abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58166631
hmm Pubmed en mijn oogheelkunde boeken en andere medische literatuur helpt in deze ook niet...
ben wel nieuwsgierig, laat je even weten als je meer info hebt Randa??
pi_58166891
Ik vraag het donderdag wel even aan de orthoptiste van Merlijn. Leuke vrouw, komt wel goed. Deze bril heb ik ook aangeschaft tijdens de borstvoedingsperiode van Merlijn en volgens mij ook een half jaar na de bevalling. Ben toen maar 0.25 achteruit gegaan, vrij standaard voor mij. Meestal schaf ik dan een nieuwe bril aan en zet hem pas op als ik mij eigen echt zat ben. Heb een bril een half jaar voor de zwangerschap van Merlijn aangeschaft en pas na de bevalling opgezet, omdat ineens mijn zicht veel slechter was. Mijn huidige bril ben ik pas tijdens de zwangerschap gaan dragen, had ik ook al een jaar liggen Maar dat wil niet zeggen dat ik wil weten wat mijn zicht is. Ga over een tijdje wel weer een keer ergens naar toen .
pi_58167113
Haal ik die naam weer even weg.
Variety is the spice of life
pi_58167918
AAAAAARGH!!
* vamperotica komt even binnen stormen

Sinds gister opeens weer ongesteld geworden...En niet zo'n beetje ook niet, compleet met enorme krampen! Het lijken haast wel weeėn...
Maar ook opeens veel minder melk, een monstertje wat de hele nacht zo'n beetje om het half uur heeft willen drinken en nu de hele dag al gefrustreerd is omdat ie er niet genoeg uit krijgt..( tenminste...zo lijkt het)

Hopelijk krijg ik de productie nog een beetje omhoog...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 20 april 2008 @ 11:56:31 #205
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58174648
owlet..als de schimmel bij mij van binnen zit, helpt die miconazol dan wel? Het lijkt mij dat het dan alleen de uitwendige spruw aanpakt, want het zit inmiddels ook wel uitwendig (m`n tepels zijn ontzettend gevoelig nu). Bij Saartje is echter nog steeds niks te zien maar ze drinkt wel enorm onrustig.
Kan er zo wanhopig om worden dat de huisarts niet wil behandelen als spruw..vrees dat het op een ruzie uit gaat lopen maar ik wil behandeld worden. Hij ondermijnt m`n borstvoeding op deze manier!
Saartje
pi_58175852
maneki, als je inwendige spruw hebt dan zou mijn gevoel zijn dat de miconazol niet de eerste keus zou zijn. Maar niet behandelen is nog slechter dus dan zou ik zelf in ieder geval uitwendig behandelen met thuiszorgmiddelen
  zondag 20 april 2008 @ 14:11:21 #207
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58177413
Maneki, ik heb ook inwendige spruw gehad, smeren hielp niet goed genoeg toen. Uiteindelijk kreeg ik Diflucan, dat hielp wel. Maar ik gok dat jouw huisarts daar niet aan wil.

Kan overigens dat verhaal over brillen aanschaffen na de zwangerschap niet verlengd worden door het geven van borstvoeding? Net zoals met bloedend tandvlees (de tandarts vraagt me of ik zwanger ben, nee, maar wel borstvoeding, ok, daarom dus!), dat hormoon blijft dat langer in je lijf?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 20 april 2008 @ 16:57:19 #208
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58182149
erzijn zeker geen andere manieren om aan diflucan te komen?
Saartje
pi_58182358
bevriende huisarts... weekend huisarts... andere huisarts van je praktijk..??
  zondag 20 april 2008 @ 17:13:04 #210
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58182485
tis hier ons-kent-ons...er is er niet een die achter de rug van een collega om wil gaan.
verdomme
Saartje
pi_58182933
maneki, kan je geen lactatiekundige in jouw regio bellen? Misschien heeft die ervaring met andere middelen, huisartsen in de regio die bereid zijn voor te schrijven bij dit soort (misschien bekende) gevallen.

Ik ga nog even verder broeden. What a mess..
  zondag 20 april 2008 @ 19:16:20 #212
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58185200
Ik ga morgen eerst nogmaals bij de huisarts proberen, heb ondertussen zere tepels en Saartje een parelmoerglans op haar lippen. Als hij nu nog zegt dat het geen spruw is trek ik hem aan zn stropdas over z`n bureau

Hij wilde me eerst AB voorschrijven maar ik heb liever eerst de antispruwbehandeling omdat het anders de bom natuurlijk echt barst.

Als hij me geen goede medicatie voor wil schrijven neem ik contact op met een lactatiekundige. Enorm bedankt voor het meedenken!
Saartje
  zondag 20 april 2008 @ 20:18:26 #213
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58186708
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 21:24 schreef p_iglet het volgende:
je mag tijdens het geven van borstvoeding bijvoorbeeld ook niet je ogen laten laseren

Klopt.
Heeft te maken met het feit dat het zichtvermogen bij zwangere of ontzwangerende dames niet altijd even stabiel is. Daarnaast kun je door de hormonen droge ogen krijgen waardoor het herstelproces na de behandeling negatief beinvloed zou kunnen worden. Het dragen van lenzen is daarom bijv. ook voor veel vrouwen lastig(er) tijdens de zwangerschap. En bepaalde medijcijnen die gebruikt kunnen worden voor, tijdens en na het laseren (bijv. valium, morfine) zijn ook niet aan te raden bij bv.

