abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 maart 2008 @ 22:17:05 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57747808
quote:
Op maandag 31 maart 2008 21:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Beetje, allen dat ik er een aan het opstarten ben.

Kreeg een grote kus als bijdrage
Ja das flauw zeg nu mag ze zeker ook een Power Happy Admin worden!

Sorry maar zover ga ik niet
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57750478
quote:
Moet iedergeval 500 tot 1000 spelers zijn.
Ik hoop dat je met zo'n investering toch wel wat meer dan 1000 spelers haalt. nog geeneens 1/10 zal gaan betalen voor de game. Je zult een groot gedeelte hebben die na die tijd niet meer weerkomt. De overige zullen voor grootste gedeelte gratis gaan gamen.
Dit keer zonder signature
pi_57752711
als je kijkt naar andere web browser games hebben meer dan 20 tpt 50 duizend spelers per taal/server

(dat zijn de wat grotere)

de kleinere onbekende gaan ook naar 5-10 duizend spelers.

Dus ik denk wel dat ik 1000 actieve spelers kan vinden.
De main inkomen zal bij het begin waarscheinlijk de advertentie zijn.
Daanaast de game.
Als en Als het spel zelf genoeg $$ oplevert zal waarscheinlijk de advertentie verwijderd worden. Alleen maar iritant.
Of alleen voor paid account,.... idee
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:20:54 #204
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57758191
quote:
Op maandag 31 maart 2008 19:25 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hoezo ?
Simpel telsommetje hoor.
euhm.. nee hoor,
je blijft gewoon een gevalletje "ik maak mezelf gewoon lekker belachelijk hier"..
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:33:14 #205
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57758413
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:20 schreef BereNDD het volgende:

[..]

euhm.. nee hoor,
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,146474/

Kijk eens naar 'games credited' : een simpel telsommetje, toch ?
quote:
je blijft gewoon een gevalletje "ik maak mezelf gewoon lekker belachelijk hier"..
Jij bent degene die niet begreep waar het over ging, niet ik
Jji probeert zoveel mogelijk redenen te verzinnen waarom het Roelof niet zou lukken, maar uiteindelijk blijk je van gamedevelopment gewoon niet zo veel te weten.
Prima hoor, jij zult wel weer andere specialiteiten hebben, maar ga dan niet zo lopen miepen.
zzz
pi_57758547
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:33 schreef L.Denninger het volgende:
[..]

Kijk eens naar 'games credited' : een simpel telsommetje, toch ?
Je blijft doorgaan met je "maar ik ben beter dan jullie" huilie acties hé

Goedzo, maar care.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:40:35 #207
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57758553
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:33 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Games Credited
Killzone (2004), SCEA
Shellshock: Nam '67 (2004), Eidos Interactive Ltd.

Dus een simpel telsommetje qua credits.
[..]

Jij bent degene die niet begreep waar het over ging, niet ik.
Jji probeert zoveel mogelijk redenen te verzinnen waarom het Roelof niet zou lukken, maar uiteindelijk blijk je van gamedevelopment gewoon niet zo veel te weten.
Prima hoor, jij zult wel weer andere specialiteiten hebben, maar ga dan niet zo lopen miepen.
Ok respect voor je lijst met games / bedrijven waar je aan werkt / hebt gewerkt..
Moet dat dan gelijk gepaard gaan met die arrogantie als: "ik denk wel dat ik meer credits heb in dit topic"

Wat is je doel precies dat je die lijst hier post? Is je blik zielige reacties nou nog niet leeg? Of trek je nog even een nieuw blik open?
That boy needs therapy..
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:44:28 #208
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57758625
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:40 schreef disjfa het volgende:

[..]

Je blijft doorgaan met je "maar ik ben beter dan jullie" huilie acties hé

Goedzo, maar care.
Het gaat idd al lang niet meer over Roelof en zijn game
  dinsdag 1 april 2008 @ 12:47:41 #209
31101 _Led_
pi_57758692
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:40 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Ok respect voor je lijst met games / bedrijven waar je aan werkt / hebt gewerkt..
Moet dat dan gelijk gepaard gaan met die arrogantie als: "ik denk wel dat ik meer credits heb in dit topic"

Wat is je doel precies dat je die lijst hier post?
Jij reageerde op een post van mij, maar je begreep 't blijkbaar verkeerd (want je begon te roepen over Roelofs game terwijl ik een algemene vraag stelde) -> game in ontwikkeling #2

In plaats van dat ruitelijk toe te geven ga je over de zeik en doe je alsof ik op moet flikkeren -> game in ontwikkeling #2
en
game in ontwikkeling #2

Dus om te laten zien dat ik hier best op mijn plek ben, en geenszins van plan om op te flikkeren,
probeer ik je erop te wijzen dat
  • in tegenstelling tot jou, ik het verhaal hier wel gevolgd heb en jij maar raar reageert voor iemand die duidelijk gewoon iets fout begrepen heeft
  • ik waarschijnlijk iets meer verstand van zaken heb - maar als ik dat gewoon zou zeggen zou je dat uiteraard niet aannemen, dus onderbouw ik het even.

Zo goed ?
    Kunnen we nu Roelof's topic weer even met rust laten
  • zzz
      dinsdag 1 april 2008 @ 12:50:45 #210
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57758753
    redelijk goed..
    En voor de verandering geen arrogantie in je post..
    That boy needs therapy..
    pi_57763537
    EINDELIJK!!

back to topic.

Ben vadaag bezig met elle laatste puntjes an het invullen.
    Als het bedrag rond is en een alles akoort is gegaan wordt er een duidelijke planing gemaakt (week/maaand) indeling.
    Waneer wat alles af is.
    The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
    pi_57768897
    quote:
    Waneer wat alles af is.
    en hoe vinden je pa en ma dit?
    pi_57769544
    Mijn pa en ma?

Ze vinden het een goed idee. Maar ze willen niet dat ik te veel risico neem, dat ik met schulden mijn leven begin.

Ik ga ff pitten. morgen weer veel te doen.
    En sorry van mijn afwezigheid hier. Komt wel goed.
    pi_57770152
    quote:
    Ik ga ff pitten. morgen weer veel te doen.
    maar hoe doe je dat naast school dan? of zit je niet meer op school?
      woensdag 2 april 2008 @ 08:28:12 #215
    158038 AQuila360
    Xbox Ultimate
    pi_57773555
    Jawel hij zit op school maar hij heeft een presentatie vandaag!

Succes er mee Roelof! En strax is er champagne voor iedereen omdat de 1e steen is gelegd wat betreft de game!
    pi_57776520
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 08:28 schreef AQuila360 het volgende:
    Jawel hij zit op school maar hij heeft een presentatie vandaag!

Succes er mee Roelof! En strax is er champagne voor iedereen omdat de 1e steen is gelegd wat betreft de game!
    maar vraag jij jezelf dat niet af aquila? Ik bedoel.. als je op school zit en je moet daarnaast nog een dure game ontwikkelen! Dat zal behoorlijk wat tijd kosten. Ik denk dat roelof gewoon, door de game, geen vrije tijd heeft.

maar aan de andere kant. Een echte zakenman heeft ook geen tijd...
    pi_57783628
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 11:47 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar vraag jij jezelf dat niet af aquila? Ik bedoel.. als je op school zit en je moet daarnaast nog een dure game ontwikkelen! Dat zal behoorlijk wat tijd kosten. Ik denk dat roelof gewoon, door de game, geen vrije tijd heeft.

maar aan de andere kant. Een echte zakenman heeft ook geen tijd...
    Ik heb ook voledig toestemming van mijn docenten.
    Dus als er iets is of ik wordt gebeld.
    Dan mag ik daar op reageren en gewoon uit de les lopen. Bellen/msn enz enz
    Tenzij het een toets of een presentatie is. Dan mag het niet.

Daarnaast heb ik nu al bijna geen vrije tijd. Maar dit zijn ook tijden waar ik voledig bij moet zijn.
    Het concept heb ik tot de puntjes uit getyped. Zodat ze zoveel mogelijk zonder mij verder kunnen. En daarom ben ik nu ook bezig de laatste puntjes met de team leider aan het door nemen.

Naast mijn les uren ben ik ook met een school project bezig. Het walibi project heb ik net afgerond. Het nieuwe project is een boot. Van de grond af op te bouwen. 14 meter lang met een KAP2 systeem die ik mag gaan bedenken. Cool

Maar moet weer verder. mensen zitten te wachten.

Thanks.
    pi_57783708
    ist al klaar?
    pi_57789129
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 17:28 schreef Edwinuss het volgende:
    ist al klaar?
    wat, welke, huu??
    pi_57794492
    De url is al bekend: www.gw-games.com
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_57795497
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 23:43 schreef existenz het volgende:
    De url is al bekend: www.gw-games.com
    cool gevonden.

zat al te wachten hoe lang het ging duren.

Maar nee. die is alleen tijdelijk aangemaakt.
    Om te testen en voor mail.

We zitten al te denken over een veel cooler naam dan GW.

En die host is ook niet al te wouw. Maar gratis is gratis.
    pi_57795987
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 00:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    cool gevonden.

En die host is ook niet al te wouw. Maar gratis is gratis.
    Gratis is gratis betekend dat je minimaal een nieuwe domein mag aanvragen omdat deze nu staat naar je gratis hostje ja. En zo koel, een google vind al meerdere posts met zelfde vraagstelling op meerdere fora. Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamer Zei ik ook al wat over vorige week

Het verhaal van je vorige topic voor insidegamer is nog interesanten. Waar je hulp krijgt en niets hebt gevonden blijkbaar aangezien je weer opnieuw begint

Maar verder nog een nieuwe status. Is het al geregeld met je programeurs, kan je de verhaallijn al loslaten op de wereld? Kan je vertellen wat we moegen gaan meemaken? Kunnen we marshmelows gaan bakken op een vuurtje als de game werkt? Vertel. We zitten met smacht op kleine updates die maar niet komen te wachten.
    Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
    www.indiegamer.nl
    pi_57796348
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:

[..]

Gratis is gratis betekend dat je minimaal een nieuwe domein mag aanvragen omdat deze nu staat naar je gratis hostje ja. En zo koel, een google vind al meerdere posts met zelfde vraagstelling op meerdere fora. Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamer Zei ik ook al wat over vorige week

Het verhaal van je vorige topic voor insidegamer is nog interesanten. Waar je hulp krijgt en niets hebt gevonden blijkbaar aangezien je weer opnieuw begint

Maar verder nog een nieuwe status. Is het al geregeld met je programeurs, kan je de verhaallijn al loslaten op de wereld? Kan je vertellen wat we moegen gaan meemaken? Kunnen we marshmelows gaan bakken op een vuurtje als de game werkt? Vertel. We zitten met smacht op kleine updates die maar niet komen te wachten.
    Wat je niet allemaal kan doen met google

Maar okey.
    De programmeurs zijn nu rond. Bedrag is vast gesteld.
    902 uur
    Voor een bedrag van. 22550 Euro.
    Nu moet ik zeker een inversteerder nodig (zoeken). Heb anders geen budget voor reclame of iets. Of moet geld opsparen tijdens het maken van het spel. En dan komt er meer onzekerheid om de hoek kijken.

Ag komt allemaal wel in een mooi documentje.

Komt goed.
    En heb ff geen tijd om een verhaaltje met plaatjes te doen. Moet weer ingaan scannen herschrijven. enz enz.
    Ben behoorlijk druk bezig met de laatste dingen te regelen.
    Moet nog een inversteerder overhalen. Heb een KvK afspraak belastings dienst.

Had namelijk een goede vraag. Als het goed is ( zover ik kon lezen) valt het buiten de belasting. (meschien normale inkomsten belasting.) Maar het is niet egt een product of wel? binnenland of buitenland zaken?
    Wordt de belasting vervallen, 0%tarief of normale 19%.
    Weet er toevallig iemand er iets meer over?
    Daarom ook de afspraak bij de belastingdienst. FF zeker weten.

Als het de 0% tarief wordt (mooiste)
    Kan ik de Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek op vragen
    scheeld 25%

thanks.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 01:24:57 ]
    pi_57796370
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:19 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Wat je niet allemaal kan doen met google

Maar okey.
    902 uur
    Voor een brdrag van. 2250 Euro.
    Nu moet ik zeker een inversteerder nodig (zoeken). Heb anders geen budget voor reclame of iets. Of moet geld opsparen tijdens het maken van het spel. En dan komt er meer onzekerheid om de hoek kijken.

Ag komt allemaal wel in een mooi documentje.

Komt goed.
    En heb ff geen tijd om een verhaaltje met plaatjes te doen. Moet weer ingaan scannen herschrijven. enz enz.
    Ben behoorlijk druk bezig met de laatste dingen te regelen.
    Moet nog een inversteerder overhalen. Heb een KvK afspraak belastings dienst.

Had namelijk een goede vraag. Als het goed is ( zover ik kon lezen) valt het buiten de belasting. (meschien normale inkomsten belasting.) Maar het is niet egt een product of wel? binnenland of buitenland zaken?
    Wordt de belasting vervallen, 0%tarief of normale 19%.
    Weet er toevallig iemand er iets meer over?
    Daarom ook de afspraak bij de belastingdienst. FF zeker weten.

thanks.
    Je mist een 0?

Je kan het hosten in het buitenland waar geen belasting wordt betaald, volgens mij mag dat
    pi_57796406
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je mist een 0?

Je kan het hosten in het buitenland waar geen belasting wordt betaald, volgens mij mag dat
    miste een 5

Maar de inkomsten. Belasting
    Ik heb wel gedeeltelijk nederlandse klanten zogezegd.
    pi_57796431
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:19 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    Maar okey.
    902 uur
    Voor een bedrag van. 22550 Euro.
    25 euro per uur. Dat zijn 16 jarige studenten In 900 uur maken die wat echte programeurs maken in 90 uur

Die gasten zullen blij zijn met al je geld, maar je begrijpt zelf toch wel dat je nu of een kopie van een bestaande game krijgt of een heel slecht gemaakt spel
    www.indiegamer.nl
    pi_57796508
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:26 schreef disjfa het volgende:

[..]

25 euro per uur. Dat zijn 16 jarige studenten In 900 uur maken die wat echte programeurs maken in 90 uur

Die gasten zullen blij zijn met al je geld, maar je begrijpt zelf toch wel dat je nu of een kopie van een bestaande game krijgt of een heel slecht gemaakt spel
    Het programeren van het spel zelf is 110 uur.
    Alles wat er om heen komt is de andere 800 uur. inclusief testen management, host.
    Ook komt er een uitgebouwde versie van admin panal. help desk, manual, chatbox, black list.
    En alles makelijk voor mij.
    Geen programeur nodig voor dingen aantepassen zoals:
    rassen, black list, spelers, manual, helpdesk, plaatjes,
    krijg een geheel adverteer mamagement systeem.

Denk wel dat het meer is dan jouw 90 uur.
    laat staan alle plaatjes en grafies werk.

Daarnaast. heb ik de prijs van 30,- naar 25,- kunnen krijgen.
    Ook zijn het geen nederlande programmeurs. veel goedkoper. zelfde kwaliteit. meschien beter.

[ Bericht 3% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 01:41:46 ]
    pi_57796556
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    [..]
    Programeerwerk 110 uur Dat is bijna drie weken. Wat denk je dat daar gedaan gaat worden.

Maar dan nog is 25 euro per uur gewoon voor een normale pragrameur natuurlijk niet normaal. Dan zou deze meneer 14 euro bruto verdienen en word er voor huur pand 0 gerekend. Voor desnoods contact met jou 0 gerekend. Extra kosten 0. Lijkt mij theoretisch onmogenlijk.

Maar wat jij zegt. Jij wilt dik de schulden in komen voor een spelletje van 2.5 weken werk. Als jij je daarmee voldaan voelt moet je het zeker doen. Ik zou er niet direct in trappen. Het zijn jouw centen.
    www.indiegamer.nl
    pi_57796610
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:39 schreef disjfa het volgende:

[..]

Programeerwerk 110 uur Dat is bijna drie weken. Wat denk je dat daar gedaan gaat worden.

Maar dan nog is 25 euro per uur gewoon voor een normale pragrameur natuurlijk niet normaal. Dan zou deze meneer 14 euro bruto verdienen en word er voor huur pand 0 gerekend. Voor desnoods contact met jou 0 gerekend. Extra kosten 0. Lijkt mij theoretisch onmogenlijk.

Maar wat jij zegt. Jij wilt dik de schulden in komen voor een spelletje van 2.5 weken werk. Als jij je daarmee voldaan voelt moet je het zeker doen. Ik zou er niet direct in trappen. Het zijn jouw centen.
    3 weken? meer 1 week.
    waar denk je waar het Project management geld naar toe gaat?
    Het wordt nog besproken maar ik wil een beta binnen 3-4 maanden zien.

In een land waar de loon lager is, belasting. En daarnaast een buitelands project.
    Denk ff na. Voor nederland is dat laag ja. maar buitenland?
    pi_57796626
    Voor 3 personen 1 week ja Like i said.

Maargoed, we merken het wel over 4 maanden dan.

En niet buitenlanders Dat werkt Die begrijpen wat jij zegt Die gaan dingen maken in nog meer uur dan die studentjes van net in nog tjd en daar komt nog minder vandaan 110 uur
    www.indiegamer.nl
    pi_57796656
    ik ga ook ff pitten.

btw, wtf doe jij eigelijk zolaat hier? Moet je morgen niet werken of zo? school. zoiets?
    pi_57796667
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:
    btw, wtf doe jij eigelijk zolaat hier? Moet je morgen niet werken of zo? school. zoiets?
    Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor niets Ik zal volgende keer voor iets goeds te doen voor de mensheid te gaan slapen zodat ik een egiost kan blijven
    www.indiegamer.nl
    pi_57796702
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:48 schreef disjfa het volgende:
    Voor 3 personen 1 week ja Like i said.

Maargoed, we merken het wel over 4 maanden dan.

En niet buitenlanders Dat werkt Die begrijpen wat jij zegt Die gaan dingen maken in nog meer uur dan die studentjes van net in nog tjd en daar komt nog minder vandaan 110 uur
    waarvoor denk je dat het bedrijf een vertaler heeft?
    het concept al in het engels, nedelands, en duits is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 03-04-2008 02:10:36 ]
    pi_57796757
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:53 schreef disjfa het volgende:

[..]

Ik probeer mensen te helpen die 20.000 euro het riool in gaan gooien voor niets Ik zal volgende keer voor iets goeds te doen voor de mensheid te gaan slapen zodat ik een egiost kan blijven
    was alleen verbaast dat iemand nog waker was?
    nix mee bedoeld

bedankt.

En 20.000,- door het riool valt wel mee.
    Als jij een team kan vinden die het allemaal voor minder kan doen + alle service. graag.
    Dit is het beste bedrijf die ik kon vinden.
    Heb ook een bedrijf gevonden die vergeleek mijn spel met o-game. (Dit bedrijf is mede maker van ogame)
    Zette zelfde uren neer en prijs. 8.000,-
    kijk zelf. mijn spel 10X meer grafies werk. complexiteit tig X meer. helpdesk, manual. admin panel. enz enz

Als jij ken hoe ogame was bij het begin. dan weet je waar ik het over heb.
    ogame was vroeger o-game. en bagger grafies. Kijk hoeveel updates er al zijn geweest. Die hebben 24/7 een programmeur in dienst. om het allemaal te fixen.
    Mijn spel wordt pas opgeleverd na de beta. (als alles goed is) en ik betaal 80% pas na de beta.

Dus door het riool valt wel mee
    pi_57796766
    maar okey ben er morgen weer, laters
    pi_57797475
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 00:53 schreef disjfa het volgende:
    Die link die die meneer had gevonden staat gewoon op je profiel van insidegamer Zei ik ook al wat over vorige week

Nu ben ik niet cool meer
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_57798652
    Ik zal maar eerlijk zijn. Ik vind TS een verwent kut kneusje. En TS moet ff wakker worden, want zijn droom heeft lang genoeg geduurd. Voor zover TS het nog niet weet ben ik 2 topics behoorlijk sarcastisch geweest en ik kan nu al vertellen dat de 22000 euro weggegooid geld is.

natuurlijk wil TS dat niet horen en zal hij stug doorgaan met het ontwikkelen van zijn online spelletje. Ts beseft nog geeneens dat je alleen met geld en een goed idee er nog niet bent. Je kunt niet alles kopen. Ik weet zeker dat TS geen goed veldonderzoek heeft gehouden naar andere games (ja, misschien die hij zelf gespeelt heeft). Als Ts dat gedaan heeft dan zou hij d'r ook achter zijn gekomen dat online gaming (webbased) groter is dan hij verwacht.

Ik zal ts een advies geven. Doe dingen die een normale 21 jarige doet met het geld, zoals een vriendin zoeken en geld uitgeven aan bier zuipen.

owh en het is misschien ipv messchien! dat moet je zo langzamerhand toch wel weten als je persoon bent van een geflopte "investering" gaat worden.
      donderdag 3 april 2008 @ 09:47:58 #238
    31101 _Led_
    pi_57798786
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 01:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Ik denk dat je je hier enorm op verkijkt.
    Ik kan je uit eigen (jarenlange) ervaring vertellen dat het een stuk meer zal worden.
    En dan hebben we het over het programmeren - dat wil zeggen, het daadwerkelijk schrijven van code.
    Vermenigvuldig het nog maar met 2 om onvoorziene bugs te fixen, en doe er nog maar wat bij om aanpassingen te maken als het eenmaal werkt maar je sommige dingen toch liever anders ziet.
    zzz
    pi_57799478
    Linkdump:

http://tweakers.net/nieuws/52752

Overigens werk ik zelf als programmeur aan een relatief eenvoudige online applicatie, en de bedragen die ik daarvoor voorbij zien komen liggen toch echt enkele ordes van grootte hoger dan de 22.000 die ik hier zie.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:47:49 #240
    53753 BereNDD
    drampo uit je raam
    pi_57799841
    Ik hoop dat je weet waar je aan begint..
    Je hebt een leuk startkapitaal om een iets zekerdere onderneming te beginnen..

Maar goed, het is jouw geld, jouw idee en jouw investering.

ik hoop dat het lukt!
    That boy needs therapy..
    pi_57799938
    Tja, zoals iedereen die het lef heeft om zelf iets te ondernemen, geniet TS bij mij het voordeel van de twijfel. Maar zoals de meeste mensen in dit topic denk ik dat hij de hoeveelheid werk die bij een product zoals dit komt kijken schromelijk onderschat, niet in de laatste plaats omdat ik ooit zelf een game heb op proberen te zetten (overigens zonder succes).

De concurrentie op de games markt is ronduit MOORDEND, en dan moet je wel van hele goeie huize komen wil je succesvol worden. Aangezien TS alles klakkeloos uitbesteed denk ik niet dat hij veel controle heeft over de kwaliteit van het product. De meeste IT bedrijven die beweren zoiets 'wel even te zullen doen' leveren over het algemeen baggerwerk af. En dan wordt ik al heel snel skeptisch wanneer ik zo'n bedrijf hoor beweren dat het programmeerwerk 110 uur gaat duur. 110 uur? Dat is ongeveer het aantal manuren dat het mij kostte om een rudiimentaire side-scrolling racing game te ontwikkelen voor mijn studie. En dat kwam niet eens in de buurt van being a commercial product.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:58:41 #242
    31101 _Led_
    pi_57800047
    Mijn gok ?
    Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
    Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
    zzz
    pi_57800073
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
    Mijn gok ?
    Minstens een manjaar om het een beetje speelbaar zo te krijgen als Roelof het wil hebben.
    Natuurlijk kun je snel een simpele uitgeklede versie in elkaar flatsen, maar als je alles erin wilt hebben wat hij in z'n hoofd heeft, en het ook nog wilt testen, ben je denk ik al weer anderhalf jaar verder.
    Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.
      donderdag 3 april 2008 @ 11:04:22 #244
    31101 _Led_
    pi_57800152
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 11:00 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik zou die gok minstens willen verdubbelen. En dan ga je dus al de boot in, want geen programmeur die twee jaar gaat werken voor een schamele 22.000.
    Ik zei ook "minstens" en "een beetje" he
    zzz
    pi_57800191
    22k voor zoveel werk

No way dat het 110 uur gaat kosten doe maar factor 10

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2008 11:10:09 ]
    pi_57802197
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 10:58 schreef L.Denninger het volgende:
    Mijn gok ?
    roelof kan niks zelf.. hij moet alles zelf doen. Daarnaast heeft hij geen community om mee te beginnen. Ik verwacht minimaal dat hij 2 jaar bezig is om alles op te zetten. Daarnaast gaat het veel meer dan 22000 euro kosten omdat alle wijzigingen die d'r aan gemaakt moeten worden ook geprogrammeerd moeten worden door een programmeur.

Ik zie het al helemaal voor me:

roelof gaat overdag naar school en gaat 's avonds zijn game testen. Hij ziet een bug en mailt dit naar zijn programmeurs. De volgende dag snappen de programmeurs geen hol van zijn buglijstje (onderandere door de vele spelfouten) en zullen daardoor weer mailen. Een week later is de bug pas duidelijk.

zoals ik al eerder al zei, je komt er niet alleen met geld en een idee. Daarnaast slachten de andere online games, met community, je dik af als je eenmaal online komt.

hij schat zijn spelers aantal behoorlijk laag in, waarvan de helft zal gaan betalen. Het is vervolgens ook ontzettend moeilijk om een goede balance te krijgen tussen betalers en niet betalers. Als jij als betaler de niet betaler gewoon dik owned dan zullen de niet betalers wegblijven. En omdat de niet betalers toch bij uitstek de meeste zullen zijn zullen de betalers ook snel stoppen met de game.

Kijk naar andere grote online games, zoals Wow, en bedenk voor de grap eens hoeveel geld er uitgegeven wordt om de races een goede balance te krijgen.

persoonlijk denk ik dat hij naar buitenlandse programmeurs gaat omdat nederlandse programmeurs zijn verzoek hebben afgewezen!
    pi_57807413
    Paar dingen waar nix op slaat.
    waar komt de totaal van 110 vandaan.
    ag hier de totale schatting.

Login screen
    Design login screen 20 hours
    CMS, Advertisement management (banners) 8 hours
    Login / Register page programming 16 hours
    Subtotal 44 hours

Panels (different access for users types)
    Manage players 30 hours
    Black list 4 hours
    Manage races 10 hours
    Edit the manual 4 hours
    Manage admin and guardians 20 hours
    Manage prices 10 hours
    Subtotal 78 hours

Helpdesk
    Manage helpdesk 20 hours
    Helpdesk for the players 20 hours
    Complain system 20 hours
    Subtotal 60 hours

Game screen
    General screen design 35 hours
    Design of game interfaces (about 20 interfsaces) 160 hours
    Game interfaces functionality programming 350 hours
    Chat box 35 hours
    Subtotal 580 hours

Database and scripts
    Database designing 20 hours
    Game logic programming 40 hours
    Cron, server side scripts and Ajax communication 35 hours
    Subtotal 95 hours

Other
    Project management 20 hours
    Testing 25 hours
    Subtotal 45 hours

Total estimate: 902 hours

Daarnaast heeft het bedrijf een vertaler. Ik zal ook niet de enige zijn die contact heb met de firma. Dus als er een bug is kan ook iemand anders het direct naar de programmer firma sturen.
    Daanaast heb ik gezet dat de meeste aanpassing ik zelf kan doen. Extra uitbouwing niet, of het bug fixen. als dat er is.
    Het project wordt pas afgeleverd na de beta. En moeten dan alle bugs er uit zijn. Daanaast is er een 3 jaar onderhouds contract. Dus als er iets mis is met de spel (bug) dan fixen ze het. Geen extra kosten.
    Ik zelf heb 3 nederlandse bedrijfen afgewezen omdat ze maar klakkeloos een offerte opsturen. Het bedrijf waar ik nu mee werk heeft er eerst meer vraag naar gedaan.
    Ik kan zelf ook met het programma alle rassen balanceren. En/of totaal verwijderenen/of aanpassen. totaal

De rede waarom ik zo smak geld uit geef is omdat ik gelijk een hoog niveau will hebben vergeleken met andere web browser games.

Dus waar die vage dingen van daan komen weet ik niet. Meschien was ik niet duidelijk. sorry dan.
      donderdag 3 april 2008 @ 16:52:13 #248
    31101 _Led_
    pi_57807512
    Kijk, dat lijkt er al wat meer op, al denk ik dat sommige schattingen nog steeds aan de lage kant zijn en vaak meerdere iteraties nodig zullen hebben
    zzz
    pi_57807529
    Maar daarnaast. Ik heb een afspraak met de belastings dienst.
    Voor de belasting als ik dat moet betalen.

Weet iemand er meer over voor dat ik daar na toe gaat.
    Ik hoop zelf dat het onder de 0% terief valt. (zou wel te mooi zijn)
    Dan kan ik namelijk 25% van de inversteering terug vragen. En daarnaast geen belasting te betalen.

Alss iemand er meer over weet wou ik het graag horen.
    pi_57807577
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 16:52 schreef L.Denninger het volgende:
    Kijk, dat lijkt er al wat meer op, al denk ik dat sommige schattingen nog steeds aan de lage kant zijn en vaak meerdere iteraties nodig zullen hebben
    die 900 uur is het maximale dat ik betaal. elk uur er overheen op hun koste:

goed geregeld:P

En graag niet zo lastige woorden gebreuken. moet het opzoeken.

iteraties:Deze vorm drukt een herhaling of ook wel een verheviging van de handeling uit
    klopt dat een beetje?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')