wat goed! Ik ken echt maar weinig kinderen die dat etenquote:Op woensdag 9 april 2008 12:40 schreef Oblivion het volgende:
En Muck, kappertje lust hij wel, hij eet (vreet) immers toch ook die saus van de visboer?![]()
Vind alleen dat ei niet kloppen in het verhaal...
quote:RAVIGOTTESAUS en REMOULADESAUS. Wie het exacte verschil weet tussen deze drie mag het mij zeggen. De benamingen worden vaak door elkaar gebruikt als het gaat om een mayonaise-achtige saus die bijvoorbeeld bij gebakken vis en schaaldieren wordt geserveerd. Etymologisch ook interessant is de vraag: wat is een ravigotte? Bij Tartaarsaus wordt nog wel eens een geprakt hardgekookt eitje door de saus gemengd (hé bah), terwijl bij remouladesaus kappertjes gewenst zijn. Wat wij kunnen maken is een multiculti mix van deze drie: rasp een sjalotje (niet te klein) heel fijn en meng dit door het (verdunde) mayonaisemengsel. Voeg er vervolgens heel fijn gesneden augurk, een beetje 'nat' uit de pot augurken, wat kappertjes (+ 'nat'), en fijngesneden kervel aan toe. Voor de extremen onder ons mag dan ook dat geprakte eitje er nog wel doorheen. Geraffineerd wordt het als er een vleugje anijs door gaat: dit kan in de vorm van anijszaad, fijngesneden venkelblad, gestampte muisjes van De Ruyter, of een scheutje Pernod.
Ik weet niet of hij ze zo uit het potje eet hoor...!quote:Op woensdag 9 april 2008 12:43 schreef Muck het volgende:
[..]
wat goed! Ik ken echt maar weinig kinderen die dat eten
en van ei in remouladesaus heb ik ook nog nooit gehoord, eens kijken of ik hier geen mooi recept meer heb...
Op het pakje kibbeling. Daar staat dus ook op uit welke kruiden de mix is opgebouwd. Op zich wel duidelijk, je hoeft het alleen maar te onthoudenquote:Op woensdag 9 april 2008 12:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Maar heb je op een pakje kibbeling gekeken of alleen het pakje kruiden voor kibbeling?
Moet vanmiddag toch even naar de supermarkt, ik ga wel even checken!
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:21 schreef Oblivion het volgende:
Zal wel een hele reut zijn geweest, ik onthoud dat soort dingen ook niet echt.![]()
Zo, remouladesaus gemaakt...![]()
Is best te naggelen, alleen vind ik 'm te dun.(door alle sapjes van augurken en zo..)
Kwark erbij gedaan voor het gezonde effect...![]()
Hoeft meneer het niet, zit ui in...![]()
*handen in de lucht gooit...
Een eitje opkloppen, peper en oude kaas (of een kaas waar zoonlief tegen kan) er door heen en over de taart gieten.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:03 schreef Brighteyes het volgende:
Alleen voor het korstje bovenop zou het lastig kunnen zijn. Maar daar verzin je vast iets heel moois op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |