abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2008 @ 17:50:31 #26
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57718558
mmmm mama smaakt zo lekker...

I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 30 maart 2008 @ 17:52:48 #27
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57718597
!
Saartje
pi_57718865
Ticootje, wat lief!!!
Ik heb ook nog een mama, de witte motor plaatje:

Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 18:38:44 #29
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57719430
Drinkende baby's
.... met gevoel voor drama....
pi_57720140
práchtig
  zondag 30 maart 2008 @ 19:45:51 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57720948
20 minuten oud:

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57721738
quote:
Op zondag 30 maart 2008 19:45 schreef E.T. het volgende:
20 minuten oud:
[ afbeelding ]

*smelt*
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 30 maart 2008 @ 21:12:29 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57722882
En Nienke nog niet eens aangekleed
Heerlijke foto's

Soms mis ik het toch wel, hoor, borstvoeding geven...
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 30 maart 2008 @ 21:49:20 #34
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_57723875
Leuke bh webkim (ik heb m ook)

Lieve foto's, echt heel lief al die drinkende kindjes!

En ET, dat ziet er goed uit! Bij mij lukte het aanleggen helemaal niet toen ze net geboren was....
pi_57724515
Ach, wat lief allemaal die foto's!

En fijn dat de kindjes hier zo mooi groeien op jullie melk!

Hier gaat alles ook nog steeds goed...7 maand alweer.
Liande drinkt wel langer en wil nu twee borsten, kan dit op een productiedip duiden? Ze plast wel voldoende...
En ze bijt ook vaker, ik heb echt schrik iedere keer als ik haar aanleg. Voel al op voorhand die tandjes... brrrr.
pi_57725268
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:07 schreef Iksje het volgende:

Liande drinkt wel langer en wil nu twee borsten, kan dit op een productiedip duiden?
Waarom zou dit volgens jou een productiedip kunnen zijn? Ik ben daar echt nieuwsgierig naar
Want ik snap dat niet: als je kind goed drinkt, ook al is het langer en meer en ánders dan eerst en ze plast gewoon goed, waarom denk je dan aan een productiedip?

Ik denk dan eerder: ze wordt groter en ze kan steeds meer (misschien kan ze net wat nieuws?) en heeft dan meer nodig. Misschien is ze ook net met bijvoeding begonnen, dan gaan kindjes soms ook meer drinken tijdelijk .

Dat bijten is wel vervelend. Wanneer doet ze het? Aan het eind van de voeding of het begin (in beide gevallen stroomt de melk dan nog niet of minder hard). Als het aan het eind is dan deed ik altijd resoluut afkoppelen. Als ze het aan het begin doet: misschien even de tsr alvast opwekken en dan aanleggen?
Of als het anders is: even weer goed op aanleggen letten.

Ik vind de foto's echt mooi
Variety is the spice of life
pi_57726712
zeker! die nog natte haartjes van Nienke... schattig!
ik heb ook even een oudje erbij gezocht van Piets eerste drankje thuis. nog niet zo handig ondersteund e.d., aandoenlijk vind ik zelf. .
en dan wil ik Anna ook even showen. die was hier anderhalve week oud (jong).
  zondag 30 maart 2008 @ 23:39:20 #38
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_57727306
Mooi die foto`s Ikheb die bh ook trouwens
Saartje
pi_57729408
quote:
Op zondag 30 maart 2008 23:20 schreef bixister het volgende:
zeker! die nog natte haartjes van Nienke... schattig!
ik heb ook even een oudje erbij gezocht van Piets eerste drankje thuis. nog niet zo handig ondersteund e.d., aandoenlijk vind ik zelf. .
en dan wil ik Anna ook even showen. die was hier anderhalve week oud (jong).
Jeetje Bix Wat een bos haar heeft Anna daar al!
Hardloper.
IG @webkim
pi_57731141
oh hihi ik dacht even dat je over mijn bos hout begon . maar ze hadden allebei inderdaad al meteenflink wat haartjes bij de geboorte. Piet eigenlijk nog wel meer dan Anna, hoewel er bij hem ook weer meer uitgevallen is die eerste maanden.
  maandag 31 maart 2008 @ 09:36:11 #41
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_57731650
Haha, dat haar van Piet
Wat een lieve foto's Bix!
.... met gevoel voor drama....
pi_57734038
quote:
Op zondag 30 maart 2008 22:32 schreef nebelung het volgende:

[..]

Waarom zou dit volgens jou een productiedip kunnen zijn? Ik ben daar echt nieuwsgierig naar
Want ik snap dat niet: als je kind goed drinkt, ook al is het langer en meer en ánders dan eerst en ze plast gewoon goed, waarom denk je dan aan een productiedip?

Ik denk dan eerder: ze wordt groter en ze kan steeds meer (misschien kan ze net wat nieuws?) en heeft dan meer nodig. Misschien is ze ook net met bijvoeding begonnen, dan gaan kindjes soms ook meer drinken tijdelijk .

Dat bijten is wel vervelend. Wanneer doet ze het? Aan het eind van de voeding of het begin (in beide gevallen stroomt de melk dan nog niet of minder hard). Als het aan het eind is dan deed ik altijd resoluut afkoppelen. Als ze het aan het begin doet: misschien even de tsr alvast opwekken en dan aanleggen?
Of als het anders is: even weer goed op aanleggen letten.

Ik vind de foto's echt mooi

Omdat ze eigenlijk van bij de start genoeg had met 1 borst, zelfs een toetje wou ze niet. En nu wil ze dus ineens wel beide kanten. Ze drinkt ook meteen enthousiaster bij de tweede borst (want daar komt de melk dus terug vlot)
Ze kan sinds een week wel twee nieuwe dingen: zitten zonder steun en zich recht trekken. Bijvoeding is alweer een maand bezig.
En bijten doet ze vooral op het einde van een voeding, maar soms ook middenin. Vandaar ook mijn twijfel of het nog wel goed zit...
pi_57736294
Volgens mij hoef je sowieso niet te twijfelen of het nog wel goed zit
Ronja beet ook wel eens midden in, omdat ze dan ging lachen en omdat ze door had dat ik reageerde. Dan had het weinig met TSR te maken en dan wisselde ik even van kant of ik stopte even voor een paar minuutjes.

Dat ze nu ineens twee borsten wil kan zo veel redenen hebben.... Misschien heeft zij gewoon even behoefte aan mee en regelt ze dat zo. Moet je kijken wat ze ineens kan, dat kost heel veel meer energie!
Of misschien is jouw productie nu goed op haar afgestemd en maak je in twee borsten genoeg aan inplaats van eigenlijk teveel.

Als ik terugdenk dan ging Ronja ook pas na zeker een half jaar steeds vaker twee borsten drinken. Daarvoor dronk ze door overproductie altijd één borst.

Het bijten gaat vanzelf over sn in mijn herinnering sneller dan je denkt. Gewoon resoluut blijven en afkoppelen, dan heeft ze het snelst door dat het écht niet mag.

geen zorgen maken hoor, het klinkt alsof het heel normaal gaat bij jullie
pi_57737711
pfff, Jennifer heeft vandaag een slaapdag! En mijn borsten houden daar geen rekening mee!! Die staan zo'n beetje op knallen.

Vanmorgen moest ik om 10.40 een echo laten maken van mijn borst. Dus om 10.15 had ik een beetje afgekolfd om mee te nemen mocht ze honger krijgen terwijl we weg waren (maar ze sliep gewoon door), om half 1 heeft ze alsnog de afgekolfde melk gekregen, dus vanaf 10.15 zijn mijn borsten melk aan het opslaan. En jennifer slaapt nu nog steeds.

Ik heb waarschijnlijk een verstopte melkklier in mn rechterborst. Die voelde ik goed en met drinken en kolven en masseren gaat ie niet weg. Tijdens de echo heeft de echomeneer nog een ander bobbeltje gevonden, van beide bobbeltjes is een punctie gedaan en ik krijg volgende week uitslag.
pi_57737846
ticootje, waarom dat om half 1 gekolfde melk gegeven?
misschien kun je dat de volgende keer invriezen en gewoon weer zelf geven...

of langzaamaan oefenen met op andere plekken voeden, dat is voor je productie veel fijner, dan grijp je minder in op vraag en aanbod.
pi_57738610
Ja, ik heb gekolfde melk gegeven om zo het vraag en aanbod niet teveel te verstoren. Als ik haar had aangelegd dan denken mijn borsten weer dat ze meer melk moeten maken, en het is nu net zo netjes afgestemd.

Normaal had ik ook wel haarlive gevoed, maar ik ging voor een borstonderzoek, dus dat was niet zo handig.

Maar mevrouwtje is nu wakker, heeft lekker gedronken. Dat voelt weer lekker aan!
pi_57739539
Borstonderzoek tijdens een borstvoedingsperiode is niet erg betrouwbaar Ticootje. Ik hoop dat ze dat wel hebben gezegd? Waarom een echo overigens?

Iksje, ik zou me totaal geen zorgen maken, het klinkt allemaal heeeeeel normaal
Variety is the spice of life
pi_57746288
quote:
Op maandag 31 maart 2008 16:39 schreef nebelung het volgende:
Borstonderzoek tijdens een borstvoedingsperiode is niet erg betrouwbaar Ticootje. Ik hoop dat ze dat wel hebben gezegd? Waarom een echo overigens?

Iksje, ik zou me totaal geen zorgen maken, het klinkt allemaal heeeeeel normaal
Er zit een bobbeltje dat niet weggaat. De dokter wilde zeker weten dat het niets was.
pi_57764979
wat een lieve bv-foto's

wij zijn ook begonnen met bv
wil nog niet echt vlotten, ze slaapt veel en pakt nog niet aan de linker borst.
morgen weer een andere kraamverzorgster dus hopelijk heeft ze net zoveel ervaring als deze had.
is het normaal dat als je bv geeft meer honger hebt?
mama van 3 kids!
pi_57765336
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 19:09 schreef Popples het volgende:

is het normaal dat als je bv geeft meer honger hebt?
Reken maar van yes. Voeden kost een boel energie.
Thomas wilde eerst ook de linkerborst niet; die heb ik moeten kolven om -em op gang te houden. Ik hoop dat je kraamhulp je goed kan helpen met de bv, maar als je twijfelt heb ik 1 woord voor je: lactatiekundige!
Ik ben ZO blij dat wij die meteen ingeschakeld hebben (verwijzing gevraagd aan de verloskundige, wordt meestal vergoed door je verzekeraar). Na een boel aanmodderen krijgt Thomas nu volledige borstvoeding en dat is genieten.
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')