Randa, ik vind het juist best netjes van de opticien om je te waarschuwen dat de brilsterkte die nu bij je gemeten wordt over bijv. 1 jaar niet meer toereikend is. Eigenlijk raad ik je sowieso aan om je ogen niet door een opticien te laten meten, maar door een optometrist of oogarts die pupilverwijdende druppels mag gebruiken. Da's nl. de enige manier om betrouwbare metingen te verkrijgen.
.... met gevoel voor drama....
pi_58186849
Succes. Je zou hem *dit* nog onder zijn neus kunnen duwen.
Maar de vraag is of iemand een site over borstvoeding gelooft, ook al klopt de informatie daar met de informatie van Jack Newman, Thomas Hale en weet ik veel hoe veel experts.
pi_58186907
Heel veel sterkte Maneki morgenochtend! Ik zal aan je denken.

Misschien is het handig de verschijnselen van spruw even op een rijtje op papier, dan kan je de kluts niet kwijt raken.
  zondag 20 april 2008 @ 20:26:41 #216
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58186939
Ik ga morgen eerst een lactatiekundige raadplegen, desnoods op consult. Dan ga ik weer naar de huisarts en als die me weer niet wil helpen vraag ik via de verzekering bij welke huisarts is terecht kan voor een second opinion. Ik zit op het randje van een borstontsteking inmiddels
Als je fles of speen kapot is kun je nieuwe kopen, met borsten gaat dat zo lastig he?!
Saartje
  zondag 20 april 2008 @ 20:29:51 #217
593 sjak
Juffie Bloem
pi_58187019
Zo, ook hier zal ik af en toe weer komen neuzen...
Het gaat goed met de BV. In ieder geval, sinds vandaag weten we dat echt zeker. De eerste dagen viel Stijn maar af, hij kwam zelfs onder de kritische grens te zitten. En dat terwijl ik het idee had dat de voeding enorm goed op gang aan het komen was. Gisteren ben ik toen ook naast de voeding begonnen met wat extra afkolven (de eerste keer al 50 cc!) daardoor wist ik ook echt zeker dat er voldoende voeding was. Maar nog steeds viel Stijn af.
Vannacht was hij (weer) erg veel wakker en ik heb hem daardoor ook om de 2 uur aangelegd, we zijn vanochtend begonnen met het geven van de gekolfde melk en wat denk je....vanmiddag was hij maar liefst 170 gram aangekomen. Ik wist dat het goed was ergens, maar stiekem begon ik me toch wat zorgen te maken.
Inmiddels spuit de voeding eruit! Dus ik ben benieuwd wanneer hij weer op zijn geboortegewicht is.
Lekker douchen!
pi_58187113
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ga morgen eerst een lactatiekundige raadplegen, desnoods op consult. Dan ga ik weer naar de huisarts en als die me weer niet wil helpen vraag ik via de verzekering bij welke huisarts is terecht kan voor een second opinion. Ik zit op het randje van een borstontsteking inmiddels
Als je fles of speen kapot is kun je nieuwe kopen, met borsten gaat dat zo lastig he?!
Allemachtig (ik wilde zojuist nog zeggen dat een klacht indienen zeker gerechtvaardigd was. Dit is écht heel erg erg, en ontzettend ondermijnend voor je borstvoedingsperiode).
pi_58187164
Oh sjak, ik loop achter. Gefeliciteerd met Stijn! Wat is hij mooi
  zondag 20 april 2008 @ 20:41:56 #220
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_58187315
Sjak, wat goed!

Maneki, sterkte met deze hele situatie
Echt om pisnijdig van te worden...
.... met gevoel voor drama....
  zondag 20 april 2008 @ 20:55:44 #221
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58187719
Sjak dikke pluim!

En Maneki, volhouden hoor dit is echt te gek voor woorden!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58188073
Fijn om te horen, Sjak!
  zondag 20 april 2008 @ 21:11:15 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58188132
Maneki, wat een k*tzooi zeg Waardeloos zo'n huisarts IK hoop echt dat je morgen verder komt

Sjak, wat fijn dat Stijn nu wel goed aankomt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 april 2008 @ 21:20:06 #224
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58188347
Overigens.. ik dacht dat mijn borsten nu bij de derde wel aardig zindelijk waren. Dat ging ook 2,5 week hartstikke goed.. geen onverwachte natte plekken en ook 's nachts gewoon bloot kunnen slapen zonder natte lakens. De afgelopen 1,5 week toch weer lekkage Alleen weiger is nu om 's nachts met iets aan te gaan slapen, de snelste manier om er van af te komen. Erger zal het iig niet worden.. ik hoop maar dat mijn borsten snel doorhebben dat ze 's nachs gewoon om de vier uur geleegd worden en dat ze dat niet zelf hoeven te doen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 20 april 2008 @ 21:26:50 #225
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58188542
Lactatiekundige gebeld..die komt dinsdag langs. In de tussentijd m`n borsten insmeren met miconazol en gentiaanviolet bestellen om m`n tepels en Saartje mee te behandelen, óf via de huisartsenpost proberen om daktarin los te peuteren. Dat laatste is dus niet gelukt, assistente vond dat ik maar moest kolven zodat Saartje nog wat drinken binnenkrijgt. Dat geworstel aan de borst is ook allemaal maar niets en borstvoeding niet het heiligste der heiligen.
Het lijkt verdorie wel of ik de complete anti-borstvoedingslobby op m`n pad heb gekregen
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')