wat is het verschil dan? Dat is nou net mijn punt. Als ik bij vrienden kom die kinderen hebben, dan hoeven ze het toch ook niet de godganze avond over die koters te hebben? Het mag toch ook wel eens over de nieuwe baan/avondje stappen/whatever gaan?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:40 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard is er verschil of je naar mensen met kinderen toegaat, of dat ze bij jou (of andere gelegenheid) langskomen.
Ik heb 2x (uitgebreid) op je gereageerd hoor. Bovendien zég je zelf dat je anders bent, dus dan valt er weinig te discussieren. Ik denk dat niemand zichzelf onder de categorie schaart die ik noem, omdat het te confronterend is mbt geen leven hebben/egocentrisch zijn. Toch zijn ze er kennelijk genoeg, getuige de hoeveelheid mensen die mijn verhaal herkennen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:45 schreef Belana het volgende:
Jammer dat dit toch voornamelijk een klaag topic richting mensen met kinderen wordt. er zijn iig 2 ouders hier die reageren, maar daar wordt niet echt op in gegaan
Nou dan ben ik ook een uitzondering op de regel.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
...en als ze dan niet de godganze uitgaansavond verneukt met gebrabbel over die koters, dan heb je de uitzondering op de regel te pakken.
Nee, ook mee eens hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:45 schreef Belana het volgende:
Jammer dat dit toch voornamelijk een klaag topic richting mensen met kinderen wordt. er zijn iig 2 ouders hier die reageren, maar daar wordt niet echt op in gegaan
niet alle ouders zijn hetzelfde mensen en als het om je vrienden gaat, praat er dan over
magoe, ik denk dat er hier wat mensen gewoon even hun ei kwijt willen, is ook ok
Dít vind ik een scheve vergelijking. Dat computerspelletje gaat zonder jou niet dood. Kinderen zijn nu eenmaal afhankelijk van zorg. Het vervelende is dat als je kind ziek is je het gewoon geacht wordt op te halen van de creche. Geheel buiten je eigen wil en mening om. En tja, om je zieke kind nou alleen thuis te laten liggenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is het hem dus idd. het is wel "toegestaan" om een feestje totaal te verdraaien zodat het alleen nog over kinderen gaat, maar het zal niet in mijn hoofd opkomen om in een gemixed gezelschap de hele avond iedereen te dwingen om over voetbal te praten.
Hier op mijn werk komen ook mensen constant met smoesjes aan mbt hun kinderen. Ik moet een halve dag eerder naar huis, mijn kind heeft een snotneus. Maar als ik zeg dat ik level 5 van Gears of War nog niet uit heb en naar huis wil ben ik gek.
Het heeft gewoon een te grote invloed in mijn ogen, krijg een kind en leef door, please.....
Nou ja, het is in beide gevallen vervelend, maar bij de eerste groep weet je het gewoon. Dat hele huis ademt kindings. Afgeronde tafelhoeken etcquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
wat is het verschil dan? Dat is nou net mijn punt. Als ik bij vrienden kom die kinderen hebben, dan hoeven ze het toch ook niet de godganze avond over die koters te hebben? Het mag toch ook wel eens over de nieuwe baan/avondje stappen/whatever gaan?
Dat er kinderen rondlopen boeit me niet. Ook niet dat een vrouw zwanger is en er wat over wil vertellen. Zolang het binnen proportie blijft en dat blijft het dus bijna nooit met dat soort mensen.
Nou dan zeg je er toch lekker wat over ....wat zeik je nou? Als ze er moeite mee hebben....dan zijn het geen vrienden meer jammer dan ......maar aangezien jij je toch al langer aan hen ergerde is dat kennelijk geen probleem.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
wat is het verschil dan? Dat is nou net mijn punt. Als ik bij vrienden kom die kinderen hebben, dan hoeven ze het toch ook niet de godganze avond over die koters te hebben? Het mag toch ook wel eens over de nieuwe baan/avondje stappen/whatever gaan?
Dat er kinderen rondlopen boeit me niet. Ook niet dat een vrouw zwanger is en er wat over wil vertellen. Zolang het binnen proportie blijft en dat blijft het dus bijna nooit met dat soort mensen.
ja, ok, ik ben het misschien te veel met je eens, dat kan. Om te zeggen dat het voor veel mensen te confronterend is, mmm, dat is een makkelijk statement om te maken. eentje waarbij je bijna alleen maar in de verdediging kan schietenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb 2x (uitgebreid) op je gereageerd hoor. Bovendien zég je zelf dat je anders bent, dus dan valt er weinig te discussieren. Ik denk dat niemand zichzelf onder de categorie schaart die ik noem, omdat het te confronterend is mbt geen leven hebben/egocentrisch zijn. Toch zijn ze er kennelijk genoeg, getuige de hoeveelheid mensen die mijn verhaal herkennen.
Lees anders het topic nog even door. Ik weet dat het veel regels zijn, maar probeer het toch maar even. dat scheelt je domme vragen stellen en onnodig flamen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:54 schreef mouthman het volgende:
[..]
Nou dan zeg je er toch lekker wat over ....wat zeik je nou?
Ik snap je wel, maar ik heb er zelf voor gekozen om een xbox te nemen ipv een kind. Net zoals een ouder er dus voor gekozen heeft om een kind te nemen. En dan zorg je er maar lekker voor en niet in "mijn tijd".quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dít vind ik een scheve vergelijking. Dat computerspelletje gaat zonder jou niet dood. Kinderen zijn nu eenmaal afhankelijk van zorg. Het vervelende is dat als je kind ziek is je het gewoon geacht wordt op te halen van de creche. Geheel buiten je eigen wil en mening om. En tja, om je zieke kind nou alleen thuis te laten liggen![]()
Dat spelletje daarentegen....
Verder ben ik het wel eens met TS. Je bent meer dan je kinderen. Tuurlijk is het leuk eens over ze te praten, maar niet continue. Het gewoon eens écht ergens over hebben is heerlijk.
Maar dan buiten het feit dat zeker een eerste kind een enorme inpact heeft op álles. En dat dit als kinderloze echt niet te bevatten is. En dan heb ik het nog niet eens over die hormonen die opspelen. Ik ben zo blij dat ik wat dat aangaat weer wat verder ben, en ook steeds meer mijzelf weer terug vind. Maar alle scheuren kloven, slierten bonken en andere ellende hoef ik niet met iedereen te bespreken thank you very much...![]()
Dus eens, met een milde nuance
Ik weet zeker dat je daar heel zuinig op bentquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik heb er zelf voor gekozen om een xbox te nemen ipv een kind. Net zoals een ouder er dus voor gekozen heeft om een kind te nemen. En dan zorg je er maar lekker voor en niet in "mijn tijd".
hear hearquote:Natuurlijk is het een scheve vergelijking, maar het geeft aan dat het zomaar geaccepteerd is als alles om het kind draait en niet om de rest van de wereld..
...nu maak je je er wel een beetje makkelijk vanaf. Op de verjaardag van een vriend van mij die ik heb gekozen, komen natuurlijk ook andere mensen, mét kinderen, die ik niet heb gekozen als vrienden. Toch ben ik die hele avond overgeleverd aan hun verhalen. Het gaat namelijk nergens anders meer over. Andere vrouwen pikken dat op, de vaders zitten er als zoutzakken bij en moeten 300x per avond naar boven omdat het kind huilt. Als de kids iets ouder zijn, hebben ze continue aandacht nodig. Ik kies niet voor vriendschap met deze mensen; zij kiezen ervoor om mijn avond 'te verpesten' met gewauwel en overdreven gedoe. Doe gewoon normaal is er dan kennelijk niet meer bij.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:55 schreef E.T. het volgende:
Wat ik niet snap... waarom kun je niet accepteren dat 'vrienden' een andere richting in hun leven hebben gekozen?
Als een goede vriend van mij zich ineens aansluit bij weetikwatvoorsekte waar ik me niet in kan vinden, dan is het op een gegeven moment ook over met de vriendschap, puur omdat je uit elkaar groeit.
Dus jij zegt dan: ouders moeten stoppen met werken? Waar moeten ze het dan nog over hebben??quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar ik heb er zelf voor gekozen om een xbox te nemen ipv een kind. Net zoals een ouder er dus voor gekozen heeft om een kind te nemen. En dan zorg je er maar lekker voor en niet in "mijn tijd".
Natuurlijk is het een scheve vergelijking, maar het geeft aan dat het zomaar geaccepteerd is als alles om het kind draait en niet om de rest van de wereld..
Vreselijk is dat he? Ik ken er zelfs een die tijdens de zwangerschap zo'n born again gristenhond is geworden. Het wordt steeds lastiger om daar een biertje mee te kunnen drinken. Zo'n verjaardag lijkt meer op een wachtkamer dan op een feestje.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
...nu maak je je er wel een beetje makkelijk vanaf. Op de verjaardag van een vriend van mij die ik heb gekozen, komen natuurlijk ook andere mensen, mét kinderen, die ik niet heb gekozen als vrienden. Toch ben ik die hele avond overgeleverd aan hun verhalen. Het gaat namelijk nergens anders meer over. Andere vrouwen pikken dat op, de vaders zitten er als zoutzakken bij en moeten 300x per avond naar boven omdat het kind huilt. Als de kids iets ouder zijn, hebben ze continue aandacht nodig. Ik kies niet voor vriendschap met deze mensen; zij kiezen ervoor om mijn avond 'te verpesten' met gewauwel en overdreven gedoe. Doe gewoon normaal is er dan kennelijk niet meer bij.
Vind je het nou echt nodig om dit zo te schrijven? Dit is minstens zo irritant voor mensen die christelijk zijn als zwangere mensen en ouders dat voor Krea zijnquote:
Kom op, wees eens creatief...quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
...nu maak je je er wel een beetje makkelijk vanaf. Op de verjaardag van een vriend van mij die ik heb gekozen, komen natuurlijk ook andere mensen, mét kinderen, die ik niet heb gekozen als vrienden. Toch ben ik die hele avond overgeleverd aan hun verhalen. Het gaat namelijk nergens anders meer over. Andere vrouwen pikken dat op, de vaders zitten er als zoutzakken bij en moeten 300x per avond naar boven omdat het kind huilt. Als de kids iets ouder zijn, hebben ze continue aandacht nodig. Ik kies niet voor vriendschap met deze mensen; zij kiezen ervoor om mijn avond 'te verpesten' met gewauwel en overdreven gedoe. Doe gewoon normaal is er dan kennelijk niet meer bij.
Euuh heb ik gedaan enneeuh wie flamed er nou?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Lees anders het topic nog even door. Ik weet dat het veel regels zijn, maar probeer het toch maar even. dat scheelt je domme vragen stellen en onnodig flamen.
Ja, dat is nodig.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Vind je het nou echt nodig om dit zo te schrijven? Dit is minstens zo irritant voor mensen die christelijk zijn als zwangere mensen en ouders dat voor Krea zijn
Dat dusquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:05 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kom op, wees eens creatief...
Neem je vriend een avondje mee naar de kroeg op jouw kosten als kado en sla het vieren van zijn verjaardag over.
Als het een goede vriend is kan je zelfs eerlijk tegen hem zeggen waarom
TS vraagt zich af waaróm ouders zich zo gedragen, niet om advies hoe hij er mee om moet gaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:06 schreef mouthman het volgende:
[..]
Euuh heb ik gedaan enneeuh wie flamed er nou?![]()
Ik ben het grotendeels met je eens hoor alleen, ben zelf ouder, maar hou niet van dat overdreven gedoe. Ik snap alleen niet dat jij er zo'n punt van maakt. Als je moeite hebt met mensen ga je er niet meer heen klaar.
Moet je dus moeilijke toeren uit gaan halen omdat andere mensen niet meer dan één gespreksonderwerp hebben sinds hun kind?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:05 schreef E.T. het volgende:
[..]
Neem je vriend een avondje mee naar de kroeg op jouw kosten als kado en sla het vieren van zijn verjaardag over.
Oh ja en ik ben ook echt de enige die hem van advies voorziet.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:10 schreef Misstique het volgende:
[..]
TS vraagt zich af waaróm ouders zich zo gedragen, niet om advies hoe hij er mee om moet gaan.
Ik ook niet, maar het probleem is dat dat voor ouders OOK teveel is. Ze vertikken het gewoonweg om er tijd voor vrij te maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik vind een avondje naar de kroeg met vriendinnen geen "moeilijke toeren uithalen" hoor
Dat hangt wel van de ouders af; mijn beste vriendin waardeerde het juist enorrrrm dat wij voor haar verjaardag een avondje op stap hadden gepland. Idd wel van te voren laten weten dat je het van plan bent, want paps moet dan wel thuisblijven natuurlijkquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het probleem is dat dat voor ouders OOK teveel is. Ze vertikken het gewoonweg om er tijd voor vrij te maken.
Serieus, na 30 keer bellen/vragen of ze ook meegaan, over 4 weken, en elke keer weer een kutmsmoes, dan houdt het op. Maar kom over een paar jaar, als het kind alleen thuis kan blijven en je komt erachter dat je geen ene moer meer te doen hebt in je leven, niet weer aankloppen, de deur is door JOU dichtgedaan, en ik doe hem niet meer open.
Het enige waar ik jou het afgelopen jaar over heb gehoord/gezien is je zwangerschap! Hou je dan nu ook jezelf voor de gek?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:14 schreef k_i_m het volgende:
Grappig genoeg heb ik een vriendenkring met mensen met kinderen die ook gewoon nog wel eens stappen en het niet de hele tijd over hun kinderen hebben. Juist door te zien dat het zo ook kan ben ik inmiddels "overgehaald" om er ook aan te beginnen.
Tijdens mijn zwangerschap was ik het vaak ook zelfs moe dat mensen in de omgeving alleen maar weer over die zwangerschap begonnen en ik wéér hetzelfde verhaal moest ophangen. Gelukkig kon ik dan naar mijn beste (kinderloze) vriendin om lekker bij te roddelen, of het over het werk te hebben en zo ongeveer alles behalve wat ik de hele dag al tien keer moest vertellen.
Ik heb een sociaal leven hoor. Dat doe ik allemaal wel, maar dat neemt niet weg dat ik er vaak niet onderuit kan op verjaardagen/feestjes. Bovendien verleg je dan het probleem naar mij, terwijl ik het probleem niet ben.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:05 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dan zijn het blijkbaar geen echte vrienden.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het probleem is dat dat voor ouders OOK teveel is. Ze vertikken het gewoonweg om er tijd voor vrij te maken.
Deel 1van je zin: Dus is het mijn probleem? Ik stel slechts dat ik het egoistisch vind en abnormaal. Ik zeg nergens dat ik er niet mee om kan gaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:45 schreef YPPY het volgende:
Blijkbaar ben je op een feestje dan wel de enige met dat probleem Krea, anders had je wel iemand die met je over motoren, bier of klitten wilde praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |