abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:03:26 #101
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57643229
Vind je het heel raar als ik het hele plan plus opzet een beetje warrig vindt?

Wat wordt trouwens jouw aandeel in dit hele verhaal? Bedenken / verder uitdenken van het concept?

en googlen naar concept art?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57643476
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:03 schreef BereNDD het volgende:
Vind je het heel raar als ik het hele plan plus opzet een beetje warrig vindt?

Wat wordt trouwens jouw aandeel in dit hele verhaal? Bedenken / verder uitdenken van het concept?

en googlen naar concept art?
denk dat hij met het idee aankomt en CEO van het bedrijf wordt.. tenminste dat dacht ik ergens gelezen te hebben
quote:
Al kan er tijdens het geheel reclame worden gemaakt. Vanaf de open beta word er goed reclame gemaakt.
heb jij je game a gesubmit bij games.fok dan? en je kunt ook reclame maken bij fok! daar zou ik misschien dit topic bij zetten.. kun je nog meer feedback krijgen!
Dit keer zonder signature
pi_57643581
Eensch is. Kun je zelf eigenlijk wel iets? Schetsen? Programmeren? Marketing?
Het enige wat ik lees zijn (vage) ideeën met weinig concreets. Toch zeg ik tvp!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_57643697
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:20 schreef Vince22 het volgende:
Eensch is. Kun je zelf eigenlijk wel iets? Schetsen? Programmeren? Marketing?
Het enige wat ik lees zijn (vage) ideeën met weinig concreets. Toch zeg ik tvp!
zover ik weet hoeft degene die het bedrijf runned niet te programmeren/schetsen.. TS maakt duidelijk dat hij een aantal programmeurs heeft gevonden die zijn idee ontwikkelen.

beetje kansloze reactie dit, want als je topic had gelezen dan wist je dat TS dit beter heeft uitgedacht. beetje minachtig
Dit keer zonder signature
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:31:55 #105
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57643822
[/sarcasme]
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57644105
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:31 schreef BereNDD het volgende:
[/sarcasme]
??
Dit keer zonder signature
pi_57644156
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:26 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

zover ik weet hoeft degene die het bedrijf runned niet te programmeren/schetsen.. TS maakt duidelijk dat hij een aantal programmeurs heeft gevonden die zijn idee ontwikkelen.

beetje kansloze reactie dit, want als je topic had gelezen dan wist je dat TS dit beter heeft uitgedacht. beetje minachtig
Minachting was niet de bedoeling. Ben wel geinteresseerd verder, wil gewoon weten wat de exacte plannen van de TS zijn voor de toekomst en wat zijn inbreng in alles is. Is hij alleen voor het concept of heeft hij nog verdere inspraak. Wil hij het hele verhaal ontwerpen en ook overal bij betrokken zijn. Meer het screenplay - director verhaal.

Alleen het taalgebruik en taalfouten lokken eigenlijk wel een beetje minachting uit. Maar goed, niet iedereen kan goed Nederlands schrijven.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:49:17 #108
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57644230
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:43 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

??
!!
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:50:23 #109
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57644255
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:45 schreef Vince22 het volgende:

[..]

Minachting was niet de bedoeling. Ben wel geinteresseerd verder, wil gewoon weten wat de exacte plannen van de TS zijn voor de toekomst en wat zijn inbreng in alles is. Is hij alleen voor het concept of heeft hij nog verdere inspraak. Wil hij het hele verhaal ontwerpen en ook overal bij betrokken zijn. Meer het screenplay - director verhaal.

Alleen het taalgebruik en taalfouten lokken eigenlijk wel een beetje minachting uit. Maar goed, niet iedereen kan goed Nederlands schrijven.
Tja, even de spellingscontrole erover gooien is weinig moeite, dan heeft hij al 80% van zijn spelfouten eruit.
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57644288
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:50 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Tja, even de spellingscontrole erover gooien is weinig moeite, dan heeft hij al 80% van zijn spelfouten eruit.
TS ga in vorig topic aan dat hij een hersenbeschadiging had. Daardoor heeft hij moeite met schrijven/typen. Maar ik denk vast dat TS wel iets heeft opgenomen in zijn plan van aanpak dat er iemand op zijn spelling let.

p.s. Ts... welke programmeurs heb jij benaderd? Hoe heet dat bedrijf? misschien kunnen fokkers wel ervaring uitwisselen over deze programmeurs. Want niet elke programmeurs zijn hetzelfde.
Dit keer zonder signature
  donderdag 27 maart 2008 @ 11:53:28 #111
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57644321
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:51 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

TS ga in vorig topic aan dat hij een hersenbeschadiging had. Daardoor heeft hij moeite met schrijven/typen. Maar ik denk vast dat TS wel iets heeft opgenomen in zijn plan van aanpak dat er iemand op zijn spelling let.
Wil hij een succes van dit spel maken en succes met zijn bedrijf krijgen dan is dat denk ik wel nodig. ben trouwens wel benieuwd naar de volgende rassen
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 27 maart 2008 @ 12:13:14 #112
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57644736
Roelof is als kind van een autodak gevallen daarom die kleine hersenbeschadiging maar dat betreft alleen zijn korte termijn geheugen. Verder is die geestelijk voor de volle 100% in orde!

Maar dat begrepen jullie al
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57648572
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 11:03 schreef BereNDD het volgende:
Vind je het heel raar als ik het hele plan plus opzet een beetje warrig vindt?

Wat wordt trouwens jouw aandeel in dit hele verhaal? Bedenken / verder uitdenken van het concept?

en googlen naar concept art?
Tja warrig,
Het is een lichte inzicht van het geheel. De pesiese datums/weken zijn afhankelijk van deprogrammeurs. Al kan ik wel zalf datums fast zetten, het moet wel haalbaar zijn voor de programmeurs. Dit zal ook met het uiteinelijke vastleggen van de eind prijs besproken worden.

Ik heb zeker wel voor mijn zelf richt tijden. Dat wel natuurlijk.

thanks,
Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57648765
Een lichte inzicht van het geheel. Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je een idee hebt wat je zou moeten opzetten. Een idee heb je niets aan. Je zei eerder ook al een ondernemingsplan geschreven te hebben. Dat is een serieuse kijk met waar je mee bezig bent en niet "wat richttijden voor mijzelf"

Ben je nou serieus bezig of gewoon een beetje aan het lanterfanteren? En als het eerste, laat zien dan.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57650182
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:30 schreef disjfa het volgende:
Een lichte inzicht van het geheel. Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je een idee hebt wat je zou moeten opzetten. Een idee heb je niets aan. Je zei eerder ook al een ondernemingsplan geschreven te hebben. Dat is een serieuse kijk met waar je mee bezig bent en niet "wat richttijden voor mijzelf"

Ben je nou serieus bezig of gewoon een beetje aan het lanterfanteren? En als het eerste, laat zien dan.
Ik kan wel tijden opstellen maar als het niet haalbaars is voor de programmeurs heb je er als nog niks aan.
Het definitiefe concept is opgestuurt naar de programmeurs. Dan kan er een nieuw inzicht komen op de definitiefe prijs afspraak en de planning. En of het haalbaar is. Deze planning moet zeker met de programmeurs besproken worden.
En ga dan overleggen met de programmeurs of de richtijden haalbaar is.

Als het goed is heb ik al een meed gedetaileerder planning/tijden gepost. (mijn richttijden)
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:47:10 #116
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57650404
hoeveel mensen gaan eraan werken??
In welke taal gaan ze het spel programmeren?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_57650657
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:47 schreef BereNDD het volgende:
hoeveel mensen gaan eraan werken??
In welke taal gaan ze het spel programmeren?
Het word in het Engels geprogrammeerd.
Daarna kunnen we het met een vertaal script naar elke gewende taal vertalen.
Of de taal (texten) laten aanpassen naar elk gewende taal
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
  donderdag 27 maart 2008 @ 16:59:14 #118
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57650659
Hebben die programmeurs ervaring met spellen maken ?

Ik kan je vertellen dat een game maken heel wat anders is dan een website in elkaar scripten of een calculatortje coden :-)
(Tenzij je het spel in flash wilt maken natuurlijk )
zzz
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:00:00 #119
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57650676
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Het word in het Engels geprogrammeerd.

Er is geen enkele computer die engels begrijpt, je zou eens een programmeertaal kunnen proberen
zzz
pi_57650982
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 16:59 schreef L.Denninger het volgende:
Hebben die programmeurs ervaring met spellen maken ?

Ik kan je vertellen dat een game maken heel wat anders is dan een website in elkaar scripten of een calculatortje coden :-)
(Tenzij je het spel in flash wilt maken natuurlijk )
Daar had ik al aan gedacht.
Het bedrijf heeft meerdere teams, die teams hebben ieder een paar opdrachten.
Van de programmeurs team die mij toegewezen is zijn er 3 die ervaring hebben met het maken van een game en die zullen zeker aan het spel werken. Zover ik weet.

Al is de hoeveelheid van programmeurs nog niet vast gelegd. (beschikbaarheid)
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57651041
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:00 schreef L.Denninger het volgende:

[..]


Er is geen enkele computer die engels begrijpt, je zou eens een programmeertaal kunnen proberen
o tja, ander taal.

Zover ik weet zal het in php gescript kunnen worden. Zal zeker html en andere talen toegepast kunnen worden.

Maar daar heb ik zelf dus geen ervaring in. Maar ik geloof in de inschatting van de programmeurs.

The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57651181
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:18 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

o tja, ander taal.

Zover ik weet zal het in php gescript kunnen worden. Zal zeker html en andere talen toegepast kunnen worden.

Maar daar heb ik zelf dus geen ervaring in. Maar ik geloof in de inschatting van de programmeurs.

welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.
Dit keer zonder signature
pi_57651256
Wat zijn de sijsteemeisen
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:31:58 #124
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57651327
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.
Nou ja, als het een web- en turn-based strategy game is is het voornamelijk een kwestie van systemen scripten en niet van echte physics.
zzz
pi_57651445
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:27 schreef lungo het volgende:
Wat zijn de sijsteemeisen
Een web browser met een lekkere internet verbinding
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57651474
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

welke programmeurs heb je benaderd dan? want misschien kunnen we daar wat ervaringen over uitwisselen. Want wat jij wil maken, met natuurkundige berekeningen, is best ingewikkeld. Ik hoop dat de organisatie die je in gaat huren zulke dingen kunnen programmeren.
Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57651856
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:38 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Al is het voor sommige nieuw een game te maken. Met de ervaring van de andere programeurs die ervaring hebben met games maken. Zal het zeker lukken.
maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer op
Dit keer zonder signature
pi_57651946
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:31 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nou ja, als het een web- en turn-based strategy game is is het voornamelijk een kwestie van systemen scripten en niet van echte physics.
oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Dit keer zonder signature
pi_57656429
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.


Er wordt niet berekend van punt a naar punt b
Het is gewoon: klick --> annval --> win


or lose.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57656492
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:58 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar uit je reactie maak ik op dat je nog geen programmeurs benaderd hebt. Of wil je je dev team geheim houden? opzich geen gek idee, want anders koopt EA zulke dingen weer op
Het is namelijk dat ik het team/bedrijf geheim will houden om gedonder te verkomen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57657150
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 20:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]


Er wordt niet berekend van punt a naar punt b
Het is gewoon: klick --> annval --> win


or lose.
maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?

dat laatste zou geen motivatie zijn om weer te spelen..
Dit keer zonder signature
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:11:52 #132
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57657436
Roelof wat zeg je er van morgen om 20:30 weer een ras uit de doeken doen?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57660545
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar hoe verplaats je jezelf dan door de "galaxy" en hoe lang duurd dat dan? Kun je alleen schepen aanvallen van mensen die online zijn of kun je ook schepen aanvallen die dood liggen? Dus het kan voorkomen dat je terug komt en je hele vloot is opeens weg?

dat laatste zou geen motivatie zijn om weer te spelen..
aha, daar is wat op bedacht.

Er zijn bepaalde protections om dat te verkomen. Als je begind heb je natuurlijk beginners protection.
Als je Een hoeveelheid schade heb opgelopen en/of hoeveelheid planeten behaal je een tijdelijke protection van X aantal uur. Als een speler in deze protecion is kan de speler niet aangevalle worden.

Deze protection kan bahaald worden woor X aantal punten (1aanval 1 punt zoiets)
Als de speler zelf aanvalt komen deze punten te vervallen en moet de speler opnieuw beginnen.
Als de speler 1 schip of meer bouwd komt de protection te vervallen.
Als de speler aanvalt als hij in een tijdelijke protection is komt de protection ook te vervallen.

Dit verkomt dat spelers helemaal in de grond worden gekickt. Maar de reistijden komen wel te vervallen.
Dus meer actie.

De regels voor de protection voorkomt ook dat de spelers oneindig in protection kan verschuilen.
Natuurlijk kan spellers niet door ally's aangevallen worden om te verkomen dat ze met hulp in protection komen.

*********
Je moet wel inzien dat het geheel niet grafies wordt weergegeven. 3D grafies gedoe zal je niet vinden.

En voor de zorgende personnen.
Het is mogelijk om iemand helemaal van de kaart af te kicken in een paar dagen. (als hij zo stom is om niet op te bouwen)
De regels geeft de kans alleen om opnieuw op te bouwen. En als de speler een lekker vloot heeft opgebouwd kan de speler een dagje of 2 weg gaan zonder echte zorgen.

thanks
Roelof
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57661744
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
. From the legends we are told now,
1200 years ago. When The federation of planets was at its highest peek, the alliance fell down with the most horrific galactic war in history. Killing thousands of planets, a dozen races and billions of creatures.

. From humanity
Almost destroyed there race in the galactic war. Few brave souls left tear home world, searching in the uncharted space at the outskirts of the galaxy. With one thing in mind, build a Utopian like Empire. And rebuild their homes

. To new goals
Now building their great Star Empire, thriving for one goal. With the will of power.
Rule the galaxy and take the throne as the most powerful star empire.


. The Terran Star Empire.


[ afbeelding ]


tot het volgende aflevering van, the story line
Die zitten al in Starcraft hoor.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  donderdag 27 maart 2008 @ 23:11:22 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57661845
Roelof misschien moet je even Existenz een PM sturen want ik hoorde net dat hij een beetje in dat wereldje zat? Je ideen zijn goed dus als je die voorlegd kan het wat worden?

Wie niet waagt wie niet wint
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_57661886
quote:
Roelof wat zeg je er van morgen om 20:30 weer een ras uit de doeken doen?
goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!
Dit keer zonder signature
pi_57661961
Ik stel voor om een ras van homo's en lesbiennes te introduceren. Dan heb je een wat bredere doelgroep. Moslims die ze af willen maken en ook de gay gamers
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_57663647
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 23:12 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

goed idee! en dit keer met concept art! maakt niet uit of het in paint gemaakt is! ik wil concept art!
art,
en je denkt dat ik kan tekenen? (joke)
ag, zal mijn best doen.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57663740
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

art,
en je denkt dat ik kan tekenen? (joke)
ag, zal mijn best doen.
ahh kom op.. doe idd keer je best! wij hebben zoveel feedback gegeven.. wij hebben eigenlijk wel conceptart verdient!
Dit keer zonder signature
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:32:44 #140
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57664170
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

Je moet wel inzien dat het geheel niet grafies wordt weergegeven. 3D grafies gedoe zal je niet vinden.


thanks
Roelof
Dus geen 3D grafies gedoe....

Dat had ik eigenlijk al wel een klein beetje verwacht, maar je punten / stats overzicht wordt dus ondersteund door 2D plaatjes? Of zit er verder niks grafisch (naast de interface waar je alle handelingen in moet uitvoeren?) in het spel?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:53:53 #141
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57664533
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 18:02 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

oke.. misschien geen physics, maar het berekenen van een locatie van een schip is seriues best moeilijk. Stel je voor dat er een schip van punt a naar punt B gaat. In space heb je natuurlijk x,y en z coordinaten. als het schip een bepaalde snelheid heeft zal het toch berekend moeten worden hoe snel hij bij punt b is.
Onzin, dat is een lineaire interpolatie die je met wiskunde uit de 1e klas van de mavo oplost.
Kortom, a + (b - a) * (genormaliseerder tijdfactor)

Als het inderdaad een turnbased strategy-game is heb je geen slimme coders nodig die weten hoe ze de Havok physics-engine moeten gebruiken, maar kom je met een groep "medium-level" coders al een heel eind.

Er zit een heel groot verschil tussen een realtime 3d game maken, en een turn-based web-game.
zzz
  vrijdag 28 maart 2008 @ 00:56:23 #142
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57664570
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:32 schreef BereNDD het volgende:

[..]

Dus geen 3D grafies gedoe....

Dat had ik eigenlijk al wel een klein beetje verwacht, maar je punten / stats overzicht wordt dus ondersteund door 2D plaatjes? Of zit er verder niks grafisch (naast de interface waar je alle handelingen in moet uitvoeren?) in het spel?
Irrelevant.
Een leuk turn-based spel is een leuk turn-based spel, of je nou spiffy animated gifjes gebruikt om je stats aan te geven of een paar text karakters.
zzz
pi_57664599
quote:
Als het inderdaad een turnbased strategy-game is heb je geen slimme coders nodig die weten hoe ze de Havok physics-engine moeten gebruiken, maar kom je met een "medium-level" coders al een heel eind.
hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.

snap je mijn uitleg een beetje?
Dit keer zonder signature
pi_57665178
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Ericjuh het volgende:
snap je mijn uitleg een beetje?
pi_57666216
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:

[..]

De regels geeft de kans alleen om opnieuw op te bouwen. En als de speler een lekker vloot heeft opgebouwd kan de speler een dagje of 2 weg gaan zonder echte zorgen.

thanks
Roelof
Maar Roelof, hoe zit dat nou als ik wél een fanatiek speler ben, maar 2 weken vakantie geboekt heb naar Torremolinos of Salou? Kan ik na die 2 dagen mijn complete vloot verliezen als mijn protection op is? En als ik dan op het strand zou liggen, mij drukmakend of mijn vloot het wel gaat redden, kunnen allies me dan ondersteunen? Of hoef ik me niet druk te maken dat het spel deze zomer uitkomt?
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:14:57 #146
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57667945
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

hier zit jij dus fout he... deze game gaat verder dan andere games. Ts gaf aan dat hij veel dingen miste in bestaande games. TS had het ook nog over het hebben van pets (huisdieren) en ik neem aan dat die op verschillende locaties in galagy ondergebracht kunnen worden. Als je dan met je schip wilt verplaatsen door de galaxy en je wilt rekening houden met de pets... dan gaat je formule niet door. Daarnaast kun je in jou formule geen verband leggen tussen je pet, schip en vijandelijk schip.

snap je mijn uitleg een beetje?
Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?
(Heb je zelf wel eens een game gemaakt ?)
zzz
pi_57669061
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 10:14 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Simpelweg een parent/child-based objectsysteem gebruiken, ik zie het probleem niet ?
(Heb je zelf wel eens een game gemaakt ?)
ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.
Dit keer zonder signature
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:23:47 #148
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57669387
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:08 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

ik heb helaas het geld, rescources en het idee niet wat TS wel heeft. dus ik heb nooit een game gemaakt.
Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoeg
zzz
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:29:53 #149
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57670693
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 00:56 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Irrelevant.
Een leuk turn-based spel is een leuk turn-based spel, of je nou spiffy animated gifjes gebruikt om je stats aan te geven of een paar text karakters.
Niks Irrelevant, gewoon een informatieve vraag omdat hij er zo weinig over los laat. Plus als ik vraag in welke taal het geprogrammeerd gaat en het antwoord: "Engels" krijg is het helemaal niet irrelevant om dit soort vragen te stellen.
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 11:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Om een game te maken heb je niet perse geld nodig hoor, een computer is genoeg
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,
of je moet gewoon bij je ouders thuis wonen.
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  vrijdag 28 maart 2008 @ 12:54:59 #150
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_57671187
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 12:29 schreef BereNDD het volgende:
Ja want je huis betaald zichzelf, stroom is gratis, het eten is gratis... etc,
of je moet gewoon bij je ouders thuis wonen.
Hoezo ? Kun je geen hobby hebben als je op jezelf woont ?
Ik kan lijsten met games opnoemen die door 1 persoon in hun vrije tijd gemaakt zijn hoor.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')