 2008 @ 17:07:00 #33
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_57698353
Ik ben FOKSchaap sinds het begin altijd een beetje blijven volgen, zou leuk zijn als er weer eens wat meer leven in kwam.
Heb me zojuist dan ook voor het FoKSchaap stampede team aangemeld Helaas heb ik vrij weinig processorkracht tot mijn beschikking, maar alle beetjes helpen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:20:32 #34
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_57704202
Leuk dat er nog wat meer lui gaan meedoen

Ik heb even bij GoT gemeld dat Kwarkie en FJD voor Fok!schaap meedoen....
Verder had ik nog een berichtje naar Mamaschaap gestuurd, tis even afwachten of ze gaat meedoen.
  zaterdag 29 maart 2008 @ 21:22:52 #35
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_57704274
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:20 schreef Eronymus het volgende:
Ik heb even bij GoT gemeld dat Kwarkie en FJD voor Fok!schaap meedoen....

Verder had ik nog een berichtje naar Mamaschaap gestuurd of ze nog gaat meedoen...
deed die niet al mee dan?

Trouwens, op irc is een channel: #fokschaap

zaterdag 29 maart 2008 @ 21:49:17 #36
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_57704975
Huidige aantel leden per stampedeteam:

All your primes are belong to us ! - 18
Bearhunters - 18
Crew Roggelt Et Wiel - 21
FoKSchaap - 9
G.R.A.S.S. - 29
Seventeen or Cow - 22
Team Prime Ribeye! - 20
pi_57719654
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 21:49 schreef Eronymus het volgende:
Huidige aantel leden per stampedeteam:

All your primes are belong to us ! - 18
Bearhunters - 18
Crew Roggelt Et Wiel - 21
FoKSchaap - 9
G.R.A.S.S. - 29
Seventeen or Cow - 22
Team Prime Ribeye! - 20
De stampede teams zijn nu bevroren
pi_57731908
Nee, das niet waar, maar je kan je niet zelf meer aanmelden. Maar als er nog mensen zijn, dan kunnen ze via een admin aangemeld worden...

Sterker nog... Fok! leden kunnen zich de hele stampede nog aanmelden voor het FoK!Schaap Stampede team! Dus hou je vooral niet in!
pi_57732460
Is dat al bevestigt door de DPC crew?

Volgens de stampede regels is het namelijk zo dat je niet tijdens de stampede mag joinen.
(hoewel vorig jaar bij het Computer Idee team ook een uitzondering werd gemaakt)
pi_57732604
Officiele bevestiging niet... maar de mannen die er over gaan, geven aan dat er voor FoK! in dit opzicht in het verleden ook een uitzondering is gemaakt. Zal wel goed komen dus!

Nu nog wat meer mensen werven... wie o wie schrijft een fijne FP posting?
  maandag 31 maart 2008 @ 10:41:58 #41
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_57732664
Sorry. Mama moet afhaken voor deze stampede.

Mijn laptoppie mag niet gebruikt worden van de baas en al die andere fijne systeempjes kunnen we op dit moment niet bij. Misschien kan ik pogen mijn oude laptop weer op te lappen, maar met kappote grafische kaart werkt dat volgens mij ook niet echt.
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_57733548
Stampede 7: Help FoK!Schaap naar goud!

Maak plaats, zorg dat je niet op de route staat, anders wordt je omvergelopen en in de modder getrapt door een flinke horde koeien! Krachtkoeien, welteverstaan.

Het is namelijk weer zover. Het eigen Distributed Computing (DC) team van Tweakers.net, Dutch Power Cows (ookwel DPC), heeft weer een Stampede georganiseerd. Dinsdag 1 april (nee, dit is echt geen grap) wordt het startschot gegeven om voor de rest van die maand eens met z'n allen mee te stampen op 1 project. En ditmaal is dat Seventeen Or Bust (SoB) geworden.

SoB is een project waarbij wordt gezocht naar Sierpinski getallen. De theorie gaat namelijk dat er destijds een getal was genoemd, zijnde het laagste Sierpinski getal. Er waren echter nog 17 mogelijke kandidaten die lager zouden zijn. Dit vereist echter zoveel rekenkracht, dat het toen niet te doen was om dat uit te rekenen. Maar met de rekenkracht van thuiscomputers van tegenwoordig, is dat een heel stuk eenvoudiger geworden. Inmiddels zijn van die 17 getallen al 11 getallen volledig doorgerekend en afgeschreven. Zijn er dus nog 6 over om uit te rekenen.

En daar komt DPC om de hoek kijken. Momenteel staan we wereldwijd op de 2e plek, maar halen we nu dagelijks al makkelijk de eerste plek met het rekenwerk. De vooruitzichten zijn dan ook dat we voor het einde van april de eerste plek hebben overgenomen. De vraag is vooral, hoe snel? De output is de laatste week al dermate verhoogd (meer dan 2x zo groot als de rest van de maand, en meer dan 10x zo groot als het begin van dit jaar), dat het gissen wordt hoeveel kracht er zodadelijk nog bij gaat komen zodra de stampede daadwerkelijk van start gaat. Het staat in ieder geval al vast dat we onze spierballen weer eens flink zullen laten zien.

En om het allemaal nog spannender te maken, zijn er ook nog een 7-tal virtuele 'stampede' teams opgericht. Deze gaan onderling strijden om te kijken wie er aan het eind van de maand de meeste punten heeft weten te verzamelen.
Fok! doet mee met het team FoK!Schaap! En het is onze taak om de zes andere teams van tweakers.net te verslaan! Daarom zijn we op zoek naar zo veel mogelijk mede FoK!ers om deze Stampede een succes te maken!

Ook zin om mee te doen? Kijk dan even hier om te kijken hoe je de client kan installeren en meedoen met DPC. Voor meer informatie, zie ook het stampede draadje op het forum
pi_57733756
En, de tweakers teams worden onderling nog op gedeeld, tijdens de Stampede. Maar het FoK!Schaap team niet! Ook kunnen FoK!ers zich de hele Stampede nog aanmelden, en als je dan hier je id / username meldt, komt het helemaal goed!
  maandag 31 maart 2008 @ 11:58:55 #44
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_57734247
* KEESsie aanmeldt!!

KEESsie heeft nu ook 2 blauwe ´17´en in de taakbalk staan en heeft de aanvraag van nieuw werk bij WCG stopgezet.

user id: 14683
user: KEESsie
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
pi_57734485
Goed bezig KEESsie!

En de FoK!Schaap stampede stats staan on-line
pi_57734601
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:41 schreef Fjolle het volgende:

Mijn laptoppie mag niet gebruikt worden van de baas en al die andere fijne systeempjes kunnen we op dit moment niet bij. Misschien kan ik pogen mijn oude laptop weer op te lappen, maar met kappote grafische kaart werkt dat volgens mij ook niet echt.

@ Jamal

Goed artikel, nu maar hopen dat je het op de FP krijgt.
pi_57734645
Mja, ik heb het gesubmit... nu maar hopen dat het idd gepost wordt... Of kent iemand nog wat andere ingangen bij het FoK! team?

Ow... en de credits voor het artikel moeten naar Bubbles @ tweakers.net
pi_57734756
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:20 schreef Jamal het volgende:
Mja, ik heb het gesubmit... nu maar hopen dat het idd gepost wordt... Of kent iemand nog wat andere ingangen bij het FoK! team?

Ow... en de credits voor het artikel moeten naar Bubbles @ tweakers.net
iisschots heeft vorig jaar dacht ik een artikel op de FP gezet na overleg met de hoofdredactie.
alleen is de hoofdredactie inmiddels door andere personen overgenomen.
  maandag 31 maart 2008 @ 13:50:47 #49
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_57736243
Hold your horses, misschien lukt het alsnog
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
  maandag 31 maart 2008 @ 13:53:48 #50
12089 DukeBox
Lees de FAQ !
pi_57736308
quote:
Op maandag 31 maart 2008 10:41 schreef Fjolle het volgende:
Fjoole doet niet mee
statsbakker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')