Heb je misschien ook iets van richthoeveelheden?quote:Op vrijdag 11 april 2008 15:42 schreef Oblivion het volgende:
knip
Hm, site kwijt... maar volgens mij was dit 'm: http://surinaamseten.nl/quote:
1 pak witbroodmixquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:01 schreef Oblivion het volgende:
Ik zou wel zelf bapao broodjes willen maken.
Pfoeh, daar vraag je me wat, ik ben een gooierd!quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:02 schreef Trusten het volgende:
[..]
Heb je misschien ook iets van richthoeveelheden?
Ziet er wel lekker uit, maar alles wordt klaar gemaakt met...pakjes waarvan ik de inhoud niet ken....quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hm, site kwijt... maar volgens mij was dit 'm: http://surinaamseten.nl/
quote:Op vrijdag 11 april 2008 22:48 schreef Oblivion het volgende:
Ik had al heel stiekem gehoopt dat jij langs zou komen, Trusten...
Want ik heb gelezen dat jij ze wel zelf maakt!
Heel hartelijk bedankt, kijk die pakjes met kruiden kan ik zelf wel erin frummelen....
Ik weet hoe je nasi maakt en met welke kruiden dus dat komt wel goed!
Helaas, 5 kruidenpoeder is een big nono...quote:Op vrijdag 11 april 2008 23:15 schreef Trusten het volgende:
[..]
Blij dat je er iets aan hebt...ik was gewoon effies vergeten in welk topic ik zat! Je kan ook wat experimenteren met kruiden, heb ook wel is 5 kruidenpoeder gebruikt...krijg je net dat typisch oosterse aparte smaakje...
MSG = Vetsin = E621 = Mononatriumglutamaatquote:Op zaterdag 12 april 2008 14:22 schreef Oblivion het volgende:
Ole, het is geen Vetsin wat er in kibbeling zit, maar MSG
Dan zou ik ze wel bakken, maar niet afbakken en ze dan invriezen denk ik, anders duurt het uren voor ze gaar zijnquote:Op zaterdag 12 april 2008 18:21 schreef Oblivion het volgende:
Ik kan het recept toch aanhouden en ze invriezen?
Hoef ik het ook maar eens in de zoveel tijd te maken.
Okay.quote:Op zaterdag 12 april 2008 19:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Dan zou ik ze wel bakken, maar niet afbakken en ze dan invriezen denk ik, anders duurt het uren voor ze gaar zijn
quote:Het hele punt is, je kan het wel toevoegen, net als zout, maar het komt van nature in heeel veel etenswaren voor. Heb hierboven een lijstje gepost, maar het zit in veel meer levensmiddelen, ook in grote hoeveelheden. (Erwten, oude kaas, droge worsten, hammen, zelfgetrokken boullion, (gedroogde) tomaten)
Ik denk dat als je een bijzonder schraal dieet hebt als je de stof wil vermijden, en zoals gezegt er is geen enkele reden voor. Van het zg Chinees restaurant effect is nooit aangetoont dat het veroorzaakt wordt door glutamaat, als het al zou bestaan. Er zijn zat andere oorzaken te bedenken maar iedereen geeft glutamaat de schuld.
Je kan bv denken aan slechte kookwijn, slechte hygiene, teveel (slecht) bier, teveel gegeten. Vast staat dat
1) glutamaten in heel veel levensmiddelen voorkomen van nature
2) Niet heel china barst van de koppijn
3) Er nog nooit objectief is aangetoont dat er een verband is
4) Het hele verhaal begon met een stukje geschreven door iemand die niets onderzocht maar gelijk glutamaat de schuld gaf dat hij koppijn had.
Zit natuurlijk ook wat inquote:http://www.familyhaven.com/health/ir-msg.html
Zoals je ziet staan daar gedegen bronnen bij en is het gebaseerd op dubbelblind onderzoek. Grappig dat er weer over chineese restaurants word begonnen, terwijl ik je er al op gewezen heb dat dit veel meer en plausibelere oorzaken kan hebben, voedselvergifitiging bv waar het op zou lijken. Lijkt mij dat je dan gewoon over voedselvergiftiging spreekt aangezien in alle onderzoeken blijkt dat glutamaat geen klachten veroorzaakt, maar het zeer duidelijk is dat slechte hygiene voedselvergiftiging veroorzaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |